دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

برندگان عکاسی منظره طبیعی 2022

اخبار عکاسی
برندگان عکاسی منظره طبیعی 2022

برندگان عکاسی منظره طبیعی 2022 معرفی شدند. این مسابقه جدید ، عکاسان منظره و طبیعت را به نمایش می گذارد که متعهد به حفظ اصالت و واقع گرایی در تصاویر خود هستند.

 

 

جوایز عکاسی منظره طبیعی 2022: برندگان

 

 

خالقان NLPA می‌خواستند یک نمایشگاه اجتماعی ایجاد کنند که برخی از بهترین آثار عکاسی را به نمایش بگذارد، همگی در حالی که استاندارد جدیدی برای پردازش ایجاد می‌کنند که هدف آن اجتناب از تکنیک‌های فریبنده ویرایش دیجیتال است که سال‌ها در منظره غالب بوده است. در جامعه عکاسی می توان گفت که این تصاویر بیشتر ویترینی از خود طبیعت هستند تا عکاسانی که آنها را شکار کرده اند، اگرچه برندگان قطعا شایسته آن هستند.

در زیر اولین تصاویر برنده جایزه در هر دسته آمده است. برای مشاهده گالری کامل تصاویر فینالیست، لطفاً گالری مسابقه را در وب سایت NLPA مشاهده کنید. اگر مسابقه امسال را از دست دادید اما همچنان می‌خواهید از این هدف حمایت کنید، لطفاً یک کپی از منظره طبیعی، جلد 1، مجموعه‌ای زیبا از تصاویر مسابقه 2021 را خریداری کنید.

برنت کلارک، برنده عکاس سال

برندگان عکاسی منظره طبیعی برندگان عکاسی 2022 برندگان عکاسی برندگان عکاسی منظره برندگان عکاسی 2022 جوایز عکاسی طبیعی 2022: برندگان

برنت کلارک، برنده عکاس سال، چنین گفته است:

من مفتخرم و مات و مبهوت دریافت ممتاز منظره طبیعی جایزه عکاسی منظره طبیعی هستم.

عکاس سال! NLPA سال گذشته اولین مسابقه عکاسی بود که من تا به حال شرکت کرده بودم، زیرا به نظر می رسد اکثر مسابقات به سبک تصویری که ترجیح می دهم ایجاد نکنم و ذهنیتی که ندارم پاداش می دهد. چیزی که توجه من را با NLPA جلب کرد، داوران محترم و ارزش‌های اصلی آن بود، نه جوایز و تقدیری که با برنده شدن همراه بود. احساس می‌کردم که وارد شدن برای رای دادن به چیزی است که می‌خواهم بیشتر در جامعه عکاسی منظره ببینم – تصاویر طبیعی و الهام‌بخش، مبتنی بر واقعیت. پس از مشاهده نتایج و واکنش جامعه، من جرأت یافتم تا دوباره “رای دهم”، بدون اینکه از راه دور انتظار برنده شدن داشته باشم. تصاویری که به اوج رسیدند ترکیبی از کارهای شگفت‌انگیز، آرام و خلاقانه بودند که می‌دانستم به دلیل قوانین مسابقه و فرآیند داوری (که شامل تأیید فایل خام است) می‌توانم به آنها اعتماد کنم. تا زمانی که رقابت به ارزش های خود وفادار بماند، من مشتاقانه آن را تشویق خواهم کرد! می‌خواهم از بنیان‌گذاران و داوران NLPA برای تلاش‌ها و دیدگاه‌های بی‌نظیرشان، از دوستان و خانواده‌ام، طبیعت و همه هنرمندانی که در طول سال‌ها از آنها آموخته‌ام و از آنها الهام گرفته‌ام تشکر کنم.

 

عکس سال، برندگان مشترک: جیم لامونت و فیلیپ جیکش

عکاسی طبیعی 2022: برندگان

این عکس سایه‌ای را نشان می‌دهد که برخی از قله‌ها روی سطح یخچال لاول، در پارک ملی Kluane، منطقه یوکان، کانادا ایجاد می‌شوند. این در یک صبح ژوئیه در سال 2022 از یک سسنا 172 به عنوان بخشی از یک پروژه چند دهه در مورد یخچال های طبیعی گرفته شد. با تغییرات آب و هوایی، یخچال لاول، مانند بسیاری از یخچال های طبیعی در جهان، در حال فروپاشی است و سطح آن به تدریج در زیر خاک و آوار ناپدید می شود، زیرا یخ ها ذوب می شوند. هدف از این تصویر نشان دادن موجی از تخریب است که ما را تحت الشعاع قرار می دهد مگر اینکه از ریختن کربن به جو جلوگیری کنیم.


برندگان عکاسی 2022 طبیعی

وقتی تصمیم گرفتم از سایت آتشفشانی در شبه جزیره ریکیانس بازدید کنم، مطمئن نبودم که چگونه خواهد بود و چقدر خطرناک است. خوشبختانه شرایط خوبی داشتیم و فیلترهای خوبی برای محافظت از ریه هایمان داشتیم. تصویری به نام “دور” یکی از تصاویر مورد علاقه من از مجموعه آتشفشانی است که به دلیل قطعه کوچک این منطقه عظیم است. ساعت آبی نور آبی محیط را روی لایه‌های پس‌زمینه پرتاب کرد و گدازه‌های نارنجی حتی بیشتر خودنمایی کردند. زمین مایع داغ 1.100 درجه سانتی گراد در زمان یخ زده است. با وجود اینکه فاصله من تا آتشفشان در حال فوران حدود 500 متر بود، با هر طغیان می توانستم گرمای تابشی را احساس کنم.

پروژه سال، برنده: Daniel Mirlea

پروژه سال، برنده: Daniel Mirlea

یکی از زیبایی های رومانی، جنگل های بکر است که در کوه های کارپات گسترده شده است. این یکی از گنجینه‌های طبیعی کشور است و اگرچه برخی از آن‌ها بخشی از پارک‌های طبیعی مختلف هستند، اما همچنان در معرض خطر هستند. هدف این چشم انداز نزدیک کردن مردم به طبیعت، افزایش آگاهی و کمک به مردم است تا جنگل را فقط به عنوان یک منبع اقتصادی نبینند. از طریق این سری از تصاویر منتخب، می‌خواستم نشان دهم که درختان مخروطی چقدر با شرایط زمستانی و مناظر خشن سازگار هستند. طبیعت آنقدرها که خیلی ها فکر می کنند شکننده نیست، اما خام و به خوبی سازگار است. اگرچه برای برخی افراد، این نوع جنگل در مناطق کوهستانی یا روی یک خط الراس سنگی از نظر اقتصادی مهم نیست، اما از نظر تنوع زیستی و رفاه اکوسیستم اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک پرانتز، بیشتر این عکس‌ها در شهرستانی گرفته شده‌اند که من در حال حاضر در آن زندگی می‌کنم و اکنون روی پروژه‌ای کار می‌کنم که در آن تلاش می‌کنم آگاهی را در مورد اهمیت طبیعت در زندگی ما افزایش دهم و نشان دهم که چگونه تنوع می‌تواند در اطراف ما باشید کاوش و به چالش کشیدن خودم با موضوعات مختلف به من کمک کرد تا بفهمم چقدر مهم است که مکان‌های نزدیک خود را ارزشمند بدانم – به این ترتیب، گاهی اوقات، می‌توانید داستانی را که می‌خواهید در نزدیکی خانه‌تان بگویید پیدا کنید.


Grand Scenic، برنده: کوین موناهان

Grand Scenic، برنده: کوین موناهان

برای سال‌های متمادی آنقدر درگیر گرفتن صحنه‌ای بودم که در ابتدا تصور می‌کردم که تمام فرصت‌های دیگر اطرافم را از دست می‌دادم. زمانی که یاد گرفتم آن را رها کنم، عکاسی بسیار لذت بخش تر شد.

برای این سفر کوله‌پشتی در دریاچه‌های آلپاین وحشی، یکی از عکس‌هایی که به آن امیدوار بودم، بازتاب این کوه‌ها در دریاچه‌ای آرام آلپ بود. پس از 11 مایل پیاده روی و صعود به ارتفاع نزدیک به 5000 فوت، به قله رسیدم و متوجه شدم که شانس گرفتن آن بسیار کم بود. ما در مه غرق شده بودیم، نمی توانستیم چیزی در اطراف خود ببینیم، و باد بسیار زیادی می آمد.

در طول شب و تمام شب، این کوه ها پنهان بودند و هیچ عکسی از آن گرفته نشد، اما در طول طلوع آفتاب، ابرها در نهایت شروع به جدا شدن کردند و این قله های چشمگیر را آشکار کردند. تصمیم گرفتم به سمت دریاچه نروم و در عوض روی این دو کوه تمرکز کنم که واقعاً صحنه و توجه من را به خود جلب کرد. شرایط جادویی اما به سرعت زودگذر بود. علیرغم اینکه این چیزی بود که من در ابتدا پیش بینی می کردم، نمی توانستم از عکاسی از این صحنه در خارج از کشور خوشحال باشم.


مناظر صمیمی، برنده: اسپنسر کاکس

وقتی برای اولین بار این صحنه را دیدم، رنگ های گرم و خاکی بستر رودخانه مرا به یاد نقاشی های منظره قرن نوزدهم می انداخت. حتی تند تند رودخانه یلواستون وقتی از دور به آن نگاه می شد مانند ضربه های قلم موی ملایم بود.

وقتی این عکس را گرفتم می‌دانستم که می‌توانم با مقیاس و پرسپکتیو بازی کنم، زیرا به نظر می‌رسید درختان در مقابل یک آسمان ابری ایستاده‌اند تا رودخانه‌ای در حال چرخش. تجزیه و تحلیل آن بدون نگاه دوم می تواند دشوار باشد.

این عکس بسیاری از «قوانین» فرضی عکاسی منظره را زیر پا می گذارد. از آفتاب ظهر به جای نور ساعت طلایی استفاده می کند. سوژه های اصلی – درختان دوکی در امتداد ساحل رودخانه – در پایین قاب نزدیک گوشه قرار دارند. و برای گرفتن عکس، از لبه دره به سمت پایین اشاره کردم، نه به جلو در یک صحنه کلاسیک.

با این حال، این عوامل غیرعادی هستند که به عکس شخصیت می دهند. من همیشه دوست داشتم هر جا که می روم به دنبال مناظر بی نظیر و صمیمی از طبیعت بگردم. این می تواند بهترین راه برای بیان داستان یک منظره باشد.


چکیده یا جزئیات، برنده: Mieke Boynton

این عکس هوایی انتزاعی که از بالا در طی یک هواپیمای سبک اجاره شده بر فراز آب های گوتاراگودا/ خلیج کوسه در استرالیای غربی گرفته شده است، می تواند به عنوان صورت و دست یک “خدای اقیانوس” زیبا تعبیر شود. وقار و لطف یک گیشا را دارد.


هوایی، برنده: جولی کنی

 

رودخانه ها، دریاچه ها و آبشارها، برنده: تام شاپیرا

Nightscape، برنده: مارلی باتلر

کوه ها، برنده: مت جکیش

مناظر دریایی، برنده: آندره دوناوا

 

کد تخفیف نورنگار

درختان، جنگل و جنگل، برنده: استوارت مک گلنون

لطفاً گالری کامل مسابقه را در وب سایت NLPA مشاهده کنید تا تمام فینالیست های هر دسته را ببینید. سفارش‌های کتاب 2022 به زودی باز می‌شود، بنابراین مراقب باشید، و در عین حال، یک کپی از کتاب 2021 بگیرید که، جدای از اغراق، یکی از بهترین مجموعه‌های عکس‌های منظره‌ای است که تا کنون منتشر شده است. جوایز عکاسی منظره طبیعی چیزی بیش از یک رقابت است. برای سازندگان آن، این یک پروژه پرشور واقعی با هدف به نمایش گذاشتن وضعیت هنر در عکاسی منظره بوده است. این نشان دهنده تعهد آنها به شفافیت و اصالت در اداره مسابقات است. جوایز و کتاب عکس هر سال چیزی را به جامعه می دهد که مشتاقانه منتظر آن باشد و در آن گردهمایی داشته باشد، و نتایج همیشه تضمین شده است که نمایشگاهی از بهترین عکاسان منظره آن دوران باشد.


همه تصاویر استفاده شده با اجازه، از جوایز عکاسی منظره طبیعی


نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *