021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین لنزها برای دوربین‌های کراپ سونی

بهترین لنزها برای دوربین‌های کراپ سونی

در ادامه می توانید لیستی از بهترین لنزها برای دوربین‌های کراپ سونی را ببینید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

بهترین لنز کیت

لنزهای کیت به‌صرفه‌ترین انتخاب برای هر کاربر هستند. لنزهای زوم استانداردی که مقدار مناسبی از فواصل کانونی واید تا نرمال یا تله را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و می‌توانند تا مدت‌ها کاربر را از خرید لنز اضافی بی‌نیاز کنند.

پیشنهاد ما : Sony E 18-135mm F3.5-5.6 OSS

لنزهای دارای فاصله کانونی 18 تا حدود 135 میلیمتر برای دوربین‌های غیرفول‌فریم کانن و نیکون هم ارائه می‌شوند. این لنزها در ابتدا هزینه بالاتری را برای خرید دوربین به خریدار تحمیل می‌کنند ، اما باید توجه داشت که با توجه به زوم بیشتر و در اختیار قرار دادن فاصله کانونی تله ، کارایی گسترده‌تری نسبت به لنزهای کیت دارای فاصله کانونی 18 تا 55 یا 16 تا 50 میلیمتر دارند. ضمن اینکه حداکثر میزان گشودگی دیافراگم Sony E 18-135mm F3.5-5.6 OSS نسبت به لنزهای کیت دیگر بسته‌تر نیست و اندازه و وزن آن نیز بسیار مناسب است.

[relatedpost post=”137176″]

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony Vario-Tessar T* E 16-70mm F4 ZA OSS

این لنز یک آپدیت اپتیکی بسیار خوب هر لنز کیت ارائه‌شده با دوربین‌های سونی است. لنزی باکیفیت ساخت بسیار خوب، حداکثر گشودگی دیافراگم معادل f/4 در تمامی فواصل کانونی واید تا تله و همچنین کارایی خوب در کنار تمامی بدنه‌های موجود.

بهترین لنز پرایم

لنزهای پرایم دارای یک فاصله کانونی هستند و امکان تغییر فاصله کانونی و زوم برای آن‌ها وجود ندارد. همین مورد باعث می‌شود که این لنزها پیچیدگی لنزهای زوم را نداشته باشند و از وزن و اندازه کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند. این لنزها در شرایط نوری نامساعد عملکرد بهتری نسبت به دیگر لنزها دارند.

پیشنهاد ما : Sigma 30mm F1.4 DC DN | C

این لنز انتخابی مقرون‌به‌صرفه با فاصله کانونی مناسبی است که زاویه دید آن نه خیلی باز و نه خیلی بسته است. این لنز روی بدنه‌های غیرفول‌فریم سونی عملکرد خوبی دارد و حداکثر گشودگی دیافراگم معادل f/1.4 امکان عکاسی در نور کم و همچنین کنترل عمق میدان را خواهد داد.

[relatedpost post=”135727″]

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA

این لنز خوش‌ساخت روی دوربین‌های کراپ سونی دارای زاویه دیدی معادل 36 میلیمتر است و گشودگی دیافراگم معادل f/1.8 آن نیز بسیار مناسب می‌باشد.

بهترین لنز زوم واید

لنزهای دارای زاویه دید واید بهترین انتخاب برای ثبت تصاویر مناظر و عکاسی معماری و فضای داخلی هستند.

پیشنهاد ما : Sony E 10-18mm F4 OSS

این لنز دارای فاصله کانونی مناسب و کارایی بسیار خوب در کنار بدنه‌های غیرفول‌فریم سونی است. همچنین وجود گشودگی دیافراگم ثابت معادل f/4  در تمامی فواصل کانونی از مزیت‌های این لنز است که توجیه خوبی برای قیمت پرداختی برای آن است.

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony FE 12-24mm F4 G

این لنز برای دوربین‌های فول‌فریم نیز مناسب است و گرچه فاصله کانونی آن در وایدترین حالت زاویه دیدی بسته‌تر از لنز Sony E 10-18mm F4 OSS ارائه می‌دهد ، اما عملکرد آن چشمگیر است.

بهترین لنز تله زوم

لنزهای تله زوم لنزهایی هستند که شروع فواصل کانونی آن‌ها نیز برای سوژه‌هایی با فاصله دورتر است و معمولاً نیز امکان زوم بیشتری نسبت به دیگر لنزها در اختیار شما قرار می‌دهند.

پیشنهاد ما : Sony E 55-210mm F4.5-6.3 OSS

این لنز انتخاب مناسبی برای افرادیست که لنز کیت ارزان‌تر با زوم کمتر را در هنگام خرید برگزیدند! این لنز زوم بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته گشودگی دیافراگم آن چندان مناسب نیست و با وجود دارا بودن لرزشگیر ، برای ثبت عکس‌هایی مناسب مجبور به استفاده از سه‌پایه خواهید بود.

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony FE 70-200mm F4 G OSS

بدون شک تنها مورد مشترک بین این لنز و لنز پیشنهادی ما ، نزدیک بودن فواصل کانونی آن‌ها به یکدیگر است. لنز Sony FE 70-200mm F4 G OSS ازلحاظ کیفیت ساخت و خروجی تصویر بسیار عالی است و حداکثر گشودگی دیافراگم معادل f/4 آن در تمامی فواصل کانونی در دسترس است ، ضمن اینکه وزن و قیمت نمونه‌ی دارای گشودگی دیافراگم معادل f/2.8 را نیز ندارد.

[relatedpost post=”128120″]

بهترین لنز پرتره

اگر به عکاسی از چهره علاقه‌مند هستید و یا برای عکاسی روزمره و عروسی نیازمند یک لنز مناسب هستید ، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک لنز پرتره بخرید.

پیشنهاد ما : Sigma 56mm F1.4 DC DN

لنز Sigma 56mm F1.4 DC DN یک لنز شارپ و مقرون‌به‌صرفه برای پرتره‌نگاری با دوربین‌های E-mount سونی است. این لنز بوکه خوبی نیز ارائه می‌دهد. سونی 55 میلیمتر با f/1.8 لنز خوبی است که روی دوربین‌های فول‌فریم هم قابل‌استفاده می‌باشد ، اما گشودگی دیافراگم کمتری دارد و قیمت آن کمی بیشتر است.

یک پیشنهاد ارزشمند نسبت به قیمت : Sony E 50mm F1.8 OSS

گرچه FE 50mm F1.8 با قیمت کمتر نیز در دسترس است ، اما پیشنهاد ما لنز خوش‌ساخت‌تر و دارای لرزشگیر سونی E 50mm F1.8 OSS خواهد بود. این لنز فول‌فریم نیست و برخلاف اکثر لنزهای موجود در این رده قیمتی ، فقط روی دوربین‌های کراپ قابل‌استفاده است. اما اگر به قابلیت لرزشگیر و احتمال استفاده از آن روی دست توجه کنید، انتخاب بهتری خواهد بود.

یک جایگزین: Sony FE 85mm F1.8

این لنز سونی در قیاس با لنزهای هم‌رده قیمت مناسبی دارد. این لنز روی دوربین‌های غیرفول‌فریم زاویه دیدی معادل یک لنز 128 میلیمتر دارد و پس‌زمینه‌ای فشرده ایجاد می‌نماید. گرچه استفاده از این لنز روی دوربین‌های کراپ در فضای بسته تقریباً ممکن نیست ، اما اگر قصد دارید در آینده یک دوربین فول‌فریم بخرید ، این لنز به شما پیشنهاد می‌شود.

بهترین لنز ماکرو

لنزها ماکرو به شما اجازه می‌دهند از فاصله نزدیک بهترین عکس‌ها را از سوژه‌های کوچک مثل حشرات یا گل‌ها به ثبت برسانید.

[relatedpost post=”139794″]

پیشنهاد ما : Sony FE 50mm F2.8 Macro

این لنز از نظر اپتیکی عالی ست. این لنز بسیار شارپ است و فاصله کانونی 50 میلیمتری آن برای عکاسی ماکرو روی دوربین‌های کراپ فاصله نسبتاً مناسبی با سوژه ایجاد خواهد کرد. انتخاب ما برای عکاسی ماکرو ، این لنز جمع‌وجور و خوش قیمت است.

یک پیشنهاد ارزشمند نسبت به قیمت : Sony E 30mm F3.5 Macro

لنز Sony E 30mm F3.5 Macro مقرون‌به‌صرفه ترین لنز برای استفاده روی دوربین‌های سونی است. فاصله 30 میلیمتری این لنز به معنای نیاز به نزدیک شدن بیشتر به سوژه است.

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS

یک لنز فوق‌العاده باکیفیت که برای دوربین‌های فول‌فریم نیز قابل‌استفاده است. این لنز دارای لرزشگیر بسیار عالی و سیستم فوکوس دقیقی است. فاصله کانونی 90 میلیمتری آن نیز موجب می‌شود با فاصله خوبی از سوژه قادر به ثبت عکس باشید.

بهترین لنز برای مسافرت

لنزهای مناسب برای مسافرت ، لنزهایی هستند که هم فاصله کانونی واید مناسبی دارند و هم فاصله کانونی تله بسیار عالی تا با آن‌ها هم قادر به عکاسی از مناظر باشید و هم سوژه‌هایی که در فاصله دورتر قرار دارند را از دست ندهید. این لنزها دارای حداقل 10 برابر زوم هستند.

پیشنهاد ما : Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di III VC

لنزهای دارای فاصله کانونی 18 تا 200 میلیمتر بسیار کاربردی هستند. لنز Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di III VC نیز یکی از لنزهای کاربردی و مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار است که البته باید توجه داست در فاصله کانونی 200 میلیمتر دیافراگم گشوده‌ای ندارد و برای عکاسی از سوژه‌های دورتر ممکن است کمی مشکل ایجاد کند.

پیشنهاد ما درصورتی‌که قیمت برای شما اهمیتی ندارد : Sony E 18-200mm F3.5-6.3 OSS

سونی تاکنون چند لنز با فاصله کانونی 18 تا 200 میلیمتر تولید کرده که از بین آن‌ها Sony E 18-200mm F3.5-6.3 OSS دارای قیمت و کیفیت مناسبی است. این لنز در دو رنگ نقره‌ای و مشکی تولید شده است. این لنز گشودگی دیافراگم مشابهی با Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di III VC دارد ، که البته فکر می‌کنیم انتخاب کمی بهتری از آن باشد.

1 Comment

  • محمد گفت:

    با سلام
    برای دوربین f828آیا لنزی که زوم دستگاه رو دو برابر بکنه وجود داره
    لطفا راهنمایی کنید
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *