دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فیلم‌برداری ۸k در گوشی‌های هوشمند

اخبار عکاسی
فیلم‌برداری ۸k در گوشی‌های هوشمند

سرعت ذخیره‌سازی در گوشی‌های هوشمند، کروم‌بوک‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی و ابزار درون خودروها با جهش عظیمی رو به جلو مواجه‌ خواهد‌بود.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، گروه استانداردسازی JEDEC، استاندارد جدید  UFS 3.0 flash storage standard را معرفی کرد. این استاندارد به صورت نظری سرعتی دو برابری (برابر با 2.9 GB/s ) نسبت به UFS 2.1 خواهد داشت، این در حالیست که توان مصرفی کم شده است و همچنین عملکرد در بازه‌ی دمایی بیشتری حاصل می‌شود.

 

این بیشینه‎ی نظری در حال حاضر با دستگاه های تولیدی حاصل نخواهد شد و نیاز به ابزارهای جدید‌تر برای دستیابی به این سرعت انتقالِ سرسام آور می‌باشد.

 

این مورد برای گوشیهای هوشمند به چه معناست؟

 

اگر شما با گوشی خود تنها عکس می‌گیرید تفاوتی زیادی نخواهید دید، اما اگر یک فیلمبردار هستید، تفاوت بسیار خواهد بود. استاندارد جدید امکان ضبط تصاویر 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و یا حتی ضبط با رزولوشن 8K بدون کمترین فشار بر گوشیتان را فراهم خواهد کرد.

 

UFS 3.0 در ترکیب با فضاهای ذخیره‌سازی بزرگ-برای مثال، سامسونگ قول داده است که گوشی‌ بعدی فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی داشته باشد-امکان ضبط ویدئو در رزولوشن‌های بالا را به ارمغان خواهد آورد. اگر هم خواستید تصاویر ضبط‌ شده را به کامپیوتر منتقل کنید این سرعت بالا به کمکتان می‌آید.

 

مثل همیشه، مشخص نیست که چه زمانی این استاندارد را در ابزارهایمان خواهیم دید، محتمل است که استاندارد جدید ذخیره‌سازی را در مقیاس‌های بزرگتری شاهد خواهیم بود.

 

البته میتوانیم امیدوار باشیم که این استاندارد توسط سامسونگ، به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی ماژول‌های ذخیره‌سازی NAND، در گوشی‌های این کمپانی کره‌ای زودتر عرضه شود.شاید در گلکسی 10…

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *