دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ؛ برنامه‌های افزایش وضوح تصاویر

تکنیک و ترفند
بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ؛ برنامه‌های افزایش وضوح تصاویر

چندین راه مختلف برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ از طریق نرم افزار کامپیوتری مانند فتوشاپ و ادوبی ها، وبسایت‌های آنلاین مانند Repairit Online Photo Enhancer و اپلیکیشن گوشی همراه مانند PicsArt وجود دارد که با این برنامه‌ها امکان افزایش کیفیت وضوح تصاویر و چاپ تصاویر زنده با رزولوشن بالا وجود دارد.

بخش مهمی از اعتبار مجلات معروف جهان مانند Vogue یا Elle به خاطر داشتن عکس‌های فوق العاده باکیفیت است. بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ نه تنها برای حفظ وضوح تصاویر روی کاغذ ضروری است، بلکه راهی برای حرفه‌ای نشان دادن برند در یک بازار پررقابت محسوب می‌شود. هر چه رزولوشن عکس‌های شما بیشتر باشد، مخاطبان تحت تاثیر جزئیات موجود در تصاویر قرار می‌گیرند. پس اگر به دنبال افزایش کیفیت عکس برای چاپ هستید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

روش بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ

دوربین و عکس های چاپ شده
چاپ عکس‌های باکیفیت می‌تواند خاطرات و لحظات خاص را به طور ماندگار ثبت کند.

استاندارد صنعتی یک تصویر با وضوح بالا برای چاپ 300 DPI است. شما نمی‌خواهید هیچ تصویری کمتر از این مقدار چاپ شود. اگر در اینترنت به دنبال عکس هستید، باید بدانید که به احتمال زیاد رزولوشن آنها حدود 72 DPI است. پس با تصاویر موجود در نت به چاپ باکیفیتی نمی‌رسید. پس بهترین کار این است که دوربین عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید تا بالاترین کیفیت را دریافت کنید. با این حال، اگر تصاویری دارید که هنوز برای چاپ مناسب نیستند، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید استفاده نرم افزار کامپیوتری، اپلیکیشن گوشی همراه یا وبسایت است. در ادامه به برنامه، سایت و اپلیکیشن‌های بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ اشاره می‌کنیم.

برنامه بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ در کامپیوتر

چندین نرم افزار کامپیوتری وجود دارند که امکان افزایش کیفیت عکس برای چاپ را ارائه می‌دهند. در ادامه دو نرم افزار پرکاربرد را برای بهبود کیفیت عکس معرفی می‌کنیم:

ادوبی فتوشاپ (Photoshop)

ادوبی فتوشاپ (Photoshop)
ادوبی فتوشاپ (Photoshop) به عنوان قدرتمندترین نرم افزار ویرایش عکس، ابزارهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ ارائه می دهد.

تصاویر همیشه می‌توانند بدون از دست دادن کیفیت کوچک شوند، اما بزرگ کردن عکس‌ها مشکل است. هنگام بزرگ‌ نمایی تصاویر، کامپیوتر عکس را پیکسلی می‌کند؛ بنابراین وقتی از نرم افزاری مانند فتوشاپ استفاده می‌کنید، این برنامه سعی در پر کردن شکاف‌های بین پیکسل‌ها دارد تا کیفیت را بالا ببرد. برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ با استفاده از فتوشاپ می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید و به بخش «Image > Image Size» بروید.
  2. اگر عکس شما در حال حاضر 300 DPI است، پس نیازی به تغییر رزولوشن آن ندارید.
  3. اگر عکس شما کمتر از 300 DPI است، باید به منوی کشویی با عنوان «Resample» بروید. سپس «Preserve Details (Enlargement)» را انتخاب کنید و DPI خود را به حدود 300 تغییر دهید.
  4. حالا باید با زوم 100 درصد (View > 100%) به تصویر خود نگاه کنید. این نما به شما یک ایده تقریبی در مورد رزولوشن می‌دهد. حالا تصویر شما آماده چاپ خواهد بود.

ادوبی لایت‌روم (Lightroom)

ادوبی لایت‌روم (Lightroom)
با استفاده از لایت‌روم می‌توانید عکس‌های خود را به گونه‌ای ویرایش کنید که در چاپ، بهترین نتیجه را داشته باشند.

نرم افزار ادوبی لایت‌روم در سال 2021 میلادی یک ویژگی جدید به نام Super Resolution را معرفی کرد. این ویژگی می‌تواند عکس‌ها را تا دو برابر اندازه بزرگ کند. عرض و ارتفاع دو برابر اندازه تصویر اصلی می‌شوند و همچنین تعداد کل پیکسل‌ها به چهار برابر می‌رسند، بدون اینکه کیفیت تصاویر کاهش پیدا کنند. برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ با استفاده از لایت‌روم می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تصویر خود را در لایت‌روم باز کنید.
  2. در قسمت «Develop» با انتخاب تصویر به مسیر «Photo > Enhance» بروید. در این قسمت می‌توانید از ویژگی «Super Resolution» استفاده کنید.
  3. یک پنجره پیش نمایش وجود خواهد داشت که پیشرفت‌ها را نشان می‌دهد. از این پنجره برای بررسی پیشرفته کار استفاده کنید.
  4. اگر همه چیز درست بود، دکمه «Enhance» را انتخاب کنید. یک نوع فایل «DNG» را در کنار تصویر اصلی دریافت خواهید کرد.

در حالی که تعداد مگاپیکسل در عکس مهم است، چیزی که در هنگام چاپ به آن نیاز داریم، نقطه در هر اینچ (DPI) است. DPI به معنای چند نقطه جوهر در هر اینچ از تصویر هنگام چاپ عکس شما خواهد بود. استاندارد برای چاپ عکس با کیفیت بالا 300 DPI است. بی شک افزایش کیفیت تصاویر باعث چاپ عکس‌هایی زنده و با رزولوشن بالا خواهد شد.

بهترین نرم افزار افزایش کیفیت عکس برای کامپیوتر؛ آسان و کاربردی

مقاله مرتبط: بهترین نرم افزار افزایش کیفیت عکس برای کامپیوتر؛ آسان و کاربردی

جشنواره عکس نورنگار

سایت‌های  افزایش کیفیت عکس برای چاپ رایگان

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه برخی از عکس‌هایی که آنلاین می‌بینیم اینقدر عالی به نظر می‌رسند؟ این عکس‌ها با رنگ‌های پر جنب و جوش و جزئیات واضح توجه ما را به خود جلب می‌کنند. این تصاویر هنوز هم برای چاپ عالی نیستند، اما از طریق سایت‌هایی ایجاد شده‌اند که امکان افزایش کیفیت عکس برای چاپ را نیز فراهم می‌کند. در ادامه به دو سایت پرطرفدار برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ اشاره می‌کنیم:

سایت Repairit Online Photo Enhancer

سایت Repairit Online Photo Enhancer

این وبسایت یکسری ابزارهای ویرایش اولیه مانند روشنایی، کنتراست، تغییر اشباع، تصحیح رنگ و کاهش تاری را ارائه می‌دهد. همچنین گزینه‌هایی برای پردازش چند تصویر، بهبود هوشمند رزولوشن و ابزارهایی برای رفع عیوب دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی این سایت، امکان افزایش رزولوشن تصاویر برای چاپ است.

سایت Fotor Online Photo Enhancer

سایت Fotor Online Photo Enhancer

این وبسایت یک ابزار آنلاین رایگان است که از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ استفاده می‌کند. با این سایت می‌توانید تاری عکس‌ها را حذف کنید و حتی با یک کلیک جزئیات مربوط به تصاویر با وضوح پایین را بهبود دهید. ویژگی‌های دیگری مانند زوم هوش مصنوعی، تصحیح رنگ و غیره را نیز ارائه می‌دهد. نحوه استفاده از این سایت راحت است. تنها باید عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و تنظیمات مربوط به روزلوشن را اعمال کنید.

معرفی روش‌های چاپ عکس | بهترین راه برای ماندگاری ثبت لحظات شاد

مقاله مرتبط: معرفی روش‌های چاپ عکس | بهترین راه برای ماندگاری ثبت لحظات شاد

بهترین اپلیکیشن بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ

همه می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند بسیار فراتر از وسایل ارتباطی هستند. امروزه ما با این دستگاه‌ها انواع و اقسام عکس‌ها را می‌گیریم؛ اما گاهی اوقات قصد داریم عکس‌های داخل گوشی را برای چاپ استفاده کنیم. پس اگر می‌خواهید برای این کار اقدام کنید، دو اپلیکیشن کاربردی زیر را به شما معرفی می‌کنیم:

اپلیکیشن Picwand

اپلیکیشن Picwand
رابط کاربری این برنامه بسیار اسان بوده‌ و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

هر زمان که بخواهید وضوح تصویر را با گوشی اندروید یا آیفون خود افزایش دهید، به نظر می‌رسد اپ Picwand یک انتخاب عالی خواهد بود. این اپلیکیشن می‌تواند تصویر را به 2×، 4×، 6× و 8× بزرگ کند و پیکسل‌ها و جزئیات بیشتری را با کمک هوش مصنوعی اضافه کند.

اپلیکیشن PicsArt

اپلیکیشن PicsArt
اپلیکیشن پیکس‌آرت علاوه بر ابزار ویرایش عکس از سیستم افزایش کیفیت قدرتمندی نیز برخوردار است.

PicsArt اپلیکیشن دیگری است که وضوح عکس را در آیفون و اندروید بهبود می‌بخشد. مزیت مهم این اپ، رایگان بودن آن است. به علاوه، PicsArt به شما امکان می‌دهد وضوح عکس را تغییر دهید و آن را برای چاپ آماده کنید. این اپلیکیشن همچنین یک رابط کاربری ساده دارد.

18 ابزار افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

مقاله مرتبط: 18 ابزار افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

جشنواره عکس نورنگار

سخن پایانی

بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ از طریق نرم افزار، اپلیکیشن و سایت امکان پذیر است. با انتخاب ابزار مناسب می‌توانید هر نوع عکسی را برای چاپ آماده کنید؛ اما یادتان باشد که تصاویر شما نباید خیلی تار یا بی‌کیفیت باشند، زیرا هر ابزار یا نرم افزاری نمی‌تواند دقیقاً جزئیات تصویر را بازسازی کند. اگر نسبت به عکس‌های خود برای چاپ حساس هستید، توصیه می‌کنیم یک دوربین حرفه‌ای تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *