دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

9 فیلم درمورد عکاسی که حتما باید تماشا کنید

چاپ
9 فیلم درمورد عکاسی که حتما باید تماشا کنید

بعضی از اینها درمورد یک عکاس هستند و برخی، از عکاسی به عنوان محور فیلم استفاده می‌کنند، اما در تمامی فیلم‌ها، عکاسی کاملا برجسته جلوه داده شده است. لیست زیر بر اساس ترتیب خاصی نیست.

One Hour Photo” (1″

رابین ویلیامز به استعداد کمدی بی‌نظیر خود مشهور است، اما در عین حال، در زمینه درام نیز، بسیار تاثیر گذار بود. شاید بهترین فیلم برای مشاهده این زمینه از استعداد او، فیلم “One Hour Photo” باشد.

فیلم ONE HOUR PHOTO

یک فیلم هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده درمورد یک تکنسین آزمایشگاهی تنها که متوهم می‌شود و تحت تاثیر خانواده‌ای قرار می‌گیرد که عکس‌های آنها را می‌گیرد و شروع به تعقیب آن‌ها می‌کند. پس از مدتی، متوجه حقیقت می‌شود که با تفکراتی که برای خود ساخته بود، بسیار متفاوت است. ارزش دیدن را دارد.

Rear Window” (2″

“Rear Window” فیلمی که همه باید آن را تماشا کنند. بهترین نمایش هیچکاک از حس تعلیق، به خوبی حس کنجکاوی ما و علاقه به تجربه زندگی دیگران را تحریک می‌کند تا بتوانیم با احساس وحشت و درماندگی در رویدادهای ناگهانی، ارتباط برقرار کنیم.

فیلم REAR WINDOW

عکاس معروف L.B Jeffries، با پای شکسته و روی ویلچر، زمان خود را با نگاه کردن به همسایه‌هایش از دریچه‌ی لنز تله فوتو می‌گذراند. اکثر اوقات این کار او به جاسوسی تبدیل می‌شود، درام روزانه، غریزه عکاسی او و وابستگی به زندگی همسایه‌هایش، باعث می‌شود که او به این نتیجه برسد که از یک قتل پرده‌برداری کرده‌است که او را وارد مجموعه‌ای از رویدادهای دراماتیک کرده و یکی از بهترین نقاط اوج در تاریخ فیلمسازی را خلق می‌کند.

به علاوه، فیلمی با بازی Jimmy Stewart و Grace Kelly، کارگردانی شده توسط آلفرد هیچکاک، ترکیبی بی‌نظیر از عوامل فیلمسازی است.

Untitled”(3″

این فیلم بیشتر درمورد دنیای هنر مدرن است، اما طنزی قدرتمند و بسیار هوشمندانه در آن بکار گرفته شده‌است که هر عکاسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرد.

موضوع این فیلم درمورد یک نوازنده است که به صورت مداوم سعی بر گسترش مرزهای هنر دارد. با وجود تلاش او برای مخفی کردن آن، او همیشه به دنبال دریافت نوعی از تایید، مخصوصا از برادرش است. برادر او، یک نقاش موفق است که در نظر او، خیلی محبوب نیست. هیچ قسمتی از دنیای هنر، از طعنه‌های این فیلم در امان نیست.

Finding Vivian Maier”(4″

فیلم Vivian Maier، دارای یکی از بهترین داستان‌هایی است که من تابحال دیده‌ام، چه درمورد عکاسی یا در زمینه‌های دیگر. با اینکه در حال حاضر، او به عنوان یکی از بهترین عکاسان خیابانی تاریخ شناخته شده است، در طول زندگی خود، اساسا ناشناس بود و به تنهایی کار خود را انجام می‌داد. بعد از مرگش بود که یک مجموعه از او با بیش از 100000 عکس به صورت شانسی کشف شد.

فیلم VIVIAN MAIER

این قطعات مستند شگفت‌آور مانند زندگی او، نشان دهنده این حقیقت است که حتی کسانی که به او بسیار نزدیک بودند، او را به طور کامل نمی‌شناختند. نگاهی فوق‌العاده به تاریخ عکاسی و همچنین انسانی شگفت انگیز.

Proof”(5″

اگر شما طرفدار Rusell Crowe هستید، از این فیلم که مربوط به دوران بسیار قدیمی حرفه او می‌باشد، بسیار لذت خواهید برد.

فیلم PROOF OF LIFE

او نقش دوست Hugo Weaving را بازی می‌کند، مردی نابینا که با علاقه‌ی بسیار از جهان پیرامون خود عکاسی می‌کند و نظر مردم را درمورد تصاویر می‌پرسد تا مطمئن شود که دیگران نیز، جهان را واقعا همانطور که هست برای او توصیف می‌کنند.

عادتی که از دوران کودکی او نشئت گرفته است و او همیشه فکر می‌کرد که مادرش به او دروغ می‌گوید و این امر باعث مشکلات احساساتی عمیق او شده است. این فیلم، رابطه او با افراد نزدیک در زندگی‌ در کنار تصاویری است که محور داستان را تشکیل می‌دهند.

The Killing Fields”(6″

The Killing Fields یک درام بیوگرافی بر اساس تجربیات گزارشگر نیویورک تایمز، Sydney Schanberg و راهنمای کامبوجی، Dith Pran از رژیم سرسخت خمرهای سرخ است.

فیلم THE KILLING FIELDS

این فیلم بیانگر داستان دوست شدن این دو می‌باشد که در آن، حس وظیفه گزارشگری و وفاداری در رفاقت با هم ترکیب شده‌است و Schanberg را در شرایط سستی در اخلاق کاری قرار می‌دهد که میل او به پوشش دادن رویدادها، دوستش را به خطر می‌ندازد. این فیلم کاندید دریافت هفت جایزه اسکار و برنده سه جایزه اسکار شد.

[relatedpost post=”82940″]

War Photographer”-7″

این مستند بی‌نظیر، داستان James Nachtwey را بازگو می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین عکاسان جنگی در تمام تاریخ است. Nachtwey، دقیقا قطب مخالف تصویری است که شما از جنگ در نظر دارید.

فیلم WAR PHOTOGRAPHER

او خجالتی و کاملا منحصر بفرد است و با این وجود، بارها و بارها به برخی از خطرناک‌ترین نقاط کره زمین میرود. در این مستند، به مدت دو سال، با او در مناطقی مثل کوزوو و اندونزی همراه میشویم که دوربین‌های مختلفی در آن بکار گرفته شده است تا بتوانیم نگاهی به آثار او در این نواحی داشته باشیم و خطری که او به صورت مداوم با آن مواجه است را درک کنیم. این فیلم شما را میخکوب خواهد کرد.

[relatedpost post=”83786″]

The Salt of the Earth”(8″

فیلم “The Salt of the Earth” یک بیوگرافی مستند، کارگردانی شده توسط Wim Wenders و Juliano Riberio Salgado می‌باشد که نگاهی بر زندگی و کار پدر Salgado، یعنی Sebastiano Salgado دارد.

فیلم SALT OF THE EARTH

Salgado یک عکاس مستند اجتماعی است که کار او بر قحطی در آفریقا و تلاش بر نمایش آن به تمامی جهان، متمرکز است. نکته‌ای که کار او را به صورت شگفت‌انگیزی منحصر بفرد می‌کند، طرز انتقال احساسات مردم در نقاط مختلف عکاسی است که از این طریق، ارتباطات جهانی انسان و یکدلی در فرهنگ‌های مختلف را ترویج می‌دهد.

[relatedpost post=”121845″]

کد تخفیف نورنگار

9) “City of God”

“City of God”، فیلمی بی‌نظیر است. این فیلم، داستان پسربچه‌ای است که در قسمتی خطرناک در Rio de Janeiro زندگی می‌کند و ما شاهد تصمیم‌ گیری او در خشونت شدید حاکم بر منطقه و تبدیل شدن او به یک عکاس هستیم. این فیلم، یک دستاورد سینمایی بسیار عالی است.

فیلم CITY OF GOD

(هشدار: برخی از فیلم‌های زیر شاید دارای محدودیت سنی باشند.)

آیا فیلم موردعلاقه شما درمورد عکاسی، در لیست نبود؟ آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

10 دیدگاه

  • Bahar گفت:

    سلام من دنبال یه فیلم قدیمی میگردم که یه خانم یه دوربین عکاسی داره و مبخواد اونو بفروشه ولی خریدار منصرفش میکنه و اون خانم شروع میکنه به عکاسی و حتی از افرادی که فوت کردن هم به درخواست خانواده هاشون عکس میگیره و… فکر کنم فیلم فرانسوی باشه

  • Adel گفت:

    سلام من دنبال فیلمی هستم که داستانش در مورد یک مرد مدل هست که عکاس های زن رو به خونه خودش میاره ب بهونه عکس گرفتن و باهاشون رابطه برقرار میکنه و در این فیلم زوج همسایه ای هستن که این مرد رو زیر نظر دارن

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر متاسفانه اطلاعی راجب این فیلم ندارم

  • پروین گفت:

    سلام
    من چندسال پیش فیلمی دیدم که اسمش رو پیدا نمی کنم .
    درمورد زنی بود که برای گذران زندگی به یک آتلیه میره و مسئول اونجا به اون دوربینی امانت میده تا عکاسی کنه و شاید عکس ها شو بفروشه. که مسئول اون عکاسی با دیدن عکس های زن و قاب هایی که بسته شگفت زده میشه.
    اگه اسمش رو می دونید ممنون میشم بگید🙏🙏🙏

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر اطلاعات دقیق تری راجب بازیگران و سال ساخت فیلم خاطرتون هست ؟

  • شاهرخ گفت:

    سلام
    من دنبال فیلمی هستم چندسال پیش درکانال۴ پخش شد
    فیلم درموردعکساس جنگی درافریقاهست که دوستش باعکسی ازچندلاشخوردرکنارکودکی که درحال مردن بودمشهورشدودراخرمنجربه خودکشی اون عکاس شد
    خیلی دنبالش هستم ولی پیداش نمیکنم لطفاکمک کنید
    تشکر

    • آرش اباده گفت:

      Bang bang club
      اسم فیلمی است در مورد عکاس آفریقای جنوبی کوین کارتر که دوسال پس از عکاسی از کودک سومالی و لاشخور دچار افسردگی شده و با شلیک به سرش خودکشی کرد

  • حمید توکلی گفت:

    من دنبال یک فیلم میگردم
    که عکاسی از مدل خودش عکس گرفته وبد با او رابطه برقرار میکند واورا میکش
    همسر عکاس از موضوع با خبر میشود
    اگر این فیلم را دیدید اسمش را برای من بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه