دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

8 تفاوت مهم بین Airpods Pro و Airpods + راهنمای کامل خرید

راهنمای انتخاب
8 تفاوت مهم بین Airpods Pro و Airpods + راهنمای کامل خرید

مقدمه

نسخه اولیه AirPods اپل و طراحی هیجان انگیز آن‌ها بین مردم کاملا شناخته شده است؛ ولی AirPods Pro ثمره‌ی سالها تجربه‌ی اپل در ساخت هدفون های بی‌سیم است، که این یعنی کیفیت ایرپاد پرو از نسخه اصلی باز هم بالاتر رفته است.

Airpods Pro نه تنها برای استفاده هنگام دویدن بسیار مناسب است، بلکه در هنگام استفاده هم راحت‌تر بوده و با تعداد زیادی ویژگی‌های مختلف دیگر عرضه می‌شود، مانند: اکولایزر تطبیقی، و از همه مهم‌تر قابلیتی که محور اصلی تبلیغات اپل بود، یعنی قابلیت حذف صداهای مزاحم اطراف یا Noise Cancellation. به همین دلیل است که  این ایرپادها در لیست بهترین‌ ایرپادهای سال 2020 قرار گرفته‌اند.

معیارهای مقایسه و انتخاب

ممکن است اینگونه به نظر برسد که ما AirPods Pro را از هر نظر گزینه بهتری می‌دانیم؛ اما معیارهای مختلفی هستند که باید مدنظر قرارشان داد. برای مثال AirPods Pro خیلی گران‌تر از AirPods استاندارد است و همین موضوع این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که، آیا خرید این محصول منطقی است؟ یا باید به سراغ همان مدل اصلی سال 2019 برویم؟

طبیعتا معیارهای تاثیرگذار بر روی این انتخاب برای هر کس متفاوت خواهد بود. اما، برای کمک به شما در رابطه با اینکه کدام مدل AirPods برای شما مناسب‌تر است، ما در زیر تفاوت های کلیدی این محصولات را مورد مقایسه قرار داده‌ایم.

[relatedproduct post=”16995″][/relatedproduct]

تغییرات اخیر ایرپاد و ایرپاد پرو

قبل از اینکه به سراغ تفاوت‌های AirPods و AirPods Pro برویم، لازم است یادآوری کنیم که هر دو مدل به تازگی یک بروزرسانی جدید دریافت کرده‌اند.

در این آپدیت جدید به هر دو مدل AirPods و AirPods Pro ویژگی جدیدی به نام Auto-Switching افزوده شده است. به این معنی که اکنون ایرپادها می‌توانند با تشخیص اینکه که شما در حال استفاده از چه دستگاهی هستید، به راحتی اتصال شان را بین دستگاه‌های مختلف سوئیچ کنند و صدای همان دستگاه مد نظر نظر شما را برایتان پخش کنند.

برای مثال، شما داشتید به یک پادکست روی مک بوک تان گوش می دادید و پس از پایان آن، اکنون می‌خواهید روی آیپدتان یک ویدیو تماشا کنید، در این حالت ایرپاد به طور خودکار و بدون اینکه نیاز باشد شما کاری انجام دهید، تنها با برداشتن آیپدتان به آن متصل می‌شود. همینطور اگر در میانه تماشای این ویدیو گوشی آیفون‌تان زنگ بخورد، ایرپاد بلافاصه به آیفون متصل می‌شود تا بتوانید با آن مکالمه خودتان را انجام دهید. این واقعا یک ویژگی فوق‌العاده است! که طبیعتا تنها بر روی محصولات اپل قابل استفاده است.

بروزرسانی سیستم حذف صداهای مزاحم

ویژگی حذف صداهای اطراف هم با iOS 14 یک بروزرسانی جدید دریافت کرده که به کاربر اجازه استفاده از Spatial Audio Dolby Atmos را می‌دهد؛ این ویژگی جدید در حالت‌های دالبی 5.1، 7.1 و Dolby Atmos کار می‌کند که همه صداهای اطراف شما را در یک محیط کروی شکل مجازی قرار می‌دهد؛ به این معنی که اگر در حین تماشای یک فیلم Dolby Atmos یک هواپیما از آسمان بالای سرتان رد شود، شبیه سازی صدا به شکلی انجام می‌شود که انگار واقعا آن هواپیما از بالای سر شما عبور کرده است.

سیستم صدای Dolby Atmos

AirPods Pro علاوه بر امکان شبیه سازی مجازی صدا با Dolby Atmos، قادر است حرکات سر شما و حرکات دستگاه مبدا (مک بوک، آیپد و آیفون) را ردیابی کند تا همیشه و در هر لحظه صدا را از جهت و راستای صحیح یه گوش شما برساند.

به این معنی که فرضا اگر آیپد روی پایتان باشد و شما سرتان را به سمت چپ بچرخانید، صدا به سمت گوشی سمت راست متمایل می شود تا به نظر برسد صدا هنوز دارد از داخل آیپد پخش می شود؛ اما اگر در همین شرایط، در حین چرخاندن سرتان خودِ آیپد را نیز حرکت دهید و تمام مدت آن را روبرویتان نگه دارید، تغییری در صدا حس نخواهید کرد.

airpods pro volume control

[relatedproduct post=”17033″][/relatedproduct]

 

لیست تفاوت‌های ایرپاد و ایرپاد پرو

 

تفاوت 1: سیستم حذف صدای مزاحم فعال Active Noise Cancellation

به احتمال زیاد بارزترین تفاوت، این است که AirPods Pro به جای استفاده‌ی صِرف از روش کاهش نویز با استفاده از فوم های گوشی، از تکنولوژی حذف نویز فعال Active Noise Cancellation استفاده می‌کند.

میزان کاهش نویز آن قابل تنظیم است و حتی می‌توانید این قابلیت را موقتا بر روی حالت Transparency Mode قرار دهید تا بدون نیاز به در آوردن هدفون‌ها صدای اطراف خود را بشنوید. که این ویژگی در موقعیت‌هایی مانند رد شدن از خیابان فوق‌العاده کاربری است.

متاسفانه، ایرپاد معمولی چنین ویژگی‌ای ندارد و تنها کاهش نویز Noise Reduction با استفاده از سَری‌های فومی عایق صدا را ارائه می‌دهد.

تفاوت 2: ایرپاد پرو ضد آب است

اگر قصد دارید ایرپادها را با خود به باشگاه ببرید، بهتر است با قیمت بالاتر نسخه پرو کنار بیایید و به سراغ AirPods Pro بروید، زیرا این مدل موفق به دریافت گواهینامه ضدآب IPX4 شده است که آن را در مقابل تعریق بدن و پاشش قطرات آب مقاوم کرده است.

البته به این معنی نیست که می‌توانید AirPods Pro های خود را داخل استخر استفاده کنید یا کاملا زیر آب و دوش حمام ببرید، چرا که استاندارد IPX4 شامل این موارد نیست و هدفون‌تان حتما خراب خواهد شد.

تفاوت 3: ایرپاد پرو قابلیت تعویض سری هدفون دارد

به منظور یافتن بهترین سایز سَری گوشی، AirPods Pro نسبت به AirPods گزینه های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. درون جعبه محصولتان چند جفت سَری هدفون با سایزهای مختلف وجود دارند، و حتی اگر باز هم مطمئن نیستید باید از کدام یکی استفاده کنید، اپل با یک تست سریع صدا به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین سَری را نسبت به سایز و فرم گوش‌تان انتخاب کنید.

از آنجا که سَری‌های AirPods پلاستیکی هستند، ممکن است شما با آن‌ها راحت نباشید؛ اگرچه برخی افراد معتقدند این نوع سَری‌ها از سَری‌های سیلیکونی راحت‌‌تر هستند، اما این مورد کاملا سلیقه‌ای است و بستگی دارد خودتان با کدام نوع راحت‌تر باشید.

ایرپاد پرو در گوش airpods pro in ear

تفاوت 4: دریچه تنظیم فشار داخلی در ایرپاد پرو

اگر تا به حال هنگام استفاده از هدفون های داخلی گوشی (ایرباد Earbuds) احساس ناراحتی داشته‌اید، این احتمالا بخاطر فشار هوای آزار دهنده‌ای است که درون گوش شما جمع شده است. برای مقابله با این مشکل، AirPods Pro از یک دریچه تبادل فشار بسیار کوچک استفاده می‌کند تا این فشار را متعادل نماید. ویژگی‌ای که اپل از روی هدفون‌های سری Powerbeats Pro از کمپانی Beats وام گرفته است.

گرچه این به نظر یک ویژگی کوچک از سری Pro است، اما نکته‌ی قابل تاًملی است؛ مخصوصا اگر شما گوش‌های حساسی داشته باشید و این مورد برایتان آزاردهنده باشد.

تفاوت 5: ایرپاد پرو اکولایزر تطبیقی دارد

در داخل ایرپادها یک میکروفون داخلی کوچک تعبیه شده که می‌تواند میزان ولوم صدا را اندازه گیری کند. وجود این میکروفن برای عملکرد سیستم حذف نویز محیط حیاتی است، اما می‌تواند به عنوان یک ویژگی جانبی جذاب برای کارهایی مثل اکولایزر تطبیقی نیز استفاده شود که صدا را برای شما بهینه سازی می‌کند.

این سیستم چطور کار می‌کند؟ طبق گفته اپل، AirPods Pro به طور خودکار آواها را با استفاده از یک آمپلی‌فایر با محدوده داینامیکی بالا، در فرکانس‌‌های پایین (صداهای بم و بیس) و فرکانس های میانی تنظیم می‌کند که منجر به تولید صداهایی خالص و فوق‌العاده شفاف می‌شود و در عین حال عمر باتری را هم افزایش می‌دهد! خیلی تر و تمیز و جذاب!

 ایرپاد در کیس airpods and airpods pro in case

تفاوت 6: صحنه صوتی گسترده‌‌تر و وضوح صدای بیشتر

در عین اینکه تفاوت در عملکرد صوتی بین این دو ایرپاد چندان محسوس نیست، ولی بسیاری از مردم متوجه صحنه صوتی (Soundstage) گسترده‌تر سری پرو شده‌اند. این یعنی می‌توانید صدا سازهای مختلف را با وضوح و تفکیک بیشتری بشنوید و همچنین شفافیت کلی صدا هنگام استفاده از AirPods Pro هم کمی بهتر شده است. احتمالاً به این دلیل که در AirPods Pro دامنه پاسخگویی فرکانسی کمی افزایش یافته و کپسول آن هم کمی بزرگ‌تر شده است که اجازه می‌دهد صداهای تولید شده بیشتر توسعه پیدا کنند.

تفاوت 7: AirPods Pro کمی کوتاه‌تر و کمی کپل تر از AirPods است

خب البته این بیشتر یک تفاوت ظاهری است تا یک تفاوت عملکردی، اما ایرپاد پرو کمی کوتاه‌تر و ضخیم‌تر از ایرپاد معمولی است. در مدل Pro دنباله شناخته شده‌ی هدفون‌های نسل اول دیگر به آن بلندی نیست، اما به دلیل داشتن کپسول بزرگتر، بخش بیشتری از گوش را می‌پوشاند.

هردوی آن‌ها دارای طراحی بروز هستند، با این حال، برخی ممکن است این سبک طراحی را بپسندند و برخی دیگر خیر. اما نکته‌ی کاملاً واضح این است که با یک نگاه میتوان فهمید هردو این مدل‌ها از محصولات اپل هستند و زبان طراحی‌ مدرنی در شأن یک محصول اپل دارند.

نمای نزدیک ایرپاد airpods close up

تفاوت 8: قیمت AirPods Pro خیلی خیلی بالاتر است

بالاخره به بخشی رسیدیم که برگ برنده در دستان ایرپاد معمولی است، ایرپاد پرو به طور قابل توجهی نسبت به مدل معمولی که با کیس شارژ استاندارد عرضه می‌شود، گران‌تر است.

البته اگر بخواهید کیس شارژ معمولی را با کیس شارژ بی‌سیم آن عوض کنید، قیمت آن کمی بیشتر خواهد شد و در این حالت اختلاف قیمت مدل معمولی و Pro کمتر و قابل تحمل تر است.

آیا این دو ایرپاد شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند؟

ما تا اینجای کار بر روی تفاوت‌های این دو مدل تمرکز کرده بودیم، اما این دو مدل شباهت‌هایی بسیاری نیز دارند.

مثلا، هردوی آن‌ها هدفون‌های بی‌سیم داخل گوشی‌ای با کیس‌هایی کم و بیش هم اندازه هستند که خودشان به تنهایی عمر باتری حدود 3.5 ساعته و به کمک کیس شارژشان عمر باتری 24 ساعته دارند.

مورد دیگر اینکه، در کیفیت صدای خروجی نیز تا حد قابل توجهی یکسان هستند و تفاوت بین کیفیت صدای آنها بسیار ناچیز است. و نهایتا هردوی آن‌ها از چیپ وایرلس H1 اپل برای فعال کردن قابلیت «Hey Siri» بهره می برند که به صورت کاملا یک‌پارچه با iOS کار می‌کند.

کد تخفیف نورنگار

خب… حالا کدام یکی را بخریم؟؟

اگر در محل کار یا هنگام رفت و آمد از صداهای بیرون اذیت می‎شوید، برای ورزش در باشگاه به ویژگی ضدآب بودن احتیاج دارید و یا به افزایش فشار در گوش حساس هستید، احتمالاً ارزشش را دارد تا با پرداخت مبلغ کمی بیشتر Apple AirPods Pro را تهیه کنید.

اما اگر نگرانی اصلی شما تنها کیفیت صدا و دوام باتری است، می توانید به سراغ همان Apple AirPods استاندارد بروید و در این میان مبلغ قابل توجهی هم در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

 

نویسنده : حسین اسلامی

5 دیدگاه

  • محمد گفت:

    به قدری واضح و روان نوشتین که هم استفاده کردم و هم لذت بردم.ممنون از زحمات و دقت و حسن کلامتون

    • fereshtehbabakzad گفت:

      درود بر شما ممنون از ثبت نظرتون 🙏🌸

  • هانیه مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر من از یک سایت ایرپاد دیدم رنگی هست میگن از دبی میارن اینا اصل هست یا متفرقه میشه چک کنین این ادرسش هست

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام ما نمی تونیم توی این مورد کمکتون کنیم / اطلاعات دقیقی راجع به تشخیص اصلی بودن یک سایت نداریم

  • ای شاپ گفت:

    عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *