دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نقد و بررسی Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل

اخبار عکاسی
نقد و بررسی Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل

دوربین EOS R6 Mark II کانن یک ارتقای بزرگ و در عین حال ، یک ارتقاء ظریف نسبت به دوربین R6 اصلی است . R6 Mark II جدید از بسیاری جهات سریعتر و توانمندتر از R6 است و بسیاری از محدودیت های موجود در مدل اصلی را برطرف می کند.

 

در حالی که R6 Mark II شکاف بین خط R6 و پرچمدار فعلی R3 را می‌بندد و مشتریان پیشرفته را مورد هدف قرار می‌دهد ، در بسیاری از جهات این دوربین بسیار حرفه‌ای‌تر از سلف خود است ، حداقل برای عکاسان ثابت اینطور است . عملکرد ویدیو بهبود یافته است ، اگرچه برخی از مشکلات مربوط به فوکوس خودکار ویدیویی از R6 اصلی باقی مانده است و در استفاده از فیلمبرداری ، دوربین نسبت به عکس‌های ثابت کمتر صیقلی‌ به نظر می‌رسد.

 

مهم ترین پیشرفت در R6 Mark II در فوکوس خودکار و نرخ فریم است. در مورد دوم ، R6 Mark II حتی از Canon EOS R3 پیشی می گیرد ، با Mark II که 40 فریم در ثانیه و R3 که 30 فریم در ثانیه می گیرد. (R3 می‌تواند تا 195 فریم در ثانیه برای پشت سر هم تا 50 عکس در آخرین نسخه خود ثبت کند، اما این سرعت عملکرد معمولی دوربین نیست.)

 

سرعت شاتر مکانیکی در 12 فریم در ثانیه باقی می ماند و شاتر بی صدا در هنگام عکسبرداری به سختی قابل شنیدن است.

 

به روز رسانی های فیزیکی

 

از نظر خارجی ، Canon EOS R6 Mark II تقریباً با R6 یکسان است ، به جز تنظیم مجدد برخی از کنترل ها . کلید روشن/خاموش خوشبختانه از سمت چپ دوربین به پشت دریچه شاتر منتقل شده است و امکان عملکرد با یک دست را فراهم می کند.

 

در سمت چپ دوربین اکنون یک کنترل اختصاصی برای جابه‌جایی بین حالت‌های عکس و فیلم وجود دارد . به لطف حافظه عضلانی ، این ممکن است برای عکاسی R5 یا R6 موجود گیج‌کننده باشد ، اما برای فعال‌سازی سریع‌تر دوربین ، بهتر است کنترل‌های قدرت را در سمت راست داشته باشید.

 

کابل Hot Shoe اکنون یک رابط دیجیتالی برای اتصالات دیجیتال مستقیم برای دستگاه های صوتی است که اجازه ورودی صدا بدون جک 3.5 میلی متری و از لحاظ نظری کیفیت بالاتر را می دهد.

 

نقد و بررسی Canon R6 Mark II : یک اپدیت کامل

 

کانکتورها و پورت ها یکسان هستند ، از جمله کانکتور micro HDMI ، که باعث می شود Canon R6 Mark II برای کارهای ویدیویی ایده آل تر از عکاسی باشد.

 

اگر از طرفداران طراحی بدنه کانن هستید ، استفاده از Canon EOS R6 II مانند R6 راحت خواهد بود و دوربین جدید حتی از دوربین اصلی سبک تر است.

 

بهبودهای داخلی

 

اگر کانن کاری انجام نداده بود جز اینکه دوربین کانن R6 Mark II را با سرعت 40 فریم بر ثانیه از طریق شاتر الکترونیکی عکاسی کند ، هنوز یک ارتقا قابل توجه خواهد بود . حالت جدید عکسبرداری 40 فریم در ثانیه ، Canon R6 Mark II را به سریعترین بدون آینه فول فریم موجود در بازار تبدیل کرده است، حتی از Canon EOS R3 نیز پیشی گرفته است همچنین Z9 می تواند با نرخ فریم بالاتر ، اما فقط با 11 مگاپیکسل عکس بگیرد.

 

اینکه کانن با افزایش رزولوشن 20 مگاپیکسلی به 24 به این پیشرفت مهم دست یافته است بسیار چشمگیرتر است . از نظر وضوح  این یک ارتقاء بزرگ نیست ، بلکه R6 Mark II است که اثرات ارتقاء پردازنده کانن را نشان می دهد.

 

شاتر الکترونیکی اکنون می تواند تا 1/16000 کار کند ، اگرچه فقط در حالت اولویت شاتر و حالت دستی . سرعت شاتر ضبط ویدیو در حال حاضر تا 1/8000 است ، اما این کاربرد محدودی دارد.

 

دوربین R6 Mark II می تواند ویدیوهای 6K/60p (از طریق HDMI)، 4K/60p 10 بیتی و HD تا 180 فریم در ثانیه ضبط کند. جبران فوکوس تنفسی که به تازگی اضافه شده است به فیلم‌برداران کمک می‌کند تا در فیلم‌های خود یکنواختی داشته باشند.

 

کانن جبران تنفس لنز را برای فیلم اضافه کرده است ، و ضبط ویدیو تا شش ساعت امکان پذیر است.

 

قابلیت اتصال نیز در R6 Mark II ارتقا یافته است ، با بلوتوث 5 و 5Ghz 802.11/a/ac در مقابل 2.4Ghz در R6.

 

نقد و بررسی Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل و درست

 

دوربین Canon R6 Mark II همچنان از کارت های SD برای ذخیره سازی استفاده می کند که با توجه به سرعت شاتر فوق العاده ، انتخابی عجیب است . کارت SD برای اکثر عکس‌برداری‌ها خوب است ، اما با سرعت 40 فریم در ثانیه، من گاهی منتظر می‌مانم تا بافر پاک شود ، چیزی که دیگر حتی در دوربین‌های دارای کارت CFe به آن فکر نمی‌کنم.

 

بهبود فوکوس خودکار

 

دوربین Canon R6 Mark II به کلوپ فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی با حالت تشخیص سوژه برای انسان ها و حیوانات می پیوندد.

 

همچنین یک حالت جدید تشخیص سوژه “خودکار” وجود دارد که به دوربین امکان می دهد سوژه را تعیین کند و بر اساس آن فوکوس کند . در حالی که تشخیص سوژه دستی دشوار است ، این کار راه حلی ارجح برای جابجایی بین حالت های تشخیص سوژه است . در حالت ایده‌آل، تمام فوکوس‌های خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی باید به اینجا برسند.

 

کانن می‌گوید که دوربین تا 8 استاپ جبران تصویر را دارد و جبران‌سازی ویدئویی الکترونیکی نیز وجود دارد.

 

نقد و بررسی Canon R6 Mark II : یک آپدیت کامل و درست نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل و درست

 

باتری R6 Mark II مانند R6 است و پردازنده جدید قادر است تعداد عکس‌های با شارژ را افزایش دهد . دستگیره باتری R6 قبلی نیز در Canon R6 Mark II قابل استفاده است و عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

ضبط قبل از رول

 

بافر پیش رول یکی از ویژگی ها در R6 II است . دوربین می‌تواند تصاویر بافر زنده را ثبت کند و فریم‌هایی را که درست قبل از فشار دادن شاتر در هر دو حالت عکس و فیلم گرفته شده است ، ضبط کند.

 

این همان چیزی است که من اغلب از همه ویژگی های ممکن با دوربین های دیجیتال آرزو می کنم . من به‌عنوان یک عکاس ورزشی سابق ، تصاویر بی‌شماری را ثبت کرده‌ام که تلاش می‌کنند لحظه‌ی سرنوشت‌ساز را از پیش تجسم کنند ، زیرا انسان‌ها نمی‌توانند به سرعتی که یک دوربین می‌تواند آن را ثبت کند، عمل را پردازش کند.

 

داشتن توانایی گرفتن فریم درست قبل از اینکه مغز انسان بفهمد اتفاقی افتاده است ، بازی را تغییر می دهد.

 

هر دو پیشرفت عمده و متوسط

 

دوربین Canon EOS R6 II بسیار قدرتمندتر و توانمندتر از R6 اصلی است . عملکرد مشابه R6 است اما سریعتر و شایسته تر.

 

فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است و اگر سیستم جدید تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی در Sony a7R V نبود، قدرتمندترین فوکوس خودکار موجود در بازار بود.

 

فوکوس خودکار کانن همیشه خوب بوده است ، اگرچه EOS R اصلی در زمان عرضه در حد رقبا نبود. Canon R6 اکنون دارای فوکوس خودکار گوشه به گوشه است و پوشش فوکوس خودکار فول فریم باعث می‌شود عکاسی دقیق‌تر شود.

 

نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک آپدیت کامل و درست

 

شگفت‌انگیز است که Canon چقدر سریع به سونی در مورد فوکوس خودکار رسیده است. تشخیص سوژه Canon R6 Mark II باعث می‌شود که به طور قابل بحثی در تشخیص سوژه نسبت به Sony a1 توانایی بیشتری داشته باشد و کمی عقب‌تر از a7R V باشد.

 

اگرچه a7R V در تشخیص چشم سوژه ها بهتر از Canon R6 Mark II عمل می کند ولی سرعت Canon R6 Mark II  در تشخیص کلی سوژه بهتر است.

 

این به این دلیل است که Canon R6 Mark II با سرعت 40 فریم در ثانیه چهار برابر بیشتر از a7R V فریم می‌گیرد و شانس موفقیت در ردیابی سوژه را در هر بار عکسبرداری چهار برابر بیشتر می‌کند.

 

در حالی که مقایسه مستقیم در یک صحنه دشوار است ، Canon R6 Mark II دارای تشخیص سوژه قابل توجهی است ، اگرچه  برای حیوانات و پرندگان بیشتر احتمال دارد بدن را پیدا کند تا چشم.

 

در آزمایش‌های من با لنز 135 میلی‌متری کانن، همیشه بازخوردی وجود نداشت که نشان دهد چشم سوژه هنگام تمرکز روی حیوانات و پرندگان تشخیص داده می‌شود یا خیر.

 

نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک آپدیت درست و کامل

 

من مطمئن نیستم که آیا این یک مشکل قدرت پردازنده است یا چیزی که باید در رابطه با کاربری کامل شود . با این حال ، نکته مهم در اینجا این است که دوربین ممکن است تشخیص چشم را انجام دهد حتی اگر طرح کلی فقط سوژه را نشان دهد.

 

اکنون که فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به حالت عادی جدید در دوربین‌ها است ، جالب است که شاهد نبرد شرکت‌های سازنده دوربین برای تبدیل شدن به پادشاه نسل بعدی فوکوس خودکار باشیم . من احساس می کنم که ما در شرف تکرار جنگ سنسور دوربین هستیم، اما با تمرکز.

 

جدا از پیشرفت‌های عمده در فوکوس خودکار و سرعت عکس‌برداری، عکاسی با Canon R6 Mark II بسیار شبیه به عکاسی Canon R6 است . استفاده از R6 بسیار لذت بخش است و R6 II حتی بیشتر از آن.

 

کیفیت تصویر

 

کانن به دلیل کیفیت تصاویر تولید شده توسط دوربین های خود مشهور است و Canon EOS R6 Mark II نیز از این قاعده مستثنی نیست . رنگ‌ها به زیبایی نمایش داده می‌شوند ، چیزی که برخی افراد از آن به عنوان «علم رنگ» یاد می‌کنند، و وضوحی در JPEG‌های داخل دوربین وجود دارد که مشخصه Canon است.

 

مبدل‌های RAW برای تصاویر R6 Mark II زمانی که شروع به آزمایش کردم در دسترس نبودند . با این حال ، خوشبختانه فایل‌های RAW اکنون می‌توانند در لایت روم و کپچر وان پردازش شوند و فایل‌ها  همانطور که انتظار می‌رود ، به‌طور باورنکردنی به خوبی تحت بررسی قرار می‌گیرند.

 

دوربین R6 Mark II به اندازه سونی a7R V در فوکوس کره چشم خوب نیست ، اما در تشخیص چشم و دقت یک سر و شانه بالاتر از نیکون ، فوجی و R6 است.

 

همانطور که از این سیستم دوربین انتظار می رود، هیچ چیز بدی برای گفتن در مورد فایل های این دوربین وجود ندارد.

 

نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک ارتقاء درست و کامل

 

ویدیو

 

دوربین Canon R6 Mark II در مقایسه با R6 قابلیت های ویدیویی را به روز رسانی کرده است . بزرگترین تفاوت ، توانایی ضبط 4K/60 در تمام عرض سنسور است ، چیزی که برای فیلمبرداران بسیار مفید خواهد بود.

 

کانن می‌گوید که R6 Mark II می‌تواند حدود 40 دقیقه با رزولوشن 4k/60 ضبط کند، اگرچه من حدود یک ساعت قبل از اینکه از زمان ثبت راضی باشم و ادامه دهم ، عکاسی کرده‌ام.

 

همانطور که گفته شد، hot shoe در حال حاضر یک کابل دیجیتال چند منظوره است که برای اتصال مستقیم دیجیتال با میکروفون و سایر لوازم جانبی ویدئویی طراحی شده است . در حالی که من آن را امتحان نکرده‌ام ، کانن می‌گوید که این پورت با کابل‌های Apple MFi Lightning سازگار است و امکان انتقال مستقیم ویدیوی فایل‌ها به گوشی را از طریق کابل به جای WiFi یا بلوتوث فراهم می‌کند.

 

متأسفانه ، کابل HDMI یک HDMI با اندازه کامل نیست ، همانطور که در دوربین های برخی از رقبا دیده می شود ؛ کابل های کوچک HDMI مستعد افتادن و شکستن هستند ، و بسیاری از فیلمبرداران جدی برای اطمینان از یک تصویربرداری موفق به پورت های HDMI با اندازه کامل متکی هستند.

 

فوکوس خودکار ویدیویی به اندازه فوکوس خودکار ثابت در R6 Mark II قدرتمند نیست ، زیرا دوربین در هنگام استفاده از ویدیو بیشتر از آنچه من می‌خواهم ضبط می‌کند . هنگامی که در استودیو راه اندازی شد ، R6 Mark II بدون مشکل چشمان من را پیدا کرد و ردیابی کرد ، اما من ثابت بودم که این قابل انتظار است. هنگام فیلمبرداری از سوژه های متحرک ، دوربین تمایل به پرش به خطوط افقی یا عمودی در پس زمینه دارد.

 

کرکره نوردی هنوز یک مشکل است ، اگرچه به نظر می رسد پردازش سریعتر حداقل افزایش وضوح را بدون افزایش در کرکره جبران می کند.

 

دوربین R6 Mark II اکنون می تواند 6K RAW یا Super 35mm 3.7K خام را با استفاده از Apple ProRes به ضبط کننده Atomos صادر کند ، اگرچه این پشتیبانی از طریق به روز رسانی سیستم عامل به ضبط کننده های Atomos ارائه می شود.

 

ارتقاء خوب

 

دوربین Canon R6 Mark II با قیمت 2500 دلار به‌اندازه کافی بزرگ است که برای هر عکاسی که می‌خواهد فوکوس خودکار تشخیص سوژه بهتری داشته باشد و هر کسی که به سریع‌ترین نرخ فریم ممکن نیاز دارد، ارزشمند باشد.

 

ترکیبی از سرعت و وضوح این دوربین را برای عکاسان ورزشی و عکاسان عروسی و رویدادها ایده‌آل می‌کند .

 

بهبودهای ویدیو عالی هستند ، اگرچه برای توجیه ارتقا کافی نیستند مگر اینکه 6K خام مورد نیاز باشد . قابلیت‌های فول فریم 4K/60 بسیار عالی هستند ، اما فیلمبردارانی که در حال حاضر با این برش مشکلی ندارند ، در R6 Mark II به اندازه کافی توجیه برای ارتقا پیدا نمی‌کنند.

 

نقد و بررسی دوربین Canon R6 Mark II : یک ارتقاء کامل و بهینه

 

آیا جایگزین هایی وجود دارد؟

 

یکی از جایگزین‌های عکاسی کانن که نیازی به تشخیص سوژه یا سرعت ندارند، استفاده از Canon EOS R6 است.

 

در حالی که سونی عموماً رقابت مستقیمی را برای مدل‌های خاص به Canon ارائه می‌کند، قیمت Canon  را به a7 IV نزدیک‌تر می‌کند ، دوربینی که رو به پیری است و ویژگی‌های تشخیص سوژه Canon R6 را ندارد.

 

نزدیک‌ترین رقیب کانن از نظر ویژگی‌ها ، a7R V است ، اما این دوربین 60 مگاپیکسلی است و فقط می‌تواند 10 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و بیش از 1000 دلار بیشتر از Canon EOS R6 II قیمت دارد.

 

هیچ چیزی در خط تولید نیکون وجود ندارد که بتواند به سرعت R6 Mark II عکاسی یا فوکوس کند ، اگرچه Z6 II نیکون برخی از این ویژگی های R6 را با قیمت کمتری ارائه می دهد.

 

برای دوربین‌های ویدیو محور، S5 Mark II و S5 Mark IIX جدید پاناسونیک ویژگی‌های ویدیویی افسانه‌ای این شرکت را در بدنه‌ای با قیمتی مشابه یا کمتر نسبت به Canon R6 Mark II ارائه می‌کنند.

 

کد تخفیف نورنگار

باید آن را بخرید؟

 

بله . اگر یک عکاس کانن با R اصلی هستید و به دنبال ارتقاء هستید ، Canon R6 II یک انتخاب عالی است و عکاس های حرفه ای با Canon R3 ارزش فوق العاده ای در استفاده از Canon R6 II به عنوان بدنه دوم/پشتیبان پیدا می کنند.

 

برای مشتریانی که از پلتفرم‌های دیگر حرکت می‌کنند، R6 Mark II یک دوربین بسیار خوب با تقریباً تمام ویژگی‌هایی است که می‌توانید بخواهید ، و بخشی از یک سیستم رو به رشد تجهیزات عکاسی بدون آینه با کیفیت بالا از Canon است.

 

منبع خبر : petapixel

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *