دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین دوربین اقتصادی سونی؛ با هر بودجه‌ای حرفه‌ای باش

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین اقتصادی سونی؛ با هر بودجه‌ای حرفه‌ای باش

از بهترین دوربین‌های اقتصادی شرکت سونی می‌توان به برخی از سری Alpha، سری Cyber-shot و همچنین کامپکت اشاره کرد که برای عکاسی و فیلمبرداری دارای امکانات ویژه‌ای هستند.

در میان بازار عظیم و سردرگم کننده دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، نام سونی بیشتر از هر برند دیگری، می‌درخشد. محصولات کمپانی سونی دوست‌داشتنی، سرسخت، امتحان‌ پس‌داده و از همه مهم‌تر، عصای دست یک عکاس حرفه‌ای( یا پیشکسوت) هستند. اما با این حال و با وجود قیمت‌های بالایی که بر روی محصولات این شرکت نقش بسته‌اند، پیدا کردن محصولی که ساخته و پرداخته این شرکت باشد و البته اقتصادی محسوب شود، تا حدودی دشوار است. با این حال نورنگار در این مقاله قرار است تا این دشواری را برای شما آسان سازد و بهترین دوربین اقتصادی سونی را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین دوربین سونی قدرتمند و قیمت مناسب

برقراری تعادل میان قدرت و امکانات و در کنار آن، داشتن قیمت مناسب همان ‌چیزی است که آن را با اصطلاح مقرون به‌صرفه بودن می‌شناسیم. در واقع هر عکاسی در پس ذهن خود فانتزی داشتن بهترین دوربین ممکن را در حد و اندازه کیف پول خود، تداعی می‌کند. خوشبختانه و به لطف مخاطب‌شناسی خوبی که کمپانی سونی را به خاطر آن می‌شناسند، می‌توان در میان فهرست دوربین‌های این شرکت محصولاتی را یافت که نمونه بارز یک دوربین مقرون به‌صرفه و کاربردی هستند و به نوعی، پرچم‌دار دوربین قیمت مناسب سونی محسوب می‌شوند.

 دوربین سونی قدرتمند Sony A6700
Sony A6700 یکی از دوربین‌های بدون آینه و پیشرفته سونی است که به ویژه برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای طراحی شده است.

دوربین Sony a6700 سونی، همان ترکیب بی‌نظیری است که با داشتن حسگر 26 مگاپیکسلی و پشتیبانی از فیلم‌برداری با وضوح 4K به یکی از انتخاب‌های مطرح در میان طیف بلند‌بالای بهترین دوربین‌ قیمت مناسب سونی تبدیل شده است. این دوربین مجهز به لرزشگیر متصل به حسگر بوده و حساسیت 32000-100 از جمله قابلیت‌های آن محسوب می‌شود.

بهترین دوربین سونی برای تازه کارها اقتصادی

پیشنهاد دادن دوربین a6000 Sony سونی برای تازه‌کارها دلایل بسیاری را می‌طلبد که نیازمند بحث جداگانه‌ای است؛ اما در همین حد توضیح کافی است که این دوربین می‌تواند بهترین کلید برای قفل گشایی دنیای عکاسی، توسط عکاسان نوظهور باشد. در واقع دوربین a6000 Sony با توجه به قیمت اقتصادی که دارد، هم قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌دهد، و هم از جنبه حفظ باتری برای ساعت‌های طولانی که عکاسان تازه‌کار مشغول به یادگیری هستند، مناسب است.

دوربین سونی a6000 برای تازه کارها
بدنه جمع‌وجور و سبک با دکمه‌های فیزیکی مناسب برای کنترل دستی، کار با این دوربین را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

این دوربین مجهز به باتری NP-FW۵۰ بوده و همانطور که پیش از نیز گفته شد، شارژدهی مناسب از مزایای آن است. علاوه بر این موارد، سنسور APS-C، قابلیت فیلم‌برداری با 60 فریم بر ثانیه، حسگر 24.3 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 3 اینچی، از جمله قابلیت‌هایی هستند که این دوربین را به یک محصول شایسته و درخور خرید تبدیل می‌کنند.

بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری؛ برترین‌های تصویر 2024

مقاله مرتبط: بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری؛ برترین‌های تصویر 2024

عکاسی جامع

بهترین دوربین سونی برای تولید محتوا و ولاگری ارزان

دوربین a6100 Sony را می‌توان عضوی میانی از خانواده دوربین‌های سری a شرکت سونی دانست که قابلیت‌هایی متناسب با قیمت خود ارائه می‌دهد و چه برای تولید محتوا و چه برای کار ولاگری، می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. در زمان عرضه، این محصول در نسخه‌های تک لنز، دو لنز و بدون لنز عرضه شد که انتخاب کردن را برای تولیدکنندگان محتوا راحت‌تر می‌سازد و در صورتی که کاربران قصد خرید لنز جداگانه‌ای را داشته باشند، می‌توانند با تهیه نسخه بدون لنز، شخصی‌سازی خود را برای عکاسی در آینده اعمال کنند.

 دوربین سونی برای تولید محتوا مدل a6100
این دوربین با بهبودهایی در سیستم فوکوس، کیفیت تصویر، و امکانات فیلمبرداری همراه است و به عنوان یک دوربین سطح مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای بسیار مناسب است.

به لطف قرارگیری دوربین 24 مگاپیکسلی a6100 Sony در طیف دوربین‌های بدون آینه، با محصولی طرف هستیم که در قیاس با سایر دستگاه‌های بازار، از اندازه کوچک‌تر، سبک‌تر و خوش‌دست‌تر برخوردار است و هنر عکاسی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این دوربین با وجود عرضه در سال 2019، هنوز هم به ادعای برخی، جزو دسته بهترین‌‌ دوربین‌ اقتصادی سونی محسوب می‌شود.

بهترین دوربین سونی برای تولید محتوا؛ دنیا را فتح کن

مقاله مرتبط: بهترین دوربین سونی برای تولید محتوا؛ دنیا را فتح کن

بهترین دوربین سونی برای یوتیوبرها قیمت مناسب

متاسفانه محتواهایی که در پلتفرم یوتیوب بارگذاری می‌شوند پیش از هرگونه مشاهده‌ای در معرض پیش‌داوری و قضاوت شدن در خصوص کیفیت هستند و اگر یک ویدیو پرمحتوا و درجه یک، کیفیت قابل قبولی نداشته باشد، احتمالا به‌طور کلی نادیده گرفته می‌شود. این اتفاق منجر می‌شود که استفاده کردن از یک دوربین مناسب برای بسیاری از یوتیوبرها در پله اول قرار گیرد و از آنجایی که بسیاری از این افراد هنوز ابتدای راه خود هستند، بنابراین خرید بهترین دوربین قیمت مناسب سونی، به هرچیزی ارجعیت دارد.

دوربین سونی برای یوتیوبرها
Sony ZV-1F یک دوربین کامپکت کوچک و سبک است که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا، ولاگرها و کسانی که به عکاسی و فیلمبرداری در حرکت علاقه دارند، طراحی شده است.

Sony ZV-1F  همان انتخابی است که بخشی از پول اولیه کاربر را برای خرید سایر وسایل حفظ می‌کند. این دوربین با داشتن حسگر 20 مگاپیکسلی، پشتیبانی از بلوتوث و وای‌فای و همچنین برخورداری از قابلیت ضبط با رزولوشن‌های بالا باعث می‌شود که با خیال راحت به ساخت محتوا برای سرویس یوتیوب بپردازید و در مدت زمان کمی، به موقعیت ایده‌آل خود برسید.

بهترین دوربین سونی اقتصادی برای عکاسی

تمامی دوربین‌هایی که تا به این لحظه معرفی شدند همگی انتخابی مناسب و درست برای عکاسی هستند و هرکدام یک که توسط مخاطب انتخاب شوند، می‌توانند در نهایت برچسب رضایت خرید را با خود داشته باشند. اما اگر هنوز هم با دوربینی مواجه نشده‌اید که برق لنز آن، چشمانتان را برباید بهتر است فرصتی به دوربین Sony ZV-E10 بدهید. این دوربین قابلیت‌های مشابه و یکسانی با مدل ZV-1F Sony که پیش از این به بررسی آن پرداختیم دارد، ولی با تفاوت‌هایی جالب‌توجه.

دوربین ZV-E10 Sony را از جهتی می‌توان نسخه ارتقا یافته با قابلیت‌های متمایز دوربین پیشین به حساب آورد که حسگر 24 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری فول‌ اچ‌دی 120 فریم بر ثانیه تنها تعداد محدودی از این قابلیت‌ها هستند. همچنین این دوربین با داشتن قابلیت فوکوس خودکار سریع هیبریدی، به تصویربرداری و سرعت بخشیدن به شکار لحظه‌های شما کمک شایانی خواهد کرد.

بهترین دوربین سونی همه کاره اقتصادی

زمانی که صحبت از دوربین‌های همه‌کاره سونی می‌شود، احتمالا دوربین‌های سری سایبرشات این شرکت در ردیف اول و بهترین‌ها قرار داشته باشند؛ چرا که این سری دوربین هم از جنبه عکاسی و هم فیلم‌برداری جزو محصولات قدرتمند هستند و برای هریک از شرایط عکاسی و فیلم‌برداری، قابلیتی در چنته دارند که باعث می‌شود تا آنها را دوربین همه‌کاره بنامیم.

دوربین سونی همه کاره اقتصادی DSC-HX99
این دوربین از زمان معرفی اولیه خود در سال 2012 به دلیل ترکیب کیفیت تصویر بالا، ویژگی‌های پیشرفته و طراحی کوچک، در بین کاربران مورد توجه قرار گرفته است.

دوربین Sony DSC-HX99 از این برند نیز از این قائده مستثنا نبوده و بهترین ویژگی‌های این سری را به ارث برده است. با داشتن فاصله کانونی 100-28 میلی‌متر و حساسیت 25600-100 و البته دیافراگم قابل تغییر از F1.8 تا F5.9 این دوربین به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر شرایطی و هر عکاسی تبدیل شده است و با توجه به قیمت مناسب آن، می‌توان با پایین‌ترین بودجه، محصولی بدون کم و کاستی را تهیه کرد.

بهترین دوربین سونی ارزان قیمت برای سفر

هنر عکاسی بخشی از محبوبیت خود را مدیون سفر و به‌خصوص طبیعت است. زمانی که صحبت از عکاسی برای سفر می‌شود، احتمالا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای به نمایش کشیدن، مربوط به سرزمین‌های طبیعی و سرسبز باشد و در این میان، عکاسی ماکرو از جمله عکاسی‌های پرتقاضا و پر رمز و راز می‌باشد که نیازمند دوربینی با قابلیت‌های به‌خصوص برای این کار است. دوربین DSC-HX99 Sony به خاطر داشتن زوم اپتیکال 30 برابری، بدون شک برای عکاسی ماکرو و البته عکاسی در دل طبیعت مناسب می‌باشد.

دوربین سونی ارزان قیمت برای سفر DSC-HX99
اگر به دنبال دوربینی هستید که بتواند تمام نیازهای عکاسی و فیلمبرداری شما را در یک بدنه کوچک برآورده کند، Sony DSC-HX99 یک انتخاب عالی خواهد بود.

جالب است که بدانید این محصول اولترا زوم، در زمان معرفی خودش، کامپکت‌ترین و کوچک‌ترین دوربین مختص به سفر بوده و در کنار سایر رقبای خودش، جثه‌ای بسیار کوچک‌تر و راحت‌تر برای حمل را دارد. فاصله کانونی دوربین DSC-HX99 Sony برابر 24-720 بوده و حسگر با کیفیت آن که 18.2 مگاپیکسل است، به هیچ عنوان در به ثبت رساندن تصاویر چشمگیر و زیبا ناامیدتان نمی‌کند. این دوربین را می‌توان کوچک‌ و بهترین دوربین اقتصادی سونی نام‌گذاری کرد.

بهترین دوربین سونی ارزان قیمت برای خانواده

پیدا کردن یک دوربین سونی که هم برای بودجه‌های پایین مناسب باشد و هم بتوان آن را به عکاسی خانوادگی اختصاص داد، تا حدودی سخت‌تر از سایر دوربین‌ها می‌باشد و پیش از خرید یک دوربین برای ثبت لحظات خانوادگی، باید انتظارات خودمان را از این دوربین فهرست کنیم تا در زمان خرید، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنیم.

دوربین سونی ارزان قیمت DSC-WX500
Sony DSC-WX500 یک دوربین کامپکت کوچک و کارآمد از سری Cyber-shot سونی است که به دلیل داشتن زوم اپتیکال قدرتمند و طراحی سبک و قابل حمل، برای عکاسان مسافر و افرادی که به دنبال یک دوربین همه‌کاره در اندازه جیبی هستند، بسیار مناسب است.

دوربین DSC-WX500 Sony سونی، ارائه‌ای جالب و دوست داشتنی از این شرکت است که می‌تواند به پای ثابت جمع‌های خانوادگی و عید‌ها و مناسبت‌های سالانه شما تبدیل شود. با استفاده از این دوربین کامپکت و جمع و جور می‌توان عکس‌های به ثبت رسیده را با بالاترین کیفیت به چاپ رساند و بر روی دیوار خانه و یا آلبوم‌های خانوادگی قرار داد.

البته که این دوربین علاوه بر استفاده خانگی، می‌تواند برای تفریح دسته‌جمعی و روزهایی که به دل طبیعت می‌زنید نیز مناسب باشد. DSC-WX500 Sony مجهز به سنسور 18.2 مگاپیکسلی با محدوده زوم 30 برابری اپتیکال می‌باشد و خوشبختانه صفحه نمایش آن این قابلیت را در خود جا داده است که بتوانید آن را به صورت 180 درجه‌ای بچرخانید و تصاویر سلفی را به ثبت برسانید که گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند به حد و اندازه آن برسند.

بهترین دوربین عکاسی در هر بازه قیمتی؛ از اقتصادی تا حرفه ای

مقاله مرتبط: بهترین دوربین عکاسی در هر بازه قیمتی؛ از اقتصادی تا حرفه ای

در هنگام خرید دوربین سونی قیمت مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. به دنبال انتخاب بر اساس بهترین باشید، نه بر اساس سال ساخت. چرا که بهترین‌های حال حاضر بازار ممکن است سال‌های زیادی را از زمان ساخت خود گذرانده باشند.
  2. اگر هزینه جداگانه‌ای را برای خرید بهترین دوربین قیمت مناسب سونی کنار گذاشته‌اید، سعی کنید که بهترین‌های آن بازه قیمتی را بررسی کنید و تنها به سراغ بالاترین قیمت‌ها نروید.
  3. به علت قیمت‌های نابسمانان و گهگاهی عجیب، در برخی مواقع خرید جداگانه یک لنز می‌تواند با قیمت بهتر و مناسبی برای کاربر تمام شود.
  4. بازار دوربین‌های دست‌دوم نیز می‌تواند انتخابی خوب برای دوربین ارزان‌قیمت باشد، با این حال سعی کنید که در خصوص زمان خرید دوربین و سلامت جسمی آن، حداکثر حساسیت را به‌ خرج بدهید.
  5. دوربین‌های بدون آینه و آینه‌دار تفاوت‌های واضحی را در قیمت با یکدیگر دارند و پیش از خرید بهتر است در خصوص این دو ویژگی اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس دوربین مدنظر خود را خریداری کنید.
  6. بسیاری از قابلیت‌هایی که در دوربین‌های عکاسی وجود دارند صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و اگر می‌خواهید از بودجه خود بهترین نتیجه را در خرید دوربین داشته باشید، تمرکز خود را بر قابلیت‌های حیاتی بگذارید.
  7. لرزشگیر تصویر حکم توت‌فرنگی کیک را برای دوربین عکاسی دارد. اگر به دنبال نتیجه مطلوب‌تر هستید، پیشنهاد می‌شود برای تهیه دوربینی با این قابلیت، از بسیاری ویژگی‌های نه‌چندان مهم صرف‌نظر کنید.
بهترین دوربین سونی 2024؛ لیست بهترین دوربین‌های عکاسی سونی

مقاله مرتبط: بهترین دوربین سونی 2024؛ لیست بهترین دوربین‌های عکاسی سونی

جشنواره عکس نورنگار

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا بهترین‌ دوربین اقتصادی سونی، بسته به هرشرایطی و هر جنبه از عکاسی معرفی شود تا مخاطبان با نگاهی گسترده به خرید دوربین روی بیاورند و مقرون به‌صرفه‌ترین آن را تهیه کنند. با این حال دوربین‌های بسیاری از این شرکت وجود دارند که می‌توان با ورود به فروشگاه نورنگار از تمامی آنها اطلاعات کسب کرد و مناسب‌ترین آنها را خریداری نمود.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : techradar
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *