دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

11 نرم‌افزارموبایل برای عکاسان حرفه‌ای

چاپ
11 نرم‌افزارموبایل برای عکاسان حرفه‌ای

اینکه تمام این نرم‌افزار ها رایگان هستند کاملا تصادفی است. البته رایگان بودن آن‌ها به این معنی نیست که عملکرد ضعیفی دارند و تمامی آن‌ها به خاطر عملکرد خوبشان بر روی گوشی من نصب شده‌اند و بدون آن‌ها من نمی‌توانم کارم را انجام دهم. بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای به معرفی این نرم‌افزارها می‌پردازیم. لازم به ذکراست که ترتیب این لیست کاملا تصادفی است.

 

1) Dark Skies

 

این نرم‌افزار برای عکاس‌هایی است که علاقه زیادی به ثبت آرایش ستاره‌های روشن دارند ولی نمی‌خواهند دنباله‌های ستاره‌ای بلند را ثبت کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین انتخابی خودتان را در منوی نرم‌افزار انتخاب کنید و فاصله کانونی لنز را وارد کنید تا نرم‌افزار با استفاده از 600 دستور متفاوت میزان نوردهی موردنیاز را برای شما محاسبه کند.

 

نرم افزارهای موبایل برای عکاسی

 

از آنجا که این نرم‌ افزار هیچ خطایی ندارد علاقه زیادی به استفاده از آن دارم. من دوست دارم قبل از اینکه ماشین گرم خودم را ترک کنم محاسبات مورد نیاز را انجام دهم تا مدت زمان کمتری در سرما باشم. یکی از قابلیت‌های خوب این نرم‌افزار حالت شب است که روشنایی و رنگ صفحه را کاهش می‌دهد تا در صورتی که در بیرون از آن استفاده می‌کنید دید شب خودتان را به راحتی از دست ندهید.

 

این نرم‌افزار برای اندروید و iOS قابل نصب است.

 

2)Yr.no

 

Yr یک نرم‌افزار هواشناسی محصول سازمان هواشناسی نروژ و NRK است. من از نرم‌افزارهای هواشناسی زیادی استفاده کرده‌ام و تا‌به‌حال این Yr مطمئن‌ترین آن‌ها بوده است. یکی از تجربیاتی که باعث شد به این نرم‌افزار اعتماد کنم مربوط به زمانی بود که تمامی کانال‌های هواشناسی اعلام کرده بودند که باران بند نمی‌آید و من می‌خواستم یکی از پروژه‌های مهم خودم را کنسل کنم؛ این درحالی بود که این نرم‌افزار عکس این را پیش‌بینی کرده بود و واقعاهم باران بند آمد و من از یک فاجعه جلوگیری کردم. پس از آن روز از هیچ نرم‌افزار دیگری استفاده نکردم.

 

بهترین نرم افزارهای موبایل

 

با اینکه این نرم‌ افزار نروژی است، از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و بیش از 10 میلیون لوکیشن را در تمام دنیا پوشش می‌دهد. در صورتی نیز که دور از شهر باشید و یا در حال عکاسی از یک منطقه جدید باشید، GPS به صورت خودکار موقعیت شما را پیدا می‌کند و وضعیت آب‌وهوایی نزدیک‌ترین ایستگاه را برای شما پیش‌بینی می‌کند که خیلی دقیق‌تر از تایپ کردن نام نزدیک‌ترین شهر است. من این نرم‌افزار را به صورت روزانه چک می‌کنم و در صورتی که هرگونه عکاسی در فضای باز را انجام می‌دهید، من نصب آن را به شما پیشنهاد می‌دهم.

 

این نرم‌افزار برای اندروید و iOS قابل نصب است.

 

3)Pocket Light Meter

 

اینکه همیشه گوشی خودم را همراهم دارم، به این معنی است که همیشه یک نورسنج هم همراه خودم دارم. حتی در عصر دیجیتال هم به نظرم اینکه بتوانم قبل از روشن کردن دوربین بفهمم در چه محیطی عکاسی می‌کنم می‌تواند برای من یک برتری باشد. من هنوزهم از دوربین آنالوگ برای کارهای شخصی استفاده می‌کنم و با اینکه نورسنج‌های سنتی کمک زیادی به من کرده‌اند، این نرم‌افزارهم به خوبی آن‌ها عمل می‌کند که به این معنی است که می‌توانم نورسنج‌های بزرگ خودم را در خانه بگذارم.

 

نرم افزارهای موبایل

 

یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌ افزار این است که می‌تواند مشخصات نوری محیط را ذخیره کند. این قابلیت علاوه بر اینکه تنظیمات نوری و زمان را ثبت می‌کند، یک عکس هم از محیط نیز به این فایل ضمیمه می‌کند. همچنین می‌تواند این فایل‌ها را بر روی Evernote نیز آپلود کنید که ممکن است برای برخی از کاربران ضروری است. خیلی از عکاس‌های عروسی را دیده‌ام که از قابلیت ذخیره مشخصات این نرم‌افزار استفاده می‌کنند تا در روزهای که سرشان شلوغ است مشخصات لوکیشن‌های مختلف را به راحتی به دست بیاورند.

 

این نرم‌افزار برای اندروید و iOS قابل نصب است.

 

مطلب مرتبط:

برترین نرم‌افزاهای ویرایش عکس اندروید در سال ۲۰۱۸

برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS

 

4) Sun Route

 

این نرم‌افزار به شما می‌گوید که در زمان تعیین‌شده، آفتاب در چه جایی قرار خواهد داشت. تنها کاری که باید بکنید، این است که دوربین گوشی خودتان را رو به آسمان بگیرید تا نرم افزار موقعیت آفتاب را به شما نشان دهد. یک خورشید کامپیوتری نیز بر روی صفحه گوشی قرار می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از آن ببینید در زمان موردنظر شما، نور چگونه رفتار خواهد کرد.

 

بهترین نرم افزارهای عکاسی

 

من به دلیل اینکه این نرم‌ افزار هنگام عکاسی جلوی هرگونه سورپرایز منفی را می‌گیرد علاقه زیادی به استفاده از آن در هنگام بررسی لوکیشن دارم. این نرم‌افزار به من می‌گوید که تا زمان خاصی آفتاب درجایی که من می‌خواهم نخواهد بود، به همین دلیل می‌توانم به خوبی کارهای خودم را برنامه‌ریزی کنم.

 

به نظر من عکاسان زیادی می‌توانند از این نرم‌افزار سود ببرند و از آن در عکاسی منظره گرفته تا عکاسی از منازل استفاده کنند. لوکیشن خوبی برای عکاسی پیدا کرده اید ولی خورشید در موقعیت مناسب نیست؟ می‌توانید چند هفته جلوتر بروید و ببینید در چه زمانی خورشید در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد. می‌توانید تصور کنید بدون تکنولوژی این کار چقدر زمان می‌برد؟

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

5) GorillaCam

 

این نرم‌افزار یک نرم‌ افزار عکاسی است که قابلیت‌های بسیار زیادی مانند time-lapse، تایمر خودکار و عکاسی پشت سرهم دارد. از آن‌جایی که این نرم‌افزار نسبت به نرم‌افزار اصلی دوربین قابلیت‌های بیشتری دارد، چندین سال است که از آن استفاده می‌کنم. یکی از قابلیت‌های این دوربین ریموت‌شاتر آن است.

 

برای استفاده از این قابلیت کافی است از یک گوشی دیگر که این نرم‌افزار را دارد برای فعال کردن دوربین گوشی دیگر استفاده کنید. من هنوز از این قابلیت استفاده نکرده‌ام ولی به راحتی می‌توان حدس زد که چقدر می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند.

 

نرم افزار های عکاسی

 

یکی از قابلیت‌هایی که من زیاد از آن استفاده می‌کنم Time-lapse است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که زمان ثبت عکس و مدت زمان playback را تنظیم کنید تا یک ویدئو time-lapse مناسب با نیازهای خودتان داشته باشید. من دوست دارم از این ویدئوها در اینستاگرام استفاده کنم، به همین دلیل مدت زمان آن‌را بر روی 60 ثانیه تنظیم می‌کنم که تا به امروز بیشترین مدت زمان قابل پشتیبانی توسط این پلتفرم است.

 

یکی از نکاتی که باید درباره این قابلیت بدانید، این است که باید صفحه نمایش گوشی شما به صورت ثابت روشن باشد که با خاموش کردن قابلیت auto Sleep در تنظیمات گوشی می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. پس از آن برای ذخیره باتری بهتر است نور صفحه را به صورت کامل کم کنید.

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

6) Sylights

 

در صورتی که حافظه قوی‌ای نداشته باشید، حفظ کردن تمام تنظیمات نوری که ساخته‌اید خیلی سخت خواهد بود.خوشبختانه این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که دیاگرام‌های نوری خودتان را ذخیره کنید تا بتوانید به راحتی جای تمام تجهیزات را به یاد بیاورید. این نرم‌افزار برای مشتری‌های تبلیغاتی من که مدام می‌خواهند تصاویر قبلی که گرفته‌ام را بازیابی کنم خیلی مناسب است.

 

نرم افزار موبایل برای عکس

 

با استفاده از این نرم‌ افزار می‌توانم به راحتی تنظیمات انجام شده را به یاد بیاورم. همچنین می‌توانم دیاگرام‌ها را به دستیار خودم هم ارسال کنم تا او هم از کاری که قرار است انجام دهد با خبر شود. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نگران جاگذاشتن قطعات کیت موردنظر نخواهم بود. این نرم‌افزار تمام آیکون‌های موردنیاز برای ثبت تنظیمات نوری شما را دارد و استفاده از آن نیز خیلی آسان است.

 

این نرم‌افزار برای iOS قابل نصب است و می‌توانید از طریق وبسایت نیز به آن دسترسی داشته باشید.

 

7) Hyperfocal DOF

 

برای کسانی که برای کار با فرمول‌های ریاضی عکاسی مشکل دارند، این نرم‌افزار خیلی ضروری است. برای استفاده از این نرم‌افزار فقط باید مدل دوربین خودتان را از لیست انتخاب کنید و فاصله کانونی و دهانه شاتر مورد استفاده را تنظیم کنید. پس از این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی Calculate Hyperfocal کلیک کنید تا نزدیک‌ترین فاصله‌ای که لنز می‌تواند درحالی که عناصر تصویر با کیفیت هستند فوکوس کند را به شما بدهد.

 

نرم افزار موبایل برای عکس

 

من از این نرم‌افزار هنگامی که بخواهم بدانم چه لنز و دوربین برای عکاسی در یک صحنه خاص مناسب است استفاده می‌کنم. دانستن چنین چیزهایی از قبل می‌تواند کمک زمان زیادی از روز را برای شما ذخیره کند.

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

8) Wifi Photo Transfer

 

این نرم‌ افزار برای کاربران آیفونی که در رول دوربین خودشان آلبوم درست می‌کنند ضروری است. این نرم‌افزار به دلیل اینکه اپل بیرون کشیدن آلبوم‌های شخصی را سخت کرده‌است ساخته شده.من به شخصه از گوشی خودم برای جمع‌آوری و دسته‌بندی ایده‌های عکاسی، مستندسازی بازدید از لوکیشن و ساخت بردهای حالت استفاده می‌کنم.

 

بهترین نرم افزار موبایل برای عکس

 

تا هنگامی که لپ‌تاپ و گوشی من از یک ارتباط وای‌فای استفاده می‌کنند، می‌توانم با مرورگر به گوشی خودم مراجعه کنم و به راحتی تمام محتویات یک آلبوم را از طریق یک فایل زیپ دانلود کنم. این قابلیت هنگامی که می‌خواهم چیزی را به مشتری ارسال کنم خیلی ارزشمند است.

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

9) My Tide Times

 

در صورتی که نزدیک دریا عکاسی می‌کنید این نرم‌افزار یک نرم‌افزار ضروری است و علاوه بر برنامه‌ریزی، برای حفظ سلامتی شما هم مهم است. این نرم‌افزار ارتفاع و زمان جزر‌ومد را برای هر لوکیشنی که نیاز داشته باشید به شما نمایش می‌دهد.

 

بهترین نرم‌افزار موبایل

 

این نرم‌ افزار بیش از 9000 ایستگاه جزرومدی را در 40 کشور مختلف پشتیبانی می‌کند به همین دلیل احتمال زیادی وجود دارد که موقعیت مدنظر شما را نیز پوشش دهد. من به این دلیل از این نرم‌افزار استفاده می‌کنم که بدانم تا چه زمانی جزرومد اتفاق می‌افتد تا بتوانم زمان عکاسی خودم را در ساحل به حداکثر برسانم. هنگامی که می‌توانید نرم‌افزاری مانند این نرم‌افزار را داشته باشید، نباید چنین چیزهایی را به شانس بسپارید.

 

این نرم‌افزار برای اندروید و iOS قابل نصب است.

 

10) Magic Hour

 

ساعت طلایی هنگام غروب و طلوع آفتاب است که نور برای عکاسی فوق‌العاده است. با اینکه این نرم‌افزار فقط 15.3 مگابایت است ولی قابلیت‌های زیادی دارد. این نرم‌افزار زمان دقیق ساعت طلایی و طول آن را برای لوکیشن فعلی شما، علاوه بر جزئیات هوا و زمان طلوع و غروب آفتاب را نمایش می‌دهد. به جز قابلیت‌های گفته شده، در این نرم‌افزار یک بخش مشاهده ماه نیز گنجانده شده است که زمان بالا آمدن ماه و زمان پدیدار شدن ماه کامل را هم به شما نمایش می‌دهد. این نرم‌افزار با استفاده از نوتیفیکیشن شروع ساعت طلایی را به شما اطلاع می‌دهد.

 

11 نرم‌افزارموبایل برای عکاسان حرفه‌ای

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

11) Releases

 

این نرم‌افزار برای هر عکاس حرفه‌ای که به طور منظم به فرم‌های پخش نیاز دارد ضروری است. من این نرم‌ افزار را هم بر روی iPad و هم بر روی iPhone خودم داشتم. در حالی که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند از اینگونه نرم‌افزارها بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر استفاده کنند، استفاده از آن برروی گوشی‌های کوچک‌تر نیز به همان اندازه کاربردی است.

 

11 نرم‌افزارموبایل برای عکاسان حرفه‌ای

 

برخلاف دیگر نرم‌افزارهای مشابه، این نرم‌افزار تمام قالب‌های استاندارد مانند Snapwire، ASMP، Getty Images و Shutterstuck را دارا می‌باشد. به همین دلیل من به جای استفاده از دیگر نرم‌افزارها ترجیح می‌دهم از Releases استفاده کنم.

 

برای کسانی که از نرم‌افزارهای مشابه استفاده نکرده‌اند باید بگویم که این نرم‌افزار برای تمام کسانی که در یک عکس درگیر هستند یک فرم می‌سازد که می‌توانند آن‌را به صورت الکترونیکی و با استفاده از صفحه‌نمایش لمسی امضا کنند. پس از آن می‌توانید به عنوان مرجع یک عکس به این فرم الصاق کنید و پس از آن یک نسخه PDF به صورت خودکار به سایت موردنظر ایمیل می‌شود.

 

مزیت استفاده از این روش به جای روش سنتی این است که احتمال گم‌شدن آن خیلی کمتر است و می‌توانید به راحتی از آن کپی بگیرید. پس از آن ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که دسترسی به فرم پخش ضروری باشد. با استفاده از این نرم‌افزار داشتن یک فرم پخش خیلی راحت است.

 

این نرم‌افزار فقط برای iOS قابل نصب است.

 

در این مقاله 11 نرم‌ افزار را به شما معرفی کردم که به من برای گرفتن عکس‌های بهتر کمک زیادی کرده‌اند. تمامی نرم‌افزارهای گفته شده بر روی آیفون کار می‌کنند و در حد امکان تلاش کرده‌ام نسخه اندروید آن‌ها را نیز در این مقاله لینک کنم. خوبی استفاده از این نرم‌افزارها این است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. امیدوارم با استفاده از این نرم‌افزارها در پروسه عکاسی گوشی شما تبدیل به یک ابزار ضروری شود.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
8 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه