021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

پشت صحنه‌های مستند 4K شبکه BBC: سریال Planet Earth II

پشت صحنه‌های مستند 4K شبکه BBC: سریال Planet Earth II

این روز‌ها یک ویدئوی جذاب در اینترنت داغ شده و خیلی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است. این ویدئو این بخشی از نسخه دوم سریال مستند و موفق سیاره زمین یا Planet Earth II از شبکه بی‌بی‌سی است. این سریال که چند سال پیش از این شبکه منتشر شد، یکی از موفق‌ترین سریال‌های مستند جهان است و به قدری محبوب است که شبکه BBC تصمیم گرفته تا نسخه دوم آن را نیز تولید کند.

اگر هنوز این ویدئو را ندیدید، می‌توانید آن را در ادامه همین مطلب ببینید. در این ویدئو که نمایی از جزیره Galapagos را نشان می‌دهد تصاویری رویایی دیده می‌شود. دلیل کیفیت بالای این تصاویر این است که Planet Earth II نخستین مستند شبکه BBC است که به طور کامل با رزولوشن 4K فیلم‌برداری می‌شود. اگرچه در ویدئوی پشت‌صحنه درباره دوربینی که مورداستفاده قرار گرفته شده توضیحی شنیده نمی‌شود، اما احتمالا بخش‌هایی از این ویدئو‌ها با دوربین پیشرفته Canon EOS-1DX MKII که امکان فیلم‌برداری 4K دارد فیلم‌برداری شده است. فیلم‌برداران این مجموعه میگویند که فیلم گرفتن در این جزیره آسان‌تر از جاهای دیگر در جهان است، زیرا اغلب جانوران این منطقه تابه‌حال اصلا با انسان‌ها روبرو نشده‌اند و هنوز احساس ترس از انسان‌ها  میان آن‌ها وجود ندارد. این موضوع احساس عجیبی را برای افرادی که به آن منطقه می‌روند به وجود می‌آورد.

 خبرگزاری BBC در بسیاری از ویدئوهایی که از پشت‌صحنه فیلم‌برداری Planet Earth II گرفته از ویدئو‌های 360 درجه استفاده کرده است. یعنی می‌توانید روی یوتیوب، با دکمه چهارجهته بالای ویدئو، نمایی را که می‌بینید تغییر دهید. آن‌ها در این ویدئو درباره ابزارها و تکنیک‌های فیلم‌برداری که استفاده شده صحبت می‌کنند. این فیلم دارای نکات پر اهمیت و جالبی است. به خصوص زمانی که با حیات‌وحش آن روبرو می‌شوید. دانستن رفتار حیوانات و عادت‌های آن‌ها پیش‌بینی مکانی که می‌خواهید آنجا فیلم‌برداری کنید را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. فیلم‌برداری هم‌زمان با چند دوربین، کار را با چالش جدی روبرو می‌کند، زیرا پنهان شدن در طبیعت برای چند گروه هم‌زمان، کمی مشکل است. خصوصا اینکه همراه بردن این همه تجهیزات و لوازم جانبی  در سفر کاری طاقت‌فرسا و خسته‌کننده است.

در این ویدئو شنیدن اینکه چگونه گروه فیلم‌برداری هر یک از آن دوربین‌ها را سازماندهی می‌کنند جالب است. آنچه مشخص است این است که آن‌ها برای فیلم‌برداری از محیط در مجموعه Planet Earth II از لنزهایی واید همراه با لرزشگیر‌های حرفه‌ای DJI Ronin  استفاده می‌کنند. ظاهرا اغلب تصاویر به صورت دو دوربین فیلم‌برداری شده است و فیلم‌بردار دوم با استفاده از یک لنز تله از فاصله‌ای دورتر و روی سه‌پایه فیلم‌برداری می‌کند.

[porto_content_box]ویدئو‌های گرفته شده با دوربین 1DX Mark II کانن را در وب‌سایت نورنگار ببینید.[/porto_content_box]

به عنوان یکی از طرفداران مجموعه فوق‌العاده زیبای Planet Earth II ، مشتاقم هرچه زودتر نسخه دوم این مجموعه را نیز ببینم. اگر شما نیز تابه‌حال این مجموعه را ندیدید، پیشنهاد می‌کنم هر چه زودتر آن را تماشا کنید. نظر شما درباره نسخه 4K این برنامه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

راهنمای خرید رینگ لایت RL-21 با پایه
ویدئو معرفی رینگ لایت RL 21
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
ساعد نیک ذات
مصاحبه آقای ساعد نیک زات
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه
علی آذرنیا
مصاحبه آقای علی آذرنیا
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
معرفی کارت صدا استودیویی رد Rode Caster Pro II
8 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
تفاوت میکروفن BOYA-M1 و BOYA-M1 PRO
تفاوت میکروفن BOYA-M1 و BOYA-M1 PRO
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
میکروفن کاندنسر چیست و چه کاربردی دارد؟
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 11 دقیقه
چگونه عکس های شارپ بگیریم؟
چگونه عکس های شارپ بگیریم؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
کیج دوربین چیست
کیج دوربین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 5 دقیقه