021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین میکروفون‌ های کامیکا

بهترین میکروفون‌ های کامیکا

بهترین میکروفون‌ های یقه‌ای کامیکا

یکی از بهترین میکروفون‌ های کامیکا ، میکروفون‌های یقه‌ای (Levalier) دو نوع بی‌سیم و باسیم دارند. نوع بی‌سیم هم می‌تواند رادیویی، وای فای یا بلوتوثی باشد.

در حال حاضر نوع وای فای در بازار مشتری بیشتری دارد. میکروفون‌های بلوتوثی حداکثر فاصله ۱۵ متر را پشتیبانی می‌کنند و میکروفون‌های رادیویی هم به دلیل ضعف‌هایی که دارد، برای کارهای تولید محتوای حرفه‌ای کمتر استفاده می‌شود.

میکروفون‌های بی‌سیم از نوع باسیم قیمت بالاتری دارند. در عوض مشکلاتی مثل سیم‌های بلند دست و پاگیر و نیاز به استفاده از مبدل‌های مختلف و معمولاً گران‌قیمت برای اتصال به رکوردرها یا کامپیوتر و موبایل را ندارند.

در ادامه، بهترین میکروفون کامیکا برای موقعیت‌ها و بودجه‌های مختلف را معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین میکروفون‌های یقه‌ای در بازار ایران از 3 تا 12 میلیون را هم بخوانید.

بهترین میکروفون‌ کامیکا یقه‌ای باسیم مدل SIG.LAV V05

میکروفون کوچک کامیکا مدل SIG.LAV V05 برای وصل شدن به موبایل و دوربین، گزینه‌ای مناسب است. به دلیل تفاوتی که جک‌ و سوکت‌های 3.5 میلیمتری موبایل و دوربین‌های حرفه‌ای دارند، امکان اتصال به هر دو نوع دستگاه‌ها یک مزیت کاربردی است.

زمان استفاده از این مدل میکروفون یقه‌ای کامیکا، می‌بایست دستگاه خروجی یا ضبط کننده خود را مشخص کنید. اگر میکروفون را به گوشی متصل می‌کنید، پس دکمه تنظیم آن را باید روی حالت گوشی بگذارید.

این میکروفون یک باتری سکه‌ای، برای افزایش حساسیت میکروفون دارد. چراغ LED ساده‌ای هم به رنگ سبز دارد که وضعیت روشن بودن میکروفون را نشان می‌دهد و اگر باتری ضعیف باشد قرمز می‌شود.

طول سیم میکروفون ۶.۲ متر است که برای ضبط در یک اتاق بزرگ یا حتی استودیو این مقدار سیم کافی است.

این میکروفون با داشتن پورت خروجی هدفون، امکان مانیتورینگ همزمان صدا را فراهم می‌کند.

مانیتورینگ صدا یعنی قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد هم‌زمان با ضبط، صدای خود را هم بشنوید و نواقص آن را در همان زمان متوجه شوید.

مهم‌ترین مزیت این میکروفون یقه‌ای کامیکا داشتن دکمه‌ای برای تنظیم gain یا بلندی صداست که به شما امکان تنظیم حساسیت هم‌زمان با ضبط می‌دهد.

کیفیت سیم و طول آن هم به نسبت دیگر برندها با همین قیمت و امکانات، بسیار عالی و قابل قبول است.

میکروفون مدل SIG.LAV V05 کامیکا از نوع آمنی دایرکشنال است. یعنی از همه زوایای اطراف، صدا را می‌گیرد.

این میکروفون برای ضبط ویدیوهای حرفه‌ای در حد شبکه‌های اجتماعی، مصاحبه، برگزاری کلاس یا وبینارهای آنلاین مناسب است.

این میکروفون برای ضبط پادکست یا ضبط موسیقی مناسب نیست. چون صدای ضبط شده برای پادکست، باید کیفیت بسیار بالاتری داشته باشد که میکروفون‌های استودیویی باید بخرید و برای موسیقی هم مناسب نیست. چون نمی‌تواند تمام دامنه فرکانسی آلات موسیقی را ضبط کند.

مهم‌ترین ویژگی میکروفون‌های یقه‌ای این است که فقط صدای فرد در فاصله نزدیک را خوب ضبط می‌کنند و هر چه دورتر شوید کیفیت و شدت صدا کمتر خواهد شد.

این میکروفون دو مدل مشابه دارد که تنها تفاوتشان در نوع جک اتصال است. یکی به نام SIG.LAV V05 MI قابلیت اتصال به آیفون دارد و دیگری به نام SIG.LAV V05 UC برای اتصال به درگاه USB از نوع C تولید شده است.

نکته مهم: مبدل‌هایی در بازار هستند که می‌توانند جک 3.5  را به USB-C یا آیفون وصل کنند.

این مدل برای تولید محتوای اینستاگرامی مناسب است.

میکروفون باسیم کامیکا مدل SIG.LAV V03

یکی دیگر از بهترین میکروفون‌ های کامیکا باسیم برای تولید محتوای اینستاگرامی به صورت تک نفره مدل SIG.LAV V03 است.

بیشتر مشخصات این مدل از میکروفون یقه‌ای باسیم، شبیه به مدل قبلی است تنها تفاوت‌های کوچکی دارند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شکل قسمت کنترلی آن دایره‌ای بوده و فضای کمتری به نسبت مدل SIG.LAV V05 می‌گیرد.

طول سیم هم در مجموع 6.2 متر است. نزدیک بودن قسمت کنترلی میکروفون به بخش فرستنده یا کپسول میکروفون (1.2 متر طول دارد) نشان‌دهنده مناسب بودن این میکروفون برای ضبط‌های تک نفره است.

سری این میکروفون کامیکا دو سر ابری و بادگیر مویی را دارد. قابلیت Omni امکان ضبط صداهای اطراف را به بهترین حالت فراهم می‌کند.

داشتن حالت 10dB+ به این میکروفون اجازه می‌دهد تا صدا را باکیفیت بهتری ضبط نماید؛ هر چند که مصرف باتری را در این حالت افزایش می‌دهد. به غیر از این، باتری تا 200 ساعت برای شما کار می‌کند.

روی کپسول کنترل دایره‌ای‌اش یک چراغ LED وجود دارد که نشان‌دهنده وضعیت باتری است. زمانی که باتری ضعیف می‌شود رنگ سبز آن به قرمز تغییر می‌کند.

دارا بودن درگاه ارتباطی با جک 3.5 میلی‌متری امکان اتصال به دوربین، گوشی و حتی لپ‌تاپ را فراهم می‌کند. مصرف باتری آن بسیار پایین است و نیاز به تهیه باتری جداگانه دارد.

گیره‌های اتصالی آن انعطاف خوبی دارند و میکروفون را به یقه و بخش کنترلی را به لباس متصل نگه می‌دارند.

میکروفون بی‌سیم کامیکا مدل BOOMX-D D1

در میان میکروفون‌های یقه‌ای وایرلس مدل BOOMX-D D1 کامیکا یکی از بهترین‌هاست که اندازه‌ای کوچک و فوق‌العاده سبک دارد. به انواع دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند آیفون و اندرویدی متصل می‌شود.

با این میکروفون می‌توانید تا فاصله ۵۰ متر از سوژه فاصله بگیرید که بیشتر از نیاز است. این میکروفن یک فرستنده و یک گیرنده دو کاناله دارد. گیرنده آن می‌تواند به عنوان یک دریافت‌کننده و میکروفون دوم هم استفاده شود.

امکان افزودن یک فرستنده اضافه به شما اجازه می‌دهد تا هنگام ضبط گفتگو یا مصاحبه صدای شما هم به عنوان مصاحبه‌گر به خوبی ضبط شود.

کابل خروجی 3 کاناله موجود در آن به شما امکان می‌دهد گیرنده را به هر تلفن هوشمند مجهز به جک هدفون متصل کنید. این گیرنده دارای یک گیره کمربند است که همچنین به عنوان آداپتور پایه برای دوربین شما عمل می‌کند.

این میکروفن قابلیت تبدیل به میکروفون استودیویی را دارد، مدل BOOMX-D D1 است.

هر چند صدا را به صورت omnidirectional یعنی در تمام جهات به میزان یکسان دریافت می‌کند.

سیستم اتصال BoomX-D با کار در فرکانس عملکرد 2.4 گیگاهرتز و حالت اتوماتیک، فرکانس‌های فراتر از تلویزیون، انتقال رادیو و سیستم‌های میکروفون بی‌سیم UHF را اشغال می‌کند. در نتیجه هیچ تداخلی از فرکانس‌های مزاحم نخواهید داشت. این میکروفون برای خبرنگاران، فیلم‌برداران و ولاگرها بسیار مناسب است.

فرستنده با یک گیره به لباس متصل می‌شود یا می‌توانید آن را در دست بگرید. فرستنده مجهز به میکروفون داخلی و ورودی میکروفون 3.5 میلی‌متری است که میکروفون باسیم (lavalier) موجود را هم می‌پذیرد.

این گزینه را دارید که بین گیرنده مونو یا استریو جابه‌جا شوید. ضبط مونو هر دو میکروفون صدا را به صورت ترکیبی در یک ترک قرار می‌دهد اما در ضبط استریو صداها را جدا کرده و صدای هر فرد را در دو سمت چپ و راست می‌گذارد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا گفتگوی هر شخص را جدا کرده و بعداً در پستی جداگانه آن‌ها را تنظیم کنید.

فرستنده و گیرنده یک باتری قابل شارژ یونی لیتیوم دارند که از طریق پورت USB شارژ می‌شوند. حتی هنگام استفاده، هم می‌توان آن‌ها را به شارژ زد. با این حال، عمر باتری‌ها 5 ساعت است.

میکروفون بی‌سیم کامیکا مدل BOOMX-D D2

این مدل نسبت به مدل قبلی یعنی BOOMX-D D1 یک فرستنده اضافه دارد.

این مدل دارای یک ست میکروفون بیسیم دیجیتالی در باند وای فای باکیفیت صدای عالی است و به دوربین‌های عکاسی، فیلم‌برداری و گوشی‌های هوشمند  ios و  Android متصل می‌شود.

یکی از بهترین میکروفون‌ های کامیکا برای مصاحبه دو نفره با وزن سبک و ابعادی کوچک‌تر از قوطی کبریت است. استفاده از باتری داخلی لیتیومی و مصرف پایین آن، قابلیت استفاده تا 5 ساعت، امکان مانیتورینگ در گیرنده و امکان ضبط صدای مونو یا استریو از مزیت‌های این میکروفون وایرلس کامیکا هستند.

مثل مدل قبلی، بهترین کیفیت صدا را تا شعاع 50 متری می‌توان از این میکروفون دریافت کرد.

میکروفون بی‌سیم کامیکا مدل BOOMX-U U1

حداکثر برد این مدل میکروفون 120 متر است و تا 6 ساعت بدون شارژ مجدد باتری کار می‌کند.

مانیتورینگ، قابلیت انتخاب خروجی صدا به صورت مونو یا استریو، انتخاب بلندی یا لول صدا، دارای صفحه نمایش دیجیتالی برای نمایش میزان شارژ باتری و تنظیمات آن و داشتن یک میکروفون یقه‌ای اضافه از مهم‌ترین ویژگی‌های این میکروفون وایرلس کامیکا است.

یک میکروفون تمام جهتی دارد و می‌تواند روی 48 کانال در فرکانس UHF تنظیم شود و صدایی شفاف ضبط کند. به راحتی روی انواع موبایل و دوربین متصل می‌شود.

دو درگاه ارتباطی جک 3.5 میلی‌متری و XLR هم دارد.

نکته: درگاه XLR مستقیم به هر دستگاهی وصل نمیشود و نیاز به یک رابط صوتی دارد. این درگاه بیشتر در میکروفون های حرفه‌ای وجود دارد.

میکروفون بی‌سیم کامیکا مدل BOOMX-U U2

در این مدل یک فرستنده اضافه به نسبت مدل BOOMX-U U1 وجود دارد.

میکروفون بی‌سیم کامیکا مدل  BOOMX-U U2یک گیرنده و دو فرستنده با 48 کانال روی باند UHF دارد تا هیچ نویزی هنگام صدابرداری نداشته باشید و در نتیجه همیشه صدایی شفاف خواهید داشت.

وزن سبک (48 گرم) و اندازه کوچکش (49*22*150 میلی‌متر) هنگام استفاده روی موبایل یا دوربین و نصب روی یقه لباس احساس نمی‌شود.

6 ساعت بدون وقفه کار می‌کند. نمایشگر میزان باتری، سطح سیگنال و تنظیمات تنها روی گیرنده قرار دارد. از مزیت‌های این میکروفون داشتن دو خروجی در گیرنده برای اتصال به دستگاه‌های آنالوگ و یک جک 3.5 میلی‌متری است. امکان مانیتورینگ صدا هنگام ضبط هم خواهید داشت.

دو آنتن هم در گیرنده وجود دارد که می‌توانید برای صدابرداری دقیق‌تر به سمتی که می‌خواهید تنظیم کنید.

بهترین میکروفون‌های شات گان کامیکا

نام شات گان از تفنگ گرفته شده و اشاره به ظاهر این میکروفون‌ها دارد که صدای سوژه موردنظرتان را فقط از یک جهت و بدون صداهای مزاحم اطراف می‌گیرد.

این نوع از میکروفون‌ها حساسیت زیادی دارند و برای ضبط صداهای دورتر با تمرکز بالا استفاده می‌شوند. به دلیل شکل لوله‌ای این میکروفون‌های کامیکا، برای ضبط صدا در فضاهای باز و بسته مانند طبیعت، فضاهای شهری، سالن‌های همایش، تئاتر و بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

میکروفون باسیم کامیکا مدل CVM-V30 LITE

مدل CVM-V30 LITE یکی از بهترین میکروفون‌های کامیکا برای تهیه ویدئو و محتوای اینستاگرام یا ساخت فیلم‌های کوتاه است.

توسط یک سیم‌پیچ کوچک و جک 3.5 میلی‌متری به دوربین فیلم‌برداری، دوربین dslr و تلفن هوشمند شما متصل می‌شود.

گیره پلاستیکی میکروفون که به دوربین متصل می‌شود، بسیار منعطف بوده و نویزهایی که به خاطر حرکت ایجاد می‌شوند را می‌گیرد.

این میکروفون شات گان بدون باتری کار می‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از دستگاهی که به آن متصل شده می‌گیرد.

روی میکروفون فیلتر ابری قابل تعویض برای کاهش سروصدای باد یا فرکانس پایین هم وجود دارد.

در قسمت پایینی میکروفون شات گان کامیکا مدل CVM-V30 LITE سوراخ اتصال به سه‌پایه هم قرار داده شده است.

فرکانس پاسخ‌گویی آن، 40Hz~20KHz و امپدانس خروجی 2.2 اهم است. در قسمت پشتی آن، دکمه تغییر وضعیت برای دوربین یا گوشی هوشمند قرار دارد که هنگام ضبط باید انتخاب کنید.

نکته خرید: لطفاً توجه داشته باشید که این میکروفون با دوربین‌هایی که به قسمت ورودی 3.5 میلی‌متری خودشان برق نمی‌رسانند، کار نمی‌کند.

قابلیت الگوی قطبی ضبط صدای آن به صورت super cardioid است. به این معنی که بیشترین دقت را روی صداهای جلو دارد، تمام صداهای مزاحم اطراف را به کمترین میزان ممکن دریافت می‌کند. بنابراین برای تولید محتوا در محیط باز مناسب است.

در میان میکروفون‌های شاتگان موجود در بازار، این مدل قیمت متوسط و مناسبی دارد.

وزن سبک (52 گرم) و قابلیت ضد لرزش آن به صدابردار اجازه می‌دهد که در صحنه‌های پرتحرک به راحتی و بدون نگرانی حرکت کند.

میکروفون باسیم کامیکا مدل CVM-VM10-K4

این مدل شات گان جمع‌وجور کامیکا با یک‌پایه نگهدارنده موبایل در کیت خود، روانه بازار شده است.

موبایل روی پایه آلومینیومی دارای گریپ ضد تعریق و ضد لرزش نصب شده و میکروفون شات گان CVM-VM10-K4 روی موبایل متصل می‌شود.

امکان افزودن یک نور پرتابل جداگانه روی این پایه را هم دارید تا یک کیت ویدئوی کامل بسازید.

این میکروفون روی دوربین‌های کوچک کامپکت، گوپرو و انواع گوشی‌های موبایل اندرویدی و اپل نصب می‌شود.

وجود دیگر متعلقات در کیت این میکروفون مانند بادگیر ، کابل اتصال به هندزفری گوشی موبایل برای مانیتورینگ و کیف حمل ضد آب، آن را برای استفاده در فضای باز مناسب نموده است.

این میکروفون می‌تواند در ضبط صدای موسیقی (البته موسیقی غیرحرفه‌ای) هم استفاده شود.

معرفی لوازم جانبی

برای اتصال میکروفن به گوشی‌های اندرویدی یا آیفون گاهی نیاز به کابل مبدل خواهید داشت.

این کابل‌ها در پکیج همه میکروفون‌های کامیکا نیست و باید جداگانه خریداری شوند.

کابل اتصال به محصولات اپل مدل CVM-SPX-MI

بعضی از میکروفون‌ های کامیکا امکان اتصال به گوشی آیفون را ندارند. برای آن‌ها می‌بایست کابل اتصال جداگانه خریداری کنید. کابل اتصال مدل CVM-SPX-MI برای این کار مناسب است.

دو سر کابل، یکی سوکت 3.5 میلی‌متری برای اتصال میکروفون و دیگری، سری لایتنینگ برای اتصال به گوشی‌ها یا دستگاه‌های اپل است.

از این کابل حتی می‌توانید برای اتصال به بخش مانیتورینگ میکروفون هم استفاده کنید.

این کابل همچنین برای شارژ میکروفون‌های شاتگان یا یقه‌ای هم مناسب است. مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد.

کابل اتصال به محصولات اندرویدی CVM-SPX-UC

کابل CVM-SPX-UC، میکروفون/هدفون را به تلفن‌های Android با درگاه Type-c متصل می‌کند.

از این کابل می‌توانید برای ضبط صدا، مانیتورینگ یا تأمین انرژی میکروفون استفاده کنید.

دارای یک سری اتصال مادینگی 3.5 میلی‌متری TRRS برای میکروفون بوده و یک سری اتصال USB Type-C برای دستگاه‌های Android است. مقاومت و انعطاف‌پذیری عالی هم دارد.

مدل‌های دیگری نیاز دارید؟

میکروفن‌های کامیکا خیلی متنوع هستند و با توجه به هر نیاز و کاربردی مدل مناسبی می‌توان پیشنهاد داد.

اگر برای خرید میکروفن‌ ها نیاز به مشاوره دارید، می‌‌توانید با بخش مشاوره و پاسخگویی نورنگار تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه