دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

نیکون با دوربین Z8 ، به سرعت به نمودارهای فروش خود روند صعودی داده است

اخبار عکاسی
نیکون با دوربین Z8 ، به سرعت به نمودارهای فروش خود روند صعودی داده است

نیکون ، که فقط دو سال پیش در مقایسه با رقبای خود به شدت متاثر از شکست بود ، دوباره موج‌ساز شده است . دوربین نیکون Z8 بسیار محبوب شده است و باعث شده نیکون به خوبی در جدول فروش پیشرفت کند.

بر اساس دو معیار جداگانه مستقر در ژاپن ، نیکون به سرعت در زمینه محبوبیت در حال رشد است ، به لطف دوربین‌ بدون آینه Z9  و به ویژه Z8 . هم BCN+R و هم Map Camera اخیراً معیارهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند تلاش‌های نیکون در زمینه دوربین‌های بی‌آینه در حال جوابگویی است . اگرچه هیچ یک از این منابع به طور کلی به خوبی مفید نیستند ، اما این یک استثناء است.

پتاپیکسل در اوایل سال 2022 از انتشار داده‌ها و نتایج فقط در فروشگاه‌های ژاپنی مانند BCN+R و Map Camera منصرف شد ؛ زیرا اگرچه این اطلاعات به نظر مقداری ارزشمند به نظر می‌رسد ، اما تفاوت تصمیمات خرید مصرف‌کنندگان بین ژاپن و غرب همراه با بازار عمومی BCN+R خاص آن را به عنوان یک معیار ضعیف برای تعیین موفقیت کلی فروش می‌کند.

با این حال ، در حالی که رصد این داده‌ها ماه به ماه یا حتی سه‌ماهه به سه‌ماهه به طور ضروری کمکی نمی‌کند ، نگاه به موفقیت یک برند در طول سال‌ها ارزش دارد.

شرکت Map Camera ، یک فروشگاه دوربین که تجهیزات عکاسی جدید و دست‌دوم را عرضه می‌کند ، گزارش می‌دهد که با توجه به محبوبیت ،  دوربین Z8 در طول ماه بیشترین تقاضا را داشته است و دنبال آن Z9 قرار دارد . نیکون برای مدت طولانی این حد از محبوبیت را نداشته است ، که نشان دهنده وجود ممانعت جدی حداقل از نظر جذابیت است.

بازگشت تاریخی به داده‌های فروش BCN+R از سال 2020 تا این نقطه در سال 2023 ، رشدی بسیار قابل توجه را نشان می‌دهد. اگرچه در نمودار زیر ممکن است موفق به نظر نرسد، اما نگاه به اعداد خام داستانی جذاب‌تر را روایت می‌کند.

نیکون با دوربین Z8 ، به سرعت به نمودارهای فروش خود روند صعودی داده است

دایره و خط قرمز نشان‌دهنده کانن،  خط سیاه نشان‌دهنده سونی ، خط زرد نشان‌دهنده نیکون ، الماس قرمز نشان‌دهنده OM Digital و خط آبی نشان‌دهنده پاناسونیک است.

در سال 2020 ، وقتی که نیکون در مشکلات مالی خود گیر کرده بود و به نظر می‌رسید که گمراه شده است ، سهم بازار فروش نیکون در آمار BCN+R تنها 2.5٪ بود . اما در حال حاضر ، کمی بیش از سه سال بعد ، این شرکت به 12.9٪ رشد کرده و با عبور از OM Digital ، در رتبه سوم بین تمامی تولیدکنندگان اصلی دوربین قرار گرفته است.

این افزایش سهم بازار بزرگترین رشدی است که نیکون در بیش از سه سال گذشته داشته است . اگرچه این مقدار باز هم از موقعیت اول و دومی که در دوران اوج دوربین‌های SLR و DSLR داشت ، خیلی دور است ، اما برای یک شرکت که به نوعی به فراموشی سپرده شده بود ، بهبود قابل توجهی است.

قابلیت‌های بیشتری وجود دارد . BCN+R یک فروشگاه الکترونیک عمومی است که شبیه به فروشگاه Best Buy در ایالات متحده است و یک تامین کننده عمده دوربین‌های حرفه‌ای نیست . بازار هدف این شرکت مصرف‌کنندگان عادی است و نه حرفه‌ای‌ها ، بنابراین حقیقت این است که افزایش محبوبیت نیکون در نتیجه استفاده از دوربین‌های پیشرفته مانند Z8 و Z9 در این زمینه به ویژه تحسین برانگیز است.

در ایالات متحده ، اطلاعاتی مانند این در دسترس نیست و فروشندگان اعداد فروش را منتشر نمی‌کنند ، بنابراین مقایسه این اطلاعات با داده‌های فروش در غرب بسیار دشوارتر است . با این حال ، با توجه به اینکه دوربین Z8 از زمان عرضه خود تاکنون در حال سفارش و پیش‌فروش است ، می‌توان حدس زد که نیکون آن را به میزان زیادی به فروش می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط