دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین نیکون Z8 یاد آوری می کند: برخی از دوربین‌ها ، لنز را نمی‌پذیرند

اخبار عکاسی
دوربین نیکون Z8 یاد آوری می کند: برخی از دوربین‌ها ، لنز را نمی‌پذیرند

نیکون Z8 به تازگی پس از عرضه‌اش در ماه گذشته ، باعث محبوبیت زیادی در بین عکاسان شده است و به نیکون در دوران دوربین های بدون آینه ، برای اولین بار کمک کرده است تا تأثیر تجاری قابل ملاحظه‌ای داشته باشد . با این حال ، برخی از خریداران اولیه این دوربین با مشکلی روبرو شده‌اند که جلوی نصب لنز را بر روی دوربین با قابلیت فول فریم می‌گیرد.

 

در تاریخ ۲۳ ژوئن ، نیکون اعلانیه خدماتی در ژاپن ، اروپا و ایالات متحده منتشر کرد. در این اعلان ، نیکون توضیح می‌دهد که یک دسته خاص از دوربین‌های Z8 وجود دارند که ممکن است با مشکل نصب لنز مواجه شوند.

 

کاربران دوربین Z8 به ما اطلاع داده‌اند که در برخی موارد نادر ، نمی‌توان لنز را روی دوربین نصب کرد زیرا لنز قابلیت چرخش به وضعیت قفل شده را ندارد . بر اساس بررسی‌هایمان در این زمینه ، واضح شده است که این مشکل ممکن است در دوربین‌های Z8 رخ دهد . ما دسته‌ای از شماره‌های سریال دوربین‌های Z8 را شناسایی کرده‌ایم که ممکن است با این مشکل روبرو شوند و به شرح زیر با این مشکل برخورد خواهیم کرد . نیکون قول می‌دهد که دوربین‌های Z8 تحت تأثیر این مشکل را به صورت رایگان تعمیر خواهد کرد ، از جمله هزینه ارسال دوربین‌های تحت تأثیر به نیکون و هزینه بازگشت آنها به مشتریان، حتی اگر گارانتی به پایان رسیده باشد ، متحمل می شود .”

 

دوربین نیکون Z8 یاد آوری می کند: برخی از دوربین‌ها ، لنز را نمیگیرند

 

نیکون یک صفحه وب خاص برای خدمات مشاوره Z8 ایجاد کرده است که صاحبان Z8 می‌توانند شماره سریال دوربین خود را وارد کنند تا ببینند آیا دوربین آنها در دسته متاثر قرار دارد یا خیر.

 

نیکون توضیح می‌دهد : اگر دوربین Z8 شما از جمله دستگاه‌های تحت تأثیر باشد ، دستورالعمل‌ها برای درخواست خدمات ، از جمله دریافت برچسب ارسال رایگان ، در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد. اگر دوربین Z8 شما در دسته تحت تأثیر قرار نگیرد ، این اطلاعات نمایش داده نمی شود و شما می‌توانید از دوربین خود بدون نگرانی در مورد این مشکل استفاده کنید.

 

دوربین نیکون Z8 یاد آوری می کند: برخی از دوربین‌ها با لنز کار نمی کنند

 

مشتریان می‌توانند شماره سریال دوربین Z8 خود را در پشت نمایشگر عقب دوربین پیدا کنند . شماره سریال روی برچسبی که به بدنه دوربین چسبیده است چاپ شده است ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

 

دوربین نیکون Z8

 

نیکون تعداد دقیق دوربین‌های تحت تاثیر را اعلام نکرده است . با این حال ، سایت Nikon Rumors گزارش می‌دهد که یک کاربر توییتر در ژاپن ، با نام کاربری @nankadaione ، به این نتیجه رسیده است که 6630 واحد از دوربین‌ها تحت تاثیر این بازخوانی قرار دارند و شماره‌های سریال آن‌ها در بازه 2002516 تا 2009146 قرار دارند.

 

سایت Nikon Rumors همچنین گزارش کرده است که یک خواننده ایمیلی به این وبسایت فرستاده است و اعلام کرده است که او معتقد است یک خط تولید واحد با این مشکل روبرو شده است و شماره‌های سریال تحت تاثیر به ترتیب نیستند . او اضافه می‌کند به نظر می‌رسد که بیشتر مدل‌های اروپایی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

 

سایت PetaPixel دوربین نیکون Z8 را به عنوان ” یک دوربین با شکست پارادایم ” توصیف کرده است و به این نکته توجه می‌کند که Z8 تقریباً همه ویژگی‌های خود را با دوربین پرچمدار نیکون ، Z9 ، به اشتراک می‌گذارد ، به جز باتری کوچکتر .

 

در آن زمان ، شنایدر به طور معقول پیش‌بینی نکرد که Z8 فقط ویژگی‌های عکاسی و ویدیوی شگفت‌انگیز Z9 را به ارث ببرد ؛ به نظر می‌رسد Z8 همچنین نقایص تولیدی پیشین خود را هم ارث برده است . در دسامبر سال گذشته ، نیکون یک مشاوره خدماتی برای Z9 ارائه داد و توضیح داد که برخی از دوربین‌های Z9 مشکلاتی با دکمه‌های رها کردن لنز داشتند.

 

 نیکون Z8

 

“کاربران دوربین بدون آینه Z9 به ما اعلام کردند که در برخی موارد دکمه رها کردن لنز در دوربین‌های Z9 آنها به درستی عمل نمی‌کند و امکان چرخش و جداکردن لنز یا آداپتور نصب از دوربین را نمی‌دهد ” ، نیکون در آن زمان در یک بیانیه بسیار شبیه به بیانیه‌ای که نیکون درباره دوربین Z8 در هفته گذشته منتشر کرده بود ، توضیح داد.

 

نیکون همچنین برای دوربین Z9 خود صفحه وبی مشابهی دارد که به مشتریان امکان ورود شماره سریال دوربین خود را برای مشاهده وضعیت متعلقه دوربین فراهم می‌کند.

 

مانند سایر دوربین‌های Z نیکون ، از جمله Z9،  دوربین Z8 نیز در تایلند ساخته می‌شود . دوربین‌های اولیه Z ، Z6 و Z7، هم در تایلند ساخته می‌شدند در حالی که نیکون هنوز برخی از دوربین‌های خود را مانند D6 در ژاپن تولید می‌کرد. با اتمام سال 2021 ، نیکون کلیه تولید دوربین‌های خود را به تایلند منتقل کرد و به تولید برخی از دوربین‌های خود در ژاپن پس از 70 سال پایان داد.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

اضافه کردن سیستم Eye AF به بدون‌آینه‌های نیکون

آیا کانن و نیکون عقلشان را از دست داده‌اند؟

مقایسه نیکون D7200 در برابر Nikon D7500
دوربین جدید نیکون با زوم بی‌نظیر 125 برابری
معرفی نسل جدید DSLRهای مبتدی و محبوب نیکون
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط