021-7356

بهترین میکروفون برای گیتار

بهترین میکروفون برای گیتار

خرید میکروفن برای گیتار، نیازمند جستجوی فراوان و شناخت دسته‌بندی‌های مختلف این محصولات به طور کامل است که بسیاری از افراد وقت و زمان کافی برای جستجوی در مورد آن‌ها را ندارد. اما جای نگرانی نیست، زیرا در ادامه 10 مدل برتر آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

1-میکروفون برای گیتار  Rode NT1-A

میکروفون برای گیتار  Rode NT1-A  یکی از بهترین میکروفون‌های کاندنسر موجود در بازار مصرفی است و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های خرید میکروفون برای گیتار به شمار می‌آید. ساختار کاندنسر به کار رفته در میکروفون سبب می‌شود تا کیفیت صدای ضبط‌شده توسط آن بسیار بالا باشد و در اصلاح از صداقت صدای مناسبی برخوردار باشد.

میکروفون برای گیتار  Rode NT1-A

الگوی قطبی موجود در این میکروفن کاردیود است که باعث می‌شود تا میکروفون نسبت به صداهای روبه‌رو و جلو حساسیت بسیار بالایی داشته باشد. کمپانی رود در این میکروفون مناسب برای گیتار، افکت proxy effect را نیز قرار داده است. با وجود این افکت، اگر شما در هنگام نواختن گیتار، به میکروفون نزدیک باشید، بیس صدای ضبط‌شده توسط این محصول افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

خرید میکروفون برای گیتار

اندازه صفحه دیافراگم به کار رفته در این میکروفون، 25.4 میلی‌متر است و روکش آن از طلا ساخته‌شده است. بزرگ‌بودن اندازه‌ی این صفحه به افزایش پوشش مناطق صوتی این میکروفون کاردیوید می‌انجامد و به شما امکان ضبط‌صدای انواع ادوات موسیقی از آکوستیک تا الکتریکی را به راحتی می‌دهد.

  • نویز داخلی 5 دسی‌بل
  • نسبت سیگنال به نویز 88 دسی‌بل
  • وزن 326 گرمی
  • محدوده پاسخ فرکانس 20 تا 20000 هرتز
  • منبع تغذیه‌ی داخلی فانتون 24 یا 48 وات
  • داینامیک رنج 132 دسی‌بل

برای خرید میکروفون برای گیتار  Rode NT1-A می‌توانید به نورنگار مراجعه کنید.

2-میکروفون برای گیتار BEHRINGER C-3

این محصول به شما قابلیت استفاده از  سه الگوی پر‌کاربرد قطبی برای ضبط صدا را می‌دهد. قاب رویی میکروفون برای گیتار BEHRINGER C-3 از آلومینیوم ساخته شده است، این موضوع باعث افزایش مقاومت آن نسبت به دیگر محصولات با قاب پلاستیکی می‌شود. پاسخ فرکانسی بالای این میکروفون مناسب برای گیتار، کمک می‌کند تا بتواند جزییات بیشتری را با‌حساسیت بالاتری ضبط کند.

بهترین میکروفن برای گیتار

  • وجود مبدل XLR
  • نسبت سیگنال به نویز 76 دسی‌بل
  • سایز دیافراگم 0.63 اینچی
  • وزن 500 گرمی
  • پاسخ فرکانسی 40 تا 18000 هرتز

می‌توانید خرید میکروفون برای گیتار BEHRINGER C-3 را از نورنگار انجام دهید.

3-میکروفون برای گیتار Rode NT2000 Variable Pattern

میکروفون برای گیتار Rode NT2000 Variable Pattern یکی از بهترین محصولات این کمپانی در بازار است. دو سوییچ بر‌روی بدنه‌ی این میکروفون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید مقادیر فیلتر High PASS  آن را کنترل کنید.

وجود فیلتر High Pass کمک می‌کند تا صداهایی با فرکانسی پایین‌تر از مقدار دلخواه شما ضبط نشود و از ضبط صداهای ناخواسته جلوگیری گردد. این میکروفون همچنین دارای پد نیز است که به کاهش میزان نویزها و شفا‌ف‌تر شدن صدای ضبط‌شده کمک می‌کند.

میکروفن مناسب ضبط موسیقی

کپسول دیافراگم استفاده شده در ساخت این میکروفون رود، از نوع دوتایی و TYPE HF1 است، وجود این کپسول دوتایی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به طور همزمان صدای دو‌نفر را با آن ضبط کنید.

  • منبع تغذیه داخلی 24 یا 48 ولت
  • پاسخ فرکانس 20 تا 2000 هرتز
  • وجود مبدل XLR
  • نسبت سیگنال به نویز 87 دسی‌بل
  • اندازه صفحه دیافراگم 1 اینچی

برای خرید میکروفون برای گیتار Rode NT2000 Variable Pattern می‌توانید به نورنگار مراجعه کنید.

4-میکروفون برای گیتار BEHRINGER B-1 Studio Condenser

میکروفون برای گیتار BEHRINGER B-1 Studio Condenser یکی از محبوب‌ترین محصولات صوتی است که قیمت مقرون به صرفه‌ای نسبت به مشخصاتش دارد. این میکروفون دارای دیافراگمی دوگانه‌، ساخته‌شده از طلا و 1 اینچی است.

خرید میکروفن ضبط صدای گیتار

شفافیت و وضوح این میکروفون ساخته‌شده توسط بهرینگر، به گفته‌ی خود این کمپانی، قابل برابری با محصولات درجه‌یک و چهار‌برابر گران‌تر رود و دیگر کمپانی حوزه‌ی ساخت میکروفون است. بدنه‌ی این میکروفون بهرینگر، با به‌کار‌گیری ترکیبی از روکش برنجی و نیکل ساخته شده است.

الگوی قطبی به کار رفته در این میکروفون از نوع کاردیوید است و شما می‌توانید با حساسیت بالایی صداهای رو‌به‌رو و جلوی گیتار خودتان را ضبط کنید. بهرینگر برای مواقعی که نیاز به فرکانس ورودی کم‌تر از حد معمول و کنترل بیشتر بر‌روی SPL دارید، یک سوییچ برای تغییر فرکانس ورودی به کم‌تر از 10 دسی‌بل قرار داده است.

میکروفون برای گیتار BEHRINGER B-1 Studio Condenser

SPL یا Sound pressure Level میزان فشار یا بلندی صدا را مشخص می‌کند، با‌استفاده از دستگاه‌های صدا‌سنج اندازه‌گیری می‌شود و واحد آن نیز دسی‌بل است.

  • پاسخ فرکانسی 20 تا 20000 هرتز
  • آمپدانس 50 اهمی
  • وجود تبدیل XLR

خرید میکروفون برای گیتار BEHRINGER B-1 Studio Condenser از نورنگار می‌توانید انجام دهید.

5-میکروفون برای گیتار Boya BY-PM700SP

این محصول یکی از ارزان‌ترین میکرفون‌‌های موجود در بازار است. بر‌روی جلوی بدنه‌ی میکروفون برای گیتار Boya BY-PM700SP یک ولوم تغییر صدا قرار گرفته است که به شما امکان می‌دهد تا بلندی صدای ورودی به هدفون خودتان را کنترل کنید. در قسمت پشتی آن یک درگاه ورودی MicroUSB و جک هدفون دیده می‌شود. کنترل‌کننده‌ی گین این میکروفون نیز در پشت آن قرار گرفته است، این کنترل‌کننده به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت و حالت صدای خروجی را تغییر دهید.

کمپانی بویا امکان انتخاب از بین چهار الگوی قطبی  استریو، کاردیوید، چند‌جهته و دوجهته را به شما می‌دهد و برای این کار پیچی را در قسمت پشتی این محصول قرار داده است. میزان برق مصرفی این میکروفون 150 میلی‌آمپر است و از طول کابل 3.3 متری برخوردار است. صفحه دیافراگم این محصول بویا نیز 0.55 اینچی است.

میکروفون برای گیتار Boya BY-PM700SP

میکروفون برای گیتار  PM700SP همچنین فیلتر برش‌ فرکانس‌های پایین‌تر را دارد که از ضبط نویز‌ها تا میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند. فرکانس خروجی این میکروفون حداکثر 25 دسی‌بل است و قابلیت میوت‌کردن نیز دارد. همچنین شما می‌توانید با به‌کارگیری استند خود میکروفون آن را به صورت ثابت بر‌روی میز قرار دهید.

  • وزن 1048 گرمی
  • قابلیت ضبط صدا با نرخ 24 بیت بر ثانیه
  • پاسخ فرکانسی 20 تا 20000 هرتز

6-میکروفون برای گیتار BY-M1000

میکروفون برای گیتار BY-M1000 دارای یک کابل 3 متری، پاپ‌فیلتر و Shock Mount است. وجود پاپ‌فیلتر کمک می‌کند تا شما بتوانید راحت‌تر نویز صدای ورودی را بگیرید و میزان آن را به حداقل ممکن برسانید. میکروفون‌های کاندنسر از جمله میکروفون برای گیتار BY-M1000 نسبت به صدای زیر و فرکانس‌های پایین مثل صدای کوبیده‌شدن پا در اتاق بسیار حساس هستند و آن‌ها را به سرعت ضبط می‌کنند.

شاک مونت‌ها با‌استفاده از  کابل و کش خودشان، نگهداری معلق میکروفون در هوا را انجام می‌دهند و ضبط این صداها از طریق کف میکروفون را به حداقل میزان ممکن می‌رسانند.

میکروفون برای گیتار BY-M1000

الگوهای ضبط این میکروفون شامل کاردیود، همه‌جهته و تک‌جهته است. الگوی ضبط کاردیود به شما امکان ضبط از طریق جلوی میکروفون را می‌دهد و الگوی تک‌جهته قابلیت ضبط در جهت مخالف را ممکن می‌سازد. صفحه دیافراگم این میکروفون نیز  اندازه‌ی 1.3 اینچی دارد و آمپدانس آن 200 اهم است. آمپدانس به صورت  مقاومت در برابر سیگنال‌های خروجی AC خود میکروفون تعریف می‌شود و کم‌بودن این مقاومت اجازه استفاده از کابل‌های بلند بدون افت سیگنال را به شما می‌دهد.

  • فرکانس پاسخ 20 تا 20000 هرتز
  • نسبت سیگنال به نویز 80 دسی‌بل
  • منبع تغذیه داخلی فانتوم 24 یا 48 ولتی
  • وزن 812 گرمی
  • ابعاد 207 در 115 در 185 میلی‌متر

7-میکروفون برای گیتار Comica STM-01

برند این میکروفون یعنی کامیکا متعلق به کشور چین است، اما به دلیل کیفیت بالای محصولاتش با کمپانی رود استرالیایی که در صنعت میکروفون پیشتاز است، بسیار مقایسه می‌گردد. میکروفون برای گیتار Comica STM-01 به همراه خودش یک پاپ‌فیلتر دارد تا صدای شما در هنگام تلفظ کلمات مختلف از جمله پ و ک شفاف‌تر باشد و دیگران آن‌ها را به راحتی بشنوند.

میکروفون برای گیتار Comica STM-01

در جلوی این میکروفون شما دو پیچ را مشاهده می‌کنید، یک پیچ مخصوص کم و زیاد‌کردن گین است و یک پیچ مختص به ولوم صدا خروجی است. گین در واقع شدت صدای خروجی میکروفون را کنترل می‌کند. امکان اتصال هدفون به این میکروفون وجود دارد، شما می‌توانید با‌استفاده از هدفون صدای خودتان را به صورت لحظه‌ای بررسی کنید.

این میکروفون ساخته‌شده توسط کامیکا، دو کپسول دارد، وجود این دو کپسول به شما امکان ضبط همزمان از جلو و عقب را می‌دهد. به طور مثال اگر یک گروه موسیقی دو‌نفره هستید و بودجه‌ی محدودی برای خرید میکروفون دارید، می‌توانید با خرید این میکروفون نیاز گروه خودتان برآورده کنید و با‌ یک میکروفون صدای گروه را ضبط کنید.

میکروفون برای گیتار Comica STM-01

البته برای فعال‌کردن دو کپسول دکمه‌ی سمت راست آن را به سمت پایین حرکت دهید. در کناره‌ی سمت راست علاوه بر این دکمه، یک کلید میوت‌کردن نیز مشاهده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید صدای میکروفون در هر‌زمانی قطع کنید. دقت داشته باشید که این میکروفون کاندسنر و به طور کلی تمامی این میکروفون‌ها، باید در هنگام کار، از طریق کابل USB به کامپیوتر یا گوشی موبایل وصل باشند. دلیل این اتصال نیز، ولتاژ موردنیاز کارت صدای آن‌ها است.

  • وزن 680 گرمی
  • پاسخ فرکانسی 20 تا 20000 هرتز
  • منبع تغذیه داخلی فانتوم 24 یا 48 ولتی

برای اطلاع از قیمت میکروفون برای گیتار Comica STM-01 و خرید آن می‌توانید به نورنگار مراجعه کنید.

8-میکروفون برای گیتار BY-M800

کمپانی بویا همراه با این محصول خودش، به شما یک پاپ‌فیلتر و Shock Mounter نیز ارائه می‌دهد. پاپ‌فیلتر نویز صدای خروجی بسیار کم‌تر می‌کند و شفافیت صدای شما بالاتر می‌برد و شاک مانتر نیز از ضبط صداهای با بسامد پایین مانند صدای خوردن پا به کف زمین توسط کف میکروفون، جلوگیری می‌کند. بدنه‌ی این از فلز ساخته شده است و دوام و ماندگاری خوبی دارد.  الگوی قطبی این میکروفون کاردیویدی است و صفحه دیافراگم 1.3 اینچی آن نیز از طلا ساخته شده است.

میکروفون برای گیتار BY-M800

  • وجود کابل تبدیل 3 متری XLR
  • آمپدانس 200 اهمی
  • پاسخ فرکانسی 20 تا 20000 هرتز
  • نسبت سیگنال به نویز 80 دسی‌بل
  • منبع تغذیه داخلی فانتوم 24 یا 48 ولتی

9-میکروفون برای گیتار Comica-STM-USB

میکروفون برای گیتار STM-USB دو دیافراگم دارد که به شما اجازه‌ی ضبط دو‌نفره با یک میکرفون را می‌دهد. این میکروفون امکان استفاده از دو الگوی قطبی کاردیوید و By-Directional برای ضبط صدای گیتار را می‌دهد.

میکروفون برای گیتار BY-M800

بدنه‌ی این میکرفون بویا، از فلز ساخته شده است و خروجی آن TypeC است. در قسمت جلو دو فیدر یا پیچ وجود دارد، یکی از این پیچ‌ها برای تنظیم گین و دیگری برای کنترل ولوم هدفون قرار گرفته است. برای اتصال هدفون نیز می‌توانید از جک 3.5 میلی‌متری آن در سمت راست بدنه‌ی این محصول استفاده کنید.

در زیر جک 3.5 میلی‌متری دکمه‌ی میوت‌کردن قرار‌گرفته است که به شما امکان قطع‌کردن صدا در هر زمان را می‌دهد. در زیر پیج گین یک نشانگر سبز‌رنگ وجود دارد، در صورت اتصال میکروفون به گوشی یا کامپیوتر این نشانگر، روشن می‌شود و در صورت میوت‌کردن خاموش می‌گردد. برای تغییر الگوی قطبی نیز می‌توانید سوییچ کناری میکروفون را به کار ببرید. همچنین کامیکا، همراه این میکروفون یک پاپ‌فیلتر فلزی ارائه کرده است.

عکس14

  • وزن ۳۷۰ گرمی
  • پاسخ فرکانسی 20 تا 2000 هرتز
  • حساسیت صدای 23 دسی‌بل

خرید میکروفون برای گیتار STM-USB می‌توانید از نورنگار انجام دهید.

10-میکروفون برای گیتار Yanmai SF-666

جنس بدنه‌ی میکروفون برای گیتار Yanmai SF-666 از پلاستیک فشرده ساخته شده است و یکی از سبک‌ترین و ارزان‌‌ترین میکروفون‌های موجود در بازار است. پایه ارائه‌شده همراه این میکروفون کاندنسر، شکنند‌ه و ضعیف است و باید در هنگام استفاده از مراقب باشید. برای اتصال این میکروفون به  لپ‌تاب یا گوشی و هدفون به صورت همزمان نیاز به یک تبدیل TRRS دارید.

میکروفون برای گیتار Yanmai SF-666

این میکروفون از فیلتر برش فرکانس‌های بالا برخوردار است که از ضبط بسامد‌های بالاتر از فرکانس درخواستی جلوگیری می‌کند. الگوی قطبی ضبط این میکروفون نیز Direct است.

  • پاسخ فرکانسی 50 تا 16000 هرتز
  • حساسیت صدای -55 دسی‌بل
  • نسبت سیگنال به نویز 36 دسی‌بل

[relatedproduct post=”272460″][/relatedproduct]

میکروفن  انتخاب شده برای گیتار باید کیفیت صدای مطلوب داشته باشد و مدت زیادی عمر و ماندگاری به شما ارائه دهد. اما انتخاب گزینه‌ی مناسب بین محصولات در بازار، کار ساده‌ای نیست و نیاز به جستجوی زیاد و کسب آگاهی فراوان دارد. به همین دلیل در این مقاله بهترین گزینه‌های خرید میکروفون برای گیتار را به شما معرفی کردیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید میکروفون برای گیتار با‌استفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت نورنگار با ما تماس بگیرید تا با کارشناسان مربوطه صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه