دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

سنسور Atomos ‘Sapphire’ فول فریم، 8Kp60 رونمایی شد

سنسور Atomos ‘Sapphire’ فول فریم، 8Kp60 رونمایی شد

سنسور 8K توسعه یافته توسط Atomos “Sapphire F8” نام دارد، تا 8K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند، از شاتر جهانی استفاده می کند، فوکوس خودکار تشخیص فاز را دارد و – شاید مهمتر از همه – گرمای بسیار کمی تولید می کند.

ماه گذشته، Atomos فاش کرد که با موفقیت یک حسگر ویدیویی جدید 8K برای استفاده در دوربین های سینما توسعه داده است، اما چیز دیگری را به اشتراک نمی گذارد. اما در مصاحبه ای با PetaPixel، مدیر عامل Atomos، Trevor Elbourne، چیزهای بیشتری در مورد این سنسور توضیح می دهد، از جمله این واقعیت که آماده است تا فوراً در یک دوربین جدید کار شود.

سنسور بسیار رقابتی

 

سنسور بسیار رقابتی

 

برای شروع، Sapphire دارای نسبت تصویر 17×9، 8192 در 4320 پیکسل، سنسور شاتر جهانی است که می تواند فول فریم 8K تا 60 فریم در ثانیه (FPS)، 4K با حداکثر 240 فریم در ثانیه، و 1080 در بالاتر فیلمبرداری کند. تا 360 فریم بر ثانیه البورن می‌گوید دامنه دینامیکی 15 استاپ دارد و می‌تواند با استفاده از نوردهی دوگانه خط به خط (با گرفتن نوردهی‌های کوتاه و طولانی از خطوط متناوب برای تولید تصاویر HDR) فیلم‌برداری HDR بگیرد.

اما شاید مهم‌تر از همه، Sapphire قدرت مصرفی بسیار کمی دارد: دو وات در 8K. مصرف انرژی کم به این معنی است که گرمای زیادی نیز تولید نمی کند، که البورن می گوید به آن اجازه می دهد تا در بدنه های دوربین کوچکتر کار شود و کاملاً ممکن است که حتی به خنک کننده فعال نیاز نداشته باشد.

در تمام حالت‌ها، از جمله رزولوشن بالا 8K، وضوح کامل ADC 12 بیتی را در کل محدوده عملیاتی حفظ می‌کنیم. البورن می‌گوید که این نسبتاً منحصر به فرد است.

سنسور شاتر جهانی

اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست ، به خصوص به این دلیل که شاتر جهانی 8K و قدرت کم آن را منحصر به فرد کرده است. این همچنان یک مبارزه واقعی برای سازندگان دوربین است. زمانی که کانن R5 را عرضه کرد، ما آن را به صورت عمومی دیدیم.

البورن می گوید که تنها حذف فن ها یا کاهش اندازه آنها نیست که حسگر کم مصرف اجازه می دهد. هنگامی که گرما و برق جذب سنسور کمتر مشکلی ایجاد می کند، سازندگان دوربین می توانند به راحتی در سایر ویژگی ها مانند پردازشگر تصویر بهتر قرار بگیرند.

“شما می توانید قدرت بیشتری به ویژگی های دیگر در همان فرم فاکتور بدهید. البورن اضافه می کند که قدرت کمتر گزینه های طراحی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

سنسور Atomos Sapphire 8K

 

 

سنسور سالها در حال ساخت

سنسور Atomos Sapphire 8K در ابتدا تنها بخشی از دوربین Atomos بود. با بازگشت به چندین سال قبل – به قبل از ورود بلک مجیک به تجارت دوربین – البورن می گوید که این شرکت برنامه ریزی برای تولید یک دوربین سینمای داخلی را آغاز کرده است.

البورن می‌گوید: «ما تمام فناوری‌های مناسب یا بسیاری از قطعات را داشتیم تا برویم و دوربین را کنار هم بگذاریم. ما تیم طراحی صنعتی خود را داریم که در توکیو مستقر هستند و همگی مهندسان سابق سونی/کانن هستند که همگی در این نوع کارکشته ای هستند و ما توانایی پردازش ویدیو و پردازش تصویر را داریم. بسیاری از کارهایی که ما در Ninja و محصولات مرتبط انجام می‌دهیم، بسیار شبیه به آنچه در داخل دوربین اتفاق می‌افتد، است، حتی اکنون که تصاویر RAW را روی صفحه نمایش می‌دهیم.

 

 

سنسور Atomos Sapphire 8K

این شرکت این توانایی را داشت و فرصت بازار را دید و بنابراین دست به کار شد. اما طراحی یک دوربین زمان می برد و از آنجایی که تیم کار بر روی تراشه پردازش تصویر بیش از حد انتظار طول کشید، Atomos دید که زمان ورود رسیده 

Blackmagic در بازار شتاب زیادی پیدا می‌کرد، و این فرصت برای شخص دیگری که با دوربین جدیدی وارد شود که کارهای بسیار مشابهی انجام می‌داد و در یک بخش بازار مشابه کار می‌کرد، به این معنی بود که کمی شلوغ می‌شد و فکر می‌کردیم این فرصت در حال کاهش است. البورن می گوید.

Atomos تصمیم گرفتن پروژه دوربین را ادامه ندهد، اما سنسور در این مرحله کاملاً پیشرفته بود و البورن می‌گوید این شرکت نمونه‌های اولیه را در آزمایشگاه داشت که نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد.

او می‌گوید: «ما فکر می‌کردیم با تکمیل آن و بررسی مسیرهای تجاری‌سازی خارج از استفاده از حسگر در محصولات خودمان، به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

بنابراین ما با آن ادامه دادیم تا آن را به پایان برسانیم، و به این ترتیب ما را به جایی که هستیم، جایی که پروژه – از نقطه نظر مهندسی – آماده تجاری سازی است، هدایت می کند.

این سنسور کاملاً توسط Atomos طراحی شده است و در حالی که این شرکت امکانات ساخت خود را ندارد، با یکی برای تولید سنسور در حال حاضر شریک شده است.

کد تخفیف نورنگار

چرا Atomos معتقد است که سنسور آن مورد نیاز است؟

هنگامی که Atomos ماه گذشته اعلام کرد که دارای سنسور است، گفت که تصمیم گرفت وارد بازار شود زیرا با وجود این واقعیت که تلویزیون‌های 8K زیادی از سامسونگ، سونی و ال‌جی در بازار وجود دارد، تولید محتوای 8K با تاخیر مواجه شده است. ” این تنها بخشی از داستان است، همانطور که معلوم است.

بسیاری از سازندگان دوربین واقعاً به سنسورهای پیشرفته دسترسی ندارند برای مثال اگر پاناسونیک چگونه این سنسورها را تهیه کند ؟ خب تو برو سونی البورن می‌گوید و شما تحت الحمایه هر چیزی هستید که سونی قرار است به شما ارائه دهد.

سونی در نهایت نمی‌خواهد پاناسونیک دوربین‌هایی بهتر از آنها بسازد.

البورن می‌گوید که مزیت Atomos در این بازار این است که سازندگان دوربین می‌توانند این نوع تنش رقابتی را دور بزنند، زیرا Atomos علاقه‌ای ندارد که به یک شرکت اجازه ندهد بهترین چیزی را که می‌تواند تولید کند داشته باشد.

او می افزاید: «این بازار رقابتی را به روی سازندگان دوربین باز می کند که لزوماً به جدیدترین و بهترین ها دسترسی ندارند.

توسعه دوربین یک فرآیند چند ساله است و اغلب یکی از اولین جنبه های چرخه طراحی آن دوربین با سنسور شروع می شود. به این ترتیب، اگر امروز یک سازنده، سنسور Atomos را امضا کند، احتمالاً سه سال یا بیشتر طول می‌کشد تا دوربینی که از آن استفاده می‌کند به بازار بیاید.

با این حال، البورن می گوید که Atomos “قطعا” برای شروع هر چرخه طراحی جدید آماده خواهد بود.

نویسنده : نورنگار - م.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند
Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند
15 ساعت پیش - زمان مطالعه : 15 دقیقه
کمپین روز دختر
هدایای جذاب روز دختر نورنگار
3 روز پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه