دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین دوربین‌های عکاسی در شب؛ شکار تصویر از تاریکی

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین‌های عکاسی در شب؛ شکار تصویر از تاریکی

عکاسی در شب، یکی از مهیج‌ترین انواع عکاسی است که به دلیل ثبت تصاویر منحصر به فرد، توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. این شیوه عکاسی به 3 فاکتور دوربین مناسب، تکنیک‌های ویژه و نوردهی کافی نیاز دارد. اگر می‌خواهید در دل شب، نگاره‌ای خلاقانه از کیهان یا فضای شهری ثبت کنید حتما با خودتان می‌گویید “بهتر است چه دوربینی بگیرم؟” یا “دوربین عکاسی در شب، باید چه امکاناتی داشته باشد؟”

ما در این مقاله از نورنگار، ضمن پاسخگویی به سوالات ذکرشده، علاوه بر معرفی بهترین دوربین شب به تفکیک نام برند، تکنیک‌های لازم را برایتان شرح داده‌ایم تا بتوانید تصاویری زیبا خلق کنید.

بهترین دوربین های عکاسی نجوم

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دیدن ستاره‌های دنباله‌دار، پستی بلندی ماه و زیبایی سایر اجرام آسمانی برایتان لذت بخش است؛ می‌توانید از دوربین عکاسی در شب، برای ثبت این زیبایی‌های خلقت استفاده کنید. در تعریف کلی، بهترین دوربین عکاسی نجومی، قادر به ثبت بیشترین جزئیات آسمان در هنگام عکس‌برداری است. بنابراین قبل از خرید دوربین مناسب، باید به هدف خود از عکاسی توجه کنید؛ آیا به دنبال ثبت تصاویری از عمق کهکشان هستید؟ یا می‌خواهید سطح بیشتری از آسمان را در قاب تصویر خود به نمایش بگذارید؟

بهترین دوربین های عکاسی نجوم
با تمرین و تجربه می توانید عکس های نجومی شگفت انگیزی با هر دوربینی بگیرید.

از آنجایی که عواملی مانند حساسیت به نور(ISO)، سرعت عمل، فریم دوربین(Frame) و قابلیت اتصال به تلسکوپ در دوربین مورد استفاده نجوم اهمیت دارد، بهتر است دوربین‎‌های فول فریم Canon EOS R8 ،Nikon D850 و Sony A1 را از سه برند شناخته شده به عنوان بهترین دوربین های عکاسی نجوم، مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به اختصار، هر کدام از این دوربین‌ها را توضیح می‌دهیم:

1. دوربین Nikon D850

این دوربین فول فریم با بدنه‌ای متوسط از جنس آلیاژ منیزیوم، حساسیت نوری بین 64 تا 25600 دارد و می‌تواند در هر ثانیه 7 عکس پیاپی ثبت کند. امکان کنترل از راه نور و فوکوس دستی با 151 نقطه، از جمله دلایل انتخاب این دوربین برای عکاسی نجوم است.

دوربین Nikon D850

نیکون D850 یک دوربین dslr فول فریم با وضوح 46 مگاپیکسل است که برای عکاسی نجومی گزینه ای عالی است.

2. دوربین Canon EOS R8

سنسور فول فریم در این دوربین کانن، تصاویری با رزولوشن بالا و رنگ بندی مطلوب در اختیارتان قرار می‌دهد. این دوربین با IOS بین 100 تا 102400، به شما کمک می‌کند تا در شرایط محدود نوری، با سرعت 40 فریم بر ثانیه عکس‌هایتان را ثبت کنید. خوب است بدانید که دوربین Canon EOS R8 علاوه بر 1053 نقطه فوکوس، از منظره یاب الکترونیک برخوردار است.

دوربین Canon EOS R8
سیستم فوکوس دوربین Canon EOS R8 سریع و دقیق، سوژه شما را در هر شرایط نوری، حتی در نور کم، به طور قاطعانه دنبال و در فوکوس نگه می دارد.

3. دوربین Sony A1

این دوربین به عنوان پرچم‌دار برند سونی، از معیارهای مطلوبی نظیر حساسیت به نور 32000-100، سرعت عکاسی پیاپی 30 فریم بر ثانیه و 759 نقطه فوکوس برخوردار است. ضمنا بدنه بدون آینه و مشکی رنگ این دوربین با وزن 737 گرمی، امکان استفاده طولانی مدت از این محصول را بدون ایجاد خستگی در عکاسان فراهم می‌کند.

 دوربین Sony A1
اگر به دنبال یک دوربین بدون آینه فول فریم هستید که بهترین عملکرد و ویژگی‌ها را ارائه دهد، Sony A1 یک گزینه عالی است.
9 تا از تجهیزات ضروری برای عکاسی در شب

مقاله مرتبط: 9 تا از تجهیزات ضروری برای عکاسی در شب

بهترین دوربین های عکاسی فول فریم برای عکاسی در نور کم

نور، یکی از پارامترهای اصلی در عکاسی محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از مناظر طبیعی در شب عکاسی کنید یا صحنه تئاتر و کنسرتی را به تصویر بکشید؛ عکاسی در نور کم، به دوربینی فول فریم(Full Frame) نیاز دارد. چرا که سطح بزرگ فریم، امکان جذب نور و ثبت عکس‌های باکیفیت را افزایش می‌دهد. در ادامه علاوه بر 3 دوربین معرفی شده در بخش قبل، برخی از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای با دید کامل در نور کم را در قالب جدول شرح می‌دهیم:

نوع بدنهلرزشگیر داخلینقاط فوکوسISOپیکسل موثرسال تولیدنام دوربین
بدون آینه شبه‌فاصله یابدارد75980-409600122023Sony ZV-E1
بدون آینهدارد225100-5120024.22023Panasonic Lumix S5 II
بدون آینه شبه SLRدارد1053100-102400202020Canon EOS R6
بدون آینهدارد273100-51200252018Nikon Z6
بدون آینهدارد4897100-102400242022Canon EOS R6 Mark II
بدون آینه شبه SLRندارد273100-51200242020Nikon Z5
بدون آینه شبه SLRدارد273100-51200252020Nikon Z6 III
بدون آینهندارد693100-51200242020Sony a7C
بدون آینهدارد299100-6400252023Nikon ZF
بدون آینهدارد42550-102400262019Fujifilm X-Pro3

جشنواره عکس نورنگار

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی در شب

معمولا، زمانی که از عکس‌های خیره کننده پرتره، کهکشان راه شیری یا مناظر طبیعی ثبت شده پس از غروب خورشید صحبت می‌شود، نام دوربین کانن به عنوان بهترین دوربین شب، می‌درخشد. این برند محبوب، با در نظر گرفتن سنسور، حساسیت به نور و ثبت جزئیات حداکثری برای عکاسی در شب، اقدام به تولید محصولات منحصر به فردی کرده است، که در ادامه برخی از آن‌ها را نام برده‌ایم:

بهترین دوربین های کانن برای عکاسی در شب
این دوربین با سنسور فول فریم 20.1 مگاپیکسلی خود، تعادل عالی بین عملکرد و قیمت را ارائه می‌دهد. همچنین دارای سیستم فوکوس خودکار قدرتمند و قابلیت فیلمبرداری 4K است.

عکاسی در شب و شکار تصاویر در نور کم، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به‌همین‌دلیل عکاسی از انواع سوژه در شب بین عکاسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. از طرفی بعضی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند تا در نور کم عکاسی کنند. بهتر است برای این منظور ویژگی‌هایی را که یک دوربین باید داشته باشد را بررسی کرده و انتخاب آگاهانه داشته باشید تا بهترین تصاویر را در تاریکی شکار کنید.

بهترین دوربین های نیکون برای عکاسی در شب

عکاسی با دوربین نیکون، تجربه‌ای کم‌نظیر از ثبت لحظات خاص در دل شب را برایتان فراهم می‌کند. دوربین فول فریم Nikon D850 در رتبه اول و دوربین‌های Nikon D810، Nikon D800 و Nikon D750 به عنوان بهترین دوربین‌های عکاسی در شب، به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویری با حداکثر جزئیات و تعادل رنگی زیبا، ثبت کنید.

بهترین دوربین های نیکون برای عکاسی در شب
نیکون طیف وسیعی از دوربین‌های مناسب برای عکاسی درشب ارائه داده‌است که با توجه به نیازتان می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

بهترین دوربین های سونی برای عکاسی در شب

برند سونی، به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان دوربین بدون آینه با بدنه سبک و کیفیت فوق العاده، طیف وسیعی از عکاسان را به خود جذب کرده است. درست است که این دوربین نسبت به رقبای تراز اول خود، به لحاظ رابط کاربری و عمر باتری ضعیف‌تر است؛ اما به واسطه ثبت تصاویر با‌کیفیت و منحصر به فرد تا حد زیادی می‌توان از این نواقص، چشم پوشی کرد. برخی از بهترین دوربین شب سونی عبارتند از:

  • دوربین SONY A7 IV
  • دوربین Sony A7 III
  • دوربین Sony a7 II
  • دوربین Sony a9 II
  • دوربین Sony a1

بهترین دوربین های فوجی برای عکاسی در شب

بهترین دوربین های فوجی برای عکاسی در شب
این دوربین دارای سنسور CMOS 51.4 مگاپیکسلی است که تصاویر با جزئیات خارق‌العاده و نویز کم را در طیف وسیعی از شرایط نوری ارائه می‌دهد.

دوربین‌های فوجی، به دلیل کیفیت مطلوب و قیمت مناسب علاوه بر عکاسی در شب، به عنوان دوربینی همه کاره قابل استفاده هستند. برای خرید دوربین‌های این برند، بهتر است نکاتی نظیر سایز سنسور، نوع لنز، میزان فوکوس و بدنه را مورد بررسی قرار دهید. طبق بررسی‌های انجام شده بهترین دوربین عکاسی در شب از فوجی شامل موارد زیر است:

  • دوربین Fujifilm GFX 50S
  • دوربین Fujifilm GFX 50R
  • دوربین Fujifilm GFX 50S II
راهنمای کامل عکاسی از منظره در شب

مقاله مرتبط: راهنمای کامل عکاسی از منظره در شب

مقایسه بر‌ترین دوربین های عکاسی در شب

تا این بخش از مقاله‌ی معرفی بهترین دوربین های عکاسی در شب، لیست کاملی از برندهای مختلف و مطرح ارائه دادیم.

بر‌ترین دوربین های عکاسی در شب

بهرحال هدف شما از خرید دوربین عکاسی در شب، می‌تواند عکاسی نجوم، پرتره شهری در شب، عکاسی خیابانی در تاریکی و موارد دیگر باشد. بنابراین اول خواسته خود را به صورت واضح بیان کنید تا انتخابی مطلوب داشته باشید. بهتر است جزئیات انواع مدل‌ها را بررسی کنید تا خود بتوانید با مقایسه آنها مدل متناسب با نیازتان را خریداری کنید.

بهترین دوربین برای فیلمبرداری در شب

انتخاب یک دوربین فیلمبرداری مناسب، به بودجه و نیاز هر شخص بستگی دارد. در حالت کلی دوربین Sony a7S III، یکی از دوربین‌های آینه‌ای فول فریم است، که به فیلمبرداران حرفه‌ای، پیشنهاد می‌شود. صفحه نمایش چرخان و 3 اینچ این دوربین از برند سونی، در کنار حساسیت به نور 80 تا 102400، ثبت ویدئو در کم‌ترین نور را امکان پذیر می‌کند.

بهترین دوربین‌های عکاسی در شب
انتخاب یک دوربین مناسب به همراه یک لنز ایده‌ال از ضروری‌ترین ابزار برای شروع عکاسی در شب به شمار می‌آید.

اگر با تنظیمات دوربین نیکون آشنا باشید، مدل‌های D850، Z6 II و Z7 II اولویت‌های بعدی برای انتخاب محسوب می‌شوند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در شب

درست است که داشتن دوربین باکیفیت، بخش مهمی از عکاسی در شب محسوب می‌شود؛ اما اگر تنظیمات دوربین را به درستی اعمال نکنید، عدم وضوح یا کاهش کیفیت عکس، شما را متعجب خواهد کرد. بنابراین، تنظیمات گفته شده را قبل از عکاسی روی دوربین خود، اجرا کنید تا بهترین تجربه را از ثبت عکس‌هایتان به دست آورید:

  1. حالت دوربین: در این مرحله دوربین را به حالت دستی(Manual Mode) تغییر دهید، تا کنترل بیش‌تری روی ثبت تصاویر مطلوب داشته باشید.
  2. حساسیت به نور: بهتر است فاکتور ISO را در شب بین 100 تا 200 قرار دهید. در صورت تاریکی بیش از حد، این مقدار را تا حدی ارتقا دهید اما مراقب میزان نویز ایجاد شده در تصاویر باشید.
  3. سرعت شاتر: تنظیم سرعت شاتر به میزان حرکت سوژه عکاسی شما بر می‌گردد؛ در حالت کلی، می‌توانید این مقدار را برای عکاسی در شب بین 30 تا 60 قرار دهید.
  4. دیافراگم: برای عکس برداری واضح، متناسب با نیاز خود، میزان نور ورودی را از طریق دیافراگم تعیین کنید.
  5. کنترل از راه دور: برای ثبت تصاویر بدون لرزش و باکیفیت عالی، به جای استفاده از دکمه شاتر، کنترل از راه دور را فعال کنید.

تکنیک های عکاسی در شب

تکنیک‌های عکاسی در شب
عکاسی در شب از ژانرهای سخت و پیچیده در عکاسی است که نیازمند دانش فراوان است.

تکنیک های عکاسی در آسمان شب، مانند قطعه‌ای کلیدی از پازل است که در نهایت موجب تکمیل زیبایی تصاویر و کاهش چالش‌های عکاسی در نور کم می‌شود. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

  1. سه پایه عکاسی: کنترل دوربین برای مدت طولانی در شب، نیازمند سه پایه‌ای محکم و در عین حال سبک است که توانایی تحمل وزن دوربین را دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی بدون تاری و لرزش بگیرید.
  2. فوکوس دستی: فرقی ندارد که از یک گوشی هوشمند فوق العاده استفاده می‌کنید یا بهترین دوربین عکاسی را در دست دارید؛ اجرای تنظیمات فوکوس دستی هنگام عکسبرداری شبانه را برای خود به عادت تبدیل کنید.
  3. فرمت تصاویر: فایل تصاویر خود را در قالب RAW ذخیره کنید، درست است که این کار فضای زیادی در حافظه دوربین شما اشغال می‌کند؛ اما حداقل عکس‌ها، در بهترین کیفیت باقی می‌مانند.
  4. عکس آزمایشی: حتی اگر به تنظیمات دوربین خود برای عکاسی در نور کم، اطمینان دارید؛ چند عکس آزمایشی بگیرید تا با بررسی آن‌ها، علاوه بر یافتن ایده‌های جدید، تغییرات لازم را در تنظیمات خود ایجاد کنید.

نکاتی که هنگام خرید بهترین دوربین عکاسی در شب باید در نظر داشته باشیم

شناخت نیاز، مهم‌ترین مرحله برای خرید دوربین مناسب است. بنابراین، امکانات مورد نیاز خود را برای عکاسی لیست کنید و در نهایت خریدی متناسب با هدفتان داشته باشید. نوع فریم، پردازشگر، حساسیت به نور، دیافراگم، رزولوشن، سنسور و سرعت شاتر از جمله مواردی هستند که در بررسی فنی دوربین عکاسی شب، باید مدنظر قرار دهید. اما در بررسی عمومی، در نظر گرفتن فاکتور‌هایی مانند بودجه، کاربرد و ویژگی‌های فیزیکی دوربین مانند وزن بدنه، حائز اهمیت است.

جشنواره عکس نورنگار

کلام آخر

حالا که تا این بخش از مقاله همراه ما بوده‌اید، می‌توانید از میان انبوه دوربین‌های مختلف، بهترین دوربین عکاسی در شب را متناسب با نیاز، بودجه و برند مورد علاقه خود انتخاب کنید. ضمنا، سعی نمودیم با ارائه نکاتی در خصوص تنظیمات دوربین و تکنیک‌های عکاسی در شب، به شما در ثبت بهترین تصاویر کمک کنیم. در صورت لزوم، سوالات خود را از بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *