دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه به یک عکاس تنبل تبدیل نشویم!؟

چاپ
چگونه به یک عکاس تنبل تبدیل نشویم!؟

تکنولوژی دوربین های امروز شگفت انگیز و خطرناک هستند!

به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه برای تلفن زدن هم نیاز به شماره گیری نداریم و با چند کلیک یا لمس چند دکمه کار هایمان را انجام میدهیم. سعادت بزرگی است که با وجود دوربین های امروز، بدون نیاز به کوچکترین سیستم روشنایی میتوانیم به نور دهی کامل نزدیک شویم. ممکن است فکر کنید این همه پیشرفت بسیار خوب است، من هم در خیلی از موارد با شما هم نظر هستم. مثلا تنظیمات خودکار شاتر یا دیافراگم دوربین باعث صرفه جویی در زمان میشود، اما این وسط چه چیزی را از دست میدهیم؟

آن قدر به تجهیزات و لوازم الکترونیک خود اعتماد کرده ایم که مجموعه کاملی از مهارت ها و غرایض فردیمان در حال از بین رفتن است.

اگر احساس تنبلی یا یک نواختی در کار عکاسی میکنید سعی کنید بیشتر در حالت دستی عکس بگیرید. تنظیمات دوربین را از خودکار به حالت دستی تغییر بدهید. انتخاب ISO، تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر را خودتان تنظیم کنید. در این حالت نه تنها حس موفقیت بیشتری پیدا میکنید بلکه مهاذت های عکاسی خود را ارتقا میبخشید.

تنظیمات دوربین

گاهی اوقات تنظیمات دوربین خود را به صورت دستی تغییر دهید

[relatedpost post=”85563″]

اصالت

هیچ کس مثل شما روی زمین نیست. شما منحصر به فرد هستید. تمام انسان ها این خصوصیت را دارند، پس از آن استفاده کنید. بزرگترین عیب عکاسان امروزی دور شدن از خلاقیت است. همه سعی میکنند اگر عکس زیبا و جذابی دیدند یکی مثل آن را با دوربین خود شکار کنند. به نظر میرسد گرفتن عکسی که قبلا مثل آن را ندیده اید غیر ممکن شده است. سعی کنید خودتان باشید و به خودتان اعتماد کنید.

تلاش کنید همیشه با احساستان عکس بگیرید، بهترین خودتان باشید. قول میدهم نمیتوانید خلاقانه اشتباه کنید.

هنر و صنعت خود را حفظ کنید

بله! هنر خود را حفظ کنید، حتی آن را به رخ بکشید.استفاده از هنرتان برای جلوگیری از تنبلی بسیار موثر است. اگر برای شغلتان فقط به رایانه و دوربین خود متکی باشید، دیر یا زود نتیجه ای جز حماقت نخواهید دید. در طرف دیگر اگر فقط به چشم ها و دستان خود اتکا کنید، باز هم نتیجه قبلی تکرار میشود. هنر و صنعت خود را با هم حفظ کنید.

تنبلی در عکاسی میتواند به دلیل استفاده بیش از حد شما از تجهیزات پیشرفته و نا دیده گرفتن تکنیک های ابتدایی عکاسی باشد. ولی بدان معنی نیست که سه پایه خود را رها کنید یا از امکانات دوربینتان استفاده نکنید. سعی کنید میانه رو باشید.

ایده عکاسی

هنر و صنعت خود را حفظ کنید

مشکلات همراه با موفقیت از راه میرسند!

موفقیت شگفت انگیز ، و در عین حال مضر است. مهم نیست اندازه موفقیت شما چقدر است، در کنار سود آوری چه از لحاظ مالی و چه از نظر اجتماعی، میتواند منجر به ورود تنبلی به زندگیتان شود. اتفاق باور نکردنی زمانی می افتد که مردم از کار شما لذت ببرند و شروع به تعریف و تمجید از آن کنند.

معمولا انسان ها چیزی که اقبال عمومی پیدا کند را می پذیرند. یعنی نظر خود شما که عکاس کار هستید، وابسته به پذیرش ویروسی مردم است. هیچ چیز به اندازه عکسی که به دلیل  اقبال مردم محبوبیت پیدا میکند، بد نیست. این یکی از مشکلات منحصر به فردی است که برای عکاسان حرفه ای به وجود می آید. موفقیت میتواند باعث تنبلی شود و به همین ترتیب جلوی آرزو ها و پیشرفت یک عکاس موفق را بگیرد. برای رسیدن به لذت موفقیت هرگز تمجید دیگران را ملاک قرار ندهید، بلکه با توجه به فرضیات شخصی و بر اساس احساس درونی خود، تلاش کنید.

[relatedpost post=”87426″]

به همکاران خود احترام بگذارید و از آن ها استفاده کنید

در هر کاری که در زندگی انجام میدهید، امور یک گروه راحت تر پیش میرود. بنابراین گروه های عکاسی را به صورت آنلاین یا در زندگی واقعی دنبال کنید تا به هم کمک کنید و یکدیگر را به سمت جلو حرکت دهید. در بسیاری از موارد این افراد شما را به سمت سایر منابع مرتبط با عکاسی سوق میدهند. میتوانید از ایده های آن ها استفاده کنید.

در زمان مناسب شما هم این کمک ها را برای اعضای جدید گروه انجام خواهید داد. عکاسی گروهی میتواند باعث جلوگیری از بروز تنبلی بشود. میتوانید با هم قرار عکاسی بگذارید یا مثلا در مورد یک سوژه خاص عکاسی کرده و آن را به اشتراک بگذارید. البته که برای بدست آوردن جایگاه در یک گروه و حفظ آن، باید صداقت داشته باشید.

ممکن است زمان خیلی زیادی را صرف دیدن سایت‌ها و بلاگ‌های عکاسان صنعتی و تبلیغاتی کنید. زمان خیلی خیلی زیادی را در انجمن‌ها و فروم‌ها با عکاسان دیگر بگذرونید. مجلات عکاسی و همینطور فیلم‌های مربوط به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را ببینید. در واقع خودتان را در دنیای عکاسی غرق کنید.

اشتباه نکنید! کاملا واضح است که باید از افرادی که کار شما را انجام میدهند کلی چیز یاد بگیرید.

ولی اگر خارج از قلمرو و حوزه فعالیت خودتان مطالعه و تحقیق نداشته باشید، بعد از مدتی میبینید که دقیقا دارید مثل بقیه کار میکنید !کسب و کارهای عکاسی و عکاسان موفق، مثل بقیه کار نمیکنند، آن ها یک راه جدید را خلق میکنند.

راه‌های ایده و الهام گرفتن برای عکاسی، تقریبا نامحدود است. پس محدود به عکاسان حوزه کاری خودتان نباشید. حوزه‌های دیگر را هم ببینید. درمورد برترین عکاسان تاریخ مطالعه کنید. کارهای خلاقانه و جدید در ژانرهای مختلف را ببینید. درباره نقاش‌ها مطالعه کنید. فیلم ببینید. کتاب‌های مصور بخوانید. نگاه و ایده هنری همه جا هست. فقط کافیست خوب دقت کنید تا بتوانید ببینید. برای موفقیت در عکاسی نباید فقط روی یک حوزه تمرکز کنید.

[relatedpost post=”82940″]

از منزل خارج شوید

اگر احساس تنبلی میکنید از منزل خارج شوید. پیاده روی،ورزش و خرید شما را از تنبلی دور میکند مخصوصا اگر به همراه یک یا چند تن از دوستان نزدیکتان اتفاق بی افتد. در همین حالت ممکن است ایده های جدیدی به ذهنتان برسد. ممکن است شما ایده واضحی از آنچه میخواهید انجام دهید در ذهن خودتان داشته باشید، اما خلاقیت غالبا در خلاء اتفاق نمی افتد.

اگر فقط به کار خودتان توجه کنید، خیلی زود خلاقیت از شما دور میشود و تمام کارهایتان تکراری میشود.

دوباره تنبلی به سراغتان می آید و حوصله کارتان را نخواهید داشت. هنگام مواجهه با دوستانتان میتوانید از آن ها یا مکان هایی که با هم میروید ایده های نو بگیرید. هر از گاهی به آثار سایر هنرمندان به ویژه عکاسان نگاهی بیندازید، تا آن ها را با کار های خود مقایسه کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی،مخصوصا برای عکاسانی که دنبال الهام از ایده های جدید هستند، مناسب است.

ترفند عکاسی

برای جلوگیری از تنبلی زمانی را با دوستانتان بگذرانید

فراتر از لنزها نگاه کنید

صرفا به دلیل شغلتان یا اینکه عاشق مناظر هستید، نیازی نیست که از تمام آن ها عکس بگیرید. میتوانید به گردش یا مسافرت بروید و از آن لذت ببرید بدون اینکه حتی یک عکس بگیرید. میتوانید از نرم افزار های ویرایش حرفه ای استفاده کنید. هم سرگرم کننده است هم میتواند تنبلی را از شما دور کند. با استفاده از هنر عکاسی خود و کمی از معجزه فتوشاپ میتوانید عکس هایی کاملا منحصر به فرد خلق کنید.

با اندکی صبر و تحمل و صرف مقداری از زمانتان میتوانید از موسیقی برای عکس هایتان استفاده کنید و راه خودتان را از عکاسانی که فقط برای تعادل نور و رنگ از نرم افزار ها استفاده میکنند جدا کنید.

همان گونه که جاه طلبی کلمه بدی در دنیای امروز محسوب نمیشود، سرگرمی هم ایرادی ندارد. گاهی اوقات فقط برای سرگرمی و حال خوب خودتان عکس بگیرید. اطمینان حاصل کنید آنقدر در شغل خود، که از آن کسب درآمد میکنید غرق نیستید و مثل ابتدای کارتان، از انجام آن لذت میبرید.

هنر عکاسی

گاهی اوقات فقط برای سرگرمی عکاسی کنید!

شما تنها نیستید، برای همه اتفاق می افتد

همه ما خسته میشویم. همه میتوانیم در برابر تنبلی تسلیم شویم. برای همه اتفاق می افتد که جذابیت تخت خواب خود را بیشتر از طلوع خورشیدخارق العاده ای که هنوز از آن عکس نگرفته اند، بدانند. این تنبلی در بسیاری از موارد اتفاق می افتد، اما وحشتناک ترین بخش در مورد این است که غالبا نمیدانیم یا نمی خواهیم قبول کنیم. اصالت خود را حتی زمانی که به موفقیت دست پیدا میکنید حفظ کنید. مهم ترین کاری که میتوانیم هنگام مواجهه با تنبلی انجام دهیم قبول کردن و تلاش برای رفع آن است. آگاهی کلید این معماست.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
8 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه