021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

9 نکته برای عکاسی از حیات وحش در زمستان

9 نکته برای عکاسی از حیات وحش در زمستان

اکثر عکاسان موافق هستند که عکاسی حیات وحش حتی در شرایط دلپذیر چالش برانگیز است. آرتور لفورستیر، سفیر OM SYSTEM و عکاس ساکن کلرادو، با این حال، از چالش و پاداش هایی که با عکاسی از حیات وحش در محیط های خشن زمستانی به همراه دارد، لذت می برد. گرفتن تصاویر جذاب از حیوانات وحشی در ماه های سرد زمستان نیاز به برنامه ریزی دقیق و عکاسی خلاقانه دارد و Leforestier آنچه را که در طول زندگی حرفه ای خود آموخته است با PetaPixel به اشتراک می گذارد.

Leforestier، همچنین می گوید که چالش برانگیزترین جنبه عکاسی از حیات وحش در زمستان، هوای سرد است. وایومینگ، یکی از مکان‌های مورد علاقه او برای عکاسی پس از بارش برف، اغلب دمایی تا -40 درجه فارنهایت دارد. عکاس از این چالش قدردانی می کند، زیرا به گفته خودش این چالش را معنادارتر می کند.

لفو می‌گوید: «شما می‌توانید زمان زیادی را در خارج از خانه بگذرانید، و حتی زمانی که هوا آنقدر سرد نیست، مانند 0-20 درجه، باز هم چالش‌هایی ایجاد کنید. هنگامی که به دنبال حیوانات هستید، مانور کمتری وجود دارد، زیرا اغلب برف زیادی روی زمین وجود دارد. اگر برف مانع از رسیدن شما به جایی که می‌خواهید نشود، حداقل سرعت شما را کاهش می‌دهد.»

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 300mm F4 IS PRO. 300mm، 1/800، f/4، ISO 640

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 300mm F4 IS PRO. 300mm، 1/800، f/4، ISO 640

او ادامه می دهد: «برای من، توانایی ایجاد تصاویر بسیار ساده، قانع کننده و صمیمی به همه سختی هایش ارزش دارد. برف یک عنصر شگفت انگیز است، هم در زمین و هم در هوا. این به شما فرصت‌های خلاقانه زیادی می‌دهد و به حذف عناصر حواس‌پرتی کمک می‌کند، به شما کمک می‌کند صحنه‌ای را که ممکن است در تابستان واقعاً شلوغ یا پر از شاخه‌های برهنه در پاییز باشد، کاهش دهید. این منظره مینیمالیستی به شما اجازه می دهد تا بر ارتباط خود با حیوان تمرکز کنید، که می تواند به تصاویر زیباتر و پویاتر منجر شود. هیچ چیز مانند عکاسی از حیات وحش در زمستان وجود ندارد. به نظر می رسد خارج از خرس ها، حیات وحش واقعاً در اواخر پاییز و ماه های زمستان فعال تر است. برای من، این بهترین زمان برای تصاویر جذاب حیات وحش است.»

در یک نگاه:

  • مدیریت دوربین
  • برای مطالعه موضوع وقت بگذارید
  • ترکیب بندی
  • افشای تصاویر
  • از ویژگی های هوشمند داخلی دوربین خود استفاده کنید
  • برش تصاویر حیات وحش زمستانی شما
  • پایدارسازی
  • برای عکاسی از حیات وحش زمستانی رویکردی اخلاقی داشته باشید
  • برای شرایط آماده شوید

مدیریت دوربین برای ثبت تصاویر جذاب حیات وحش در هر محیطی مهم است، با این حال، در هوای سرد و زمستانی اهمیت زیادی دارد. همانطور که تکنولوژی دوربین پیشرفته شده است، عکاسان اغلب  تجهیزات خود را در شرایط سخت پیدا می کنند. لفو به ضد آب بودن دوربین OM SYSTEM OM-1 متکی است تا بتواند از حیات وحش عکاسی کند، حتی در شرایط کولاک.

Lefo توضیح می‌دهد: «OM-1 ضد یخ، ضد گرد و غبار و ضد آب است، که داشتن آن در محیط‌های آب و هوای بسیار سرد که اغلب در آن قرار می‌گیرم، کاملاً حیاتی است. «اگر می‌خواهید در زمستان تصاویر پویا از حیات وحش بگیرید، باید دوربینی داشته باشید که دچار اختلال نشود، یا بدتر از آن، تحت فشار قرار نگیرد. مهر و موم بودن و ضد یخ زدگی ، سنسور و اجزای داخلی را از رطوبت یخ زدگی در امان نگه می دارد، که می تواند منجر به مه آلود شدن سنسور و لنز شود. همانطور که اکثر عکاسان می‌دانند، اگر با عناصر مه‌آلود مواجه شدید، زمان زیادی برای پاک کردن آن‌ها صرف می‌شود، که ممکن است باعث شود لحظات باورنکردنی حیات وحش را از دست بدهید.

بسیاری از عکاسان قبل از اینکه در هوای سرد زمستانی قرار بگیرند، محیطی را که در آن هستند در نظر نمی گیرند. لفو توضیح می‌دهد که یکی از رایج‌ترین اشتباهات او هنگام شروع عکاسی از حیات‌وحش زمستانی، گرفتن تصاویر تار بود که با یک عنصر لنز جلویی مه‌شده همراه بود.

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 40-150mm F2.8 PRO. 70mm، 1/640، f/4، ISO 200

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 40-150mm F2.8 PRO. 70mm، 1/640، f/4، ISO 200


او توضیح می‌دهد: «اغلب در حال رانندگی بودم و حیوانی را در کنار جاده می‌دیدم که ظاهراً منتظر بود تا از آن عکس بگیرم. «به سرعت جلو می‌رفتم و دوربینم را می‌گرفتم. چیزی که من در نظر نگرفتم این بود که از محیطی بسیار گرم لنز را برمی داشتم  و در عرض چند ثانیه آن را به محیطی زیر صفر یا حتی تک رقمی می بردم . در حالی که حسگر و عنصر داخلی لنز روی OM-1 مهر و موم شده اند، جلوی لنز در معرض دید قرار می گیرد. در این وضعیت اجتناب کامل از این وضعیت غیرممکن است، من متوجه شده‌ام که برداشتن هود لنز، که به عایق‌کاری طولانی‌تر گرما کمک می‌کند، به لنز کمک می‌کند تا سریع‌تر با آب و هوای سردتر سازگار شود. فقط انجام این گام کوچک به من کمک کرد تا تصاویر واضح تری را بگیرم.”

لفو می‌گوید مدیریت باتری همیشه در سرما مشکل است. بدون توجه به باتری، در محیط های سرد به همان اندازه در شرایط گرم دوام نمی آورد. او توضیح می دهد که بهترین راه برای مبارزه با این امر این است که همیشه آماده باشیم.

وقتی به یک سفر عکاسی از حیات وحش زمستانی می‌روید، تا آنجا که ممکن است باتری‌ها را به همراه داشته باشید و مطمئن شوید که همه آنها کاملاً شارژ شده‌اند. علاوه بر این، من همیشه یک باتری در جیبم دارم، تا حد امکان عایق و نزدیک به بدنم که به گرم نگه داشتن آن کمک می کند. گاهی اوقات ممکن است زمانی که به دنبال حیوانات هستید، کیف خود را رها کنید. اگر ناگهان باتری خود را قرمز رنگ دیدید، ممکن است عکسی را که منتظرش بودید از دست بدهید..

پارک ملی یلوستون، وایومینگ لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 272mm، 1/5000، f/4.5، ISO 800

پارک ملی یلوستون، وایومینگ

لفو می‌گوید: «برای من، باتری OM-1 بهترین باتری است که در حرفه‌ام استفاده کرده‌ام. “حتی در محیط های بسیار سرد، متوجه می شوم که می توانم برای مدت زمان قابل توجهی با یک باتری عکاسی کنم. من به درستی می‌دانم که عمر باتری طولانی‌تر من را در موارد متعدد نجات داده است، که به من کمک کرد تا برخی از تصاویر مورد علاقه‌ام از حیات وحش زمستانی را بگیرم. مهم نیست چه دوربینی دارید، بسیار مهم است که مطمئن شوید باتری کافی در دسترس دارید تا ساعت‌ها دوام بیاورید، زیرا هرگز نمی‌دانید عکاسی شما چقدر طول می‌کشد.»


برای مطالعه موضوع وقت بگذارید

لفو می گوید دو نوع عکاس حیات وحش وجود دارد: روشمند و دعا. در حالی که او تأکید می کند که هیچ ایرادی در هیچ یک از این رویکردها وجود ندارد، مهم است که همیشه روی یکی از آنها متمرکز نباشید.

بزرگراه AlCan، یوکان، کانادا. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 500mm، 1/1000، f/5.6، ISO 500

بزرگراه AlCan، یوکان، کانادا. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 500mm، 1/1000، f/5.6، ISO 500

لفو توضیح می‌دهد: «ما یک رفلکس داریم که به محض دیدن یک حیوان، عکس‌های زیادی را شروع کنیم که می‌تواند خوب و بد باشد. «دریافت سریع موقعیت و نوری که باید با آن کار کنید، در عین حال گرفتن عکس‌های خوب از حیوان، بسیار عالی است، فقط در صورتی که این لحظه زیاد طول نکشد. با این حال، پس از گرفتن چند عکس آزمایشی، دوربینم را زمین می گذارم و وضعیت را دوباره ارزیابی می کنم. حیوان کجا و من در مقایسه با حیوان کجام؟ من سعی می کنم حیوان را سرلوحه روند فکرم قرار دهم. من معتقدم که بهترین تصاویر حیات وحش از تعامل با حیوانات حاصل می شود که مانع عادات روزمره آنها نمی شود یا مسیر مورد نظر آنها را مختل نمی کند. بنابراین اگر حیوانی می‌خواهد از جاده عبور کند، مطمئن می‌شوم که برای شلیک  جلوی آن نروم. به سادگی اجازه دادم عبور کند و منتظر بمانم تا ببینم قصدش چیست. سپس محیط اطرافم را در نظر می‌گیرم و سعی می‌کنم پیش‌بینی کنم که حیوان قرار است چه کند.»

9 نکته عکاسی حیات وحش

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 150mm، 1/400، f/4.5، ISO 800

“من متوجه شده ام که یادگیری در مورد حیواناتی که قصد عکاسی از آنها را دارم بسیار مفید است، زیرا وقتی در مورد رفتارها و الگوهای آنها یاد می کنم، به من کمک می کند تا بدانم برای گرفتن عکس مورد نظر خود به دنبال چه چیزی باشم. برای مثال، گوزن‌ها دوست دارند در طول روز که هوا گرم‌تر است بخوابند، اما در قسمت‌های سردتر روز فعال هستند. بنابراین می دانم که اگر دمای هوا بیش از 40 درجه باشد، به احتمال زیاد نمی توانم گوزن را پیدا کنم، اما اگر در اواخر بعد از ظهر یا صبح زود به بیرون بروم، شانس بسیار بیشتری خواهم داشت. در حالی که برخی از عکاسی از حیات وحش در واقع شانس است، آگاهی از رفتار حیوانات و پیش‌بینی حرکات آن‌ها اهمیت یکسانی دارد.

ترکیب بندی

ترکیب بندی خوب اولین چیزی است که اکثر عکاسان می آموزند، اما همچنین یکی از سخت ترین جنبه های هنر برای تسلط بر شرایط زودگذر و استرس زا است. Lefo توصیه می‌کند که به خصوص در سطح چشم، پایین بیایید، که به ایجاد تصاویر پویا که سادگی و صمیمیت بیشتری دارند، کمک می‌کند، به خصوص اگر حیوان به دوربین نگاه کند. او همچنین خاطرنشان می‌کند که پایین بودن نیز به حیوان کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد زیرا کمی پایین به عکاس خیره شده است. اگر عکاس ایستاده باشد، به خصوص با افراد دیگر در اطراف، می تواند باعث اختلال در حیوانات شود.

9نکته عکاسی زمستانی

پارک ملی یلوستون، وایومینگ لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 400mm، 1/1000، f/5.6، ISO 800

هنگامی که لفو پس از ضربات آزمایشی اولیه خود برای تجزیه و تحلیل وضعیت یک گام به عقب برمی‌دارد، اغلب راه‌هایی برای بهبود ترکیب خود پیدا می‌کند. او به دنبال زاویه متفاوتی است که به او پس‌زمینه‌ای تمیزتر و پویاتر بدهد، به خصوص اگر بتواند رنگی را به پیش‌زمینه سفید اضافه کند.

9نکته عکاسی زمستانی از حیات وحش

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 220mm، 1/400، f/4.5، ISO 800

او می‌گوید: «کوه‌های زمستانی دور اغلب در نور صبح زود رنگ آبی دارند. در طول ساعت طلایی بعد از ظهر، رنگ‌های نارنجی بیشتری در پس‌زمینه دریافت می‌کنم که می‌تواند کمی گرما را به تصاویر من اضافه کند. نکته جالب در مورد عکاسی زمستانی این است که شما با افزودن این رنگ، سادگی صحنه را از بین نمی برید، بر خلاف پاییز که می تواند رنگ ها و عناصر پرت کننده زیادی داشته باشد که تمرکز را از حیوان می گیرد.

Lefo به دنبال راه‌هایی برای نزدیک‌تر شدن به حیوان می‌گردد تا حیوان به پس‌زمینه. این کار را معمولاً می‌توان با لنزهای زوم تله فوتو انجام داد، و برای Lefo، M.Zuiko ED 150-400mm F4.5 TC 1.25x IS است. این فشرده سازی تله فوتو می تواند به او کمک کند تا حیوان را منزوی کند و بوکه ای چشم نواز با رنگ های زنده ایجاد کند.


افشای تصاویر

حتی با محیط‌های عمدتا سفیدی که زمستان فراهم می‌کند، گرفتن نوردهی صحیح برای عکس‌های شما می‌تواند مشکل باشد. این بیشتر به دلیل تاریک بودن بسیاری از حیوانات است و بیشتر دنیای زمستانی که آنها در آن زندگی می کنند بسیار روشن است که می تواند منجر به کنتراست بیش از حد شود. لفو می‌گوید اولین راه برای جلوگیری از این تضاد این است که در اواسط روز عکاسی نکنید، به‌ویژه در زیر آسمان صاف که خورشید در درخشان‌ترین حالت خود است. او روزهایی با نور ملایم تر را ترجیح می دهد که یک پوشش ابر ضخیم یا یک مه خفیف می تواند ایجاد کند. علاوه بر این، هر روزی که برف می‌بارد همراه با ابر خواهد بود و به محدود کردن تضاد تند بین برف روشن و حیوان تیره کمک می‌کند.

9نکته عکاسی زمستانی از حیات وحش

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 356mm، 1/640، f/4.5، ISO 1600


لفو می‌گوید: «حتی در محیط‌های زمستانی با نور مناسب، دائماً تصمیم می‌گیرید برای پس‌زمینه یا سوژه نوردهی کنید. «اگر در صحنه‌های برفی به دنبال حیات وحش بسیار مینیمالیستی باشم، نوردهی بیش از حد بهترین کار را می‌کند. نکته خوب در مورد برف این است که تماماً سفید است، بنابراین محو کردن و ترکیب کردن محیط اطراف را در مرحله پس از پردازش آسان می کند تا کمی احساس “رویایی” به آن بدهد. این امر به ویژه در هنگام گرفتن تصاویر از زاویه پایین‌تر صدق می‌کند، که مقدار زیادی برف سفید در پیش‌زمینه به شما می‌دهد و به ترکیب یکپارچه پیش‌زمینه و پس‌زمینه با هم کمک می‌کند.

9نکته عکاسی زمستانی از حیات وحش

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 400mm، 1/1000، f/4.5، ISO 200


حتی با سادگی عکاسی از حیات وحش زمستانی، لفو همیشه به عناصر اطراف حیوان توجه دارد. او می‌گوید: «من دوست دارم جزئیات خارج از حیوان  را در نظر داشته باشم. «اگر جزئیات خاصی در صحنه مهم هستند، نمی‌خواهم آن‌ها خیلی کم یا بیش از حد در معرض دید قرار گیرند. معمولاً، من متوجه می شوم که نوردهی بیش از حد برای حیوانات و جزئیات، بدون آسیب رساندن به برف سفید، بهترین کاربرد را دارد. با این حال، چیزی به نام نوردهی بیش از حد وجود دارد، که تعادل ظریفی است. نوردهی کم در روزهایی که معمولاً روشن‌تر هستند می‌تواند در ثبت همه جزئیات در تصویر مؤثرتر باشد. می تواند به از بین بردن نور خشن کمک کند و بر سایه ها تأکید کند. جواب صحیحی وجود ندارد. بخشی از عکاسی نقص است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که ناقص بودن اشکالی ندارد زیرا لحظات با حیات وحش زودگذر هستند. آنقدر به نوردهی خود فکر نکنید که عکس را از دست بدهید. این نواقص معمولاً در ویرایش قابل رفع هستند. اما داشتن ایده از آنچه تصور می کنید، در نحوه نمایش عکس خود در میدان مفید است.”

لفو می‌گوید که اگرچه مناظر روشنی که عکاسان حیات‌وحش زمستانی با آن‌ها مواجه می‌شوند، می‌تواند ساده باشد، اما فراموش کردن سایر بخش‌های مثلث نوردهی که ممکن است مفید باشد، آسان است.

9نکته عکاسی زمستانی از حیات وحش
پارک ملی یلوستون، وایومینگ لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 459mm، 1/2000، f/5.6، ISO 800

من از ISO خود به عنوان راننده استفاده می کنم. سرعت شاتر معمولاً مشکلی نیست، زیرا صحنه ها با برف بسیار روشن هستند و در بیشتر موارد، در یک محیط جنگلی تاریک قرار نخواهید داشت. اما همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که مطمئن شوم سرعت شاتر من همیشه به اندازه‌ای است که بتوان حرکت را ثبت کرد، به خصوص اگر سریع اتفاق بیفتد. من ترجیح می‌دهم از لنزهایی با دیافراگم سریع استفاده کنم، زیرا آنها بوکه‌های ابریشمی صاف را ارائه می‌کنند و در عین حال به من توانایی می‌دهند که سرعت شاتر را در صورت حرکات ناگهانی بالا نگه دارم. من عاشق M.Zuiko ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO هستم. من برای عکاسی از حیات وحش زمستانی به لنز مراجعه می کنم. با دیافراگم f/4.5 سریع 300 تا 800 میلی‌متر معادل 35 میلی‌متر به من می‌دهد، و در صورت نیاز، می‌توانم در دیافراگم f/5.6 تا 1000 میلی‌متر زوم کنم. حتی با f/5.6، می‌توانم سرعت شاتر فوق‌العاده‌ای را در طول روز به دست بیاورم، در حالی که سوژه را با بوکه‌های واقعاً زیبا از پیش‌زمینه و پس‌زمینه جدا می‌کنم. محدوده کانونی وسیع به من اجازه می دهد تا از عکاسی از منظره تله فوتو به نزدیک و شخصی شدن با صورت یک حیوان فقط در چند ثانیه بروم. علاوه بر این، دیافراگم کم در محدوده کامل کانونی به من امکان می دهد از سرعت شاتر سریع استفاده کنم و تصویر واضحی را تضمین کنم. برای حیات وحش زمستانی، من احساس می‌کنم پیدا کردن لنز «go to» خودتان که ویژگی‌های سرعت و محدوده کانونی مشابهی را ارائه می‌دهد بسیار مهم است. هنگام عکاسی از حیات وحش در زمستان، می‌خواهید نیاز به تعویض لنز را به حداقل برسانید، زیرا این امر می‌تواند باعث شود که عکس را از دست بدهید و حسگرتان را در معرض عوامل خشن قرار دهید.»


از ویژگی های هوشمند داخلی دوربین خود استفاده کنید

در حالی که لفو به خاطر عکاسی از منظره‌اش به خوبی شناخته نمی‌شود، اما دوست دارد سرعتش را کم کند و عکس‌هایی بگیرد که مکان‌های زیبایی را که بازدید می‌کند، بدون حیوانات به نمایش بگذارد.

او می‌گوید: «بیشتر مناظر من در واقع در ماجراجویی‌های عکاسی از حیات وحش من اتفاق می‌افتد. من اغلب می بینم که از حیوانات عکاسی می کنم و برمی گردم و صحنه زیبایی را در مقابلم می بینم. در بسیاری از این موارد، من به سرعت از طریق یک دکمه  وارد حالت عکسبرداری با وضوح بالا OM-1 می‌شوم تا از آن عکس بگیرم.

در حالت عکسبرداری با وضوح بالا در OM-1، سنسور دوربین با افزایش نیم پیکسل، روی چندین نوردهی، جابه‌جا می‌شود و سپس در دوربین به یک تصویر با وضوح بالا، با نویز کمتر، محدوده دینامیکی بیشتر و اطلاعات رنگی ترکیب می‌شود.

Lefo توضیح می‌دهد: «حالت عکس با وضوح بالا برای صحنه‌هایی که هیچ حرکتی ندارند، بهترین کاربرد را دارد، بنابراین مناظر ایده‌آل هستند». من همچنین توانسته ام در حالت عکسبرداری با وضوح بالا از حیات وحش بسیار ساکن، مانند جغد روی درخت، عکس بگیرم. بیشتر عکس های مورد علاقه من، چه منظره یا حیات وحش، زمانی گرفته شده اند که مراقب آن صحنه یا حیوان خاص نبودم. فقط داشتن ذهنی باز و اجازه دادن به چشمانتان با آنچه که در مقابل شماست تطبیق پیدا کند، نتایج بهتری نسبت به ناامید شدن از چیزهایی که پیدا نکرده اید به همراه خواهد داشت. توانایی گرفتن سریع این تصاویر با وضوح بالاتر در یک لحظه، سازگاری و تنوع را به عکاسی من اضافه می کند. لحظات زودگذر نیز می‌توانند برای مناظر نیز صدق کنند، بنابراین اگر نوری را می‌بینید که از یک کوه برخورد می‌کند، یا نحوه حرکت ابرهای سریع روی یک قله، مهم است که برای آن آماده باشید.

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. عکس Pre Res. لنز M.Zuiko 40-150mm F2.8 PRO. 150mm، 1/640، f/5.6، ISO 800

در حالی که حالت عکسبرداری با وضوح بالا در دکمه های سفارشی Lefo تنظیم شده است، این ویژگی پرکاربردترین ویژگی هوشمند OM-1 او نیست. مانند بسیاری از سفیران OM که بر روی عکاسی از حیات وحش تمرکز می کنند، او از ویژگی Pro Capture دوربین استفاده می کند. او توضیح می‌دهد: «با Pro Capture، می‌توانم یک سوژه را حتی بدون زدن دکمه شاتر ردیابی کنم. “اگر حیوان در یک سرعت یا در حال پرواز بلند شود، تنها کاری که باید انجام دهم این است که دکمه شاتر را فشار دهم. با انجام این کار، دو ثانیه آخر ردیابی حیوانات من به عنوان فایل های RAW جداگانه روی کارت حافظه من ذخیره می شود. برای من، این حالت جایگزین حالت انفجاری استاندارد شده است، زیرا لازم نیست نگران پیش بینی حرکت و سرعت کافی برای گرفتن آن باشم. تا زمانی که تمرکز و ردیابی خود را حفظ کنم، فقط می‌توانم منتظر بمانم تا لحظه اتفاق بیفتد و بعد از واقعیت آن را ثبت کنم.»


دو تنظیمات با Pro Capture وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. با Pro Capture 1، OM-1 در نورسنجی ثابت و فوکوس خودکار قفل شده است، اما 120 فریم در ثانیه را ثبت می کند. با این حال، Pro Capture 2 50 فریم در ثانیه می گیرد، اما فوکوس خودکار با سوژه ردیابی می شود و نورسنجی نیز بر اساس صحنه تنظیم می شود.


برش تصاویر حیات وحش زمستانی

در عکاسی حیات وحش، عکاسان با این واقعیت که نمی توانند به حیات وحش نزدیک شوند محدود می شوند زیرا این کار هم غیراخلاقی و هم بسیار دشوار است. لفو می‌گوید در این روز مدرن از فناوری دوربین، عکاسان برای گرفتن عکس‌های باورنکردنی نیازی به نزدیکی ندارند. او توضیح می‌دهد که اغلب اوقات، لنزهای تله‌فوتو ظاهر بسیار بهتری برای جدا کردن حیات وحش به شیوه‌ای دراماتیک ایجاد می‌کنند.

لنز من، M.Zuiko ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO، همیشه به من اجازه می دهد تا حد امکان از حیات وحش دور باشم، اما همچنین به من اجازه می دهد تا از نزدیک با آنها آشنا شوم. با پیش زمینه و پس زمینه زیباتر،” Lefo می گوید. “برش بخش مهمی از عکاسی حیات وحش است، به خصوص در زمستان که اغلب از سوژه خود دور هستید. برش برای ترکیب و حداکثر تأثیر، ابزاری عالی برای تکیه بر آن بدون اینکه احساس کنید در حال به خطر انداختن حیات وحش یا خودتان هستید، است.»

برای من، OM-1، همراه با لنزهای سطح PRO M.Zuiko، واضح‌ترین تصاویری را که تا به حال در حرفه‌ام گرفته‌ام ایجاد می‌کند. این وضوح، به ویژه از چنین فواصل دور، به من این توانایی را می دهد که تصاویرم را به روش های مختلف برش دهم تا تصاویر جذاب تری ایجاد کنم. وقتی در میدان هستید و حیات وحش جلوی شما حرکت می کند، همیشه وقت کافی برای فکر کردن به بهترین ترکیب بندی برای تصویر ندارید، بنابراین از گرفتن فریم های عریض تر نترسید و آن را در ویرایش کم کنید. . قانون قدیمی در مورد ترکیب نیز صدق می کند. زیاد بودن بهتر از کم بودن است. اگر خیلی نزدیک شوید و حیوانی حرکت کند و قسمتی از بدنش از چارچوب خارج شود، نمی توانید آن قسمت را برگردانید. برای همیشه رفته است. اما اگر کمی کوچک‌نمایی کنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات را در قاب دریافت می‌کنید و می‌توانید در پردازش پست به عقب عمل کنید.

جکسون، وایومینگ لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 150mm، 1/500، f/4.0، ISO 640

Lefo توضیح می دهد که چگونه این رویکرد می تواند برای رسانه های اجتماعی نیز مفید باشد. همه ما می دانیم که تصاویر قاب مرکزی در اینستاگرام بهتر از استفاده از قانون مرسوم یک سوم هستند. اگر همان تصویر را با قاعده ترکیب سوم ترجیح دهم، می‌توانم با استفاده از قوانین استاندارد ترکیب‌بندی عکاسی کنم، اما در پس ذهنم به این فکر می‌کنم که چگونه زوایای خاص در یک برش مربع یا عمودی با وزن مرکزی به نظر می‌رسند. ”

او توضیح می دهد: “برای من صمیمیت این تصاویر واقعاً در پس پردازش زنده می شود.” «شما می‌توانید با کمی خلاقیت در ویرایش، تصاویر بسیار بیشتری از ترکیب‌بندی‌های ناقص ایجاد کنید که شاید فکرش را هم نمی‌کردید . قبل از هر چیز روی ثبت لحظه تمرکز کنید. این مهمترین بخش عکاسی حیات وحش است. و سپس یاد بگیرید که چگونه نقص ها را در آغوش بگیرید. از آنچه می‌توانید با مگاپیکسل دوربین مدرن و تصاویر واضح بسازید شگفت‌زده خواهید شد.”

پایدارسازی

شاید بزرگترین مزیت عکاسان حیات وحش امروزه پیشرفت تنظیمات تصویر باشد که در اکثر دوربین ها و لنزهای مدرن تعبیه شده است. امروزه عکاسان می توانند با سرعت شاتر بسیار پایین عکس های دستی بگیرند و در عین حال تصاویر واضحی را ثبت کنند. در حالی که تنظیمات تصویر را می‌توان در اکثر موقعیت‌های عکاسی دستی استفاده کرد، اما ابزاری حیاتی برای عکاسان حیات‌وحش است. برای Lefo، ترکیبی از تنظیمات تصویر 7 مرحله‌ای OM-1 و لنز او، M.Zuiko ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO به او هشت استاپ تنظیمات تصویر چشمگیر می‌دهد. در حالی که تنظیمات تصویر در شرایط کم نور یک ضرورت است، اما او می‌گوید که در محیط‌های روشن‌تر عکاسی از حیات وحش زمستانی نیز ابزار ارزشمندی است.

جنگل ملی Caribou-Targhee، آیداهو. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 400mm، 1/4000، f/4.5، ISO 200

«تنظیمات تصویری که با کیت عکاسی روزانه از حیات‌وحش زمستانی دریافت می‌کنم به من کمک کرده تا برخی از تصاویر مورد علاقه‌ام را ثبت کنم. حتی با سرعت شاتر بالا، اگر از تنظیمات تصویر به درستی استفاده نمی‌کنید، زمانی که حیوان در حال دویدن را با دوربین در دست ردیابی می‌کنید، معمول است که تصاویر تار دریافت کنید. در این زمینه، کلیپ‌های ویدیویی زیادی را نیز می‌گیرم تا از حلقه‌های اینستاگرام استفاده کنم، و زمانی که در حال فیلم‌برداری با 800 میلی‌متر دستی هستم، فیلم به دست آمده کاملاً پایدار است. تنظیمات تصویر OM-1 این بازی را برای من تغییر داده است که چگونه می‌توانم محتوای جذاب و عکس‌های واضح ایجاد کنم، به خصوص در این محیط‌های خشن که ممکن است دستم به دلیل سرما می‌لرزد.

برای عکاسی از حیات وحش زمستانی رویکردی اخلاقی داشته باشید

وقتی لفو کارگاه‌های عکاسی حیات‌وحش زمستانی را در این زمینه رهبری می‌کند، اولین و مهم‌ترین درسی که او دوست دارد تدریس کند، اهمیت رویکرد اخلاقی به عکاسی حیات وحش است.

او می گوید که به لطف برف، زمستان فرصت های بی پایانی برای ردیابی حیوانات فراهم می کند. او تاکید می‌کند که آشنایی با محیط اطراف و ایجاد دانش صمیمی از تک تک حیواناتی که در آنجا زندگی می‌کنند نه تنها به شما کمک می‌کند تصاویر بهتری بگیرید، بلکه به حیات وحش کمک می‌کند در ماه‌های سخت زمستان زنده بمانند و رشد کنند.

لفو توضیح می‌دهد: «در حالی که ممکن است در تابستان فرصت‌های بیشتری برای عکاسی از حیات وحش وجود داشته باشد، زمستان ملاقات‌های صمیمی‌تری را به همراه خواهد داشت و یادگیری نحوه یافتن و تعامل اخلاقی با آنها بدون ایجاد اختلال در الگوهای آنها، به معنادارتر شدن این برخوردها کمک می‌کند.




پارک ملی یلوستون، وایومینگ 

او بیان می کند که بسیاری از همکارانش در عکاسی از حیات وحش زمستانی به دیگران نیز در مورد اهمیت عکاسی اخلاقی آموزش می دهند. ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا به حیوانات اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم کارمان الهام‌بخش دیگران باشد تا به حفظ زمین‌هایشان کمک کنند. در نهایت، این محیط‌ها متعلق به آن‌ها است، نه ما، بنابراین مهم است که مطمئن شویم که به آن‌ها اجازه می‌دهیم بدون مداخله به کارهای روزمره خود ادامه دهند.»

او ادامه می دهد: «عکاسی اخلاقی حیات وحش چیزی است که همه ما باید برای آن تلاش کنیم. “زمستان زمان چالش برانگیزی است، حتی برای مردم، اما ما از یک ماشین گرم و خانه برای بازگشت و همچنین فروشگاه های مواد غذایی برای تهیه غذا برخوردار هستیم. این حیوانات آن تجملات را ندارند. گوزن‌ها دائماً در جستجوی مناطق کم برف هستند تا به منابع غذایی دسترسی پیدا کنند. این حرکت مداوم کالری و ذخایر چربی را می سوزاند، بنابراین در شرایط سخت زمستانی، یافتن غذا برای آنها می تواند چالش برانگیزتر باشد. گوشتخواران برای یافتن غذا نیز مشکلات بیشتری دارند، زیرا طعمه های بیشتری پنهان می ماند.

بزرگراه AlCan، یوکان، کانادا. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 406mm، 1/2000، f/5.6، ISO 200

وی ادامه داد: «در ماه‌های زمستان به دلیل این چالش‌ها تلفات جانی به دلایل طبیعی برای این حیوانات وجود دارد. بنابراین ضروری است که ما به عنوان عکاس مانع اعمال طبیعی آنها نشویم، هیچ مانعی اضافه نکنیم یا استرس غیرطبیعی ایجاد نکنیم. صرفاً واداشتن حیوان به تغییر مسیر طبیعی خود می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد، هر چند ممکنه بعید به نظر برسد. عکاسی از یک حیوانی که در زمستان وجود دارد، تصاویری بسیار صمیمی و پویاتر از حیوانی که به دلیل استرس ناشی از انسان رفتار غیرعادی دارد، به دست می دهد. هیچ عکسی ارزش برهم زدن رفتار طبیعی یک حیوان را ندارد که زندگی آن را به خطر بیندازد.”


برای شرایط آماده شوید

در حالی که عکاسی از حیات وحش زمستانی ممکن است برای همه مناسب نباشد، لفو می‌گوید که اکثر افرادی که پس از اولین تلاش خود را رها می‌کنند، آمادگی خوبی نداشتند. او بیان می کند که آمادگی شخصی یک فرد به همان اندازه مهم است که تجهیزات دوربین او را آماده کند.

لفو می‌گوید: «همه ما لحظاتی را داشته‌ایم که در زمستان خیلی سرد یا خیس می‌شویم و تصمیم می‌گیریم برای گرم کردن به داخل خانه برگردیم. «اگر زمان ردیابی و عکاسی از حیات وحش را به حداکثر می‌رسانید، چند لحظه باورنکردنی می‌توان ثبت کرد؟ چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، فقط تجهیزات بد وجود دارد. برخی از تصاویر مورد علاقه من از حیات وحش زمستانی از شدیدترین شرایطی که در آن بوده ام گرفته شده اند. اگر بدنم برای آب و هوا و چالش آماده نبود، آن لحظاتی را که اکنون برایم بسیار مهم هستند از دست می دادم.”

جنگل ملی Caribou-Targhee، آیداهو. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 227mm، 1/1250، f/4.5، ISO 1000

او ادامه می دهد: «البته، این با لباس شروع می شود. لایه‌های پایه پشمی در زمستان بسیار حیاتی هستند و همیشه داشتن لباس‌های ضد آب به همان اندازه مهم است. عایق مصنوعی به من قدرت مانور می دهد. اگر پیش بینی کنم برای مدتی ثابت باشم، یک ژاکت پایین سنگین می آورم. دستکش نیز بسیار مهم است، زیرا سرمازدگی انگشتان شما را حتی قبل از اینکه بقیه بدنتان سرد شود، می گیرد. هیچ چیز به اندازه انگشتان یخ زده نمی تواند به یک سفر عکاسی زمستانی پایان دهد.

پارک ملی گراند تتون، وایومینگ. لنز M.Zuiko 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO. 378mm، 1/640، f/4.5، ISO 640

لفو توضیح می‌دهد که لباس تنها راهی نیست که یک عکاس برای آماده‌سازی خود نیاز دارد. او به تجربه می‌گوید عکاسی در شرایط سخت زمستانی خسته‌کننده است، بنابراین استراحت، آبرسانی و تغذیه بسیار مهم است.

او در پایان می‌گوید: «اگر واقعاً برای حضور آماده هستید، به این معنا نیست که لزوماً راحت خواهید بود، بلکه به این معنی است که بدبخت نخواهید شد. و این تفاوت می تواند منجر به عکس های باورنکردنی از حیات وحش شود. شما 100٪ از عکس های حیات وحش زمستانی را که برای آنها حضور دارید از دست می دهید. هرچه زمان بیشتری را در زمستان  بگذرانید، متوجه می شوید که چقدر فعالیت فتوژنیک در آنجا اتفاق می افتد. راهی دارد که شما را بارها و بارها به عقب می کشاند. هرچه بیشتر در مورد حیوانات بیاموزید، بیشتر به آنها احترام می گذارید و تمایل دارید با آنها وقت بگذرانید. مردم می گویند گرفتن یک عکس عالی از حیات وحش زمستانی خوش شانسی است. شاید اینطور باشد، اما شما شانس خود را ایجاد می کنید تا عکس هایی را که دنبال آن هستید به دست آورید. و هنگامی که اولین عکس باورنکردنی از حیات وحش زمستانی را برای افزودن به مجموعه خود دریافت کردید، متوجه خواهید شد که عکاسی از حیات وحش زمستانی به ما هنرمندان بزرگ‌ترین پاداش‌های قابل تصور را می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *