دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

راهنمای انتخاب
مقایسه انواع مختلف اپل واچ

بهترین مدل اپل واچ در سال 2021 کدام است؟

 

می‌توان گفت در سال 2021 برای خرید اپل واچ گزینه‌های متعددی وجود دارد. شاید بهتر باشد برای انتخاب بهتر علاوه بر مدل اپل واچ به جنس بدنه، اندازه، رنگ یا نوع بند آن نیز توجه کنید. به‌این‌ترتیب خواهید دید که انتخاب کمی دشوار خواهد شد. به‌منظور داشتن انتخابی بهتر؛ لازم است ابتدا تفاوت انواع مختلف اپل واچ را در نظر گرفته و سپس مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.

 

 

ویدئو معرفی ساعت هوشمند شیائومی یک ساعت هوشمند کابردی با قیمت مناسب و کاملا شبیه اپل واچ

 

 

 

معرفی Apple Watch Serie 7، جدیدترین تولید اپل

اپل واج سری 7 در سپتامبر 2021 در جریان ایونت کالیفرنیا استریمینگ با امکانات و ویژگی‌ها جدید معرفی شد. برخلاف همه شایعات، جدیدترین تولید اپل از طراحی جدیدی برخوردار نیست؛ در عوض، سری 7 نسبت به مدل قبلی 20% مساحت بیشتری داشته و دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، حاشیه‌های نازک‌ 1.7 میلی‌متری است. سری 7 مانند سری 6 از صفحه‌نمایش OLED همیشه روشن پشتیبانی کرده و صفحه‌نمایش آن در محیط داخلی 70% روشن‌تر از سری 6 است.

طراحی ظاهری سری 7 مانند سری 6 مستطیل شکل با گوشه‌های گرد است. برای سال‌های متوالی اپل اندازه صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند خود را تغییر نداده است؛ اما اکنون سری 7، 20% بزرگ‌تر از سری 6 بوده و با ضخامت 1.7 میلی‌متری نسبت به گذشته بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سری 7 امکان شارژ سریع است. اگرچه عمر باتری سری 7 مانند سری 6 به‌صورت “تمام روز / All Day” است؛ اما به لطف سیم جدید USB-C 33 تا 33% سریع‌تر از مدل‌های قبلی شارژ می‌شود.

سیستم‌عامل نرم‌افزاری ساعت هوشمند اپل از WatchOS 8 پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه این سیستم با عامل با چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه شده است. این سیستم‌عامل از تایمرهای متعدد، کلیدهای دیجیتالی، برنامه جدید Mindfulness و ردیاب انواع تمرینات Tai Chi و Pilates پشتیبانی می‌کند.

Apple Watch Serie 7

مقایسه محبوب‌ترین سری‌های اپل واچ (6 با SE و 3)

در حال حاضر سه نسخه از ساعت‌های هوشمند کمپانی اپل موجود است. این سه سری عبارتند از: Apple Watvh Series 6، Apple Watch Series 3 و .Apple Watch SE با ارائه این سه نسخه، سری‌های دیگر از جمله سری 5 اپل واچ توسط اپل شامل تخفیف شدند، اما علاوه بر تخفیف شما می‌توانید این مدل‌ها را با قیمت مناسب و به‌صورت دست‌دوم نیز خریداری کنید.

تفاوت اصلی عملکردی بین نسخه‌های کنونی 6 و SE اپل واچ این است که مدل SE، به ECG مجهز نبوده و امکان اندازه‌گیری سطح اکسیژن خود را ندارد. همچنین صفحه‌نمایش مدل SE مانند سری 6 همواره روشن نیست. اما به‌طورکلی می‌توان گفت هر دو مدل جزو بهترین و محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار هستند.

Apple Watch 3 هیچ یک از ویژگی‌های دو مدل‌بالا مانند تشخیص سقوط، شارژ بی‌سیم یا گزینه Cellular خط را ندارد. همچنین اندازه صفحه‌نمایش اپل واچ 3 کمی کوچک‌تر بوده و از برنامه‌های کمتری پشتیبانی می‌کند. با درنظرگرفتن این موارد، بررسی تفاوت انواع مختلف اپل واچ؛ در ادامه این مطلب به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک بسیاری خواهد کرد.

برخی از امکانات به‌صورت مشترک در هر 4نسخه7، 6، 3 و  SE ارائه شده‌اند، اما به‌طورکلی سری 3 اپل واچ نسبت به سری 6 و  SE پیچیدگی کمتری داشته و 3نسخه جدید 7، 6 و SE امکانات منحصربه‌فردی دارند که در ادامه با مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ به بررسی امکانات آنها می‌پردازیم:

جنس بدنه محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

جنس بدنه محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

رنگ بدنه محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

علاوه بر جنس متریال استفاده شده در طراحی و ساخت بدنه؛ این سه نسخه دارای روکش‌ها و رنگ‌های متفاوتی هستند.

رنگ بدنه محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

در کنار جنس بدنه و رنگ ساعت‌های هوشمند اپل، هر یک از مدل‌ها گزینه‌های زیادی برای انتخاب بند در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته این مورد نیز بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد.

اندازه صفحه‌نمایش محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

در این 4 مدل از اپل واچ 2 اندازه صفحه‌نمایش وجود دارد. به‌این‌ترتیب اندازه صفحه‌نمایش 3 مدل سری7، 6 و SE نسبت به سری 3 اپل واچ بزرگ‌تر است. چراکه اندازه حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش سری 3 اپل به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر است.

اندازه صفحه‌نمایش محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

در جدول زیر سایر تفاوت انواع مختلف اپل واچ 3 و 6 و SE و 7 را به‌صورت دقیق مشاهده می‌کنید.

اندازه صفحه‌نمایش محبوب‌ترین نسخه‌های اپل واچ

بررسی قیمت و مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ

به‌طورکلی قیمت‌گذاری و مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ کار آسانی است. چراکه کمپانی اپل یک سیستم قیمت‌گذاری ساده ارائه می‌دهد. به‌طورکلی هر یک از مدل‌های اپل واچ به انواع گوشی‌های آیفون متصل شده و امکان برقراری تماس، دریافت اعلان‌ها، پیگیری وضعیت ورزشی و سلامتی مانند ضربان قلب، میزان کالری و تعداد قدم‌ها توسط تمامی مدل‌ها وجود دارد.

ویژگی‌های مشترک انواع مدل‌های اپل واچ

  • جنس صفحه‌نمایش انواع مدل‌های اپل واچ از نوع OLED بوده و دارای قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه است
  • به سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب مجهز هستند
  • مجهز به دستیار صوتی Siri
  • مجهز به میکروفون و بلندگو
  • مجهز به بلوتوث و پشتیبانی از امکان اتصال به WiFi (2.4 GHz)
  • مجهز به gyroscope
  • مجهز به‌شتاب سنج
  • مجهز به بندهای قابل تعویض 40mm یا 44 میلی‌متری

تفاوت‌های نسل اول اپل واچ نسبت به سری آخر

  • مهم‌ترین تفاوت سری‌های اول اپل واچ نسبت به نسخه‌هایی که بعد از سری 5 عرضه شدند؛ پشتیبانی از قابلیت “صفحه همواره روشن” است
  • اپل واچ‌های سری 4 و 5 صفحه‌نمایش گردتری را نسبت به سری‌های قبلی با صفحه‌نمایش مربعی دارند
  • به سبب افزایش سایز صفحه‌نمایش در نسخه‌های جدید، کیفیت گرافیکی این ساعت‌ها نیز افزایش یافته است
  • صفحه‌نمایش سری 7 نسبت به تام مدل‌های قبلی بزرگ‌تر بوده و 70% روشن‌تر است

تفاوت‌های نسل اول اپل واچ نسبت به سری آخر

  • مهم‌ترین تفاوت سری‌های اول اپل واچ نسبت به نسخه‌هایی که بعد از سری 5 عرضه شدند؛ پشتیبانی از قابلیت «صفحه همواره روشن» است
  • اپل واچ‌های سری 4 و 5 صفحه‌نمایش گردتری را نسبت به سری‌های قبلی با صفحه‌نمایش مربعی دارند
  • به سبب افزایش سایز صفحه‌نمایش در نسخه‌های جدید، کیفیت گرافیکی این ساعت‌ها نیز افزایش یافته است

کد تخفیف نورنگار

چطور از میان مدل‌های اپل واچ انتخاب کنیم؟

پس از مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ ابتدا لازم است میزان بودجه‌ای را که برای خرید یک ساعت هوشمند در نظر دارید، مشخص کنید. در حال حاضر سری 5 و 6 گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های هوشمند اپل هستند؛ بنابراین، اگر قصد خرید سری 6 یعنی جدیدترین و بهترین اپل واچ را داشته باشید لازم است هزینه بیشتری را نسبت به سری‌های قدیمی‌تر مانند 3 پرداخت کنید. اما اپل واچ SE یک ساعت هوشمند میان‌رده با کیفیت بسیار خوب است که قیمت کمتری نسبت به سری 6  و 5 دارد.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های خیلی قدیمی نروید؛ چراکه دیریازود به‌روزرسانی نرم‌افزار WatchOS آنها نیز متوقف خواهد شد. باوجوداینکه قیمت اپل واچ SE نسبت به سری 3 تفاوت چندانی ندارد، اما انتخاب بهتری است. از طرفی مدل SE امکاناتی دارد که در مدل‌های قدیمی‌تر مانند سری 3 ارائه نشده است.

همانطور که در جدول مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ ملاحظه کردید جدیدترین مدل اپل واچ سری 6 از نظر اندازه صفحه‌نمایش و ضخامت کاملاً شبیه به مدل SE است. اما همچنان مدل SE نسبت به سری 6 کمبودهایی دارد.

درصورتی‌که قادر به پرداخت هزینه بالاتر هستید؛ به سبب ارائه امکانات بیشتری مانند پردازنده قوی، صفحه همواره روشن، تراشه U1، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و نوار قلب پیشنهاد می‌کنیم اپل واچ سری 6 را در اولویت قرار دهید.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید پشتیبانی از گزینه Cellular است؛ این گزینه برای اولین‌بار از سری 3 اپل واچ ارائه شد. در واقع مدل‌هایی که از این گزینه پشتیبانی می‌کنند، با استفاده از سیم‌کارت امکان برقراری تماس و ارسال پیامک را نیز به کاربر می‌دهد؛ بنابراین، ساعت هوشمند شما به‌صورت مستقل از آیفون عمل خواهد کرد. انتخاب میان یک مدل معمولی یا مدل cellular بستگی به بودجه شما دارد. این ویژگی برای کسانی که تماس‌های زیادی دریافت می‌کنند بسیار مفید خواهد بود.

مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ

بررسی ویژگی‌های اصلی سری‌های مختلف اپل واچ

در این قسمت به مقایسه سری‌های مختلف اپل واچ و خلاصه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های هر یک از آنها می‌پردازیم:

  • سری صفر یا همان نسل اول (سال 2015): در واقع این مدل منسوخ شده و دیگر تولید نمی‌شود. حتی اگر بتوانید مدل کارکرده و دسته دوم آن را خریداری کنید؛ سرعت دستگاه به‌شدت پایین بوده و عمر باتری نیز بسیار کم است.

سری صفر یا همان نسل اول

  • سری 1 (سال 2016): با اینکه این مدل نسبت به سری صفر پردازنده سریع‌تری دارد اما در اصل نسخه‌ای بسیار شبیه به سری صفر است.

سری 1 اپل واچ

  • سری 2 (سال 2016): نسبت به دو مدل قلبی به‌خوبی به‌روزرسانی شده است. در واقع در این مدل عمر باتری، سرعت پردازنده، وضوح صفحه‌نمایش و ویژگی ضدآب دستگاه بهبودیافته و همچنین GPS به آن اضافه شده است.

سری 2 اپل واچ

  • سری 3 (سال 2017): ارائه پردازنده سریع‌تر و معرفی ویژگی Cellular

سری 3 اپل واچ

  • سری 4 (سال 2018): نسبت به چهار مدل قبلی، سری 4 دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه باریک‌تر است. علاوه بر این، در سری 4 نیز سرعت پردازنده افزایش یافته و شاهد ارائه ویژگی‌های جدیدی همچون تشخیص سقوط هستیم.

سری 4 اپل واچ

  • سری 5 (سال 2019): در سری 5 نسبت به مدل‌های قبلی ویژگی‌های جدیدی همچون صفحه‌نمایش همواره روشن، قطب‌نما و حافظه داخلی بیشتر معرفی شد. در سری 5 نیز میزان عمر باتری نیز بهبود داشته است. باوجوداینکه در این مدل تراشه S5 معرفی شده اما سرعت دستگاه تفاوت چندانی با تراشه S4 مدل قبلی ندارد.

سری 5 اپل واچ

  • مدل SE (سال 2020): ارائه گزینه Family Set Up (تنظیم خانوادگی)، عدم پشتیبانی از ویژگی «صفحه‌نمایش همواره روشن»

مدل SE اپل واچ

  • سری 6 (2020): در این مدل ویژگی‌های جدیدی مانند تراشه جدید و سریع‌تر U1، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، نوار قلب و ویژگی‌های امنیتی مانند تشخیص سقوط ارائه شده است.

سری 6 اپل واچ

  • سری 7 (2021): این مدل در تابستان سال 1400 معرفی شد، عمر باتری این مدل نسبت به گذشته تغییری نکرده اما امکان شارژ سریع‌تر فراهم شده است. به طور کلی به جز تغییرات جزئی ویژگی‌ها و سنسورهای این مدل تغییر چندانی نیست به سری 6 نداشته است. صفحه‌نمایش سری 7 نسبت به سری‌های قبلی کمی بزرگ‌تر شده ولی همچنان طراحی یکسان مستطیل شکل با گوشه‌های گرد سری‌های قبلی را دارد.

اپل واچ سری 7

مقایسه اندازه سری‌های مختلف اپل واچ

به‌طورکلی سایز مدل‌های مختلف اپل واچ متناسب با اندازه معمولی مچ دست زنان و مردان طراحی شده است. اما بااین‌حال می‌توانید با توجه سلیقه شخصی و سایز مچ دست خود اندازه اپل واچ را تغییر دهید. توجه داشته باشید که با تغییر سایز؛ ویژگی‌ها و طراحی ساعت هوشمند تغییری ایجاد نمی‌شود، اما بسته به سایز ساعت در گزینه‌های وزن، متریال و Cellular تغییر ایجاد می‌شود.

شارژر و داک سری‌های مختلف اپل واچ

مدل‌های مختلف اپل واچ همراه با یک شارژر عرضه می‌شوند؛ در کنار شارژر داک شارژرهای جذاب نیز در دسترس هستند. مدل‌های جدید اپل واچ بدون آداپتور عرضه می‌شوند در نتیجه در صورت نیاز، لازم است آداپتور را به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

نویسنده : حسین بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *