دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سن‌دیسک کارت حافظه 400 گیگابایتی microSD معرفی کرد

اخبار عکاسی
سن‌دیسک کارت حافظه 400 گیگابایتی microSD معرفی کرد

نوریاتو: شرکت Western Digital پرظرفیت‌ترین کارت حافظه جهان را معرفی کرد. این کارت حافظه که SanDisk Ultra microSDXC UHS-I نام دارد، با 400 گیگابایت حافظه، بیشترین ظرفیت حافظه را در یک کارت microSD قرار داده است.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، چنین ظرفیتی تا به حال در هیچ حافظه کوچکی دیده نشده و بیشترین ظرفیت یک کارت میکرو SD تا به امروز در اختیار سامسونگ با کارت حافظه 150 گیگابایتی بوده است که 150 دلار نیز قیمت داشت. این کارت که در کلاس کارت‌های حافظه A1 قرار می‌گیرد، می‌تواند تا 100 مگابایت بر ثانیه، اطلاعات را جابجا کند که تقریبا به معنی حدود 1200 عکس در هر دقیقه است. این کارت ظرفیت ضبط حدود 40 ساعت ویدئو با رزولوشن Full HD 1080p را دارد و با قیمت 250 یورو، با گارانتی تعویض 10 ساله فروخته می‌شود.

 

شاید بیشترین استفاده از چنین کارت حافظه‌ای برای عکاسان، به کارگیری آن در دوربین‌های اکشن جدید و باکیفیتی مانند Sony RX0 باشد که به تازگی توسط سونی معرفی شد. این دوربین‌ها به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، ناچار به استفاده از حافظه‌های خیلی کوچک هستند و به دلیل حسگر بزرگ و امکان تصویربرداری با فرمت‌های 4K به حافظه‌های بسیار پرسرعت با حجم بالا نیاز دارند. علاوه بر دوربین‌های اکشن، بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند جدید مانند گلکسی اس 8 و 8 پلاس، ال‌جی V30 و گلکسی نوت 8  ، امکان استفاده از کارت‌های microSD پرسرعت را دارند.

 

البته برخی از بزرگان صنعت تولید موبایل نیز مدعی هستند که استفاده از کارت حافظه MicroSD در گوشی‌های هوشمند باعث کم شدن سرعت این گوشی‌ها می‌شود. به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به آیفون‌های اپل یا گوشی‌های پیکسل‌های گوگل اشاره کرد که در آنها خبری از درگاه MicroSD نیست و تنها می‌بایست از حافظه داخلی خود گوشی اشاره کرد.

 

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *