021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

اپل واچ 6، آیپد Air جدید و چند محصول دیگر معرفی شدند

اپل واچ 6، آیپد Air جدید و چند محصول دیگر معرفی شدند

همچنین ما انتظار عرضه‌ی Apple AirTags را هم داشتیم که چند وقتی است شایعات پیرامون آن زیاد است. این محصول جایگزین اپل برای استیکرهای بلوتوثی Tile خواهد بود و می‌تواند از گم شدن تجهیزات عکاس‌ها جلوگیری کند. به احتمال زیاد این محصول در بین عکاس‌ها از Tile اصلی نیز محبوب‌تر خواهد بود. با این وجود متاسفانه به نظر می‌رسد که اپل دوست دارد ما را بیشتر منتظر بگذارد ولی ممکن است همزمان با معرفی آیفون 12، از این محصول هم رونمایی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا محصولاتی که در رویداد اپل 2020 معرفی شدند را با یکدیگر بررسی کنیم:

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

اپل واچ 6

معرفی اپل واچ 6 باعث انتشار اطلاعات بیشتری در مورد Watch OS 7 نیز شد. ظاهرا یک نرم‌افزار مانیتور خواب جدید از سنسورهای حرکتی برای بررسی میزان خواب شما استفاده می‌کند و حتی با استفاده از یک سنسور حرکتی می‌تواند مدت زمانی که شما دست‌های خودتان را می‌شویید را هم ثبت کند. مقادیر اکسیژن مصرفی خون نیز که توسط این ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرند یکی از بهترین روش‌ها برای اندازه‌گیری سلامت کلی بدنتان است. Watch OS 7 مقادیر کامل VO2 Max یا اکسیژن مصرفی خون را بررسی می‌کند و حتی در صورتی که این مقادیر پائین‌تر از حد نرمال باشند به شما هشدار داده خواهد شد.

این ساعت در چند رنگ جدید، از جمله یک رنگ قرمز زیبا عرضه خواهد شد. سنسورهای سلامتی جدید میزان اکسیژن خون را از طریق مچ دست شما اندازه‌گیری می‌کنند و با تابش نور مادون قرمز، مقدار نور بازگشتی را محاسبه می‌کنند. اپلیکیشن جدید این ساعت به شما اجازه می‌دهد که این مقادیر را فقط در عرض 15 ثانیه ثبت کنید و به صورت خودکار در فواصلی زمانی خاص و حتی زمانی که خواب باشید هم این مقادیر را اندازه‌گیری خواهد کرد.

این ساعت جدید 20% نسبت به محصول قبلی سریع‌تر است و صفحه نمایش آن نیز 2.5 برابر در فضاهای آزاد روشن‌تر است و حتی زیر نور شدید ماه هم می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید تغییر ارتفاع را هم به صورت زنده روی صفحه نمایش این ساعت مشاهده کنید.

علاوه بر فیس‌های جدید، این ساعت چند بند جدید و به روز از جمله Solo Loop هم دارد. این بند هیچ گیره و سگکی ندارد و فقط یک حلقه‌ی کامل است که از جنس سیلیکون اختصاصی ساخته شده است. این بند کاملا مقاوم و کششی است و در ابعاد و 7 رنگ مختلف عرضه خواهد شد.

اپل واچ SE

در اپل واچ SE از تراشه‌ی S5 که در اپل واچ 5 وجود داشت استفاده شده است و مدل سلولار آن نیز امکان تنظیم خانوادگی (Family Setup) را خواهد داشت. همچنین از همان GPS، ارتفاع سنج و سنسورهای مجاورتی در آن استفاده شده است. این ساعت دوبرابر از سری 3 سریع‌تر خواهد بود و با قیمت 279 دلار عرضه خواهد شد.

نسل 8 آیپد

در نسل 8 آیپد از همان تراشه بیونیک A12 استفاده شده است که عملکرد CPU فوق‌العاده‌ای دارد و پردازنده‌ی آن 40% سریع‌تر است. همچنین گرافیک این دستگاه نیز با یک پرش 2 برابری مواجه بوده است که خبر خیلی برای عکاس‌هایی است که با محتوای رزولوشن بالا کار می‌کنند. به گفته‌ی اپل این محصول 2 برابر از لپ‌تاپ‌های ویندوزی پر فروش، 3 برابر از تبلت‌های اندرویدی و  6 برابر از کروم‌بوک‌ها سریعتر خواهد بود.

جالب است بدانید که مهندسی عصبی برای یادگیری ماشین در نسل 8 آیپد وجود خواهد داشت. این تکنولوژی قادر است 8 تریلیون کار را در ثانیه پردازش کند. این آیپد با کیبوردهای فول سایز و Apple Pencil نیز سازگار است. همچنین آیپد OS 14 قابلیت‌های جدیدی به آیپد و Apple Pencil بخشیده است و حتی می‌تواند متوجه شود که شما در حال نوشتن چه چیزی هستید. تشخیص اشکال نیز به شما کمک می‌کند دایره‌های کاملی بکشید. همچنین می‌توانید متن‌هایی که به صورت دستی نوشته شده‌اند را هم کپی کنید و به شکل فایل متنی داخل کامپیوتر پیست کنید.

نسل 8 آیپد از یک صفحه نمایش رتینا 10.2 اینچی استفاده می‌کند و با قیمت پایه 329 دلار برای کاربری‌های عمومی و 299 دلار برای دانش‌آموزها به بازار عرضه خواهد شد.

آیپد Air

آیپد Air جدید از یک طراحی کاملا به روز بهره می‌برد و از یک صفحه نمایش تمام عرض پشتیبانی خواهد کرد. این آیپد در 5 رنگ از جمله سبز، Sky Blue و Rose Gold عرضه خواهد شد. صفحه نمایش این لپ تاپ یک صفحه نمایش رتینا مایع با ابعاد 2360×1640 و رزولوشن 3.8 مگاپیکسل است. همچنین این صفحه نمایش از لمینت کامل، تکنولوژی True Tone و پوشش ضد بازتاب استفاده می‌کند. همانطور که قبلا شایعه شده بود، اکنون Touch ID روی کلید پاور قرار دارد و خبری هم از کلید Home نخواهد بود.

در این محصول از یک تراشه‌ی بیونیک A14 کاملا جدید استفاده شده است و از تکنولوژی 5 نانومتر در ساخت آن استفاده شده است. این بدین معنی است که تمامی جوانب این تراشه بهبود یافته‌اند. ظاهرا سرعت این محصول 40% نسبت به آیپد قبلی بیشتر است و عملکرد کارت گرافیک هم 30% بهبود یافته است. به گفته‌ی اپل عملکرد گرافیکی این آیپد Air جدید 2 برابر بهتر از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها دنیا است.

چیزی که برای عکاس‌ها احتمالا جالب باشد این است که شبکه عصبی اپل باعث فراهم شدن امکان استفاده از ML Super Resolution شده است. این قابلیت با مشخص کردن لبه‌های تصویر باعث افزایش رزولوشن آن خواهد شد. البته باید منتظر ماند تا دید که این قابلیت در زندگی واقعی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

دوربین جلوی این محصول از یک سنسور 7 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. همچنین از Smart HDR و فیلمبرداری با رزولوشن 1080p 60fps نیز پشتیبانی خواهد کرد. در عین حال در پشت این محصول نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و توانایی فیلمبرداری 4K 60fps را دارد. همچنین یک حالت 240fps اسلوموشن هم در این دوربین قرار دارد و از لرزشگیر ویدیویی نیز پشتیبانی می‌شود.

این محصول با قیمت 599 دلار و از ماه آینده عرضه خواهد شد.

iOS 14 / iPadOS / Watch OS 7

آخرین خبر هم اینکه iOS 14 امروز عرضه خواهد شد و از کتابخانه‌ی نرم‌افزاری و App Clips پشتیبانی می‌کند. iPadOS نیز همانطور که گفته شد با قابلیت‌های جدید برای iPad و Apple Pencil عرضه خواهد شد و ما شاهد عرضه‌ی Watch OS 7 نیز خواهیم بود که به کاربران امکان انتشار واچ‌فیس‌های مختلف را می‌دهد. همچنین این سیستم عامل به صورت خودکار شستشوی دست را تشخیص می‌دهد و از متریک‌های ورزشی و… پشتیبانی می‌کند. تمامی محصولاتی که دیشب در رویداد اپل 2020 معرفی شدند از این به روزرسانی‌های سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *