دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین سافت باکس های ارزان قیمت برای تازه‌کارها

چاپ
بهترین سافت باکس های ارزان قیمت برای تازه‌کارها

سافت باکس چیست؟

سافت باکس یک اصلاح‌کننده نور است که نور را از منبع مصنوعی گرفته و وارد یک جعبه سیمی شکل می‌کند. سپس آن را از طریق یک لایه انتشار بسیار نازک، توزیع می‌کند.

سافت باکس‌ها معمولا در عکاسی به عنوان منبع نور ملایمی استفاده می‌شوند که سایه‌های خشن را به حداقل می‌رسانند.

سافت باکس‌ها دیواره‌هایی دارند که معمولا خاصیت بازتابندگی داشته و شدت نور را هنگام خروج از صفحه نمایش جلویی افزایش خواهد داد. بهترین سافت باکس‌های مورد استفاده در عکاسی می‌توانند کیفیت ملایم و مناسبی از نور را تولید کنند که همین مشخصه آن‌ها را به ابزارهایی همه‌کاره در عکاسی و جزو تجهیزات تخصصی بدل کرده است.

سافت باکس‌ها (چراغ‌های سافت باکس) در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند.

مزیت استفاده از سافت باکس در عکاسی

همان‌طور که گفته شد از این ابزار برای ایجاد یک نور ثابت، ملایم و مناسب برای عکاسی استفاده می‌شود. سافت باکس‌ها را می‌توان بهترین دوست یک عکاس دانست که از آنها برای عکاسی از محصول، مراسم عروسی، عکاسی در شب و عکاسی از سوژه‌های انسانی، عکاسی‌های تبلیغاتی، عکاسی از محصولات، عکاسی پرتره یا حتی عکاسی در طبیعت به‌منظور دستیابی به یک نور ملایم استفاده می‌کند.

سافت باکس‌ها یا به عنوان یک منبع نور اصلی کاربرد دارند یا این که به عنوان یک منبع نور پرکننده ثانویه در نظر گرفته می‌شود که از آن برای کاهش کنتراست تصاویر استفاده می‌شود.

جلوگیری از بی‌روح شدن و فروریختگی تصاویر یکی از مهم‌ترین کاربردهای سافت باکس است. این امر خصوصا در تنظیم نور سه نقطه‌ای برای عکاسان بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه در زمان‌هایی که نورهای مزاحم زیادند یا نور کافی و ایده‌آلی برای عکاسی وجود ندارد، سافت باکس‌ها به عکاسان کمک می‌کنند تا تصاویری بسیار زیبا و طبیعی ثبت کنند.

نصب و کاربرد سافت باکس در برابر منبع اصلی نور در زمان عکاسی می‌تواند سبک‌های مختلف نورپردازی را در عکاسی ایجاد کند که همین امر موجب تنوع افکت‌ها و تصاویر ثبت شده خواهد شد.

[relatedpost post=”284699″]

نحوه انتخاب بهترین سافت باکس

انتخاب بهترین سافت باکس ها باید بر اساس سبک عکاسی انجام گیرد. تمام سافت باکس‌ها در دو ویژگی با هم متفاوت هستند؛ یکی اندازه و دیگری شکل سافت باکس‌ها.

انواع سافت باکس‌ها با اندازه‌های مختلف

سافت باکس‌ها را به‌طورکلی می‌توان به اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ دسته‌بندی کرد.

برخلاف تصور بیشتر مردم، سافت باکس‌های بزرگ‌تر انتشار نور گسترده‌تری در مقایسه با سافت باکس‌های کوچک ندارند و در کمال تعجب هر سه اندازه سافت باکس‌ها مساحت یکسانی از نور را پوشش می‌دهند. البته با این فرض که فاصله منبع نور از سوژه شما در هر سه اندازه یکی باشد.

تفاوت بین اندازه‌های مختلف سافت باکس‌ها در واقع در کیفیت نور قابل مشاهده است. واحدهای بزرگ‌تر نور ملایم‌تر و سایه‌های نامشخص‌تری تولید می‌کنند. واحدهای کوچک‌تر نور شدیدتر و سایه‌های تیزتری را تولید می‌کنند.

نکته دیگر در انتخاب اندازه مناسب بهترین سافت باکس‌ها، توجه به مکان عکاسی است. برای عکاسی در محیط‌های بیرونی که به حمل و جابه‌جایی بیشتری نیاز دارند، قطعا انتخاب سافت باکس‌هایی با اندازه کوچک‌تر گزینه بهتری خواهد بود.

دسته‌بندی بهترین سافت باکس‌ها از نظر شکل

سافت باکس‌ها علاوه‌بر اندازه‌های متفاوت، در اشکال مختلفی نیز موجود هستند. آن‌ها در انواع مدل‌های مستطیلی، مربعی، نواری و چندضلعی وجود دارند. اما سوال اینجاست که تنوع شکل سافت باکس‌ها به چه دردی می‌خورد؟

اشکال مختلف سافت باکس‌ها، نواحی مختلفی را پوشش می‌دهند و نورپردازی متفاوتی دارند. انتخاب شکل نور تا حد زیادی به سوژه‌ای که در حال عکاسی از آن هستید بستگی دارد.

بهترین سافت باکس های مستطیلی به دلیل طول عمودی‌شان، برای پرتره‌های عمودی و ترکیب‌بندی عالی هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای ترکیب‌بندی‌های گسترده‌تر و افقی چرخانده شوند.

استفاده از انواع سافت باکس‌های مربع در عکاسی کلوزآپ و پرتره رایج است. آن‌ها همچنین برای استودیوهای کوچک‌تر با فضای محدود ایده‌آل هستند. نقطه ضعف نورهای مربعی شکل این است که هنگام تنظیم و گرفتن عکس‌های عمودی، مقداری ریزش دارند.

سافت باکس‌های چند ضلعی نیز برای عکاسی مد و پرتره ایده‌آل هستند، چرا که این نمونه‌ها جلوه‌ای طبیعی‌تری در عکس ایجاد می‌کنند. انعکاس نور در سافت باکس‌های چند ضلعی در چشم سوژه دایره‌ای‌شکل است.

بهترین سافت باکس های نواری ابعاد بلندتری دارند و برای نورپردازی لبه یا دیواره ایده‌آل هستند.

معرفی چند مدل از بهترین سافت باکس های ارزان

حالا که با انواع سافت باکس‌ها آشنا شدیم، در ادامه چند مدل از بهترین سافت باکس های ارزان را به ترتیب معرفی خواهیم کرد. در انتخاب این محصولات باید به ارزش سافت باکس به نسبت هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود، شهرت برند تولیدکننده و نظراتی که کاربران برای آن محصول داده‌اند، توجه کرد.

سافت‌باکس برای اسپیدلایت Soft box 20x30cm for Speedlight

سافت باکس Soft box 20x30cm for Speedlight یک سافت باکس قابل حمل مناسب برای اسپیدلایت است. ابعاد آن 20 در 30 سانتی‌متر بوده و این اطمینان را ایجاد می‌کند که نور فلاش بسیار نرم و ملایم و به‌صورت پراکنده‌تر توزیع شود. با استفاده از این سافت باکس، سایه‌ها و لکه‌های نوری روی پوست کمتر شده و دیگر در پرتره‌ها مشکل قرمزی چشم‌های سوژه وجود ندارد.

[relatedpost post=”136512 “]

این مورد یکی از بهترین سافت باکس های ارزان است که به‌راحتی تامی‌شود و در هر نوع کیف عکاسی‌ای، قابل حمل است. اتصال، نصب و استفاده از آن بسیار راحت است. این سافت باکس به همراه یک سری تجهیزات جانبی در قالب محتویات درون بسته بندی ارائه شده است.

  • اسپیدلایت 20 در 30 سانتی متر
  • چسب نواری
  • جنس پلی استر
  • وزن 55 گرم
  • امکان نصب روی فلاش‌های اکسترنال

سافت باکس فوتوفلکس Photo flex Small Half Dome with White Interior

یکی دیگر از بهترین سافت باکس های ارزان، مدل Photo flex Small Half Dome with White Interior است. از این محصول هم در عکاسی محصول و هم در عکاسی پرتره می‌توان استفاده کرد و نمای باریک نیم گنبدی شکل این سافت باکس با فضای داخلی سفید آن، برای نورهای لبه به‌خوبی کار می‌کند.

با استفاده از این مدل می‌توان در صورت تمایل افکت‌هایی با کنتراست بالا را ایجاد کرد. نمای جلویی فرو رفته این سافت باکس به شبکه‌ها این اختیار را می‌دهد تا با خروجی هر چه باریک‌تر، نورها را هدایت و کنترل کنند. علاوه‌براین برای باریک‌تر کردن نور خروجی یک ماسک نواری قابل جا‌به‌جایی نیز همراه این مدل وجود دارد.

استفاده از این سافت باکس یک منبع نور نرم را فراهم کرده و نقاط نامطلوب و شدید را از بین می‌برد. استفاده از شبکه‌های اختیاری در این مدل به عکاس این امکان را می‌دهد تا نور را از پس‌زمینه جدا کرده و به طور خاص در ناحیه‌ای که مد نظر است متمرکز کند.

  • 45*85*29 سانتی متر
  • مناسب برای فضاهای محدود
  • دارای نوار ماسک
  • وزن 900 گرم

سافت باکس فوتوفلکس Photo flex White Dome Medium

گزینه سوم از بهترین سافت باکس های ارزان باز هم از برند فوتوفلکس در رنگ سفید و سایز مدیوم است. طراحی منحصربه‌فرد و شفاف Photo flex White Dome Medium جلوه‌ای نرم و تقریبا بدون سایه ایجاد می‌کند. این سافت باکس با نور پر و پراکنده خود برای نورپردازی ویدئویی و همچنین استفاده از فلاش بسیار ایده‌آل است.

پانل‌های کناری مشکی، جابه‌جایی راحتی دارند و استفاده از آن‌ها از ریزش نور ناخواسته در عکاسی جلوگیری می‌کند. در نتیجه عکاس می‌تواند جهت خروجی نور را کنترل کند.

پانل‌های این سافت باکس از پارچه Brimstone ساخته شده است که بسیار بادوام بوده و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

سافت باکس‌های White Dome در دو سایز مدیوم و کوچک ساخته شده‌اند. برای این که سافت باکس با چراغ‌های فلش تناسب داشته باشد، به خرید یک سری کانکتور همراه این سافت باکس‌ها به‌صورت جداگانه نیاز است.

سافت باکس‌های برند فوتوفلکس را می‌توانید با قیمت بسیار مناسب از نورنگار به‌عنوان نمایندگی فوتوفلکس تهیه کنید.

  • 41*56*33 سانتی متر
  • وزن 130 گرم

سافت باکس به همراه لامپ Soft Box 50X70 SMD

گزینه بعدی لیست بهترین سافت باکس های ارزان، انواع سافت باکس‌های دیفیوزر یا لامپ هستند که سایز آن‌ها 50 در 70 سانتی‌متر است. در این سافت باکس‌ها از یک لامپ ال‌ای‌دی 50 در 70 سانتی متری استفاده شده است.

به همراه این سافت باکس، دیفیوزر و سه پایه 823 وجود دارد. قدرت لامپ LED 48 وات است و منبع نور آن‌ها نیز از نوع SMD LED است. این سافت باکس‌ها یک سیستم تاشو دارند که باز و بسته شدن آن‌ها را بسیار راحت کرده است. در نتیجه بعد از تا شدن ابعادشان بسیار کوچک شده و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد.

در این مدل یک سر متحرک نگهدارنده وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا زاویه نور را تغییر دهید. دیفیوزر این سافت باکس قابلیت جابه‌جایی دارد.

این مدل یکی از بهترین سافت باکس‌های ارزان است که می‌توان از آن برای عکاسی محصول، عکاسی پرتره و همچنین عکاسی مد استفاده کرد. برای یوتیوبرها و استریمرهای تولیدکننده محتواهای آنلاین، خرید سافت باکس  50X70 SMD توصیه می‌شود.

  • 50*70 سانتی متر
  • سافت باکس استدیویی
  • مربعی شکل
  • فاقد زنبوری
  • دارای هولدر تک لامپ به همراه لامپ 80 وات
  • یک پایه دارد

سافت باکس زنبوری Godox 90G Grid for P90 Parabolic Soft box

سافت باکس زنبوری پارابولیک گودکس یکی دیگر از بهترین سافت باکس های ارزان پیشنهادی است. در این مدل یک شبکه زنبوری برای به حداقل رساندن ریزش نور و ایجاد یک پرتره باریک‌تر طراحی شده است. به همین دلیل به آن سافت باکس گرید یا زنبوری گفته می‌شود. این شبکه را می‌توان با نوار چسب به سافت باکس پارابولیک گودکس وصل کرد.

این مدل یکی از بهترین‌های برند بزرگ و قدیمی گودکس است که نورنگار به عنوان نمایندگی گودکس در ایران آن را عرضه می‌کند. قطر این محصول 90 سانتی‌متر است. شکل این مدل به‌صورت چند ضلعی بوده و کاهش‌دهنده نورهای پراکنده در عکاسی است. می‌تواند کنتراست بیشتری را هم در تصاویر ایجاد کند.

بهترین سافت باکس : سافت باکس زنبوری Godox 90G Grid for P90 Parabolic Soft box

  • دارای قطر 90 سانتی‌متر
  • زنبوری 90G برای سافت باکس P90

سافت باکس چتری گودکس Godox Portable 50x50cm Soft box for Speedlight

سافت باکس چتری گودکس با قابلیت حمل راحت، یکی دیگر از بهترین سافت باکس های ارزان شرکت گودکس است. این سافت باکس چهار ضلعی در دسته سافت باکس‌های پرتابل گودکس دسته‌بندی می‌شود. از این رو آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای اسپیدلایت در نظر می‌گیرند.

این سافت باکس پرتابل گودکس را می‌توان روی فلاش‌های اکسترنال نیز به‌راحتی نصب کرد. اندازه‌ این سافت باکس 50 در 50 سانتی‌متر است.

بهترین سافت باکس : سافت باکس چتری گودکس Godox Portable 50x50cm Soft box for Speedlight

  • 50*50 سانتی متر
  • چهار ضلعی پرتابل
  • امکان نصب روی فلاش‌های اکسترنال

سافت باکس گودکس Godox 80×120 Soft Box

یکی دیگر از انواع بهترین سافت باکس های ارزان برند گودکس، سافت باکس گرید گودکس با اندازه 80 در 120 سانتی‌متر است. این سافت باکس را می‌توان گزینه‌ای ایده‌آل برای انواع عکس‌ها در نظر گرفت. با استفاده از سایه‌های باز و کنتراست‌های قابل کنترل، کیفیتی ملایم از نورها را در تصاویر ارائه می‌دهد.

شبکه مورد استفاده در این سافت باکس نیز کنترل جهت خروجی نور را فراهم می‌کند و می‌تواند نورهای پس‌زمینه مزاحم را خاموش کند. به‌این‌ترتیب عکاس می‌تواند با استفاده از این سافت باکس تنها مناطق خاصی از سوژه که در نظر دارد را روشن کند. استفاده و نصب این مدل بسیار آسان است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

بهترین سافت باکس : سافت باکس گودکس Godox 80×120 Soft Box

  • 120*80 سانتی متر
  • چهارضلعی شکل
  • دارای مانت استاندارد بوئنز

سافت باکس گودکس Godox portable Soft box with Bowens Mount 50x70cm

قطعا تا این جا متوجه شدید که بدون شک بهترین سافت باکس‌ها را می‌توان در برند گودکس جستجو کرد. یکی دیگر از مدل‌های ایده‌آل و ارزان گودکس، مدل Godox portable Soft box with Bowens Mount 50x70cm است.

این سافت باکس شکلی چهار ضلعی دارد و اندازه آن 50 در 70 سانتی‌متر است که برای ایجاد نورهای نرم استفاده می‌شود. در این مدل از یک دیفیوزر دو لایه استفاده شده است. درست مانند چترها، نصب و راه‌اندازی این مدل نیز بسیار سریع و راحت است. این سافت باکس‌ها در برابر آسیب‌های مکانیکی بسیار مقاوم‌اند و درعین‌حال بسیار سبک هستند.

فضای داخلی این سافت باکس با یک صفحه نقره‌ای پوشیده شده که نور را به طور مساوی روی پخش‌کننده‌ها توزیع می‌کند. در قسمت جلویی این سافت باکس نیز یک جایگاه برای اتصال و نصب لایه زنبوری تعبیه شده است.

مشخصه برجسته این سافت باکس برند گودکس، سازگاری آن با مانت یا پایه‌های بوئنز است. بوئنز خود یک برند قدیمی و شناخته شده در زمینه تولید و طراحی انواع تجهیزات عکاسی حرفه‌ای است. در نتیجه می توان این سافت باکس را در کنار سایر تجهیزات حرفه‌ای عکاسی نیز به کار برد.

  • *70 سانتی متر
  • چهار ضلعی پرتابل
  • ایجاد نور نرم
  • به همراه دیفیوزر دو لایه
  • سازگار با مانت بوئنز

برای استفاده خارج از استودیو مناسب‌تر است

سافت باکس زنبوری Soft box 80x120cm

یکی از بهترین سافت باکس‌های ارزان پیشنهادی، سافت باکس زنبوری است که جز سافت باکس‌های استودیویی چهار ضلعی دسته‌بندی می‌شود. اندازه آن 120 در 80 سانتی‌متر بوده و دارای گرید است. این گرید روی سافت باکس نصب می‌شود و یک شبکه زنبوری را ایجاد می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌هایی باکیفیت بالاتر و کنترل بیشتر خروجی نور استفاده کرد.

  • 120 *80 سانتی متر
  • سافت باکس استدیویی
  • چهارضلعی شکل
  • دارای گرید

کد تخفیف نورنگار

معرفی چند کیت سافت باکس

از آن جایی که سافت باکس‌ها یکی از اصلی‌ترین تجهیزات عکاسی هستند، داشتن یک کیت کامل و مجهز می‌تواند یک گزینه ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای اکثر افراد باشد. این کیت‌های نورپردازی سافت باکس یک گزینه افزودنی عالی برای تنظیمات نور سه نقطه‌ای است. برای تهیه محتواهای یوتیوب نیز این کیت‌ها می‌توانند برای تنظیم نور دو نقطه‌ای مینیمالیستی‌تر مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع لامپ‌های فلورسنتی از جمله تجهیزاتی هستند که در این کیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه بوم قابل تنظیم، کیف حمل بزرگ برای حمل آسان و کلیدهای کنترل نیز در برخی از این کیت‌ها وجود دارند. معمولا می‌توان بهترین سافت باکس های ارزان را در مجموعه‌ای کامل در قالب یک کیت سافت باکس تهیه کرد. مزیت بیشتر این کیت‌ها برای افرادی است که تازه می‌خواهند کار عکاسی حرفه‌ای خود را شروع کنند.

چند مدل پیشنهادی از این کیت‌های سافت باکس مقرون‌به‌صرفه و همه‌کاره شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیت سافت باکس به همراه هولدر 4 لامپ به‌علاوه یک پایه
  • کیت سافت باکس 60×90 به همراه هولدر 5 لامپ به‌علاوه یک پایه
  • کیت سافت باکس به همراه هولدر 4 لامپ Diamond و یک پایه

کیت سافت باکس به همراه هولدر 4 لامپ + یک پایه

از گزینه‌های پیشنهادی برای خرید بهترین سافت باکس های ارزان، این کیت سافت باکس به همراه 4 هولدر لامپ است. سافت باکس موجود در این کیت اندازه‌ای به ابعاد 50 در 70 سانتی‌متر دارد و بدون رینگ است. به همین دلیل نیز با هولدر 4 لامپی سازگار است.

این مدل فاقد لامپ است و یک پایه 803 در این کیت در دسترس است. در این سافت باکس دو دکمه برای خاموش و روشن‌کردن لامپ‌ها وجود دارد.

کیت سافت باکس 60×90 به همراه هولدر 5 لامپ + یک پایه

یکی دیگر از بهترین سافت باکس های ارزان و مقرون‌به‌صرفه را می‌توان در کیت سافت باکس 90 در 60 مشاهده کرد. در این کیت یک سافت باکس با اندازه 90 در 60 سانتی‌متر به همراه یک هولدر 5 لامپ استفاده شده است.

سافت باکس مورد استفاده در این کیت بدون رینگ است و به همین ترتیب با هولدر 5 لامپ سازگاری دارد. بااین‌حال برای فلاش مناسب نیست. به همراه این کیت یک پایه 803 ارائه شده است.

کیت سافت باکس به همراه هولدر 4 لامپ Diamond و یک پایه

در این کیت از یک سافت باکس با اندازه 50 در 70 سانتی‌متری استفاده شده است. این سافت باکس بدون رینگ است و با هولدرهای چهار لامپی سازگاری دارد. نکته دیگر این که سافت باکس موجود در این کیت با فلاش سازگاری ندارد.

در این کیت یک پایه 803 نیز ارائه شده است. لامپ‌های موجود در این کیت سافت باکس، یا 4 عدد لامپ عکاسی 40 واتی است یا این که 4 عدد لامپ LED 15 واتی در کیت وجود دارد. باتوجه‌به این مشخصات، می توان این کیت را گزینه‌ای ایده‌آل، کاربردی و مقرون‌به‌صرفه برای خرید بهترین سافت باکس های ارزان در نظر گرفت.

بهترین سافت باکس : کیت سافت باکس به همراه هولدر 4 لامپ Diamond و یک پایه

به عنوان یک عکاس تازه‌کار اگر در حال حاضر هیچ سافت باکسی ندارید، زمان آن است تا برای عکاسی حرفه‌ای‌تر و بهتر خود یکی از بهترین سافت باکس های ارزان قیمتی که در این لیست معرفی کردیم را خریداری کنید. بهتر است با یک سافت باکس با اندازه کوچک یا متوسط شروع کنید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه