021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی عکس‌های گرفته شده با دوربین a7 III سونی

بررسی عکس‌های گرفته شده با دوربین a7 III سونی

از جمله امکانات مهم دوربین سونی a7 III استفاده از حسگر BSI ، به کار گیری باطری پرقدرت سری Z، طراحی یک جوئستیک مخصوص فوکوس خودکار و قابلیت EyeAF است که پیش از این آن را روی مدل 42 مگاپیکسلی سری آلفا دیده بودیم.

بیشتر بخوانید: بررسی دقیق‌تر دوربین a7III

البته حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دوربین سونی a7 III اگرچه رزولوشنی برابر با دوربین a9 دارد اما سرعت عکس‌برداری آن به پای ۲۰ فریم در ثانیه آن دوربین نمی‌رسد.

قابلیت خوانش اطلاعات در دوربین سونی a7 III به دلیل استفاده از سیستم پیچیده حسگر آن یعنی “stacked CMOS” بود که در این دوربین جدید وجود ندارد و ضمنا قابلیت شاتر anti-distortion در سونی a9 هم در مدل جدیدتر دیده نمی‌شود.

دوربین سونی a7 III دارای یک شاتر الکترونیکی با سرعتی حدود ۱/۸ ثانیه است که نمی‌توان آن را با سرعت ۱/۱۶۰ ثانیه در a9 مقایسه کرد.

اما به گفته سونی، سیستم فوکوس a7 III از دوربین a9 گرفته شده و سرعت آن تقریبا دو برابر مدل قبلی خودش یعنی a7 II است. سیستم فوکوس ۶۹۳ نقطه‌ای در این دوربین، حدود ۹۳ درصد از سطح کادر را پوشش می‌دهد و با ۴۲۵ نقطه فوکوس تشخیص کنتراست پشتیبانی می‌شود.

در زیر گالری عکس‌های گرفته شده با این دوربین را مشاهده می‌کنید:

دوربین سونی a7 III تقریبا هم اندازه دوربین پرسرعت a9 است و از همان باطری‌ استفاده می‌کند که برای نخستین بار برای a9 ارائه شده بود. حجم این باطری که NP-FZ100 نام دارد، حدود ۲٫۲ برابر باطری دوربین‌های بدون آینه قبلی سونی است و از لحاظ کارکرد طولانی‌تر در محیط‌های خارج از استودیو اهمیت بسیار زیادی دارد.

ضمنا شباهت زیاد این بدنه‌ها اجازه می‌دهد تا عایق‌بندی فوق‌العاده a9 را هم در این دوربین ببینیم. همچنین دکمه جویستیک فوکوس خودکار (AF joystick) و طراحی جالب دکمه‌ها در بدنه a7R III مانند دکمه‌های AF-ON و Protect/Rate (دکمه‌ای برای قفل‌گذاری و رتبه‌دهی به عکس‌ها در حالت نمایش) را نیز در بدنه این دوربین می‌بینیم.

سونی بسیار در جلب مخاطب با دوربین‌های بدون آینه خود موفق بوده است. اما آیا توانسته با سونی با a7 III ،پیروز میدان رقابت در برابر کانن باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه