دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چند نکته برای تهیه کوله‌پشتی دوربین

راهنمای انتخاب
چند نکته برای تهیه کوله‌پشتی دوربین

در مقاله‌ای به طور مفصل در مورد انتخاب کیف‌های عکاسی صحبت کرده‌بودیم، در این مقاله سعی کردیم انحصارا مطالبی را بیان کنیم که در خرید کوله‌پشتی دوربین به شما کمک کند.

 

برای انتخاب کوله‌پشتی دوربین جنس آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است جنس خارجی کوله، برزنت باشد. توجه کنید از خرید کیف‌هایی که جنس مشمایی دارند پرهیز کنید.

 

در واقع برای انتخاب کوله‌ای که قرار است از دوربین و تجهیزات گرانقیمت شما محافظت کند باید به جنس، نسبت به ظاهر کیف اهمیت بیشتری داد. البته در سال‌های اخیر به دلیل رقابت شرکتهای تولید کننده کیف دوربین، شاهد کیف‌های زیادی هستیم که کیفیت را در کنار زیبایی خود دارند.

 

وجود بند دور شکم در کوله پشتی‌های دوربین اهمیت زیادی دارد، اگرچه در اکثر این کوله‌ها این بند تعبیه شده‌است. برای راحتی بیشتر هنگام حمل تجهیزات بهتر است بند‌های کوله پشتی دارای ​یک پوشش داخلی ابری (اسفنج مانند) باشند.

 

اگر استفاده شما به صورتی است که می‌توانید کیف خود را روی زمین دنبال خود بکشید، از کوله‌هایی استفاده کنید که چرخ دارند. این مورد بخصوص برای عکاسان عروسی و مدلینگ برای زمانی که می‌خواهند خارج از محیط آتلیه عکاسی کنند بسیار کاربرد دارد.

 

کوله‌پشتی دوربین

 

معمولا کوله‌هایی که چرخ دارند، یک دسته (ترولی) عصایی دارند که می‌توانید با آن، کوله را روی زمین و با استفاده از چرخ‌هایش بکشید. البته این دسته‌ها از حجم کوله شما کم خواهند کرد، البته معمولا کوله‌پشتی‌هایی که چرخ دارند دارای حجم بزرگتری نسبت به کوله‌پشتی‌های معمولی هستند.

 

دقت کنید که توی کیف، بین محل قرارگیری دوربین و این دسته‌ها ارتباط مستقیم نباشد و حتما قسمتی به عنوان ضربه گیر وجود داشته باشد(در اکثر کیف‌های با کیفیت این قسمت تعبیه شده‌است). البته اگر به این مشکل بر بخوردید ، می‌توانید چند عدد لباس بین دوربین و دسته قرار دهید.

 

رنگ کوله‌پشتی که برای نگهداری از تجهیزات عکاسی استفاده می‌شود؛ بهتر است (طبق اصل دفع نور و حرارت) در طیف رنگ‌های نقره‌ای باشد تا حرارت و نور را بیشتر دفع کند.

 

ولی از اونجایی که این شرط انتخاب شما را سخت‌تر خواهد کرد رنگ کوله‌پشتی دوربین را خودتان انتخاب کنید و اگر کوله‌ای دیدید که تمام مشخصات مورد نیازتان را داشت اما رنگش نقره‌ای نبود از خرید آن منصرف نشوید.

 

خیلی به برند اهمیت ندهید.

 

اگرچه تجربه نشان داده‌است برند‌ها، سابقه بهتری توی درنظر گرفتن نیازهای شما و حفظ کیفیت در تولید کیف‌هایشان دارند، ولی خیلی خودتان را اسیر یک برند خاص نکنید زیرا ممکن است انتخاب‌های بهتری را از دست بدهید.

 

سعی کنید کوله‌پشتی دوربین خود را به شکلی انتخاب کنید که به دزدان علامت ندهد که داخل خود دوربین و تجهیزات عکاسی دارد.  مثلا بهتر است عکس دوربین، نوشته‌های خاص و…نداشته باشد. غیر از بحث سرقت شما با جلب توجه کمتر راحت‌تر می‌توانید عکاسی کنید.

 

اکثر کوله‌ها محل قرارگیری لنز و تجهیزات و بدنه دوربین را دارند. بعضی از کیف‌ها پدهای جدا کننده متحرک دارند، این مدل‌ها کارایی بیشتری دارند زیرا می‌توانید با توجه به اندازه تجهیزاتتان از آن‌ها استفاده کنید.

 

کوله‌پشتی دوربین

 

سعی کنید کوله‌هایی انتخاب کنید که ورود گرد و غبار به داخل آن‌ها سخت باشد. اگر جنس بیرونی کیف ضد آب هم باشد که فوق‌العاده است. البته نگران نباشید اکثر کوله‌پشتی‌ها دارای کاور باران هستند اگر هم نبودند می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسبی جداگانه خریداری کنید.

 

کوله‌پشتی دوربین

 

اگر لپ تاپ حمل می‌کنید، حتما دقت کنید تا کوله‌ای که انتخاب می‌کنید، جای قرار دادن لپ تاپ را داشته باشد و حتما مکانی که در نظر گرفته شده‌است دارای ضربه‌گیرهای خوبی باشد.

 

اگر شما با سه‌پایه عکاسی می‌کنید حتما کوله شما باید محلی برای قرارگیری سه‌پایه‌تان را داشته باشد. آخرین مسئله مهمی که لازم است به آن دقت کنید قابل تنظیم بودن بندهای کیف است.

 

کوله‌پشتی دوربین

 

اگر در مورد انتخاب کیف مورد نظر خود سوالی دارید از طریق باکس نظرات مطرح کنید، کارشناسان ما سریعا شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *