021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

۲۱ عکاس معروف مُد و فَشِن که باید آن‌ها را بشناسید

۲۱ عکاس معروف مُد و فَشِن که باید آن‌ها را بشناسید

اگر می‌خواهید مهارت‌های عکاسی فشن و مد خود را بهبود بخشید، به عکس‌های این عکاسان مد معروف نگاه کنید. اجازه دهید آن‌ها به شما روش گرفتن عکس‌های بی‌نظیر را بیاموزند.

 

۲۱. پاملا هانسون

 

 

پاملا هانسون یکی از اولین زنانی است که در عکاسی فشن موفقیت کسب کرده است. او بیش از ۲۰ سال تجربه دارد و به فرد غیرقابل‌جایگزینی‌ای در اجتماع عکاسان بدل شده است.

هانسون مشتری‌های چشمگیری چون وُگ، لورئال و ویکتوریا سیکرت دارد.

او سه کتاب با موضوع زیبایی انسان‌ها منتشر کرده است.

عکس‌ها او روشن هستند و روی پوست طبیعی مدل‌ها تاکید دارند؛ همچنین حس زیبا و بی‌ریایی دارند.

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای اجرای نورپردازی پرتره

 

۲۰. ماریو تِستینو

 

 

ماریو تستینو یکی از تاثیرگذارترین عکاسان مد در سراسر جهان است. علاوه بر عکاسی از افراد معروف، کارهای بسیاری انجام می‌دهد؛ بنیان‌گذار یک موزه، کارگردان هنری و چیزهای دیگر.

مشتری‌های تستینو شامل شَنِل، بِربِری و وِرساچه می‌باشند. همچنین او در سراسر دنیا از خانواده‌های سلطنتی و افرادی چون پرنسس دایانا عکس گرفته است.

عکس‌های او بی‌پرده و بی‌محابا هستند. به‌راحتی قابل تشخیص‌اند و غیرممکن است که بتوانید ساده از آن‌ها بگذرید.

 

۱۹. ژانگ جینگنا

 

 

ژانگ جینگنا در ۱۸ سالگی به عکاسی علاقه‌مند شد. کمی پس از آن، به اینفلوئنسر قدرتمندی در اجتماع عکاسان تبدیل شد. او با شرکت‌های مشهوری مثل هارپرز بازار همکاری کرده است.

امروزه او یکی از زنان پیشرو در عکاسی فشن و مد است. او در وُگ مطرح شده است. همچنین اسم او در لیست ۳۰ انسان برتر زیر ۳۰ سالِ آسیا در مجله‌ی فوربز آمده است.

عکس‌های جینگنا احساساتی هستند و عنصر جادویی دارند. نمونه‌کارهای او برای بسیاری از هنرمندان جذاب است.

 

۱۸. مِرت و مارکوس

 

 

مرت آلاس و مارکوس پیگوت که با اسم مرت و مارکوس نیز شناخته می‌شوند، یک تیم عکاسی دونفره هستند که معمولا در طی جلسه‌های عکاسی نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند.

عکس‌های آن‌ها روی زیبایی، مُد و قدرت زنان تمرکز دارد. آن‌ها منبع الهام برای بسیاری از عکاسان پرتره و دوست‌داران مُد هستند.

مرت و مارکوس با هر برند معروفی که فکرش را بکنید، کار کرده‌اند: وگ، دیور و ژیوانشی فقط نمونه‌هایی از آن هستند.

 

۱۷. اِلِن وان آنوِرث

 

 

الن وان آنورث اولین بار به عنوان یک مدل وارد دنیای فشن شد. بعد از ۱۰ سال مدل بودن، او دوربینی هدیه گرفت و عاشق عکاسی فشن شد.

او برای وَنِتی فِر، رالف لورن و بسیاری برندهای دیگر کار کرده است. در سال ۱۹۹۸، مجله‌ی عکس آمریکایی او را یکی از مهم‌ترین افراد در صنعت عکاسی نامید.

آنورث در عکس‌هایش اتمسفر و اعتمادبه‌نفس را در اولویت قرار می‌دهد.

 

۱۶. جِف بارک

 

جف بارک را می‌توان نقاش عکاسی‌های مد نامید. عکس‌های او حال‌وهوای نقاشی‌های سورئالِ انسان‌ها و مکان‌های خاص را بازتاب می‌دهد.

بارک معمولا خودش سِت‌هایش را می‌چیند. او علاقه‌ی زیادی به بخش فنی عکاسی دارد و همین او را به یک شخصیت برجسته در صنعت عکاسی فشن بدل کرده است.

عکس‌های او در مجله‌ی Dazed and Confused استفاده شده‌اند. همچین در چند موزه مانند موزه‌ی کارولینای شمالی به نمایش درآمده‌اند.

 

مطلب مرتبط : بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

 

۱۷. لارا جِید

 

 

لارا جِید در ۱۴ سالگی متوجه علاقه‌اش به عکاسی شد. و شروع به انتشار خودنگاره و عکس‌هایی از دیگران کرد.

این عکس‌ها به‌سرعت توجه مردم را جلب کردند و برای جید محبوبیت بسیاری به‌همراه داشتند.

عشق جید به خودنگاره کم‌کم به عشق به عکاسی مد تبدیل شد. و کسب‌وکار او رونق گرفت.

او حالا از افراد معروفی مثل جما چان و زارا لارسون عکس می‌گیرد. همچنین با شرکت‌هایی چون اوان، مانسون و بسیاری دیگر همکاری می‌کند.

 

۱۴. دَنیِل جِکسِن

 

 

دنیل جکسن در رشته‌ی مجسمه‌سازی تحصیل کرده است. شاید دانش او از اشکال است که به او کمک کرده است به ملایم‌ترین نحو از مدل‌های خود عکس بگیرد.

جکسون با مدل‌های حرفه‌ای چون جی‌جی حدید و داوتسن کروس کار کرده است. کارهای او در i-D، VMAN و بسیاری جاهای دیگر به انتشار رسیده است.

 

۱۳. الکساندرا نَتَف

 

 

الکساندرا یک عکاس فریلنس است. او عکس‌های قدرتمند و خودمانی از زنان می‌گیرد.

او از افراد معروفی چون الیزابت اولسن (که عکس او در بالا آمده است) عکس گرفته است. و با شرکت‌هایی چون بابی براون، Matteau و بسیاری دیگر کار کرده است.

همچنین او بنیانگذار مجله‌ی Unconditional است؛ انجمنی که روی داستان‌های نوآورانه‌ای درباره‌ی زنان و زندگی آن‌ها تمرکز دارد.

 

مطلب مرتبط: ترفندهایی برای عکاسی پرتره با لنز‌های کیت

 

۱۲. تیم واکِر

 

 

مدل‌های تیم واکر سال‌ها است که جلدهای مجله‌های معروف را تسخیر کرده‌اند. سبک رویایی و غیرمعمول او، تیم را به یک نماد در دنیای عکاسی فشن بدل کرده است.

عکس‌های تیم ترکیب زیبایی از هنرهای زیبا، فانتزی و مد هستند؛ انگار که هر عکس او را از یک فیلم فانتزی بیرون کشیده باشند.

واکر به‌طور منظم برای وگ کار می‌کند. همچنین او فیلم کوتاه نیز می‌سازد.

 

۱۱. سارا مون

 

 

سارا مون که قبلا با نام ماریل وارین شناخته می‌شد، عکاس ۷۸ ساله‌ای است که چند دهه است بخش مهمی از صنعت مد شناخته می‌شود.

مون در دهه‌ی ۱۹۷۰ به شهرت رسید. عکس‌های رمانتیک او یادآور رویاها هستند. عکس‌های او آنقدر خاص بودند که او به‌سرعت به شخصیت برجسته و قابل احترامی در صنعت مد تبدیل شد.

مون برای وگ، دیور، Comme des Garçons و بسیاری دیگر کار کرده است.

 

۱۰. بروس وِبِر

 

 

بروس وبر یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان مد در سراسر دنیا است. او در ۷۳ سالگی لیست بی‌پایانی از مشتری‌ها دارد: کالوین کلاین، رولون، رولینگ استون و بسیاری دیگر.

وبر سبک خاصی دارد که او را از دیگر عکاسان متمایز می‌کند. اکثر پرتره‌های او سیاه‌وسفید هستند.

او بیش از نصف یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و منبع الهام طرفدارانش است؛ دائما احساسات آن‌ها را با عکس‌های احساسی‌ای از مدل‌های معروف برمی‌انگیزد.

 

۹. الیزاوِتا پورودینا

 

 

الیزاوتا پورودینا زمانی که در حال تحصیل در رشته‌ی روانشناسی بود، عکاسی را کشف کرد. خودآگاهی او باعث شد عاشق دوربین شود و از روانشناسی انصراف دهد.

یکی از منابع اصلی الهام برای کارهای پورودینا، ژانر علمی‌تخیلی است.

پورودینا به همدلی و احساسات اهمیت می‌دهد. عکس‌ها او پرتحرک، واضح و غیرقابل تحلیل نکردن هستند. برخی از رنگ‌های موجود در عکس‌های او آنقدر پرجنب‌وجوش هستند که نمی‌توان آن‌ها را چاپ کرد.

 

۸. کول اسپِروس

 

 

کارهای کول اسپروس معمولا روی جلد مجله‌ها دیده می‌شوند.

عکس‌های او حول محور مد، منظره و محیط می‌چرخند. اگر در اینستاگرام او به گشت‌وگذار بپردازید، متوجه می‌شوید که بیشتر عکس‌های او داستان‌های عمیقی دارند که توسط خود او نوشته شده است.

اسپروس معمولا از همکاران معروف خود نیز عکس می‌گیرد. او با برندهای شناخته‌شده‌ای چون آدیداس کار می‌کند و برای مجلات عکس می‌گیرد.

 

۹. اُلیویا مالون

 

 

الیویا مالون در صنعت عکاسی فشن نام آشنایی است. عکس‌های او معمولا از زنان موزونی است که در منظره و محیط‌های زیبا قرار گرفته‌اند.

ترکیب لطافت و قدرت در کارهای مالون، او را به یک عکاس مد بی‌نظیر بدل کرده است.

همچنین او فیلمسازی است که چند موزیک‌ویدئوی معروف ساخته است؛ مانند ویدئوی “We Can’t Stop” از مایلی سایرس. علاوه بر آن، او برای هنرمندان دیگر کارگردانی فیلم انجام می‌دهد.

 

۱۰. پاول بِل‌آرت

 

 

پاول بل‌آرت انسانیت را به‌تصویر می‌کشد. نمونه‌کارهای او پر از پرتره‌های رنگی و تک‌رنگ است. همه‌ی آن‌ها رمانتیک و احساساتی هستند.

بل‌آرت همزمان روی جزئیات و محیط تمرکز می‌کند. گاهی اوقات عکس‌های او از بخش‌های خاصی از بدن هستند. برخی دیگر دورتر هستند و روی لحظه‌های صمیمی بین دوستان و خانواده تمرکز دارند.

او تمام این کارها را با تاکید روی زیبایی مد و فشن انجام می‌دهد.

بل‌آرت از مردم واقعی و داستان‌های آن‌ها الهام می‌گیرد. او ذهن بازی دارد و سبک رمانتیکش به او شانس کار کردن با هرمس، لیوای، مری کلیر و بسیاری دیگر را داده است.

 

۵. لینا تِش

 

 

لینا تش یکی از محبوب‌ترین عکاسان مد چه در دنیای آنلاین و چه در دنیای آفلاین است. او در اینستاگرام بیش از ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد که خود گواه این است که او چه میزان به تولید محتوای باکیفیت اهمیت می‌دهد.

عکس‌های تش از آن جهت خاص هستند که بی‌پروا، دراماتیک و قدرتمند می‌باشند. سبک خاص او موجب شده است با برندهایی چون پوما، دیور، سواروسکی و بسیاری دیگر همکاری داشته باشد.

فاکتور دیگری که به جذابیت عکس‌های او می‌افزاید، عشق او نسبت به مد است. تش خودش نیز برای عکاسان مد دیگری کار مدلینگ انجام می‌دهد.

 

۴. دیوید رومِر

 

 

دیوید رومر علایق جالبی دارد: روانشناسی، فیلم، نقاشی و عکاسی فشن . او تمرکز زیادی روی رنگ دارد و برای خلق پرتره‌های رسا تلاش می‌کند.

نمونه‌کارهای رومر نیز به‌اندازه‌ی علایق او جالب هستند. برخی از عکس‌ها به‌صورت خلاقانه‌ای سوخته‌اند و برخی دیگر بی‌نقص‌اند.

رومر از بازیگران و مدل‌های معروفی مثل باربارا پالوین و جسیکا چاستین عکس گرفته است.

 

۳. کَس بِرد

 

 

کس برد در عکس‌های ظریف مد خود به‌دنبال تنوع است. عکس‌های او از مردان، زنان و بچه‌هایی است که با وجود خود احساس راحتی می‌کنند.

برد همچنین برای وگ، رولون، دیور و بسیاری دیگر ویدئو تهیه کرده است. فن قصه‌گویی به او کمک می‌کند عکس‌های حساس، بی‌ریا و آسیب‌پذیر از مدل‌هایش بگیرد.

مشتری‌های او عقاب آمریکایی، زارا و کالوین کلاین هستند. او معمولا با روش‌های تازه‌ای از بازیگران و مدل‌های معروف عکس می‌گیرد.

 

۲. گیامپالو اسگورا

 

 

گیامپالو اسگورا در صنعت مد یک قدرت شکست‌ناپذیر است. او نزدیک به ۲۰ سال تجربه دارد و در صنعتی که پر از کلیشه است، نوآورانه و با اعتمادبه‌نفس عمل می‌کند.

اسگورا به اصالت باور دارد. او هیچوقت بدون شناختن تیم و لباس‌هایی که مدل‌هایش می‌پوشند، عکاسی را شروع نمی‌کند.

این شناخت به او کمک می‌کند عکس‌هایی بگیرد که نه‌تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه صادقانه نیز می‌باشند.

همچنین سبک را بر مد مقدم می‌شمارد. او باور دارد سبک برعکس مدهای زودگذر، گذر زمان را دوام می‌آورد.

اسگورا از تعداد زیادی از افراد معروف مثل کیتی پری و ایرینا شایک عکس گرفته است.

 

۱. جولیا هِتا

 

 

عکس‌های جولیا هتا ممکن است با نقاشی‌های رامبرانت اشتباه گرفته شوند. برعکس بسیاری از عکاسان مد دیگر، او در بیشتر مواقع فقط از نور طبیعی استفاده می‌کند.

این کار به سبک پرتره‌های مد او سبک غیرمعمول و قابل تشخیصی می‌بخشد.

هتا خودش را انسان رمانتیکی می‌داند. این در نمونه کارهایش مشهود است؛ کارهایی که معمولا پر از بافت‌های مختلف، نور ملایم و مدل‌هایی که انگار از دنیای دیگر هستند، می‌باشد.

سبک خاص هتا در مجله‌هایی مثل وگ انگلیسی و برندهایی مثل الکساندر مک‌کوئین دیده می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

 

عکاسی فشن همیشه و تا ابد، روش تفکر و زندگی ما را شکل خواهد داد. از همین ژانر است که ما می‌توانیم راجع‌به عکاسی، مد روز و داستان‌های مردم باخبر شویم.

 

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه