دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

جلوگیری از انتشار عکس‌های جغدهای برفی توسط گروه های فیسبوک

اخبار عکاسی
جلوگیری از انتشار عکس‌های جغدهای برفی توسط گروه های فیسبوک

گروه‌های فیس‌بوک با جلوگیری از انتشار عکس‌های جغدهای برفی می خواهند جلوی عکاسانی را بگیرند که با «رفتار پاپاراتزی‌مانند» قصد آسیب حفاظتی به آنها دارند.

نیوزویک گزارش می دهد که چندین گروه فیس بوک عکس جغدهای برفی را ممنوع کرده اند به این امید که عکاسان را از نزدیک شدن بیش از حد به حیوانات آسیب پذیر منصرف کنند.

اعتقاد بر این است که رفتار سرزده عکاسان آماتور می تواند به جمعیت رو به کاهش جغدهای برفی و بقای آنها به عنوان یک گونه آسیب برساند.

 عکس‌های جغدهای برفی ممنوع شد
آنچه خواهید خواند ...

ممنوع شد

گروه فیس بوک Maine Wildlife، که بیش از 127000 عضو دارد، از جمله کسانی است که شروع به رد تصاویر ارسالی جغد برفی کرده است.

تروی دایر، یکی از مدیران حیات وحش مین، به نیوزویک می‌گوید که این موضوع برای اولین بار توسط چند عکاس حرفه‌ای در این گروه آشکار شد.

این گروه برای محافظت از حیوانات اقدام به جلوگیری از انتشار عکس‌های جغدهای برفی کرده است.

در پستی که گزارش شده برای اعضای گروه حیات وحش مین ، مدیران می نویسند: «جغدها زمان زیادی طول کشید تا به اینجا پرواز کنند و انرژی زیادی را صرف شکار می کنند… در حالی که مردم دائماً آنها را تعقیب و اذیت می کنند، به آنها اجازه نمی دهندشکار و تغذیه را انجام دهند. ، که منجر به گرسنگی می شود.»

جغدهای برفی اغلب برای گذراندن زمستان قبل از بازگشت به قطب شمال برای تولید مثل بیشتر و حفظ موجودیت گونه در ایالات متحده هستند.

Bangor Daily News گزارش می دهد که ممنوعیت مشابهی توسط انجمن شیکاگو اودوبون اجرا شده است.

داگ هیچکاکس، طبیعت‌شناس در مین اودوبون و متخصص پرندگان وحشی، توضیح می‌دهد که مشکل در این است که جغدهای برفی در طول روز در فضاهای باز می‌خوابند  و به راحتی قابل تشخیص و اختلال هستند.

هیچکاکس به بنگر دیلی نیوز می گوید: «به نظر می رسد که همه می خواهند عکس پرواز را داشته باشند، چون در هنگام خواب آنها عکس را نمی گیرید، یا عکس پرتره می خواهند که باید خیلی نزدیک باشند.

من قطعاً در طول سال‌ها عکس‌هایی از [جغدهای برفی] دیده‌ام که آنقدر نزدیک جغد گرفته شده‌اند که باعث شده پرنده از خواب بیدار شود و پرواز کند و انرژی ارزشمندی را که برای زنده ماندن در زمستان به آن نیاز دارد، خرج کند.»

گروه‌های فیسبوک عکس‌های جغدهای برفی را ممنوع کرد

آموزش عکاسی اقساطی

یک گونه “آسیب پذیر”.

جغد برفی در حال حاضر توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به‌عنوان گونه‌ای «آسیب‌پذیر» معرفی شده است – آخرین نامی که در دسته «در معرض خطر» قرار گرفته است.

جمعیت جغد برفی که عمدتاً در مناطق قطب شمال آمریکای شمالی و در سراسر شمال اروپا و آسیا مستقر است، در حال کاهش مداوم است و IUCN تخمین می زند که تنها 14000 تا 28000 جغد برفی در جهان باقی مانده است.

PetaPixel قبلاً در مورد عملکرد ناپسند عکاسی حیات وحش گزارش داده بود که جغدهای وحشی را با موش از فروشگاه حیوانات خانگی طعمه می‌کردند تا عکسی عالی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط