021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای جامع خرید لنز برای عکاسی در شب

راهنمای جامع خرید لنز برای عکاسی در شب

معیارها

بیشتر از هر تجهیزات دیگری، یک لنز مناسب برای عکاسی در شب، باید لیست وسیعی از مشخصات و نیازمندی‌ها را پوشش دهد. در ادامه لیستی از مشخصاتی که بهترین لنز های عکاسی در شب دارند را خواهیم دید:

  • دیافراگم بزرگ: برای عکاسی در شب شما باید تک تک فوتون‌های نور را به دست بیاورید. دیافراگم بزرگ هم اجازه می‌دهد نور بیشتری به سنسور دوربین شما برسد.
  • فاصله کانونی واید: با چرخش زمین، ستاره‌ها نیز در سطح آسمان تار خواهند شد. اما در صورتی که از فواصل کانونی واید استفاده کنید، حرکات آن‌ها خیلی مشهود نخواهد بود. بنابراین با استفاده از یک لنز واید، شما می‌توانید از سرعت شاترهای طولانی‌تر استفاده کنید و اجازه دهید نور خیلی بیشتری به سنسور دوربین برسد. (البته در صورتی که می‌خواهید دنباله‌ی ستاره‌ها را به تصویر بکشید نیازی به استفاده از فواصل کانونی واید نخواهید داشت و در واقع ممکن است نیاز باشید از لنزهایی با فاصله کانونی طولانی‌تر هم استفاده کنید.)
  • وضوح بالا: برای عکاسی در شب، توجه خیلی زیادی به گوشه‌های تصویر داشته باشید. زیرا شما با دیافراگم‌های واید عکاسی می‌کنید و در این دیافراگم‌ها لنزها وضوح کمتری دارند.
  • کمای پائین: برخی از لنزها باعث ایجاد نقاط خیلی ریزی از نور داخل تصویر خواهند شد که تحت عنوان کمای لنز شناخته می‌شود. بهترین لنز ها برای عکاسی در شب کمای خیلی کمتری دارند.
  • وینیت کم: در صورتی که گوشه‌های تصویر شما خیلی تاریک باشند، شما باید در زمان ادیت روشنایی عکس را افزایش دهید که باعث افزایش نویز و گرین خواهد شد.

معمولا مهم‌ترین مشخصه‌های یک لنز مخصوص عکاسی در شب ماکزیمم دیافراگم و وایدترین فاصله کانونی آن است. ممکن است از خودتان بپرسید چرا این دو ویژگی خیلی مهم هستند؟ جواب ساده است؛ این دو روی میزان نوری که به سنسور دوربین شما می‌رسد تاثیر خواهند گذاشت.

قانون 500

بهترین لنز برای عکاسی در شب

قبل از اینکه به سراغ مفاهیم عمیق‌تر برویم اجازه دهید چیزی که تحت عنوان قانون 500 شناخته می‌شود را بررسی کنیم. طبق این قانون (برای جلوگیری از تار شدن عکس‌ها) طولانی‌ترین سرعت شاتری که می‌توانید از آن استفاده کنید، برابر است با 500 تقسیم بر فاصله کانونی لنز.

برای مثال در صورتی که فاصله کانونی لنز شما برابر با 20 میلیمتر است، طبق قانون 500 شما می‌توانید از سرعت شاتر 500/20 یا 25 ثانیه استفاده کنید. در لیست زیر برخی از طولانی‌ترین سرعت شاترهایی که برای فاصله کانونی تعیین شده می‌توانید استفاده کنید را مشاهده خواهید کرد. (اعداد زیر معادل فول فریم هستند. در صورتی که شما برای مثال یک لنز 18 میلیمتر روی دوربینی با ضریب کراپ 1.5x دارید باید در لیست زیر به دنبال فاصله کانونی 28 میلیمتر بگردید.)

  • 11mm: 45.5 seconds
  • 12mm: 41.7 seconds
  • 14mm: 35.7 seconds
  • 16mm: 31.3 seconds
  • 18mm: 27.8 seconds
  • 20mm: 25 seconds
  • 24mm: 20.8 seconds
  • 28mm: 17.9 seconds
  • 35mm: 14.3 seconds
  • 50mm: 10 seconds
  • 85mm: 5.9 seconds

قبلا از این قانون تحت عنوان قانون 600 نیز یاد می‌شد و امروزه برخی از افراد آن را قانون 400 نیز می‌نامند. این اعداد مدام در حال تغییر هستند زیرا دوربین‌های جدید پیکسل‌های بیشتر و بیشتری دارند. این بدین معنی است که آن‌ها می‌توانند حرکات خیلی کوچک‌تر ستاره‌ها را نیز متوجه شوند. جدول بالا نقطه‌ی شروع خیلی خوبی است اما شما باید دوربین خودتان را هم تست کنید تا مطمئن شوید که در عکس‌های آن حرکات زیادی وجود ندارد. در صورتی که یک دوربین جدید با تعداد پیکسل بالا (بیشتر از 36 مگاپیکسل) دارید این موضوع از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

ترکیب دیافراگم و فاصله کانونی

کدام یک از این دو لنز برای عکاسی در شب دوربین بهتری هستند؟ یک لنز 14mm f/2.8 یا یک لنز 24mm f/1.8؟

طبق قانون 500 لنز 14 میلیمتر گزینه بهتری است اما لنز 24 میلیمتر دیافراگم بازتری دارد. برای محاسبه‌ی اینکه کدام لنز اجازه ورود نور بیشتری به داخل دوربین را می‌دهد باید بررسی کنید که آیا لنز 24 میلیمتری می‌تواند مدت زمان نوردهی طولانی‌تر لنز 14 میلیمتر را جبران کند یا خیر!

زمانی که قصد داشته باشید از لنزهای مختلف روی دوربین‌هایی با ابعاد سنسور مختلف استفاده کنید اوضاع خیلی پیچیده‌تر خواهد شد. کدام یک از ترکیب‌های زیر برای عکاسی در شب گزینه بهتری است؟ یک لنز 7mm f/2.8 روی دوربین میکرو سه چهارم یا یک لنز 24mm f/4 روی دوربین فول فریم؟

[relatedpost post=”131014″]

ما متوجه شدیم که این دست سوال‌ها وقت خیلی زیادی از شما می‌گیرد و به همین خاطر یک جدول آماده کرده‌ایم که لنزهای مختلف را براساس عملکرد آن‌ها برای عکاسی در طول شب رده‌بندی کرده است. این جدول با تغییرات زیادی مواجه شده است ولی ما اخیرا متوجه شده‌ایم که بهترین روش برای مرتب کردن آن براساس ایزویی است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایی با میزان روشنایی قابل قبول بگیرید. (مطمئنا ایزو پائین‌تر بهتر است، زیرا عکس نهایی شما نویز کمتری خواهد داشت.)

برای مثال با یک لنز 20 میلیمتر (نوردهی 25 ثانیه طبق قانون 500) با دیافراگم f/2 روی یک دوربین فول‌فریم، برای اینکه یک عکس با مقدار نوردهی مناسب بگیرید، به چه مقدار ایزویی نیاز دارید؟ طبق جدول پائین، پاسخ صحیح ایزو 2563 (یا به صورت رند شده ایزو 2500) است. همچنین ما برخی از لنزهای محبوبی که مردم برای عکاسی در طول شب از آن‌ها استفاده می‌کنند را بولد کرده‌ایم و زیر آن‌ها خط کشیده‌ایم و شما می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

بهترین لنز برای عکاسی در شب

نکته‌ی مهم: همانطور که ممکن است برای شما هم سوال شده باشد، ممکن است بسته به شرایطی که شما با آن روبرو می‌شوید همیشه دقیق نباشد. در برخی مواقع خاص از شب و تحت شرایط مختلف ماه، ممکن است بتوانید از مقادیر ایزو مختلفی از ایزو 200 تا ایزو 6400 حتی با تنظیمات دیافراگم ثابت استفاده کنید. اعداد بالا برای روشن‌ترین قسمت کهکشان راه شیری در یک شب با هوای صاف و بدون ماه و بدون هیچگونه آلودگی نوری کالیبره شده‌اند و فرض بر این است که لنز شما هیچگونه وینیتی ندارد. به بیانی دیگر این امتیازی است که با استفاده از آن شما می‌توانید لنزهای مختلف را براساس آن با هم مقایسه کنید و لزوما مقدار دقیق ایزویی که برای عکاسی باید از آن استفاده کنید نیست؛ مگر اینکه در حال عکاسی در شرایط ایده‌آل باشید.

چند نکته‌ی مهم دیگر

  • مطمئنا باید این مقادیر را رند کنید. برای مثال دوربین شما امکان استفاده از ایزو 2965 را به شما نخواهد داد. بنابراین باید آن را رند کنید تا به ایزو 3200 برسید.
  • این جدول برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده است ولی می‌توانید از آن برای دوربین‌های کراپ سنسور هم استفاده کنید. فقط باید مقادیر مورد نیاز را با دقت انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید متوجه شوید که باید از چه مقدار ایزویی استفاده کنید (که لزوما توصیه نمی‌شود)، فقط کافیست فاصله کانونی لنز خودتان را در کراپ فاکتور آن ضرب کنید. برای مثال در صورتی که قصد دارید از یک لنز 8mm f/1.8 روی دوربین میکرو سه چهارم (ضریب کراپ 2x) استفاده کنید، ایزو مناسب در نقطه طلاقی فاصله کانونی 16mm و ایزو 1691 یا ایزو 1600 قرار دارد.
  • با این وجود در صورتی که می‌خواهید کیفیت لنزهای مختلف برای عکاسی در طول شب روی ابعاد سنسور مختلف را مقایسه کنید پروسه کمی متفاوت‌تر است. در این شرایط باید هم فاصله کانونی و هم دیافراگم را در ضریب کراپ ضرب کنید تا به عملکرد ایزو معادل فول فریم برسید. با این کار می‌توانید لنزها را روی سنسورهای مختلف بررسی کنید و متوجه شوید که کدام گزینه بهترین لنز برای عکاسی در شب است. در این مورد لنز 8mm f/1.8 در ایزو 1600 همان امتیازی را در عکاسی در طول شب دارد که یک لنز 16mm f/3.6 روی دوربین فول فریم دارد. در این صورت مقدار ایزو برابر با 6356 است.
    • با توجه به این امتیاز یک لنز 8m f/1.8 از لحاظ عملکرد بهتر از یک لنز 16-35mm f/4 روی دوربین فول فریم است. زیرا امتیاز لنز 16-35mm f/4 برابر با 8160 است.

عمق میدان در شب

بهترین لنز برای عکاسی در شب

از چارت‌های بالا این موضوع مشخص نیست اما یک لنز 14-24mm f/2.8 عملکرد خیلی بهتری نسبت به یک لنز 50mm f/1.4 برای عکاسی در شب دارد. در چارت‌های بالا لنز 50 میلیمتر گزینه بهتری است زیرا ایزو آن برابر با 3200 است اما ایزوی لنز 14-24mm برای با 3576 می‌باشد.

اما چرا لنز 14-24mm f/2.8 گزینه بهتری است؟ جواب ساده است: عمق میدان.

عمق میدان لنزهای واید خیلی بیشتر از لنزهای دیگر است. یک لنز 14mm f/2.8 را می‌توان تقریبا یک لنز کامل دانست. این لنز می‌تواند همه اجزای صحنه از فاصله 1.2 متری تا ستاره‌ها را در فوکوس داشته باشد. برای مقایسه بهتر است بدانید که این مقدار برای لنز 50mm f/1.4 از فاصله 30 متری محاسبه خواهد شد.

[relatedpost post=”149715″]

البته حتی با استفاده از لنزهای التراواید هم در فوکوس داشتن تمامی اجزای صحنه در طول شب کار خیلی سختی است و فیزیک کاملا با شما مقابله خواهد کرد. در صورتی که تمامی متدهای دیگر را امتحان کرده‌اید، سعی کنید تا جای ممکن رو به عقب حرکت کنید و پیش زمینه را در فاصله دورتری از لنز خودتان قرار دهید. البته این کار همیشه شدنی نیست و برای اجزای پیش زمینه‌ی خیلی نزدیک همیشه کاربرد نخواهد داشت. برای برخی از مناظر شما می‌توانید کمی دیافراگم لنز خودتان را ببندید و در مقابل ایزوی دوربین را افزایش دهید.

در نهایت ممکن است شما هیچ چاره دیگری به جز انباشت فوکوس نداشته باشید. برای این کار باید یک سری عکس با فواصل فوکوس مختلف بگیرید و سپس در زمان ادیت آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. البته در طول شب این کار خیلی سخت و وقت‌گیر است و توصیه می‌کنیم تا زمانی که مجبور نشده‌اید از این متد استفاده نکنید.

بهترین لنز ها برای عکاسی در شب

1- کانن EF 50mm f/1.8 STM

لنز کانن EF f/1.8 STM یک لنز 50 میلیمتر پرایم (پرایم استاندارد) است که برای دوربین‌های فول فریم کانن طراحی شده است.

ماکزیمم دیافراگم این لنز برابر با f/1.8 است و از تکنولوژی STM کانن (Stepping Motor) استفاده می‌کند. Stepping Motor کندتر از مکانیسم‌های اتوفوکوس متداول است اما بیشتر برای فیلمبرداری از این تکنولوژی استفاده می‌شود زیرا به عملکرد اتوفوکوس نرم‌تری برای فیلمبرداری نیاز داریم.

اما قابلیت مهم و چیزی که ما در اینجا نیاز داریم، دیافراگم باز این لنز است. دیافراگم باز f/1.8 این لنز نور خیلی زیادی را جمع‌آوری خواهد کرد. این دیافراگم حدود یک گام بازتر از دیافراگم‌های کیت معمولی و حدودا یک و نیم گام بازتر از لنزهای زوم ارزان قیمت است.

دو برابر بازتر بودن دیافراگم همچنین به معنی دو برابر شدن مقدار نور ورودی به سنسور نیز می‌باشد. این موضوع به خصوص در نور کم بدین معنی است که دیگر نیازی نیست سرعت شاتر را به اندازه‌ای کاهش دهید که باعث تار شدن تصویر شود.

علاوه بر این موارد، روی لنز نیز پوشش‌هایی قرار گرفته است که وظیفه‌ی آن‌ها کاهش بازتاب و فلر است.

2- نیکون AF Nikkor 50mm f/1.8D

لنز F مانت نیکون AF Nikkor 50mm f/1.8D یکی از لنزهایی است که همیشه در بین کاربران نیکون محبوب بوده است. این محصول یک لنز 50 میلیمتر پرایم با دیافراگم f/1.8 است و جزء لنزهای سری D نیکون قرار می‌گیرد. روی این لنز یک حلقه‌ی فوکوس دستی، حلقه‌ی دیافراگم و همچنین نشانگر فاصله فوکوس قرار گرفته است.

پوشش فوق یکپارچه‌ی روی لنز هرگونه فلر و تصاویر شبه‌وار را از بین می‌برد. حلقه فوکوس روی این لنز به همراه حلقه‌ی فیزیکی کنترل دیافراگم نیز باعث انعطاف‌پذیری خیلی بالای این محصول خواهند شد.

این لنز یکی از معدود لنزهایی است که شما می‌توانید با استفاده از حلقه معکوس از آن استفاده کنید و در عین حال امکان کنترل دیافراگم را داشته باشید. با این کار می‌توانید به راحتی به عکاسی ماکرو بپردازید. اما برای عکاسی در شب، دیافراگم کاملا باز f/1.8 آن چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند.

3- کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM

این لنز یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربردهای عمومی است. در صورتی که این لنز را روی دوربین‌های APS-C نصب کنید، یک لنز خیلی خوب برای عکاسی پرتره خواهید داشت. مزیت بزرگ این لنز دیافراگم باز f/2.8 آن و کیفیت ساخت بالایی است که دارد.

دیافراگم f/2.8 یک گام بسته‌تر از دیافراگم f/1.4 است اما کانن این لنز را با یک سری قابلیت‌های استثنایی عرضه کرده است و به همین دلیل می‌توان گفت که لنز کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی در شرایط کم نور است.

در این لنز از عناصر UD، Super UD و کروی استفاده شده است. با استفاده از این عناصر می‌توانید مطمئن باشید که تصاویر گرفته شده توسط این لنز از مشکلاتی نظیر اعوجاج و انکسارات کروماتیک رنج نخواهند برد. این موضوع برای لنزهایی که یک دیافراگم کاملا باز دارند از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

علاوه بر این عناصر، این لنز یک پوشش دارد که می‌توانید مشکلاتی نظیر Ghosting و تصاویر شبه‌وار را از بین ببرد. به همین خاطر این محصول یک گزینه‌ی ایده‌آل برای کار در فضای باز، عکاسی پرتره، خیابانی و منظره تحت هر شرایط نوری است.

پوشش فلورین نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که لنز هیچگونه گرد و غباری را جذب نخواهد کرد و کیفیت ساخت بالای این لنز از آن در مقابل ضربات و… محافظت خواهد کرد.

4- سیگما 35mm f/1.4 DG HSM Art

بهترین لنز برای عکاسی در شب

تولیدکننده‌های ثالث مثل Rokinon، تامرون و سیگما لنزهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کنند که به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر خواهند شد. برای مثال Rokinon لنزهای خیلی خوبی با فوکوس دستی تولید می‌کند. ممکن است از خودتان بپرسید که چرا فوکوس دستی؟ زیرا در نور کم لنز شما کاملا به تکنولوژی سنسور اتوفوکوس دوربین شما وابسته است و فقط داشتن یک موتور اتوفوکوس داخل لنز کافی نیست. اما در صورتی که بتوانید به صورت کامل به چشم‌های خودتان اعتماد کنید و یا داخل دوربین شما قابلیت هایلایت فوکوس دستی وجود داشته باشد، فوکوس دستی می‌تواند کمک خیلی زیادی به شما کند.

لنز سیگما 35mm f/1.4 یکی از این لنزها است و می‌توان با ماکزیمم دیافراگم فوق‌العاده‌ای که دارد نتایج فوق‌العاده‌ای برای شما خلق کند. در این لنز از یک مکانیسم شناور استفاده شده است و به همین خاطر فوکوس کلوزآپ و همچنین فوکوس در تمام محدوده‌ی باقیمانده‌ی لنز به خوبی انجام خواهد شد.

در داخل این لنز از 4 عنصر شیشه‌ای با تراکم فوق‌العاده کم (Super-Low Dispersion glass elements) و یک عنصر FLD یا ‘F’ Low Dispersion Element استفاده شده است. وظیفه این عنصر تقریبا شبیه به پوشش فلوریت است. علاوه بر این موارد ما شاهد دو عنصر کروی دیگر نیز داخل این لنز هستیم.

تمامی این عناصر در کنار هم به شما این اطمینان را خواهند داد که لنز شما خیلی از اعوجاجات و انکسارات کروماتیک رنج نمی‌برد. علاوه بر این موارد، در این لنز از یک پوشش فوق چند لایه (Super-Multi-Layer) استفاده شده است. این پوشش هرگونه فلر و تصاویر شبه‌وار را از بین می‌برد و باعث خلق یک تصویر واضح‌تر و اشباع‌تر خواهد شد.

5- کانن EF 35mm f/1.4L II USM

لنز کانن EF 35mm f/1.4L II USM یک لنز پرایم استاندارد 35mm فوق‌العاده است که از یک دیافراگم باز f/1.4 بهره می‌برد و یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی در شب می‌باشد. این لنز از دو عنصر کروی و یک عنصر با تراکم فوق‌العاده کم استفاده می‌کند. این عناصر هرگونه مشکل ناشی از انکسارات کروماتیک را که در لنزهایی با دیافراگم باز شایع است از بین می‌برند.

علاوه بر این داخل این لنزها از پوشش‌های Sub-wavelength و فلورین نیز استفاده شده است تا هرگونه فلر و تصاویر شبه‌وار را از بین ببرد. این موضوع باعث افزایش اشباع رنگ و کنتراست تصویر نهایی شما خواهد شد.

بدون شک این لنز یک ابزار اپتیکال خیلی خوب است. آب‌بندی و مقاوت در برابر نفوذ این لنز به اندازه‌ای است که شما می‌توانید تقریبا در هر شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید. با استفاده از این لنز شما می‌توانید همیشه به صورت دستی کنترل فوکوس را در اختیار بگیرید و با نشانگر فوکوس، فاصله فوکوس را مشاهده کنید. این قابلیت بدون شک یک ابزار خیلی خوب برای عکاسی در نور کم محسوب می‌شود اما قابلیت اصلی این لنز ماکزیمم دیافراگم f/1.4 آن است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این لنز استفاده از اپتیک‌های Blue Spectrum Refractive است. این عنصر باعث تفرق و پراش طول‌ موج‌های کوتاه‌تر نور خواهد شد. نتیجه‌ی این امر کاهش تاثیرات کلی انکسارات کروماتیک است. حاشیه‌های رنگی نیز به صورت چشمگیری از بین خواهند رفت و به صورت کلی باعث افزایش کنتراست تصویر خواهد شد.

6- سیگما 85mm f/1.4 DG HSM Art

لنزهای سری ART سیگما با لنزهای Sports و Contemporary این برند متفاوت هستند و برای افراد حرفه‌ای‌تر طراحی شده‌اند. فاصله کانونی 85mm به صورت گسترده به عنوان بهترین فاصله کانونی برای عکاسی پرتره شناخته می‌شود. این لنز نیز هم در شرایط پر نور و هم شرایط کم نور عملکرد خیلی خوبی دارد.

به لطف دیافراگم کاملا باز این لنز شما می‌توانید بدون نیاز به افزایش ایزو و یا استفاده از سرعت شاترهای طولانی تصاویر کاملا واضحی در شرایط کم نور بگیرید.

[relatedpost post=”73675″]

این لنز برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده است و ماکزیمم دیافراگم آن نیز f/1.4 است. به همین خاطر شما می‌توانید مطمئن باشید که این لنز در شرایط کم نور نیز می‌تواند نور کافی را جذب کند و تصاویری با نوردهی مناسب تولید خواهد کرد. برای ساخت لنز از دو عنصر با تراکم فوق‌العاده کم (Super-Low Dispersion) و یک عنصر کروی استفاده شده است. به همین خاطر به خوبی می‌تواند انحرافات کروی و دیگر انحرافات را از بین ببرد.

در کنار این عناصر، در این لنز از یک پوشش فوق چند لایه (Super-Multi-Layer) نیز استفاده شده است و کمک می‌کند لنز به خوبی از پس فلر و تصاویر شبه‌وار بربیاید و در نتیجه تصاویر نهایی کنتراست بالا و رنگ‌های غنی‌تری دارند.

7- نیکون AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8 E ED VR

ماکزیمم دیافراگم این لنز f/2.8 است اما در مقابل از لرزشگیر تصویر استفاده می‌کند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که زمان روی دست نگه داشتن دوربین، از سرعت شاترهایی تا 4 گام آهسته‌تر استفاده کنید. علاوه بر این شما همیشه امکان استفاده از فوکوس دستی را هم خواهید داشت.

برای ساخت لنز از یک عنصر کروی Extra-low Dispersion، تا سه عدد عنصر کروی و دو عنصر Extra-low Dispersion استفاده شده است. علاوه بر این یک عنصر high Refractive Index نیز در این لنز وجود دارد. تمامی این عناصر در کنار هم در غلبه روی انحرافات رنگی و دیگر اعوجاجات لنز به شما کمک خواهند کرد.

فلر لنز و Ghosting نیز یکی دیگر از دلایلی هستند که باعث می‌شوند تصاویر شما از کنتراست و رنگ‌های غنی بهره‌مند نباشند. برای غلبه بر این مشکلات در این لنز از پوشش نانو کریستال به همراه پوشش فوق یکپارچه (Super Integrated) استفاده شده است. علاوه بر این، استفاده از پوشش فلورین روی عنصر جلویی لنز به شما این اطمینان را خواهد داد که لنز شما گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کند.

با این وجود بهترین قابلیت این لنز دیافراگم ثابت f/2.8 در تمام طول فاصله کانونی است. برای عکاسی در نور کم، این موضوع یک قابلیت ضروری و مهم محسوب می‌شود. در لنزهای زوم نرمال با عقب و جلو کردن زوم، ماکزیمم دیافراگم لنز تغییر خواهد کرد اما در این لنز شاهد چنین مشکلی نیستیم. به همین خاطر می‌توانید در تمامی تصاویر خودتان ثبات را حفظ کنید. علاوه بر این، در نور کم شما امکان استفاده از بازترین دیافراگم لنز را خواهید داشت و همیشه می‌توانید بیشترین مقدار نور ممکن را ثبت کنید.

8- کانن EF 11-24mm f/4L USM

لنز کانن EF 11-24mm f/4L USM با فاصله کانونی 11-24mm و زاویه دید واید برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده است. ماکزیمم دیافراگم این لنز برابر با f/4 است اما توانسته است این مشکل را با کیفیت ساخت بالا و عملکرد قوی جبران نماید.

کیفیت ساخت این لنز خیلی زیاد است. طراحی ضد آب آن به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید در شرایط و مکان‌های مختلف از آن استفاده کنید. ماکزیمم دیافراگم ثابت f/4 در تمام محدوده فاصله کانونی هم به این معنی است که همیشه می‌توانید پرسپکتیو خودتان را حفظ کنید. علاوه بر این، امکان فوکوس دستی به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان نیاز داشتید با استفاده از حلقه‌ی فیزیکی تعبیه شده روی بدنه، فوکوس دوربین را به صورت دستی تغییر دهید.

این لنز علاوه برای عکاسی در طول شب، برای عکاسی منظره و معماری نیز مناسب است. در صورتی که این لنز را روی یک دوربین dslr نصب کنید و از سه پایه هم استفاده کنید می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از کهکشان‌ها و آسمان شب بگیرید.

این لنز از یک عنصر Super UD و یک عنصر UD بهره می‌برد. علاوه بر این، 4 عنصر کروی نیز در آن وجود دارد. این عناصر در کنار هم انحرافات کروماتیک و دیگر اعوجاجات تصویر را تا اندازه‌ی قابل قبولی کاهش خواهند داد.

پوشش Sub-Wavelength و همچنین پوشش Air Sphere نیز روی این لنز قرار گرفته است. این پوشش‌ها به شکل چشمگیری مشکلاتی نظیر Ghosting و فلر را که در چنین لنزهایی که دیافراگم خیلی بازی دارند، فراگیر هستند از بین خواهند برد. پوشش فلورین نیز باعث خواهد شد که هیچگونه گرد و غباری روی لنز قرار نگیرد.

سخن نهایی

عکاسی در طول شب یکی از سخت‌ترین روش‌ها برای استفاده از تجهیزات خودتان است و تمامی لنزها نیز نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. علاوه بر مشکلات مربوط به کیفیت تصویر مثل وضوح، وینیت و کما، شما باید روشی پیدا کنید که بتوانید از کمترین میزان نوری که در اختیار دارید برای ثبت تصاویر خودتان استفاده کنید.

با استفاده از جدولی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم می‌توانید به یک درک کلی از مقدار ایزو مورد نیاز برای تجهیزات خودتان برسید اما تنها اطلاعات مهمی که به آن نیاز دارید، مقدار ایزو نخواهد بود. شما برای انتخاب بهترین لنز برای عکاسی در شب باید توجه کافی را به عمق میدان نیز داشته باشید، زیرا در طول شب عمق میدان خیلی کمی در اختیار خواهید داشت.

مشخصا عکاسی منظره در طول شب، کار خیلی سختی است. با این وجود تصاویری که می‌توانید بگیرید، ارزش تلاشی که به کار می‌گیرید را خواهند داشت. اولین بار که با یک عکس خوب از راه شیری یا آسمان پر ستاره به منزل بر می‌گردید شگفت‌زده خواهید شد. با وجود اینکه لنزهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هستند، تمام چیزی که به آن نیاز دارید، فراتر از این است. سخت‌ترین بخش کار این است که در طول شب بیرون بمانید. زمانی که بتوانید این کار را انجام دهید، می‌توانید تصاویر خوبی هم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *