021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین های موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری

بهترین دوربین های موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری

بهترین دوربین های موبایل 2023

 

با ورود به سال 2023، بسیاری از کاربران به دنبال یک گوشی مدرن و با کیفیت برای عکاسی و فیلمبرداری هستند. در این سال، برخی از گوشی‌ها لقب بهترین دوربین های موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. چند نمونه از این گوشی‌ها عبارتند از:

 

بهترین دوربین های موبایل

بهترین دوربین های موبایل

 

گوگل پیکسل 7 پرو

یکی از بهترین دوربین های موبایل با کیفیت و پرچم‌دار در زمینه عکاسی، گوشی پیکسل 7 پرو از شرکت آمریکایی گوگل است. این گوشی با تراشه تنسور و چیپست 5 نانومتری تنسور G2 عرضه شده است. در قسمت پشتی گوشی، یک سامانه دوربین سه‌گانه قرار دارد که شامل یک دوربین اصلی با کیفیت 50 مگاپیکسل، یک دوربین فوق‌عریض با کیفیت 12 مگاپیکسل و یک دوربین تله‌فوتو با کیفیت 48 مگاپیکسل است. در ضمن، دوربین سلفی نیز یک دوربین فوق‌عریض با کیفیت 10.8 مگاپیکسل دارد.

 

گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو

 

سامسونگ گلکسی Z Fold 4

گوشی دیگری که در سال 2023 برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب است، سامسونگ گلکسی Z Fold 4 است. این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و رم 12 گیگابایتی عرضه شده است. در قسمت پشتی این گوشی، یک سامانه دوربین سه‌گانه وجود دارد که شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 10 مگاپیکسلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها قابلیت زوم اپتیکال تا 3 برابر را دارند. ارتقای کیفیت دوربین‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی از جمله مزیت‌های این گوشی برای عکاسان و فیلمبرداران است. هرچند، دوربین سلفی این گوشی به کیفیت مطلوبی دست نیافته است.

سامسونگ گلکسی Z Fold 4

سامسونگ گلکسی Z Fold 4

 

 

گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max

گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max، که جزو جدیدترین تولیدات شرکت اپل هستند، به خاطر کیفیت برتر دوربین‌هایشان در عکاسی و فیلمبرداری شناخته می‌شوند. هر دوی این گوشی‌ها دارای دوربین سه‌گانه در بخش پشتی خود هستند که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی می‌شوند. همچنین، دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز دارای کیفیت 12 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی این گوشی‌ها از پیکسل‌هایی با اندازه 1.22 میکرون استفاده می‌کند و در پشت یک لنز 24 میلی‌متری قرار دارد. این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دو پیکسل است و از لرزشگیر اپتیکال و سنسور شیفت نسل دوم نیز پشتیبانی می‌کند.

 

گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max

گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max

 

دوربین دوم در این دوربین‌های سه‌گانه، یک دوربین فوق‌عریض با پیکسل‌هایی به اندازه 1.4 میکرون است. این دوربین از یک لنز 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند. قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دو پیکسلی نیز در این دوربین وجود دارد و برای عکاسی ماکرو نیز گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

دوربین سوم این مجموعه، یک دوربین تله‌فوتو با لنز 77 میلی‌متری است که دارای همان ویژگی‌هایی است که برای دوربین اصلی این گوشی‌ها ذکر شد. با استفاده از این دوربین تله‌فوتو، کاربر می‌تواند تا 3 برابر زوم اپتیکال بر روی سوژه‌ها داشته باشد. یک ویژگی دیگر از دوربین‌های این دو گوشی، وجود لنز TOF 3D LiDAR scanner است که برای تشخیص عمق میدان استفاده می‌شود.

 

بهترین بهترین دوربین های موبایل 2023

بهترین بهترین دوربین های موبایل 2023

 

سامسونگ Galaxy S23 Ultra

پس از معرفی گوشی‌های Galaxy S21 Ultra و Galaxy S22 Ultra، سامسونگ در سال 2023 گوشی پرچمدار خود را تحت عنوان Galaxy S23 Ultra به بازار عرضه کرد. دوربین این گوشی در عکاسی و فیلمبرداری، به عنوان رقیب اصلی دوربین گوشی iPhone 14 Pro Max شناخته می‌شود.

سامسونگ Galaxy S23 Ultra

سامسونگ Galaxy S23 Ultra

گوشی Galaxy S23 Ultra از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین تله‌فوتو از یک لنز پریسکوپی با فاصله کانونی 230 میلی‌متر استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این مجموعه دوربین می‌توان به فوکوس خودکار 2 پیکسلی با تشخیص فاز، بزرگنمایی تا 10 برابر، لرزشگیر اپتیکال تصویر و سایر ویژگی‌ها اشاره کرد. رزولوشن دوربین و نرخ فریم ویدیو نیز نشان دهنده کیفیت بالای این دوربین است. در صورت استفاده از حالت فیلمبرداری 8K، نرخ فریم ویدیو 24 تا 30 فریم بر ثانیه است، و در حالت فیلمبرداری با کیفیت 4K نرخ فریم 30 تا 60 فریم بر ثانیه است. برای فیلمبرداری با کیفیت 1080p، نرخ فریم ویدیو بین 30 تا 240 فریم بر ثانیه و برای ضبط ویدیو با کیفیت 720p، نرخ فریم ویدیو 960 فریم بر ثانیه است. همچنین، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی دارای دقت رنگ و کنتراست بالا در تصاویر ضبط شده است.

 

سامسونگ Galaxy S23 Ultra

سامسونگ Galaxy S23 Ultra

 

 

گوشی Huawei Mate 40 Pro Plus

گوشی Huawei Mate 40 Pro Plus به دلیل دوربین بسیار قدرتمند خود، یک گزینه مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری محسوب می‌شود. این گوشی در سال 2020 معرفی شده است، اما کیفیت بالای دوربین‌های آن باعث شده است که نام آن هنوز هم در لیست بهترین دوربین‌های موجود قرار بگیرد و در سال 2023 همچنان به عنوان یک گوشی با کیفیت و مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری شناخته شود.

گوشی Huawei Mate 40 Pro Plus دارای یک سامانه پنج‌گانه دوربین است، که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپ تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی و یک لنز برای تشخیص عمق میدان می‌باشد.

 

گوشی Huawei Mate 40 Pro Plus

گوشی Huawei Mate 40 Pro Plus

دوربین اصلی این سامانه دارای اندازه‌ی پیکسل 1.22 میکرون است و با یک لنز 23 میلی‌متری و دیافراگم F/1.9 همراه شده است. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهتی اشاره کرد.

دوربین فوق‌عریض این سامانه دارای لنزی با فاصله کانونی 14 میلی‌متر و فوکوس خودکار تشخیص فاز است. دوربین تله‌فوتو با دیافراگمی معادل F/2.4 و لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز، امکان زوم اپتیکال تا 3 برابر را فراهم می‌کند. همچنین، دوربین پریسکوپ تله‌فوتو از یک لنز با فاصله کانونی 240 میلی‌متر استفاده می‌کند و امکان زوم اپتیکال تا 10 برابر را فراهم می‌کند. در ضمن، گوشی همچنین دارای یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 نیز می‌باشد.

 

بهترین دوربین های موبایل

بهترین دوربین های موبایل

 

بهترین دوربین های موبایل علاوه بر قدرت، راحتی خیلی زیادی را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. با این وجود یکی از بزرگترین جوانب این گوشی‌ها تعداد پیکسل‌های دوربین آن‌ها است. برای مثال گوشی سامسونگ گلکسی S20 الترا یک سنسور فوق‌العاده‌ی 108 مگاپیکسلی، فیلمبرداری 8K و 100x زوم دیجیتال دارد. دوربین‌های سنتی تا رسیدن به این مشخصات فاصله‌ی خیلی زیادی دارند.

با این وجود S20 الترا تنها گوشی نیست که چنین مشخصاتی دارد. سنسورهای قوی امروزه به یک هنجار برای گوشی ها پرچم‌دار تبدیل شده‌اند و گوشی ها دیگری مثل Motorola Edge+، سامسونگ گلکسی Note 20 UItra 5G و شیائومی می نوت 10 نیز از این رویه دنباله‌روی می‌کنند. با اینکه گوشی ها موبایل هنوز نمی‌توانند از لحاظ کیفیت تصویر با بهترین دوربین‌های DSLR و بدون آینه رقابت کنند، تکنولوژی آن‌ها به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی به این مهم نیز دست خواهند یافت.

بزرگترین مزیت بهترین دوربین های موبایل نسبت به دوربین‌های سنتی ابعاد کوچک آن‌ها است. حتی کوچک‌ترین دوربین‌ها نیز به شکل آزاردهنده‌ای بزرگ هستند ولی موبایل‌های تاشو مثل سامسونگ گلکسی Z Flip و موتورولا Razr گام های بزرگی در فناوری کوچک سازی برداشته اند.

 

بهترین لنز برای دوربین های موبایل

بهترین لنز برای دوربین های موبایل

 

 

بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2022

Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2022 به حساب می‌آید. این گوشی با لنز فوق عریض 120 درجه و زوم اپتیکال تا 30 برابر، امکانات بیشتری را در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌کند. دوربین اصلی آن دارای سنسور 108 مگاپیکسلی است که تصاویر با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر را ارائه می‌دهد.

در ضمن، Samsung Galaxy S22 Ultra دارای قابلیت زوم دوگانه است، شامل زوم 3x اپتیکال و زوم 10x پریسکوپی است. این قابلیت زوم اپتیکال تا 30 برابری را به شما می‌دهد و در صورت نیاز می‌توانید تصاویر با بزرگنمایی حتی بیشتری تهیه کنید.

 

 

Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra

 

هرچند که Samsung Galaxy S22 Ultra دارای عملکرد بسیار خوبی در عکاسی است، اما همیشه ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد. برای مثال، در شرایط نور کم، عکس‌های سلفی ممکن است کمی نامحدود به نظر برسند و در حالت Night Mode، نورپردازی غیر طبیعی به نظر برسد و تصاویر با کمی نویز مواجه شوند.

به طور کلی، Samsung Galaxy S22 Ultra با زوم قدرتمند و کیفیت عالی تصاویر، به عنوان بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2022 شناخته می‌شود. البته، لازم به ذکر است که این نتیجه ممکن است با توجه به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص هر فرد متغیر باشد و گوشی‌های دیگری نیز در زمینه عکاسی خوب عمل می‌کنند.

 

گوشی Google Pixel 7 Pro

گوشی Google Pixel 7 Pro

گوشی Google Pixel 7 Pro

گوشی Google Pixel 7 Pro با توجه به قابلیت‌های دوربینی خود، بهترین گزینه برای عکاسی روزانه است. این گوشی از سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور 48 مگاپیکسلی برای تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی برای عدسی اولترا واید استفاده می‌کند. با اینکه تنظیمات سنسورها نسبت به مدل قبلی، Pixel 6 Pro، تغییرات چندانی نکرده است، اما بهبود‌های دیگری در عملکرد دوربین وجود دارد.

استفاده از تراشه Tensor G2، شاتر واکنش‌گرا، فوکوس خودکار سریع و توانایی گوشی در ثبت عکس‌های با کیفیت بدون نگرانی از میزان نور محیط، باعث می‌شود Google Pixel 7 Pro در شرایط مختلف عملکرد بسیار خوبی در عکاسی داشته باشد. با این گوشی، می‌توان با فشردن دکمه شاتر، تصاویر باکیفیت و واضحی را به سادگی ثبت کرد. به علاوه، توانایی هایی مانند شاتر پیوسته، عکاسی پانوراما و حالت های تصویربرداری اختصاصی نیز در Pixel 7 Pro وجود دارد.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با عملکرد عالی در عکاسی روزانه هستید، Google Pixel 7 Pro یک گزینه بسیار مناسب است.

بهترین بهترین دوربین های موبایل 2021

1. Samsung Galaxy S21 Ultra

با گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا و البته همه کاره طرف هستید که بسیاری آن را به گوشی آیفون 12 پرو مکس ترجیح می‌دهند. در میان بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی، برند سامسونگ همیشه سخنی برای گفتن دارد.

سامسونگ گلکسی دارای دو لنز فوتو ایکس 3 و فوتو ایکس 10 است که اگر از آن در حالت بزرگنمایی دیجیتالی آن استفاده نکنید، کیفیت تصاویر بسیار خوبی به شما میدهد. سامسونگ گالکسی S21 Ultra 5G دارای یک دوربین فوق عریض 12، دوربین اصلی 108 با زاویه دید گسترده، دو دوربین 10 و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی است.

 

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

 

این گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی و زوم 10 برابری به شما امکان فیلم‌برداری با فرمت 8k را فراهم کرده است. همچنین با بهره گیری از رابط کاربری صفحه‌نمایش بزرگ سامسونگ یا DeX، امکان اتصال هم‌زمان به دسکتاپ یا مانیتورهای دیگر، قابلیت پخش راحت‌تر عکس و فیلم‌های خود را خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که عکس‌های گرفته شده، ممکن است روی صفحه گوشی کمی بیش از حد اشباع به نظر برسند اما هنگام مشاهده در رایانه عالی هستند و کمی به سمت رنگهای گرم تمایل دارند که بیشتر استفاده‌کنندگان این رنگبندی را ترجیح می‌دهند. شاید با این مدل سامسونگ نتوانید در حالت شب، بهترین عکس‌ها را بگیرید اما در کل، عکس‌های سامسونگ گالکسی S21 Ultra بهترین عکس‌های شما با موبایل خواهد بود.

نکته مهمی که باید در مورد بهترین دوربین های موبایل در نظر داشته باشید این است که S21 Ultra از MicroSD پشتیبانی نمیکند، درنتیجه هیچ راهی برای افزایش ظرفیت حافظه وجود نداشته و مجبورید هراز چند گاهی حافظه تلفن را خالی کنید. اگر می‌خواهید برای تصویربرداری در حالتهای 4K و 8K مرتباً مجبور به پاک کردن عکس‌هایتان نباشید، بهتر است نسخه گرانتر با حافظه 512/256 گیگابایتی را خریداری کنید. اگر قصد استفاده از تلفن هوشمند برای فیلم‌برداری را دارید، گزینه نمای کارگردان (Director’s view و همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه با هر یک از دوربین‌ها، S21 Ultra را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند.

 

1. Samsung Galaxy S21 Ultra

1. Samsung Galaxy S21 Ultra

 

2. OnePlus 9 Pro

گوشی وان پلاس 9 پرو، با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و سنسور سونی سفارشی، به راحتی از پس عکاسی در نورپردازی‌های سخت و چالشی بر می‌آید. نسبت به مدل های قبلی، OnePlus 9 Pro پیشرفت خوبی داشته و می‌توان آن را در زمره بهترین گوشی‌ها برای عکاسی با موبایل درنظر گرفت؛ مخصوصا اگر اهل ویرایش عکس نیستید! چرا که پس از عکاسی، به راحتی عکس عالی گرفته شده را می‌توانید روی صفحه اینستاگرام خود آپلود کنید بدون آنکه نگران کیفیت عکسها باشید.

سنسور ویژه این گوشی شرایط فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالای 4K و تا 120 فریم بر ثانیه را برای شما فراهم کرده است؛ قابلیتی که در بیشتر گوشی‌های این رده وجود ندارد. به این ویژگی، یک دوربین فوق عریض با وضوح فوق‌العاده بالا را اضافه کنید که با وضوح 50 مگاپیکسلی، عکس شما را ثبت می‌کند. همچنین، قابلیت فوکوس خودکار برای تصاویر نزدیک در دوربین فوق عریض موبایل وان پلاس 9 پرو، کمتر در دیگر گوشی‌ها دیده شده است.

گوشی OnePlus 9 Pro همچنین، اولین گوشی چینی است که با قابلیت دوربین Hasselblad عرضه شده و بهترین نور و کیفیت رنگ را به صاحبانش هدیه می‌دهد.

این واقعیت که قیمت گوشی OnePlus 9 Pro به نسبت دیگر رقبا، ارزان‌تر است، آن را در میان طرفداران عکاسی با موبایل قرار داده است.

گوشی OnePlus 9 Pro

3. Apple iPhone 12 Pro / 12 Pro Max / 12 mini

هر دو مدل گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، می‌توانند بهترین گوشی برای عکاسی باشند؛ چرا که کیفیت فوق‌العاده و بسیار شبیه به هم در تصاویر دارند. با این حال، توصیه می‌کنیم از مدل کوچکتر آیفون پرو 12 استفاده کنید و کمی هم پول پس‌انداز کنید؛ مگر اینکه صفحه‌نمایش بزرگ مد نظرتان باشد که باید به سراغ گوشی آیفون 12 پرو مکس بروید. گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، رتبه نهم و دهم را در دسته‌بندی بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی دارند.

این دو گوشی، مشخصات یکسانی در دوربین‌هایشان دارند. هر دو مدل، یک لنز سه گانه شامل لنز واید اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.6، فوق عریض یا اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 و یک لنز تله 12 مگاپیکسلی با f/2.2 که قابلیت زوم اپتیکال 2.5x دارد، در پشت گوشی دارند.

عکس‌های شب و نور کم، ویژگی است که آیفون 12 پرو مکس، به وضوح در آن برتری دارد که به وسیله سنسور بزرگ آن امکان‌پذیر شده است. برای عکاسی در شب، این دو گوشی به سیستم اسکنر LiDAR مجهز هستند که بهترین پرتره را به شما می‌دهند. حالت شب را می‌توان با دوربین اصلی و فوق عریض نیز استفاده کرد که یک امتیاز مفید دیگر برای عکاسی با نور کم است.

آیفون 12 پرو، دارای لنز زوم 2 برابر بوده که معادل 52 میلی متر با دیافراگم 2.0 است. در همین حال، آیفون 12 پرو مکس دارای زوم 2.5 برابر بوده که معادل 65 میلی متر f/2.2 است.

صفحه‌نمایش 6.1 یا 6.7 اینچی، قابلیت فیلم‌برداری 4k، قابلیت عکاسی عکس خام با Apple ProRaw، حالت شب و حالت پرتره یا عکاسی از چهره از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی آیفون، برای بهتر شدن عکاسی شما هستند.

گوشی آیفون

مدل قدیمی‌تر یعنی Apple iPhone 12 & 12 mini

مدل قدیمی‌تر گوشی آیفون 12 پرو، یعنی آیفون 12 و آیفون 12 مینی، بیشتر خصوصیات این مدل گوشی را دارند؛ با این تفاوت که دوربین تله از سری دوربین‌های پشت آن، حذف شده است. در این سری گوشی‌های آیفون، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.6، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 و البته دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 در جلوی گوشی، تنها دوربین‌های این مدل هستند. با این وجود، دوربین‌های این  دو مدل، عملکردی بسیار عالی به نسبت دیگر گوشی‌ها در این رده دارند. به طوری که حتی در نور کم نیز، می‌توان بهترین عکس‌ها را با آن گرفت.

آیفون در این دو مدل، ویژگی HDR3 را معرفی کرد. ویژگی جدیدی که با ترکیب چندین نوردهی، بهترین عکس ممکن را ایجاد می‌کند و می‌تواند در همه شرایط نوری اعمال شود؛ ویژگی در گوشی‌های سری بعد هم آورده شد. انگاری، فیلترهای UV، ND و پولاریزه را روی دوربین‌های گوشی خود متصل کرده اید.

یک پیشنهاد برای عاشقان بهترین دوربین های موبایل : در صورتی که میان خرید این گوشی و هوآوی میت 40 پرو مانده‌اید، با توجه به ویژگی‌های گفته شده، آیفون را خریداری کنید.

انواع مدل های گوشی آیفون

4. Xiaomi Mi 11 Ultra

گوشی شیائومی مای 11 اولترا، در مارس 2021 عرضه شد و توانست رتبه دوم را از نظر داشتن بهترین دوربین‌های عکاسی به خود اختصاص دهد. اگر تنها بحث سخت افزاری باشد، در این صورت گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra همه چیز دارد تا در فهرست بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی در مقاله ما قرار بگیرد.

این گوشی، دارای بزرگ‌ترین سنسور دوربین در میان تمام مدلهای موجود است و به اندازه سنسور 1 اینچی دوربین‌های کامپکت حرفه‌ای عمل می‌کند. نتیجه چنین حسگر بزرگی، توانایی گرفتن عکس‌هایی با عمق میدان بسیار زیباست. هر سه دوربین پشتی آن، وضوح تصویر 50 مگاپیکسلی دارند؛ بنابراین اهمیتی ندارد که در حال بزرگنمایی باشید یا حالت اولتراواید؛ کیفیت عکس شما به هیچ وجه به خطر نمی‌افتد. دوربین اصلی 50، دوربین اولترا واید 48و دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی دارد؛ دوربین سلفی جلو نیز 20 مگاپیکسلی عریض است.

فقط این دوربین‌ها نیستند که گوشی شیائومی مای 11 اولترا را استثنایی کرده اند؛ وجود نمایشگر AMOLED با سایز 1.1 اینچی در پشت گوشی به شما اجازه می‌دهد تا از دوربین‌های پشت برای سلفی نیز استفاده کنید؛ قابلیتی که در بیشتر گوشی‌ها امکان‌پذیر نیست.

هزینه بالای این مدل، اندازه بزرگ و البته وزن سنگین آن، شاید شما را در خریدنش، به شک بیندازد. این موبایل، هنگام بازی کردن نیز، گرم می‌شود که از معایب آن است. به جز این موارد و تنها با در نظر گرفتن قابلیت دوربین‌ها، شما با بهترین گوشی برای عکاسی روبرو هستید.

گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

5. Huawei Mate 40 Pro

موبایل هوآوی میت 40 پرو، در سال 2020 معرفی شد و سه دوربین با ویژگی‌های دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.9، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با f/3.4 و لنز فوق عریض 20 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 دارد. دوربین جلو نیز 13 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم 2.4 است. از نظر قابلیت دوربین‌ها و عکاسی، گوشی  هوآوی میت 40 پرو، رتبه چهارم را در دسته‌بندی بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی به خود اختصاص داده است.

مهم ترین نکته‌ای که در مورد گوشی‌های هوآوی باید بدانید، این است که این برند، از خدمات Google پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل بسیاری از کاربران ممکن است هنگام کار کردن با آن با مشکل رو به رو شوند. با این وجود اگر شما مشکلی با این قضیه ندارید و می‌توانید به سراغ هوآوی استور یا برنامه‌های این گوشی بروید، می‌توان از آن در لیست بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی نام برد.

فراموش نکنید که گوشی هوآوی میت 40 پرو هنوز هم بهترین دوربین عکاسی جهان را در میان گوشی‌ها ارائه می‌دهد. عکس‌هایی که با هر دو لنز معمولی و فوق عریض این موبایل، در نور خوب روز یا نور شب گرفته می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند. این در حالی است که شما در نور کم شب هم قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر هم دارید. قدرت فوکوس سریع، دوربین سلفی با لنز واید و قدرت عالی، این موبایل را در بهترین موقعیت و رتبه در میان دیگر گوشی‌ها قرار می‌دهد. قابلیت عکاسی HDR و تنظیم نور عالی عکس، از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوآوی است.

گوشی Huawei Mate 40 Pro

6. Huawei Mate 40 Pro+

مدل پلاس گوشی هوآوی میت 40 پرو، در مجموعه دوربین‌های خود، تغییراتی ایجاد کرده است که آن را در گروه دسته‌بندی بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی، یک پله بالاتر برده است. دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی آن، با دیافراگم 2.4 و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر عرضه شده است. همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو با دیافراگم 4.4 نیز به آن اضافه شده است. دیافراگم دوربین فوق عریض آن هم به 2.4 تغییر پیدا کرده است. هر چند که این تغییر کوچک، روی کیفیت عکس تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

با این حال، اگر میان خریدن این مدل با مدل قبلی آن، مردد هستید و عکاسی برای شما در اولویت است، این مدل را با قیمت بیشتر انتخاب کنید.

7. Oppo Find X3 Pro

بهترین گوشی برای عکاسی میکرو، گوشی Oppo Find X3 Pro است. گوشی‌های بسیاری پیدا می کنید که بتوانید عکس‌های خوبی با آن‌ها بگیرید اما گوشی اوپو با یک ویژگی منحصربه‌فرد، می‌تواند در بالای این لیست قرار بگیرد. دوربین 3 مگاپیکسل میکرولنز آن، با یک میکروسکوپ برابری می‌کند. با این دوربین می‌توانید تا 25 برابر (60 برابر زوم دیجیتالی) زوم اپتیکال داشته باشید. تازه، یک رینگ لایت برای روشن شدن جزئیات بهتر در چنین عکسی هم برای شما در آن تعبیه شده است.

 

لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل

باقی دوربین‌های Oppo Find X3 Pro نیز قابل رقابت با دیگر گوشی‌ها هستند. در اطراف دو دوربین‌های عریض و فوق عریض این گوشی، سنسور سونی 50 مگاپیکسلی پریمیوم یکسانی استفاده شده است. حتی اگر از سنسورهایی که برای کیفیت پایین طراحی شده‌اند هم استفاده نکنید، باز هم از عکس‌های قابل قبولی در جزئیات برخوردار خواهید شد. همچنین به خاطر داشته باشید که یک میلیارد رنگ را چه زمان گرفتن عکس و چه هنگام فیلم‌برداری نشان می‌دهد.

دوربین اصلی با 50 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض با 48 مگاپیکسل، دوربین تله 13 مگاپیکسلی و دوربین میکرولنز 3 مگاپیکسلی در پشت قرار گرفته‌اند. دوربین جلو هم 32 مگاپیکسلی بوده و بهترین کیفیت را برای عکاسی سلفی، به شما می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های عالی گوشی اپو فایند ایکس 3 پرو، طراحی ظاهری زیبای آن است. در حالی که در گوشی‌های دیگر، دوربین‌ها در پشت، بیرون زده اند؛ در این مدل، کاملا همسطح طراحی شده‌اند و هیچ بیرون‌زدگی  وجود ندارد. تمام این خصوصیات آن را در لیست بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی قرار داده است.

گوشی Oppo Find X3 Pro

8. google pixel 5

موبایل گوگل پیکسل 5، در سال 2019 به بازار عرضه شد و قابلیت عکاسی با عمر باتری عالی را به کاربرانش هدیه داد.

این گوشی شامل دوربین‌های پشتی با لنز واید 12.2 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.7 و لنز فوق عریض 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 است. شاید این دوربین‌ها در مقابل گوشی‌های دیگری که معرفی کردیم چندان به چشم نیایند اما باز هم در میان مدل‌های گوشی Google pixel این موبایل، از بهترین گوشی‌های موبایل برای عکاسی در نظر گرفته می‌شود. دوربین جلوی آن، 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2 بوده و البته در این مدل گوشی، دوربین تله فوتو وجود ندارد.

با این حال، اگر به دنبال یک دوربین عکاسی بدون سروصدا و با قابلیت فوکوس سریع هستید، ممکن است Google Pixel 5 یک گوشی مناسب برای شما باشد. دوربین دوگانه عقب در گوگل پیکسل 5 چندان چشمگیر نیست اما این نرم افزار است که واقعاً این دوربین را به برتری می رساند. نرم افزارهایی مانند Portrait Light به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی نور چهره و عکس خود را تنظیم کنید.

در همین حال، چیپست Snapdragon 765G به خوبی با سیستم عامل Android 11 کار می‌کند تا تجربه استفاده از دوربین عکاسی بدون تاخیر را داشته باشید.

گوشی google pixel 5

9. Sony Xperia 1 III

گوشی Sony Xperia 1 III گل سرسبد گوشی‌های سونی با ویژگی‌های برتر و قیمت مناسب است. البته ظاهر عجیب و غریب آن ممکن است به سلیقه هر کسی خوش نیاید اما کسانی که طرفدار این برند یا به دنبال گوشی متفاوتی هستند، قطعا از این گوشی خوششان خواهد آمد.

دوربین‌های سونی اکسپریا 1 تری، عالی هستند و در کنار صفحه‌نمایش فوق‌العاده و عمر باتری طولانی به شما اجازه می‌دهند تا کل روز عکس بگیرید.

ویژگی‌های دوربین‌های آن، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.7 و لنز 24 میلی‌متری، دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 و لنز فوق عریض 16 میلی‌متری و یک دوربین تله فوتو تطبیقی با دو لنز دارد. یک لنز تله 70 میلی‌متری با دیافراگم 2.3 و لنز دیگر 105 میلی‌متری با دیافراگم 2.8 که به شما امکان زوم اپتیکال از 2.9 تا 4.4 برابر را می‌دهد. دوربین سلفی این مدل هم 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0 است. برای فیلم‌برداری هم می‌توانید با قابلیت 4K HDR ویدئو ضبط کنید.

گوشی Sony Xperia 1 III

10. Huawei P40 Pro & P50 Pro

رتبه اول در میان بهترین دوربین های موبایل  برای عکاسی متعلق به گوشی Huawei P50 Pro است که به تازگی در جولای 2021 وارد بازار شده است. این گوشی در ادامه مدل P40 Pro بوده با این تفاوت که در دوربین‌های خود، تغییرات بسیاری ایجاد کرده و برای عکاسی تله فوتو بهترین گوشی است.

در مدل Huawei P40 Pro لنز دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دارای یک دیافراگم بسیار استاندارد f/1.9 است اما با اندازه بزرگ سنسور (برای تلفن‌های هوشمند) و OIS، همراه با لرزش گیر الکترونیکی قدرتمند هوآوی، برای عکاسی در نور کم بی رقیب است. این مدل گوشی هوآوی تقریباً در تاریکی، حتی در حالت اتوماتیک هم می‌بیند و عکس می‌گیرد؛ کاری که هیچ گوشی دیگری غیر از هوآوی نمی‌تواند انجام دهد.

همچنین، یک دوربین فوق عریض 40 مگاپیکسلی f/1.8، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی که قادر به بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر یا زوم دیجیتال 50 برابر است و یک سنسور زمان پرواز (ToF) برای ایجاد جلوه‌های بوکه (وضوح با عمق میدان کم در تصویر) وجود دارد. دوربین جلو آن هم 32 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 عریض است که پرتره‌های سلفی عالی با قابلیت HDR می‌گیرد.

گوشی Huawei P40 Pro & P50 Pro

در مدل Huawei P50 Pro هر چند که کیفیت دوربین سلفی به 13 مگاپیکسل کاهش یافته اما به جز قابلیت HDR، امکان گرفتن سلفی پانوراما را هم دارد. دوربین‌های پشتی در این مدل جدید هم تقویت شده‌اند. دوربین تله فوتو به 64 مگاپیکسلی با دیافراگم 3.5 ارتقاء پیدا کرده است که قابلیت بزرگنمایی تا 3.5 برابر را می‌دهد. دوربین فوق عریض آن، 13 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 بوده و یک لنز 40 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.6 برای عکاسی سیاه و سفید به آن اضافه شده است.

همچنین در این گوشی، از دو فلاش LED استفاده شده است. شاید در نوشتن، دوربین‌های سری جدید از سری قبلی هوآوی کم بیاورند اما در عمل، بهترین کیفیت و عکاسی را به شما هدیه می‌دهند.

گوشی Huawei P40 Pro & P50 Pro

نتیجه‌گیری از بهترین دوربین های موبایل

این لیست تنها بخشی از بهترین دوربین های موبایل برای عکاسی را معرفی می‌کند که در رتبه‌بندی‌ها از نظر مخاطبان، جایگاه خوبی دارند. طبعا این لیست در طول زمان، تغییر خواهد کرد و مدل های بهتری روانه بازار خواهند شد که روی دست این مدل‌ها می‌زنند. ورود گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ یا ترکیبی از گوشی-تبلت را در آینده بیشتر شاهد خواهیم بود که البته روی فناوری دوربین آن نیز، به خوبی کار شده است. به خاطر داشته باشید که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، می‌بایست هر چند سال، گوشی خود را عوض کنید. پس چه بهتر که به سراغ اولین‌ها در این لیست نورنگار بروید.

 

 

دوربین های موبایل در سال های اخیر به طور چشمگیری پیشرفت کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها توانایی‌های حرفه‌ای در عکاسی و فیلمبرداری را دارا می‌باشند.

سوالات متداول در مورد بهترین دوربین های موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری

  1. کدام گوشی هوشمند دارای بهترین دوربین برای عکاسی است؟ پاسخ به این سوال بستگی به ترجیحات شما و استفاده‌های خاص شما دارد. اما برخی از گوشی های معروف و پرطرفدار برای عکاسی شامل آیفون 13 Pro و 13 Pro Max، سامسونگ Galaxy S23 Ultra و Gسامسونگ گلکسی Z Fold 4 می‌باشند.
  2. چه ویژگی هایی در دوربین موبایل برای عکاسی حرفه‌ای مهم است؟ برخی از ویژگی های مهم در دوربین موبایل برای عکاسی حرفه‌ای عبارتند از: سنسور با رزولوشن بالا، پایدارسازی تصویر، دقت و وضوح تصویر، توانایی عملکرد در شرایط نوری مختلف، اپتیکال زوم بزرگ، قابلیت عکاسی با فوکوس عمق و حالت های تصویربرداری اختصاصی مانند عکاسی نیتیو و لایت‌پینت.
  3. آیا تعداد مگاپیکسل‌ها تنها عامل تعیین کننده کیفیت دوربین موبایل است؟ خیر، تعداد مگاپیکسل‌ها تنها عامل تعیین کننده کیفیت دوربین موبایل نیست. عواملی مانند سایز سنسور، پردازش تصویر، تراشه‌های تصویربرداری پیشرفته و اپتیک دوربین نیز در کیفیت نهایی عکس‌ها تأثیرگذار هستند.
  4. آیا لنز های اضافی برای دوربین موبایل وجود دارند؟ بله، برخی از شرکت‌ها و شرکت‌های سومی لنز‌های دوربین های موبایل عرضه می‌کنند. این لنز‌ها می‌توانند شامل لنز‌های تله‌فوتو، عریض‌نما و ماکرو باشند و قابلیت‌های خاصی را به دوربین موبایل اضافه کنند.

به هر حال، همیشه مهم است که نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید و قبل از خرید، نقد و بررسی‌های مربوط به دوربین های مختلف را مطالعه کنید تا بهترین دوربین موبایل برای خود را انتخاب کنید.

1 Comment

  • داود گفت:

    الان شما دارین نظر اشتباهیی در خرید تلفن برا عکاسی میدین پی پنجاه خیلی خیلی بهتر از سامسونک اس ۲۱ الترا هست و می یازده الترا خیلی خیلی از این دودا هم قوی تر و فیلم برداریش حرفه ای تره کل مشخصات شما اشتباهه لطفا اطلاعات غلط ندین به مردم می یازده الترا حتی از اس ۲۲ الترا هم خیلی بهتره تو بخش دوربین.شما اعداد دوربین رو در نظر میگیرن که میان رده ها هم دوربین ۱۰۸ دارن الان .الان برترین دوربینو انر مجیک و دومی می یازده الترا وپی پنجاه پرو .اصلا تو بخش دوربین سامسونگ گزینه ۷به پایین رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *