دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

27 تصویر تاثیرگذار عکاسان خبری

چاپ
27 تصویر تاثیرگذار عکاسان خبری

افراد در مکان‌های عمومی به گزارشگران خود اعتماد می‌کنند تا حقیقت را بازگو کنند. همین اعتماد برای عکاسان خبری به عنوان گزارشگران بصری وجود دارد. این مسئولیت، بزرگترین وظیفه‌ی عکاسی خبری است. همیشه هزاران نفر وقایع را از چشم عکاسان مشاهده می‌کنند و همه آنها به دنبال حقیقت هستند. اکثر افراد، یک عکس را فورا درک می‌کنند.”

عکاسان خبری در سراسر جهان، در حال انجام امری ارزشمند برای مردم هستند، آنها برای صلح، حقوق بشر و بازگوی مشکلات مردم تلاش می‌کنند. عکاسان خبری به مردمی که زیر خط فقر قرار دارند اشاره می‌کنند. آنها به دنبال آگاهی دادن به مردم درباره کودکان کار و مشکلات آموزشی هستند…

[relatedpost post=”121845″]

این مطلب درمورد تصاویر عکاسان خبری و مستندات الهام‌بخش است. در این مقاله، ما 31 تصویر تاثیرگذار را به نمایش می‌گذاریم که فقط بیانگر وضعیت نیستند و هر یک، داستانی را بازگو می‌کنند.

ما از صمیم قلب، قدردان زحمات تمامی عکاسان خبری که در جهت بهبود بشر کار می‌کنند و گاهی جان خود را برای انجام وظیفه به خطر می‌ندازند، هستیم. این مقاله، ادای احترام به تمامی آن‌ها، دستاوردها و آثار آن‌هاست.

1) مرد شکنجه‌شده (Rwanda، ژوئن 1994)

عکاسان خبری

مرد هوتویی که توسط نیروهای نظامی اینتراهامو، به اشتباه به عنوان یک شورشی توتسی شناخته شده و شکنجه شده‌است.

Nachtwey در مورد این عکس می‌گوید که برخورد با حقایق موجود با بعد انسانی است. او احساس می‌کند که مردم برای درک وقایع حاضر در جهان، به کمک عکاسی نیاز دارند و باور دارد که تصاویر می‌توانند در جلب نظر عمومی به یک موضوع، تاثیرگذار باشند.

تصویر سال World Press: James Nachtwey، سال 1994، ایالت متحده آمریکا، تصاویر Magnum برای Time.

2) شکست

عکاسان خبری

در این تصویر، Lurlena  بعد از شکست در مسابقه شاهزاده در مدرسه، در صندلی عقب ماشین والدینش گریه می‌کند.

او تمامی روز را با یک لباس سفید و کفش‌های جدید، در حال آماده شدن بود. برنده بر اساس تعداد بلیط‌های خریداری شده توسط پدر و مادر او مشخص شد و خانواده  Lurlena، فقط قادر به تهیه بلیط 8 دلاری بودند.

3) سخت کوشی در هنگ کنگ

عکاسان خبری

4) مسافر

عکاسان خبری

مردم تبت بر این باورند که سفر به  Lhasa، دارای هدفی والاست و از اهمیت معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

به همین دلیل، می‌توان افرادی مانند این را، بخصوص در بهار و پاییز، در راهشان به سمت ایمان مشاهده کرد. این سفرها گاهی اوقات هزاران کیلومتر طول می‌کشد که زائران، بعد از هر چند قدم، یکبار سجده می‌کنند.

[relatedpost post=”84502″]

5) جشنواره آریرانگ

عکاسان خبری

حتی هنگام جشنواره آریرانگ در کره شمالی، جشنواره نمایش چهره برتر ایدئولوژی دولتی نیز، گاهی اوقات ممکن است یک فرد از جمعیت جدا شده و از اجتماع رها شود. حتی فقط برای یک لحظه.

(تصویر و عنوان توسط  Brendyn Zachary)

6) آبشار ایگواسو در برزیل

عکاسان خبری

“دومین باری که به آبشار خیره‌کننده‌ی ایگوازو در برزیل سفر کردم، مجبور شدم از لنز تله‌فوتو استفاده کنم چون لنز واید من، از بخار آب، صدمه دیده بود. از وقتی من به آنجا رسیدم، به مدت 10 روز متوالی، باران در حال بارش بود و به همین دلیل، آبشار در زیباترین حالت ممکن قرار داشت.

وقتی که بر روی سکوی مشاهده ایستادم، موفق به عکاسی از این گروه مدرسه شدم که ثابت ایستاده بودند و اندازه شگفت‌انگیز آبشار، از این زاویه به خوبی قابل مشاهده بود.

(تصویر و متن توسط  Ian Kelsall)

7) پسر مالاوایی در حال دویدن به دنبال ماشین

عکاسان خبری

من این تصویر را وقتی که برای ماموریت، به مدت یک ماه به مالاوی در آفریقا سفر کردم گرفتم. به مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و همچنین بیمارستان Mulanji رفتم.

این عکس از داخل آمبولانس بیمارستان Mulanji گرفته شده که در جاده‌های طولانی از روستایی به روستای دیگر می‌رود و به افراد مریض که قادر به رفتن به بیمارستان نیستند، کمک می‌کند.

(تصویر و متن توسط  Cameron Herweyne)

8) چرخ خیاطی

عکاسان خبری

یک چرخ‌خیاطی آسیب دیده پس از گردباد، آمتالی، پتوکالی، بنگلادش، 19 نوامبر سال 2007. EPA/ABIR ABDULLAH

9) سرپناه

عکاسان خبری

کودک، قبل از رسیدن گردباد به همراه مادرش پناه میگیرد. بازار Cox در بنگلادش.

10) فاجعه بوپال

عکاسان خبری

این تصویر از تاریخ 4 دسامبر سال 1984، نشان دهنده‌ی قربانیانی است که در تراژدی گاز سمی بوپال، هنگامی که خارج از کارخانه اتحادیه کاربید نشسته بودند، بینایی خود را از دست دادند.

11) زلزله سیچوان

عکاسان خبری

مردی در حال ورق زدن آلبومی خانوادگی که از زیر آوار خانه قدیمی‌اش پیدا کرده است، گریه می‌کند.

12) از سری “کودکان خاکستر سیاه”، داکا، بنگلادش

عکاسان خبری

زنی فرزندش را که از غبار کربن پوشیده شده است در آغوش می‌گیرد.

به دلیل غبار و آلودگی هنگام بازی کردن در کارگاهی در حاشیه‌های داکا، بینی او خونریزی می‌کند. در این منطقه بسیاری از زنان کودکان خود را به محل کار می‌برند تا بتوانند مراقب آنها باشند.

13) نیویورک

عکاسان خبری

ایالت متحده‌ی آمریکا. 15 سپتامبر سال 2001. ثبت یادگاری در Union Square.

14) هاینگ دیو

عکاسان خبری

Hhaing The Yu، 29 ساله، همزمان با بارش باران بر روی آوار خانه‌اش، دستش را بر روی صورت می‌گذارد.

شهرستان Swhe Pyi Tha، در نزدیکی  Yangon، پایتخت  میانمار، یکشنبه، یازدهم ماه مه سال 2008.

گردباد نارگیس در میانمار جنوبی ، میلیون‌ها نفر را بی‌خانمان کرد و جان 100000 نفر را گرفت.

15) سندرا گل

عکاسان خبری

صفی طولانی از ملاقات‌کنندگان در مقابل Sandra Gil خارج از زندان Krome در Miami که همسر او، Oscar Gonzalez  در آن حضور دارد.

در صبح روز هشتم از ماه نوامبر، ماموران سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ایالت متحده آمریکا، خانواده را در خانه‌شان بازداشت کردند.

آنها Gonzalez را به همراه خود بردند و Gil را به همراه فرزندش، یعنی  Joshua Gonzalez، آمریکایی 5 ساله، آزاد کردند.  آنها باید کشور را در عرض چند هفته، به مقصد کلمبیا ترک کنند، این خانواده پس از هفت سال زندگی و کار کردن به صورت قانونی در این کشور، از آن تبعید شدند.

16) خاطرات

عکاسان خبری

تنها در محوطه‌ای کوچک، پر از ماشین اسقاطی. کناره‌گیری از همه چیز و در انتظار هیچ. بازمانده از یک زندگی از دست رفته. یک زندگی معمولی مثل بقیه، مثل بسیاری دیگر. و حالا…

17) تاپ تاپ

عکاسان خبری

اتوبوس‌های Tap-Tap در انتظار پر شدن و حرکت به سمت مسیر همیشگی یعنی پایین شهر در   Port-au-Prince.

18) خلبان سوئیسی، Yves Rossy

عکاسان خبری

خلبان سوئیسی، Yves Rossy، اولین مردی که با یک دستگاه بالدار با قدرت جت بر کمر خود، پرواز کرد، هنگام اولین نمایش رسمی خود در 14 ماه مه سال 2008 بر فراز Bex، سوئیس.

19) قیمت طلا

عکاسان خبری

در Wall Street، بعد از بالا رفتن قیمت طلا به دلیل بحران اقتصادی، یک پلاکارد با نوشته‌ی “ما طلا می‌خریم” در دست دارد.

13 اکتبر سال 2008، نیویورک.

20) کودکان کار در مصر

عکاسان خبری

21) کارگر ساختمانی، شهر سوتو

عکاسان خبری

ساخت و ساز نهایی در مرکزخرید Maponya در پیویل، سوتو. مرکز خرید 650 میلیونی  Rand، یکی از بزرگترین مراکز خرید در آفریقای جنوبی است و افتتاح آن، نشان بیداری تجاری در سوتو است.

22) کودکان کار، بنگلادش

عکاسان خبری

کودکان کار در بنگلادش مشکل جدیدی نیست و کودکان در اینجا یکی از آسیب‌پذیر ترین گروه‌های تحت فشار گرسنگی، بیسوادی، کوچ، استثمار، قاچاق و سواستفاده روانی و جسمی هستند.

با اینکه مشکل کودکان کار همیشه مطرح و موضوع بحث بوده است، هیچ پیشرفت چشمگیری حتی در زمینه‌ی کاهش آن، انجام نشده است.

17.5 درصد کودکان بین سن 5 تا 15 سال، درگیر فعالیت‌های اقتصادی هستند. بسیاری از این کودکان، درگیر مشاغل خطرناک مختلف در کارخانه‌ها هستند.

23) پس از زلزله در بالاکوت، پاکستان. سال 2005

عکاسان خبری

این تصویر پس از زلزله در پاکستان گرفته شده‌است. مردم وحشت‌زده هنوز در حال پایین آمدن از کوه‌ها برای یافتن پناهگاه بودند.

زمستان در راه بود و نیاز به سرپناه، یک نیاز حیاتی بود. این پدر به همراه فرزندش در حال جمع آوری غذا بودند. من پس از زلزله، به مدت ده روز در بالاکوت، در حال مستندسازی بودم. مردم هنوز در حال جستجوی آوار به دنبال اعضای خانواده خود بودند.

24) موج غول‌آسا

عکاسان خبری

Kerby Brown  در مکانی ناشناخته در جنوب غربی استرالیای غربی، سوار بر موجی عظیم می‌شود.

6 جولای، سال 2008، این تصویر در تاریخ 7 نوامبر سال 2008 در رویداد Oakley-Surfing Life منتشر شد. تصویر در تاریخ 6 جولای توسط Andew Buckley گرفته شده‌است.

25) سر پسر‌بچه دانش‌آموز

عکاسان خبری

سر یک دانش‌آموز که هنوز زنده است، محبوس زیر آوار، این تصویر در صحنه مدرسه کلیسا که در حاشیه‌های Port-au-Prince، پایتخت هایتی، که در تاریخ 7 نوامبر سال 2008 فرو ریخت گرفته شده‌است.

وقتی ساختمان سه طبقه‌ی مدرسه La Promesse هنگام کلاس درس فرو ریخت، حداقل 30 نفر کشته شدند و دیوار خانه‌های همسایه‌ها را در شهرک Nerttes در نزدیکی Port-au-Prince خراب کرد.

(REUTERS/Joseph Guyler Delva)

[relatedpost post=”91292″]

26) وظیفه و پسربچه‌ی گرسنه

عکاسان خبری

 

Wells  خشمگین بود که نشریه‌ای به مدت پنج ماه تصویر او را در اختیار داشت و هنگامی که مردم در حال مردن بودند، آن را منتشر نکرد و این نشریه تصویر او را وارد یک مسابقه کرد.

او از برنده شدن در این مسابقه خجالت‌زده بود زیرا خودش هیچوقت وارد مسابقه نشده بود و با برنده شدن با تصاویر مردمی که از گرسنگی در حال مردن هستند، مخالف بود.

(تصویر منتخب سال World Press: Mike Wells، انگلستان. منطقه کاراموجا، اوگاندا، آوریل سال 1980)

کد تخفیف نورنگار

27) دختر افغان

عکس دختر افغان

و البته دختر افغان، این تصویر توسط عکاس  National Geographic، Steve McCurry  ثبت شده است.

Sharbat Gula ، یکی از دانش‌آموزان در مدرسه غیررسمی داخل اردوگاه پناهندگان بود. McCurry که موقعیت عکاسی از زنان افغان، برای او بسیار کمیاب است، این فرصت را از دست نداد و عکس او را گرفت. او در آن زمان، تقریبا 12 ساله بود. تصویر او در سال بعد، بر روی جلد National Geographic بود و هویت او در سال 1992 مشخص شد. شما نیز نظر و تحلیل خود را در مورد این تصاویر عکاسان خبری در باکس نظرات بنویسید.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه