021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی لنز‌های جدید کانن در سال 2016

بررسی لنز‌های جدید کانن در سال 2016

امسال سال خوبی برای طرفداران کانن بود. این شرکت در سال 2016 لنز‌های پرکاربرد و پیشرفته ای را معرفی کرد که انتظار داریم طی همین یک یا دو ماه آینده لنز‌های جدید کانن وارد بازار ایران شوند. این شرکت در حال حاضر آرشیو کاملی از لنزهای متنوع را داراست. بنابراین تمرکز این شرکت در سال 2016 روی ارتقا و به‌روزرسانی آن دسته از لنزهای پرطرفدار و در حال پیشرفت بود که نیاز داشتند با تکنولوژی‌های جدید این شرکت هماهنگ شوند. البته کانن تنها روی لنزهای دوربین‌های DSLR تمرکز نداشت. چرا که امسال دو سری از لنزهای EF-M برای دوربین‌های بدون آینه خودش را هم ارائه کرده است. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به لنز‌های جدید کانن خواهیم داشت به آنچه که در سال 2016 افتاد و آنچه که در سال 96 منتظرش هستیم.

ماکرو برای دوربین‌های بدون آینه

لنز EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM نسل جدیدی از سری EF-M لنز‌های جدید کانن برای دوربین‌های بدون آینه است. در ساختار این لنز از LED های لایت ماکرو استفاده شده است که توسط تنظیمات سوپر ماکرو آن می‌توانید از سوژه‌های کوچک با روشنایی بالا عکس‌برداری کنید. لنز EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM یک لنز بسیار جمع‌وجور که زوم قابل‌توجه 1.2 برابر و همچنین فاصله کانونی معادل 44.8 را روی حسگرهای فول‌فریم ارائه می‌دهد. موتور فوکوس STM این لنز با فوکوس بی‌صدای خود برای فیلم‌برداری بسیار مناسب است و به خوبی لرزش گیر Hybrid IS در بهبود عملکرد لنز نقش داشته است.
2016_1-canon_ef_m_28mm_f_3_5_macro

لنزهای زوم با کاربرد عمومی برای دوربین‌های با حسگر APS-C

بسیاری از عکاسان خواهان یک لنز عمومی با کاربرد فراوان هستند تا بتوانند تقریبا در تمام نماهای مختلف از آن استفاده کنند. شرکت کانن برای پاسخ به این نیاز دو لنز همه‌کاره جدید خود یعنی لنز‌های تله واید عمومی را با عنوان EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM  برای دوربین‌های DSLR غیر فول‌فریم و EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM برای دوربین‌های بدون آینه ارائه کرده است. خوشبختانه لنز جدیدEF-S 18-135mm  که هم‌اکنون در فروشگاه آنلاین نورنگار در دسترس است به علت وجود سیستم اتوفوکوس NANO USM بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این موتور فوکوس در واقع تلفیقی از بهترین تکنولوژی‌های کانن یعنی USM و STM است که برای فوکوس هرچه سریع‌تر، نرم‌تر و بی‌صداتر برای عکاسی و فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم اکنون این لنز یکی از پرفروش‌ترین لنز‌های همه‌کاره کانن برای دوربین‌های غیر فول‌فریم این شرکت است و انتظار داریم طی چند سال آینده به یکی از محبوب‌ترین لنز‌های همه‌کاره این شرکت تبدیل شود.
2016_2b-canon_1375c002aa_ef_m_18_150mm_f_3_5_6_3_isلنزهای جدید کانن

علاوه بر این، لنز EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM  یک قابلیت جالب دیگر هم دارد، اینکه با آداپتور Power Zoom کانن PZ-E1 نیز کار می‌کند و می‌تواند عملکرد زوم را قابل‌کنترل و بسیار نرم‌تر کند. این آداپتور فوکوس‌کشی در حین فیلم‌برداری را به قدری راحت می‌کند که حتی فیلم‌برداران حرفه‌ای نیز به‌عنوان یک وسیله جانبی پرکاربرد سر صحنه فیلم‌برداری از آن استفاده می‌کنند. حتی اگر از آداپتور Power Zoom کانن PZ-E1  استفاده نمی‌کنید، باز هم این لنز حقیقتاً یک لنز عالی است که از لحاظ اپتیکی با داشتن UD و عدسی‌های غیر کروی انحرافات را به بهترین نحو مدیریت کرده و با لرزشگیر پرقدرتی که دارد لرزش‌های دست را کاهش می‌دهد و برای استفاده در نور کم نیز فوق‌العاده است.

best-2016-canon-lenses
عکاسانی که با دوربین‌های بدون آینه کار می‌کنند تقاضای بالایی برای یک لنز عمومی همه‌کاره داشتند که با آمدن لنز EF-M 18-150mm کانن به نیازشان پاسخ داده شد. لنز کانن EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM با داشتن موتور اتوفوکوس STM و لرزش گیر اپتیکی تصویر، و همچنین طراحی بسیار جمع‌وجور و سبک، دقیقاً همان ویژگی‌هایی را دارد که هر عکاس با یک دوربین بدون آینه مانند EOS M10، خواهان آن است. ضمنا این لنز از یک لرزشگیر پیشرفته بهره‌مند است که می‌تواند هنگام عکاسی Paning، جهت حرکت دوربین را تشخیص داده و لرزشگیر در محور افقی را غیرفعال کند به شما خواهد داد.

به‌روز‌رسانی‌های فوق‌العاده در لنز‌های جدید کانن در سری L

امسال بالاخره بعد از چند سال انتظار دوربین Canon 5D Mark IV معرفی شد. اما همراه با این دوربین، دو لنز از سری L هم به‌روز‌رسانی شدند که بسیار موردتوجه قرار گرفتند.
ابتدا نگاهی به آپدیت جدید یکی از محبوب‌ترین لنزهای زوم EOS یعنی همان EF 24-105mm f/4L IS II USM می‌اندازیم. نسخه اول این لنز همیشه به خاطر محدوده زوم متنوع آن، دریچه دیافراگم f/4 ثابت و عملکرد اپتیکی عالی محبوبیت بالایی داشته است. استفاده از تکنولوژی بسیار جدید GMO برای تهیه چهار عدسی غیر کروی و پوشش Air Sphere همگی به بهبود کیفیت کلی کیفیت تصویر و کاهش تیرگی دور عکس یا Vignetting کمک بسیاری کرده‌اند. لنز EF 24-105mm f/4L IS II دارای یک نوع موتور فوکوس رینگی USM است که همراه با لرزشگیر اختصاصی کانن، موجب تثبیت نوری تصویر برای گرفتن عکس‌های هرچه شارپ تر می‌شود. لازم به ذکر است دریچه دیافراگم این لنز 10 پره‌ای است.

جدیدترین لنزهای کانن
به سراغ سومین نسخه از لنزهایEF 16-35 کانن یعنیEF 16-35mm f/2.8L USM  می‌رویم. لنزی از لنز‌های جدید کانن که کیفیت تصویر آن در آخرین نسخه نسبت به نسخه نسل دوم خودش، به ‌طور چشمگیری بهبود یافته است و ما در مقاله‌ای مفصل تمامی جزئیات آن را به طور کامل موشکافی کردیم. در این مدل وضوحی عالی را در تمام نواحی عکس در اختیار خواهید داشت. دو مورد موجب پیشرفت چشمگیر در عملکرد این لنز زوم زاویه باز شده است: آن ‌هم وجود دو عدسی GMO و دو عدسی UD برای جلوگیری از انحرافات است. همچنین تمامی پوشش‌های جدید عدسی‌های کانن مانند  Subwavelength، Air Sphere  و پوشش Fluorine در لنز EF 16-35mm f/2.8L USM استفاده شده که از این نظر نیز یک ترکیب منحصربه‌فرد به شمار می‌آید. این لنز به موتور فوکوس رینگی USM مجهز شده و مانند دیگر لنز‌های سری L کانن در مقابل گردوغبار بسیار مقاوم است.

[porto_blog post_layout=”medium” columns=”3″ post_in=”12719″ number=”1″]
جدیدترین لنز های کانن

اولین لنز تله‌فتو دیجیتال مجهز به LCD

یکی دیگر از لنز‌های جدید کانن که به سیستم NANO USM مجهز شده است لنز EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM است که با حسگرهای فول‌فریم سازگار است. این سیستم اتوفوکوس ترکیبی پیشرفته باعث بهبود عملکرد در محدوده تله این لنز می‌شود. بخش جالب توجه در این لنز نمایش دیجیتالی اطلاعات روی LCD طراحی شده روی لنز است که به فاصله فوکوس، فاصله کانونی و میزان لرزشگیر تصویر را روی آن نمایش داده می‌شود. این ویژگی که بسیار کاربردی و جمع‌وجور است برای عکاسان علاقه‌مند به لنز‌های تله‌فوتو بسیار جذاب خواهد بود. کانن مدعی شده است که این لنز می‌تواند تا ۴ استاپ لرزش را خنثی کند که قطعاً برای عکاسی در نور کم با چنین لنز بلندی فوق‌العاده است.

کانن امسال در زمینه لنز‌ها، سال پرکاری را پشت سر گذاشت و تکنولوژی‌های و ابداعات جدیدی را به محصولات خودش اضافه کرد. به همین دلیل انتظار می‌رود سال آینده برای عکاسان کاننی سالی پر از تنوع و پیشرفت باشد.
2016_6-canon_0571c002aa_ef_70_300mm_f_4_5_6_is_1281379

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *