دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی دوربین جدید سونی؛ ارزان‌تر از مدل قبلی

اخبار عکاسی
معرفی دوربین جدید سونی؛ ارزان‌تر از مدل قبلی

دوربین a6400 از جنبه‌های متعددی شبیه به a6300 است که به پردازنده قوی‌تر، فوکوس خودکار بهبودیافته و یک صفحه‌نمایش با قابلیت چرخش بیشتر مجهز شده است با این‌حال قیمت این محصول پائین‌تر است. هم‌چنین در این دوربین قابلیت Time-Lapse نیز اضافه شده است. این قابلیت پس از اینکه سونی دیگر از نرم‌افزار‌های داخلی در دوربین‌های خودش استفاده نکرد، به فراموشی سپرده شده بود.

 

مانند مدل‌های قبلی این دوربین می‌تواند با سرعت 11 فریم بر ثانیه یا 8 فریم بر ثانیه در حالت شاتر بی‌صدا عکاسی کند. هردو حالت با فوکوس و نوردهی کامل قابل استفاده هستند ولی در صورت استفاده از این سرعت‌ها، نمی‌توانید از حالت Live View استفاده کنید.

 

فوکوس خودکار بهبودیافته

 

بیشتر بهبودهایی که در سیستم فوکوس خودکار این دوربین اعمال شده است، قبلا در دوربین a9 دیده شده‌بود. این بهبودها شامل سرعت بیشتر ، ردیابی Real-Time بهبود یافته و سیستم فوکوس خودکار Animal Eye AF که همین تابستان و بهار به دوربین‌های ورزشی حرفه‌ای a9 اضافه شد، است.

 

دوربین سونی a6400

 

سیستم ردیابی به شما این امکان را می‌دهد تا یک سوژه را مشخص کنید. سپس این سیستم چشم‌های سوژه را ردیابی می‌کند و در صورتی که نتواند چشم‌ها را ردیابی کند به حالت تشخیص‌چهره باز می‌گردد و صورت سوژه را ردیابی می‌کنند.

 

مانند مدل‌های اخیر APS-C دوربین a6400 نیز 425 نقطه تشخیص فاز دارد که بر روی تمام سطح سنسور گسترده شده‌است. این سیستم در کنار پردازنده قوی موجود در دوربین، به سونی این اجازه را می‌دهد که ادعا کند سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار دنیا را در اختیار دارد.

 

واضح‌ترین تفاوت‌ها این است که سونی الان ادعا می‌کند علاوه بر سیستم تشخیص چهره، رنگ و فاصله، قابلیت فوکوس خودکار، این دوربین قابلیت تشخیص چهره و الگو را هم دارد. این موضوع باعث می‌شود سیستم ردیابی این دوربین پایدارتر باشد. ردیابی فوکوس خودکار فیلم نیز بهبود یافته است. سونی می‌گوید مانند a6300 در ضبط ویدئوهای 4K از کل پیکسل‌ها استفاده می‌شود که کار پردازش را راحت‌تر می‌کند و فیلمبرداری در نور کم و نویز را بهبود می‌بخشد.

 

سونی a6400

 

همچنین این دوربین از یک نسخه 8 بیتی لاگ هیبریدی استاندارد گاما برای ضبط آسان ویدئوهای HDR استفاده می‌کند. این قابلیت امکان ضبط محدوده وسیع‌تری از تون‌ها و نمایش آن‌ها در جدیدترین تلویزیون‌ها را به کاربر می‌دهد. البته این کمپانی فقط تطبیق‌پذیری این سیستم با تلویزیون‌های محصول خودش را تضمین کرده است.

 

قیمت بدنه دوربین a6400 در ایالات متحده 900 دلار و در اروپا 1050 یورو خواهد بود که تقریبا 100 دلار و 200 یورو از a6300 پائین‌تر است و باعث می‌شود در صف پائین‌تر از 6000a قرار بگیرد.

 

مطلب مرتبط: در سال ۲۰۱۹ دوربین‌های بدون‌آینه به چه سمتی می‌روند؟

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *