021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی بهترین برنامه‌ های آهنگ سازی با گوشی و کامپیوتر

معرفی بهترین برنامه‌ های آهنگ سازی با گوشی و کامپیوتر

برنامه‌های ساز برای آهنگ سازی

با برنامه‌های ساز می‌توانید بدون داشتن سازی مثل گیتار یا پیانو صدای آن را داشته و با آن‌ها آهنگ بنوازید. با این سازهای دیجیتالی، زدن یک آهنگ یا تمرین موسیقی بسیار راحت خواهد بود. انتخاب بهترین برنامه آهنگ سازی از میان چنین تنوعی بسیار سخت است. به همین خاطر پرطرفدارترین نرم‌ افزار های آهنگ‌ سازی با ساز را در سال 2022 به شما معرفی می‌کنیم.

یادتان باشد که برای حرفه‌ای شدن در استفاده از تمامی این نرم‌افزارها و خروجی بهتر، شما به تجهیزات ضبط صدا مثل میکروفون، هدفون برای مانیتورینگ، فضایی آکوستیک و سایر تجهیزات صدا نیاز دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برنامه‌های کامپیوتر

AmpliTube Custom Shop

اگر به ساز گیتار علاقه دارید و می‌خواهید با گیتار آهنگی بنوازید، برنامه آهنگ سازی AmpliTube Custom Shop را پیشنهاد می‌دهیم. شرکت IK Multimedia یک برنامه جانبی از AmpliTube را در اختیار کاربران قرار داده که برای مدل‌سازی آهنگ‌های زده‌شده با گیتار استفاده می‌شود.

این نرم‌افزار رایگان، 24 مدل اولیه رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که هر کدام می‌تواند زمینه کاری شما باشد. برنامه AmpliTube Custom Shop 2 افکت راک و 3 میکروفون دارد. حتی هنگام ضبط صدای گیتار می‌توانید مکان میکروفون را خودتان انتخاب کنید.

صداهای AmpliTube برای ساخت آهنگ مناسب هستند و جدای از سفارشی‌سازی محیط کاربری، می‌توانید در صورت نیاز از فروشگاه افکت‌ها، آمپرها و جعبه‌های stompbox بیشتری خریداری کنید.

SyndtSphere

اگر مبتدی هستید و تازه می‌خواهید با برنامه های آهنگ سازی کار کنید، نرم‌افزار SyndtSphere مناسب شماست. این نرم‌افزار توسط یک شرکت سوئدی طراحی شده و فضایی بسیار ساده همانند یک بازی دارد که هر کسی در آن به‌راحتی می‌تواند آهنگ بسازد.

ملودی‌های سیتی‌سایزر و دیگر سازها را می‌توانید با این نرم‌افزار داشته باشید. این برنامه بیش از 70 تنظیم اولیه از آهنگ‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید تنها با چرخاندن یک دکمه کروی مانند، صدای آن‌ها را تغییر دهید.

شاید محیط ساده و بازی مانند آن، کاربران حرفه‌ای را ابتدا ناامید کند اما با کمی کاوش در آن، متوجه می‌شوید که چیزی کمتر از دیگر برنامه‌های آهنگ‌سازی ندارد.

برنامه‌های گوشی اندروید

Beat Snap (رایگان)

با کمک اپ Beat Snap می‌توانید در کمترین زمان، یک آهنگ کامل بسازید. این برنامه آهنگ سازی رایگان، ساختاری بسیار گویا و آسان دارد. این نرم‌افزار به کاربر امکان 30 بار اصلاح بیت و درام و تنظیم مجدد قطعه‌ها را می‌دهد.

نرم‌افزار بیت‌ اسنپ دارای ویژگی Step Sequencer است که به آهنگ‌ساز برای ارائه بیشترین خلاقیت کمک می‌کند. در فروشگاه آنلاین Beat Snap بیشتر از 200 ساز و 500 صدای سمپل برای خرید موجود است.

نرم افزار آهنگ سازی بیت اسنپ، 6 افکت در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را به شکل زنده (Realtime) به قطعه موسیقی اضافه کنید. بیت اسنپ دارای مترونوم، Loop Sequencer،  شانزده پد و 2 گرید است. با کمی آشنایی ابتدایی با کامپیوتر و موسیقی، می‌توانید از کارکردن با بیت اسنپ لذت ببرید.

Tunable (غیر رایگان)

درصورتی‌که تصمیم به ساخت موسیقی و نوازندگی دیجیتال به کمک مترونوم یا تیونر را دارید، نرم‌افزار Tunable در پلی استور گزینه‌ای عالی است. برنامه Tunable یک ‏ابزار تمرین ساخت موسیقی است و با کمک تصاویر سازها برای یادگیری و تمرین موسیقی به کمک شما می‌آید.

اگر می‌خواهید نوآموزان را به موسیقی علاقه‌مند کنید، اپلیکیشن Tunableبهترین نرم‌افزاری است که در اختیار دارید. صفحه اصلی این برنامه آهنگ سازی دارای تصاویر بسیار گویا و آموزنده برای تجسم بهتر گام و زمان است.

اپلیکیشن Tunable یک ابزار عالی برای شروع موسیقی حرفه‌ای است؛ چون از شیوه‌های درست آموزش موسیقی آکادمیک بهره گرفته است.

گزینه رکورد در این اپلیکیشن، می‌تواند تمرین و عملکرد نوازنده را ثبت کرده و سیر پیشرفت در نوازندگی را به نوازنده و استاد نشان دهد. در نرم‌افزار هر تن و آکورد با گزینه‌های رنگی متنوع طراحی شده که نوازنده بتواند سریع‌تر آن‌ها را به خاطر سپرده و بنوازد. مزیت دیگر این نرم‌افزار، انتقال نت‌ها به سازی دیگر است.

نرم‌افزار Tunable به‌خصوص برای تنظیم قطعه‌های مخصوص سازهای بادی و زهی طراحی شده است.

uFXloops Music Studio (رایگان)

اگر یک استودیو شخصی برای خلاقیت موسیقیایی ندارید، می‌توانید در پلی استور، اپلیکیشن uFXloops Music Studio را رایگان روی گوشی اندرویدتان نصب کنید. برنامه UFXloops تجهیزات بزرگ و حرفه‌ای را شبیه‌سازی کرده و نحوه کار آن‌ها را به کاربر می‌آموزد. با کمک uFXloops می‌توانید در مدت کوتاهی، تجربه DJ شدن را کسب کرده و ری‌میکس‌های خلاقانه بسازید.

امکاناتی از قبیل 200 پروژه، 3000 سمپل رایگان و 3000 صدای گوناگون برای انواع سازها با نصب این نرم‌افزار، در اختیارتان قرار می‌گیرد. بیت‌های ساخته‌شده معروف ویولن و گیتار در این برنامه آهنگ‌ سازی برای ترانه‌سرایان و نوازندگان می‌تواند مفید و کارگشا باشد.

این نرم افزار آهنگ سازی پیشرفته، یک درام کیت و سینتی‌سایزر مجازی برای کاربران فراهم کرده است. 99 آهنگ و 64 صدای پلی‌فونیک نیز در این برنامه عرضه‌ شده که می‌تواند الگوهای ساخت آثار جدید شما باشد. امکانات این برنامه بسیار گسترده بوده و برای آهنگسازان آماتور و حرفه‌ای مناسب است.

Hip-Hop Producer Pads (رایگان)

برای خیلی‌ از نوازنده‌ها پیش‌آمده که موسیقی مناسبی برای مهمانی و دورهمی یا سفرهای گروهی نداشته باشند و به دنبال راهی باشند تا آهنگی جدید و خلاقانه بسازند.  برنامه Hip-Hop Producer Pads راه‌حل مناسب شماست. با این نرم‌افزار می‌توانید موسیقی‌های راک، هیپ‌هاپ و ری میکس‌های اختصاصی و باکیفیت بسازید.

این نرم‌افزار رایگان همه امکانات تولید ریمیکس را روی موبایل شما می‌آورد. برای خارج نشدن از ریتم، منو این برنامه آهنگ سازی حاوی یک مترونوم دقیق نیز هست. درام پیشرفته این اپلیکیشن می‌تواند تمپو و کیفیت مورد علاقه شما را به هر قطعه موسیقی وارد کند.

سمپل‌های رایگان موجود در برنامه نیز ابزار قدرتمند دیگری برای کاربران این برنامه است. با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید روی کمک Hip-Hop Producer Pads و ساختن یک شب شاد و خاطره‌انگیز حساب کنید.

RD4 Groovebox (غیر رایگان)

اگر بخواهید موبایل اندروید را به یک مجموعه ساز موسیقی به‌علاوه سینتی‌سایزر مجازی و ماشین نواختن درام تبدیل کنید، باید RD4 Groovebox را روی موبایلتان نصب کنید. برای آشنایی اولیه می‌توان دمو رایگان برنامه را نصب کرد ولی بهتر است بدانید که امکانات برنامه ارزش خریدن اشتراک آن را دارد.

این برنامه از قابلیت چند لمسی گوشی‌های اندرویدی هوشمند استفاده کرده و جلوه‌های یک سینتی‌سایزر و درام واقعی را ایجاد می‌کند. این برنامه آهنگ سازی، یک اپلیکیشن تفننی نیست و کاملاً ظریف و هنرمندانه برای انگشتان نوازندگان طراحی شده است. با تغییر نوسانگرها، فیلترهای تشدیدکننده و پاکت‌های صوتی این نرم‌افزار می‌تواند مثل یک سینتی‌سایزر بزرگ، موسیقی بسازد.

با این برنامه می‌توان سازها را به‌صورت جداگانه برای 4 کانال انتخاب کرد و سازهای زنده یا نواخته شده را با ترتیب برای هر ساز ضبط کرد.

[relatedpost post=”298665″]

برنامه RD4 دارای کنترل‌ها و منوهای کامل آنالوگ، میکسر، Sequencer، بیس‌لاین، بیت‌میکر و آدیوافکت‌های بی‌نظیری است. جلوه‌های صوتی اعوجاج، تکرار کلمات (Reverb)، تأخیر و زمینه کنترل صدا در جهات X/Y از دیگر قابلیت‌های برنامه RD4 است که شما را از یک مبتدی به یک آهنگ‌ساز حرفه‌ای تبدیل می‌کنند.

DM1 – The Drum Machine (غیر رایگان)

اگر به سازهای الکترونیکی علاقه دارید، برنامه DM1 – The Drum Machine می‌تواند برای ساخت موسیقی به شما کمک کند. انواع صداهای دست زدن و دیگر افکت‌ها در این برنامه وجود دارد که با زدن روی دکمه‌های آن می‌توانید یک لوپ موسیقی بسازید.

این برنامه‌ ساز درام با ترکیب صداها با اسامی مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا روی نمونه‌ها و ایده‌های اولیه خود به‌سادگی کار کنید. درنهایت با کمی تلاش و صرف وقت، حتی می‌توانید آهنگ‌های متال و رپ را با این برنامه بنوازید. این نرم‌افزار را بهترین برنامه آهنگ سازی درام و برنامه بیت سازی حرفه‌ای رپ روی iOS می‌دانند.

برنامه‌های گوشی آیفون (IOS)

Simply Piano by JoyTunes (رایگان)

یک برنامه سنتی‌تر برای سیستم‌عامل IOS و یادگیری نواختن موسیقی با تمرکز بر پیانو، اپلیکیشن Simply Piano by JoyTunes است. این برنامه آهنگ‌ سازی به شما کمک می‌کند تا آیفون خود را در نزدیکی پیانو یا کیبورد خود نگه دارید و سپس روی یک سری از درس‌های نوازندگی تمرین کنید.

نت‌های موسیقی روی صفحه ظاهر شده و هم‌زمان با نواختن شما جلو می‌روند. این برنامه از میکروفون گوشی برای گوش دادن به آنچه که در حال نواختن هستید، استفاده می‌کند و مهارت‌های شما را ارزیابی می‌کند. این برنامه یکی از دردسترس‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین برنامه های آهنگ‌ سازی با گوشی است.

Figure (رایگان)

اپ Figure توسط یکی از معتبرترین شرکت‌هایی (Propellerhead Software) که در زمینه موسیقی و تکنولوژی فعالیت می‌کنند به بازار عرضه‌شده است. ابزارها و سازهای اپلیکیشن رایگان Figure توسط بسیاری از نوازندگان حرفه‌ای استفاده می‌شود که همین موضوع آن را تبدیل به یکی از بهترین برنامه‌ های آهنگ‌ سازی با گوشی آیفون کرده است.

این برنامه آهنگ سازی تنها روی IOS نصب می‌شود و همه افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. یک برنامه لمسی برای ایجاد لوپ‌های موسیقی یا سمپل‌های الکترونیکی با استفاده از درام، باس و ملودی‌های لید یا اصلی بوده که به دانش قبلی راجع به موسیقی نیاز ندارد.

همچنین می‌توانید نمونه‌های افراد دیگر را بررسی کرده، دوباره میکس کنید و نمونه آهنگ‌های خودتان را با دیگران، به اشتراک بگذارید.

GarageBand (غیر رایگان)

اپلیکیشن GarageBand تنها روی گوشی‌های آیفون نصب می‌شود و نصب آن‌ هم هزینه دارد. برنامه گوشی آن در مقابل نسخه کامپیوتری، کم نمی‌آورد و همانند یک بازی شگفت‌انگیز برای مبتدی‌ها عمل می‌کند.

با انتخاب یکی از سازهای درام، بیس، گیتار و پیانو آهنگ‌های خودتان را بسازید. حتی می‌توانید از سازهای هوشمند آن‌ هم استفاده کرده و ریمیکس‌های جذابی درست کنید. با ماهرشدن در استفاده از این برنامه، کم‌کم می‌توانید کارهای جالب‌تر و منحصربه‌فردتری انجام داده و حتی کارهای خود را برای ارزیابی توسط دیگران به اشتراک بگذارید.

Loopimal (غیر رایگان)

تنها برنامه‌ای که در این گروه به‌طور خاص، کودکان را هدف قرار می‌دهد و روی آیفون نصب می‌شود، برنامه Loopimal است. حتی والدین نیز از این برنامه استقبال بی‌نظیری داشته‌اند. ظاهر رنگارنگ و بازی‌های جذابی که دارد، کودکان را جذب این بازی می‌کند.

کودکان می‌توانند با ترکیب انیمیشن‌هایی از انواع حیوانات، اشکال و صداهای مختلف آهنگ بنوازند و برای هر حیوان ثبت کنند. حتی می‌توانند حداکثر چهار آهنگ را هم‌زمان برای 4 حیوان مانند گوریل، خوک، تنبل و یک اختاپوس ساخته و پخش کنند. حیوانات با این ریتم‌های ملودیک، می‌رقصند و بازی جذابی را برای کودکان ایجاد می‌کنند. ریتم‌های ملودیک و بیس در این برنامه زده می‌شوند.

Scape (غیر رایگان)

شاید در ابتدا کار با برنامه آهنگ‌ سازی scape برایتان عجیب به نظر برسد اما به‌راحتی و تنها با چند حرکت ساده در آن، می‌توانید یک آهنگ آمبیانت یا تجربی بسازید.

این برنامه توسط یک موسیقیدان معروف به نام برایان انو (Brian Eno) و شریکش پیتر چیلورز (Peter Chilvers) ساخته‌شده است. در این برنامه با انتخاب اشکال مختلف و قرار دادن آن‌ها در زمینه‌های مختلف می‌توانید آهنگ‌های آمبیانت یا محیطی بسازید.

این برنامه آهنگ سازی برای افرادی که به دنبال ساخت موسیقی فیلم و انیمیشن هستند نیز بسیار کارآمد است. همچنین درک شما را از موسیقی و اشکال اطرافتان متفاوت می‌کند.

SongMemo (رایگان) برای iOS و اندروید

علاقه‌مندان به موسیقی همیشه دنبال یک برنامه ضبط و نگهداری انواع صدا و موسیقی هستند. اگرچه این برنامه برای آیفون طراحی شده اما می‌توانید نسخه اندروید آن را هم پیدا کنید.

نرم‌افزار SongMemo یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید صداهای موردعلاقه خود را ضبط و نگهداری کنید. صدای خود و عزیزانتان یا قسمت‌هایی از یک تراک صوتی و ترانه را می‌توان با SongMemo ذخیره کرد.

قابلیت‌های برنامه فقط به ضبط صدا خلاصه نمی‌شود و می‌توانید فایل‌های صوتی و نت‌های جدید یا شعر تازه‌ای را به هر فایل صوتی که می‌خواهید، اضافه کنید. قابلیت اضافه کردن صدای خواننده و سپس افزودن صدای سایر سازها نیز از امکانات دیگر این برنامه است.

می‌توانید عنوان و متن هر آهنگ را ویرایش کنید و انتقال فایل‌ها به مموری نیز با نصب نسخه رایگان برنامه امکان‌پذیر است. این برنامه یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای ترانه‌سرایان و آهنگسازان است.

Magic Piano (رایگان) برای iOS و اندروید

دومین برنامه‌ای که شرکت Smule برای آهنگ‌سازی به بازار عرضه کرد، برنامه Magic Piano بود. این برنامه آهنگ سازی از شما می‌خواهد که همراه با طیف وسیعی از آهنگ‌های پاپ و کلاسیک و در یک پیانوی مجازی آهنگ خود را بنوازید.

پس‌ از آن می‌توانید پیانونوازی‌های خود را با دیگر افراد در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. یکی از ویژگی‌های این نرم افزار آهنگ سازی امکان اتصال به برنامه Sing- Karaoke و اجرای دونفره موسیقی با دیگر افراد و دیگر سازهاست. حتی اگر به حالت کارائوکه علاقه ندارید، می‌توانید از این برنامه آهنگ سازی با گوشی برای آرامش یافتن و کم کردن استرس استفاده کنید.

Sing- Karaoke (رایگان) برای iOS و اندروید

این اپلیکیشن روی هر دو گوشی‌های اندرویدی و iOS نصب می‌شود. شرکت آمریکایی Smule با این هدف که افراد بیشتری به سمت موسیقی جذب شوند و در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند، چنین برنامه‌ای را ساخته است.

در این برنامه می‌توانید به ضبط موسیقی و کارائوکه خانگی بپردازید. می‌توانید در کنار کاتالوگ بزرگی از آهنگ‌ها، یکی را انتخاب کرده و بخوانید. از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن Sing Karaoke، امکان دوئت و خوانندگی دونفره است.

هرچند که نسخه اولیه و دمو آن رایگان است اما پرداخت درون برنامه‌ای دارد و برای اشتراک ماهیانه آن باید مبلغی بپردازید. از دلایل محبوبیت این برنامه، امکان‌ همخوانی با ستاره‌های بزرگ موسیقی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برنامه‌های آهنگ‌سازی همه‌کاره

در این برنامه‌های آهنگ‌سازی می‌توانید علاوه بر نواختن موسیقی، به ویرایش و میکس آهنگ‌های مختلف بپردازید. این نرم‌افزارها تنها برای حرفه‌ای‌ها نیست و اگر مبتدی هستید هم با کمی کنکاش درون آن‌ها می‌توانید ری میکس‌های خوبی بسازید.

برنامه‌های کامپیوتر

GarageBand

راحتی در استفاده، تلفیق سبک‌های مختلف موسیقی و قدرت بالای نرم‌افزار GarageBand، ارزش آن را در میان کاربران مک بالا برده است. گرچه این نرم‌افزار، فاقد چند ویژگی مانند خروجی گرفتن MIDI است اما همچنان کار شما را برای ساخت آهنگ راه می‌اندازد.

داشتن ویژگی درام به همراه راحتی در استفاده برای ساخت هر سبک از موسیقی که می‌خواهید، نرم‌افزار GarageBand را تبدیل به یکی از بهترین برنامه‌ های آهنگ‌ سازی روی PC MAC کرده است. می‌توانید هر سازی که می‌خواهید را درون این برنامه وارد کرده و نت مورد نظر خود را با آن بنوازید.

دکمه‌های کنترل و هزاران الگو و آهنگ برای شروع کار دارد و می‌توانید ایده‌های خوبی از آن دریافت کنید. حتی با کامپیوتر مکینتاش می‌توانید به کتابخانه موسیقی اپل (Apple Loops sound library) هم دسترسی داشته باشید. برای ساخت هر قطعه موسیقی از 255 آهنگ می‌توانید استفاده کنید.

Waveform Free

نرم‌افزاری که تمام ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد، Waveform Free است. ورژن جدید این نرم‌افزار رایگان نیست اما ورژن‌های قدیمی آن به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته‌اند. با هر بار آپدیت این برنامه، شما هم می‌توانید آپدیت رایگان دریافت کنید.

محیط کاربری نرم‌افزار Waveform Free بسیار پویا و قابل‌انعطاف بوده و می‌توانید هر طور که می‌خواهید آن را تغییر دهید. تعداد نامحدودی از آهنگ‌های صوتی و MIDI را در اختیارتان قرار می‌دهد. پلاگین‌های جالبی هم برای ساخت آهنگ لوپ یا سمپل در اختیارتان قرار می‌دهد.

قبل از اینکه بتوانید نرم‌افزار را دانلود کنید، از شما خواسته می‌شود که یک آدرس ایمیل و رمز عبور برای ایجاد یک حساب کاربری وارد کنید. وقتی نرم‌افزار را برای اولین بار پس از نصب اجرا می‌کنید، اعلانی مبنی بر اجرای آن در حالت نمایشی مشاهده می‌کنید اما نگران نباشید. روی «…Unlock» کلیک کنید و سپس آدرس و رمز عبوری را که قبلاً تنظیم کرده‌اید وارد کنید. در نهایت تمام ویژگی‌های نرم‌افزار در دسترستان خواهد بود.

Cakewalk

برنامه Cakewalk را می‌توان کامل‌ترین و بهترین برنامه آهنگ سازی دانست. این نرم‌افزار پکیج کاملی از موسیقی را به همراه ابزارهای میکس و مسترینگ پیشرفته و صدا و MIDI نامحدود در اختیارتان قرار می‌دهد.

این برنامه با نام Cakewalk SONAR هم شناخته می‌شود و می‌توانید رایگان آن را دانلود کنید. برنامه Cakewalk یک بسته کامل تولید موسیقی با ابزارها و سازهای خلاقانه ترانه‌سرایی، آهنگ‌های صوتی نامحدود برای ضبط‌های و مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش است. در نهایت هم پس از اتمام کار، می‌توانید آهنگ خود را مستقیماً در SoundCloud، Youtube، Facebook و بسیاری از سایت‌های دیگر منتشر کنید.

دقت کنید که این نرم‌افزار تنها روی ویندوز 10 نصب می‌شود.

برنامه‌های گوشی اندروید

MixPads (رایگان)

برنامه MixPads برای علاقه‌مندان به تکنو، هیپ‌هاپ و ریمیکس بسیار مناسب است. می‌توانید پس از چند دقیقه آشنایی و تمرین با کلیدها و منوهای برنامه به آن مسلط شوید. با کمک MixPads می‌توانید صدا را ضبط کرده و با تراک‌های موسیقی دلخواه، ترکیب کنید.

همان‌طور که از نام MixPads پیداست این اپ، یک پد و زمینه برای ترکیب صدا و موسیقی و ساخت میکس‌های هیپ‌هاپ دارد. برای ساخت قطعه‌های هیپ‌هاپ، معروف‌ترین آهنگ‌های دی‌جی‌های جهان، در نرم‌افزار گنجانده شده است تا کار شما آسان‌تر شود. این برنامه دارای افکت پرکاربرد Reverse بوده و تکثیر قطعه‌های موسیقی و معکوس کردن آن‌ها می‌تواند تنوع نامحدودی در موسیقی ایجاد کند.

در منو برنامه با هر تاچ، می‌توانید ریتم تازه‌ای ایجاد کنید. نرم‌افزار میکس پد، 12 پد برای میکس در اختیارتان قرار می‌دهد. با این برنامه آهنگ سازی می‌توانید جعبه موسیقی کوبه‌ای ایجاد کرده و آهنگ‌ها را مخلوط کنید.

همچنین برنامه میکس پد یک روش ساده برای ایجاد موسیقی الکترونیک و مجموعه‌های DJ است. نواختن موسیقی کوبه‌ای مجازی، راهی بسیار عالی برای آشکار کردن خلاقیت موسیقی در افراد است.

با میکس پد می‌توانید صدای خود و هر صدایی را از میکروفن ضبط کرده و از آن برای ساخت موسیقی استفاده کنید. از رنگ‌ها برای کمک به نوازنده استفاده شده و برنامه از فرمت‌های mp3، wav، ogg و بسیاری فرمت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. می‌توانید موسیقی را در ژانرهای تکنو، هیپ‌هاپ، لارج‌روم، الکترونیک، دام و چندین ژانر دیگر بسازید.

n-Track Studio DAW 9 (رایگان)

خیلی از افراد شاید برنامه n-Track Studio DAW  را بهترین نرم افزار آهنگ سازی اندروید بدانند؛ برنامه‌ای که موبایل اندرویدی را به یک استودیو ضبط و بیت ساز (Beat Maker) کامل تبدیل می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید هر قطعه صوتی را در حین پخش باهم ترکیب کرده و به آن جلوه‌های دلخواه اضافه کنید. با استفاده از ضربه زدن می‌توانید بیت‌های جدید بسازید.

میکروفن موبایل در اختیار برنامه بوده و هر آوایی را می‌توانید به آن وارد کنید. با استفاده از کیبورد مجازی می‌توان قطعه دلخواه را با فرمت MIDI تولید کنید. پشتیبانی از Step Sequencer در این برنامه به شما کمک می‌کند تا تمرکزتان را روی تولید موسیقی معطوف کنید.

می‌توانید روی هر ترک، 2 افکت نیز اعمال کنید. برنامه با موتور صوتی 64 بیتی، توانمندی بالایی به کاربر گوشی اندروید برای ساخت و میکس موسیقی می‌دهد. همچنین از USB چند کاناله پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توان هم‌زمان از دستگاه‌های متصل شده با USB به موبایل، آهنگ‌های مختلف را به برنامه وارد و آن‌ها را میکس کرد.

با خرید اشتراک برنامه آهنگ‌ سازی n-Track Studio DAW می‌توانید قابلیت‌های بیشتری مثل جلوه‌های ویژه، خروجی و ذخیره آثارتان با فرمت WAV یا MP3 را در اختیار داشته باشید.

برنامه‌های گوشی آیفون (IOS)

Soundtrap (رایگان)

اگر تصمیم به ساخت یک پادکست با موضوع موسیقی دارید، بهترین برنامه آهنگ‌ سازی که می‌تواند همه توقعات شما را برآورده کند Soundtrap است. با استفاده از برنامه Soundtrap، شنوندگان شما تصور خواهند کرد که در یک استودیوی مجهز مشغول کار هستید.

با این برنامه می‌توانید از دوستانتان دعوت کنید تا از راه دور و با گپ، در ضبط برنامه با شما همکاری کنند. هم‌زمان با ساخت موسیقی و گپ و گفت با دوستان، می‌توانید فایل آن را در فضای ابری ذخیره کرده و برای سایر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

منوی Antares Auto-Tune قابلیت ویرایش صدای شما را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید اجرایی حرفه‌ای و رادیویی داشته باشید. قابلیت‌های برنامه Soundtrap در به اشتراک‌گذاری پیشرفته و سریع صوت از طریق توییتر، فیس‌بوک، مسنجر، واتس‌آپ و ساندکلود برای کار در شبکه‌های اجتماعی بی‌نظیر است.

همچنین از لوپ‌ها و سمپل‌های باکیفیت در برنامه برخوردار می‌شوید. این برنامه با همه سیستم‌عامل‌های موجود و قدیمی سازگار است و می‌توان نتیجه کار را در رایانه نیز ادامه داد و ذخیره کرد.

Ninja Jamm (رایگان) برای iOS و اندروید

برنامه Ninja Jamm برای هر دو گوشی‌های اندرویدی و iOS طراحی شده است. یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌ها و بهترین برنامه های آهنگ سازی با گوشی و کامپیوتر است که می‌توانید با آن نمونه‌ها و ری‌میکس‌های جذابی بسازید.

شرکت Ninja Tune با ساخت این برنامه به طرفداران موسیقی این امکان را داد تا به آهنگ‌های موسیقیدان‌هایی مانند Amon Tobin، Mr Scruff و Coldcut دسترسی داشته باشند. سپس از روی این موسیقی‌ها، ریمیکس موردنظر خود را بسازند. در این برنامه می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ای پکیج‌های مختلف از موسیقی‌دان‌ها را بخرید و هر آهنگی را که دوست دارید، بسازید یا ریمیکس کنید.

Music Maker Jam (رایگان) برای iOS و اندروید

به دنبال برنامه بیت سازی حرفه‌ای رپ هستید یا نرم‌افزاری که بتوانید لوپ سازی کنید و نمونه‌های اولیه از آهنگ‌ها را بسیار ساده بنوازید؟ اپلیکیشن Music Maker Jam از نظر بسیاری از کاربران، بهترین نرم افزار آهنگ سازی موسیقی رایگان برای گوشی‌های اندرویدی و IOS است. با کمک لوپ‌ها، بیت‌ها و سمپل‌های باکیفیت این برنامه می‌توانید ساخت موسیقی را شروع کنید.

فرقی نمی‌کند که سازنده حرفه‌ای موسیقی باشید یا فقط برای تفریح بخواهید اثری بسازید، برنامه Music Maker Jam دارای گرافیک بسیار جذاب با منو پیشرفته و زیبا بوده که برای علاقه‌مندان به R&B و HIP-HOP در ساخت بیت‌های موسیقی بسیار کارساز است.

برنامه Music Maker Jam با مدیریت بیش از 50 هزار لوپ و 300 صوت مخصوص میکس، بهترین برنامه آهنگ سازی برای ساخت موسیقی موردعلاقه شماست. امکان ضبط صدا با یک یا دو لمس و ترکیب سریع آن با لوپ‌ها همان چیزی است که هر موزیسین هیپ‌هاپ نیاز دارد.

این برنامه قابلیت ضبط موسیقی با ترکیب عالی در 8 کانال را می‌دهد. حتی با تکان دادن موبایل یا لپ‌تاپ می‌توانید با این برنامه ضرب‌آهنگ و ریمیکس بسازید.

این برنامه شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزار در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی است و می‌تواند بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید استعداد شما را شکوفا کند. برنامه Music Maker Jam لیستی از نمونه‌های مختلف را در اختیارتان می‌گذارد و همچنین می‌توانید با مراجعه به دیگر برنامه‌ها، نمونه آهنگ‌های متال و چیپتون را هم خریداری کنید.

برنامه های آهنگ سازی با گوشی و کامپیوتر که در این مقاله معرفی شدند. تنها محدودی از برنامه‌های موجود در app store یا GooglePlay هستند. حتی بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از برنامه بازار هم روی گوشی خود نصب کنید. شما از چه برنامه‌هایی برای ساخت موسیقی استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه