021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دو دوربین جدید توسط نیکون رونمایی شد

دو دوربین جدید توسط نیکون رونمایی شد

دوربین A1000 و B600 به عنوان دوربین سفری برای کسانی که قصد حمل یک دوربین کوچک و سبک را دارند معرفی شدند. A1000 به دلیل زوم اپتیکال ۳۵ برابری با فاصله کانونی ۲۴ الی ۸۴۰ میلی متری می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای یک دوربین سفری باشد.

 

بزرگ نمایی 35 برابری در A1000 می‌تواند با پاناسونیک لومیکس ZS70 و سونی سایبر شات HX99 مقایسه شود که آن‌ها هم دارای لنز‌ ۲۴ تا ۷۲۰ میلی متری هستند. کولپیکس A1000 از سنسور ۱/۲.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بهره برده است.

 

دوربین نیکون A1000

 

دوربین A1000 از ایزوی ۶۴۰۰ پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت ویژه‌ای برای استفاده از این دوربین در نور‌های کم می‌باشد.  دوربین یاد شده همچنین مجهز به سیستم لرزشگیر لنز است تا بتوان با استفاده از آن تصاویر ثابت‌ خوبی به ثبت رساند. این در حالیست که کولپیکس A1000 دارای سیستم کاهش لرزش هیبریدی هم هست که برای ضبط ویدیو‌ها با رزولوشن 4K مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دوربین اقتصادی نیکون همچنین از منظره یاب ۱۱۶۶ هزار نقطه‌ای الکترونیکی با استفاده از سنسور چشم پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این دارای نمایشگر سه اینچی لمسی هم هست. یک کنترل‌کننده برای زوم در این دوربین وجود دارد که کنار لنز قرار گرفته و به منظور زوم روان‌تر در دوربین تعبیه شده است که می‌تواند در هنگام فیلمبرداری کاربردی ظاهر شود. کولپیکس A1000 در ماه سال جاری با قیمت تقریبی ۵۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

 

علاوه بر دوربین A1000 نیکون یک دوربین دیگر هم با نام B600 معرفی کرده‌است. این دوربین نیست در ویژگی‌های مختلفی بی شباهت به دوربین A1000 نیست اما با قیمت پایین‌تری نسبت به آن عرضه خواهد شد.

 

دوربین B600 یک دوربین اقتصادی دیگر از نیکون است که دارای لنز زوم ۶۰ برابری است، فاصله کانونی ۲۴ الی ۱۴۴۰ میلی‌متری و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است. لنز یاد شده امکان عکسبرداری ماکرو را به کاربران می‌دهد. از ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم به کاهش لرزش برای عکس‌ها و کاهش لرزش هیبریدی ۴ محوره برای فیلمبرداری اشاره کنیم.

 

دوربین نیکون B600

 

این دوربین بریج، کنترل‌های قابل توجهی قرار گرفته است. از این بین می‌توان به دکمه‌ی اصلاح سریع زوم (Snapback) اشاره کرد. همانند کولپیکس A1000 یک دکمه برای زوم دستی در کنار لنز تعبیه شده که می‌توان از آن برای زوم کردن‌های روان تر استفاده کرد.

 

در این دوربین خبری از فوکوس دستی نیست اما نیکون با استفاده از قابلیت‌های نرم افزاری این دوربین تلاش می‌کند تا کاربران بتوانند تا حدی تجربه‌ی فوکوس دستی را داشته باشند؛ خصوصا در محیط‌های کم نور که فوکوس دستی الزامیست. کولپیکس B600 از شبکه‌ی وای فای پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از این ویژگی‌ها به ارسال تصاویر از طریق نیکون اسنپ بریج پرداخت.

 

مطالعه بیشتر: قابلیت SnapBridge در دوربین‌های نیکون چیست و چطور کار می‌کند؟

 

لازم به ذکر است که بر خلاف کولپیکس A1000 امکان فیلمبرداری 4K در این دوربین پشتیبانی نمی‌شود. قیمت این دوربین در ژاپن ۴۲۵ دلار آمریکا اعلام شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *