دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آشنایی با پرینترهای کوچک قابل حمل + معرفی بهترین ها

چاپ
آشنایی با پرینترهای کوچک قابل حمل + معرفی بهترین ها

انواع پرینترهای قابل حمل

پرینترهای کوچک قابل حمل از نظر ابعاد و وزن و کارایی، در دو دسته قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها پرینترهایی با ابعاد کوچک‌تر از پرینترهای رایج هستند و حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن‌ها بسیار راحت است. برخی دیگر از پرینترها به قدری کوچک و سبک هستند که به آن پرینتر جیبی یا پرینتر گوشی‌های هوشمند هم می‌گویند.

پرینترهای جیبی قابلیت اتصال به گوشی هوشمند دارند و معمولا با اپلیکیشن‌های مخصوص، هدایت می‌شوند و روش اتصال آن‌ها با وای‌فای است. با این اپلیکیشن‌ها امکان ویرایش تصاویر و بهینه‌سازی رنگ‌های آن هم وجود دارد. این پرینترها را همراه گوشی خود می‌توانید همه‌جا ببرید و عکس‌های زیبای خود را در لحظه چاپ کنید.

نوع چاپگر قابل حملی که خریداری می‌کنید تا حد زیادی به عملکردی که نیاز دارید بستگی دارد. قبل از خرید باید مشخص کنید که پرینتر را برای عکس‌های کوچک (معمولاً ۴×۶ یا کوچکتر) می‌خواهید یا برای چاپ اسناد.

چاپگرهای عکس قابل حمل می‌توانند بسیار فشرده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند و معمولاً از فناوری تصعید(sublimation) زینک یا رنگ استفاده می‌کنند. در تکنولوژی زینک (Zink) یا جوهر صفر (zero ink)، از کاغذ مخصوصی استفاده می‌شود که جوهر را نگه می‌دارد، که سپس از طریق یک فرآیند چاپ فشاری، آزاد می‌شود. برای خرید کاغذ پرینتر می‌توانید به فروشگاه نورنگار مراجعه کنید.

چاپگرهای عکس سابلیمیشن یا تصعید رنگ، عملکرد مشابهی دارند اما از کارتریج‌های جوهر (که باید جایگزین شوند) استفاده می‌کنند و می‌توانند با انجام حرکت‌های بیشتر روی کاغذ عکس، تصاویر جذاب‌تر و واضح‌تری ایجاد کنند.

از مزایای تصعید رنگ این است که عکس‌ها در برابر آب مقاوم و به اندازه کافی بادوام هستند و در شرایط نگهداری مناسب، تا ۱۰۰ سال دوام خواهند داشت.

اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری بیشتری در چاپ داشته باشید و غیر از عکس، چیزهای دیگر هم چاپ کنید، پرینترهای فشرده برای اسناد متنی استاندارد نیز وجود دارد. اگرچه ممکن است بعضی از این چاپگرها در جیب شما جا نشوند، اما بیشتر آن‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید در کیف کارتان قرار دهید یا فقط در صورت نیاز به راحتی در خانه یا محل کار خود جابه‌جا کنید.

بیشتر این پرینترهای کوچک قابل حمل از فناوری جوهرافشان استاندارد استفاده می‌کنند اما برخی از چاپگرهای حرارتی سطح بالاتری هم وجود دارند که از کاغذ مخصوص استفاده می‌کنند که می‌تواند با کمک حرارت، تغییر رنگ دهد.

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از این پرینترها باید به پریز وصل شوند، در حالی که برخی دیگر، با باتری داخلی کار می‌کنند.

معرفی پرینترهای کوچک قابل حمل

در ادامه چند مورد از پرینترهای کوچک و قابل حمل که می‌توانید برای چاپ عکس یا اسناد استفاده کنید معرفی می‌کنیم.

۱. پرینتر قابل حمل HP OfficeJet 200

این مدل از پرینترهای HP به لطف اندازه‌ بسیار کوچک و وجود باتری، به‌راحتی همه‌جا قابل حمل است و با شیوه‌ اتصال بدون سیم و وای فای، حتی نیازی به جابه‌جا کردن کابل هم ندارد. این پرینتر درست مثل پرینترهای استاندارد جوهرافشان کار می‌کند اما چاپ دو طرفه خودکار یا بستر اسکنر ندارد.

ویژگی جذاب دیگر این پرینتر این است که به جای تعویض باتری، می‌توانید چاپگر را از طریق USB شارژ کنید. کار کردن با باتری و جوهرهای گران‌قیمت دو ویژگی مهم این مدل پرینتر قابل حمل است که موقع خرید باید به آن توجه کنید.

  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • اندازه برگه چاپ: تا 8 x 10 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: وای‌فای، USB
  • ابعاد: 14 x 7 x 3 اینچ

۲. پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi

فناوری چاپ حرارتی، که حرارت را روی کاغذ مخصوص برای چاپ رنگ اعمال می‌کند، می‌تواند جزئیات واضحی مشابه چاپگر لیزری برای متن ایجاد کند، اما بدون نیاز به افزودن حجم یا جایگزینی کارتریج‌های بزرگ جوهری. پرینتر Brother’s PocketJet فوق‌العاده جمع‌و‌جور و سبک است و فقط ۱۵۰ گرم وزن دارد!

این مدل از پرینترهای کوچک قابل حمل می‌تواند اسناد را در اندازه‌ کامل چاپ کند. علاوه بر چاپ از طریق بلوتوث یا USB، می‌توان این پرینتر را با باتری داخلی خود تغذیه کرد یا برای انعطاف‌پذیری بیشتر، از طریق USB آن را شارژ کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این پرینتر می‌توان به امکان استفاده از باتری، امکان اتصال با بلوتوث و USB، چاپ واضح متون بدون جوهر اشاره کرد.

از معایب این مدل هم گران بودن این پرینتر و نیاز داشتن به کاغذهای حرارتی خاص است.

  • فناوری چاپ: حرارتی
  • اندازه برگه چاپ: تا 5 x 11 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: بلوتوث، USB
  • ابعاد: 10 x 2 x 1 اینچ

۳. پرینتر Epson Workforce WF-110

این پرینتر کوچک قابل حمل جوهرافشان می‌تواند اسناد کاغذی با اندازه کامل یا عکس‌های رنگی را پس از شارژ کردن از طریق USB از هر کجا چاپ کند. برند اپسون توانسته اکثر ویژگی‌های مورد نیاز کاربران را در یک چاپگر جوهرافشان، بدون افزودن به اندازه یا قیمت آن، جمع‌آوری کند.

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این پرینتر قابل حمل، سرعت چاپ پایین و کند آن است. سرعت چاپ این پرینتر ۷ صفحه در دقیقه است درحالیکه چاپگرهای معمولی اداری یا خانگی سرعتی حدود ۲۰ صفحه در دقیقه یا بیشتر دارند.

از مزایای این مدل از پرینترهای کوچک قابل حمل می‌توان به امکان شارژ USB و چاپ اسناد در اندازه‌ کامل اشاره کرد.

  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • اندازه برگه چاپ: تا 5 x 11 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: وای‌فای
  • ابعاد: 12 x 9 x 8.5 اینچ

۴. پرینتر Canon SELPHY QX10

اگر به طراحی و ظاهر پرینتر خود به اندازه‌ خود چاپ اهمیت می‌دهید، به‌راحتی نمی‌توانید چشم از Canon SELPHY QX10 بردارید. این پرینتر قابل حمل با استفاده از فناوری چاپ سابلیمیشن رنگ، می‌تواند تصاویری زنده و خوش‌رنگ روی عکس‌های مربعی با اندازه ۲/۴ تا ۲/۷ اینچ چاپ کند؛ اگرچه باید کارتریج‌های جوهر را تعویض کنید.

پشت کاغذ چسبنده به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی عکس‌های خود را به کارت، دفترچه یادداشت و هر جای دیگر بچسبانید. به علاوه، این پرینتر می‌تواند مانند اکثر چاپگرهای قابل حمل، به جای بلوتوث، از طریق Wi-Fi یا USB به دستگاه‌های شما متصل شود.

از مهم‌ترین مزیت‌های این پرینتر می‌توان به رنگ‌های زنده و چاپ تصاویر باکیفیت و بادوام اشاره کرد.

مهم‌ترین نقطه‌ ضعف این پرینتر این است که فقط تصاویر مربعی کوچک‌تر از ۳ اینچ چاپ می‌کند. مدل‌های بیشتر پرینترهای کوچک و قابل حمل کانن را می‌توانید در فروشگاه نورنگار ببینید.

  • فناوری چاپ: سابلیمیشن رنگ
  • اندازه برگه چاپ: 4 تا 2.7 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: وای‌فای، USB
  • ابعاد: 6 x 4 x 1 اینچ

۵. پرینتر Canon PIXMA TR150

چاپگرهای Pixma Canon به دلیل توانایی‌شان در تولید رنگ‌های زنده به لطف کارتریج‌های جوهر رنگی که به جوهرافشان‌های استاندارد CMYK اضافه شده‌اند، مشهور هستند.

پرینتر قابل حمل Pixma TR150 به طور مشابه دارای یک سیستم جوهر ۵ رنگ برای ایجاد رنگ‌های باکیفیت، چه برای عکس‌ها چه برای سایر اسناد کاغذی است. اندازه جمع‌و‌جور و وجود باتری اختیاری آن را به یکی از بهترین پرینترهای کوچک قابل حمل تبدیل می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که کیت باتری به طور جداگانه هم فروخته می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای این مدل پرینتر قابل حمل می‌توان به سیستم جوهر ۵ رنگ اشاره کرد. مهم‌ترین نقطه ضعف آن هم فروش باتری به‌صورت جداگانه است.

  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • اندازه برگه چاپ: تا 5 x 11
  • شیوه‌ی اتصال: وای‌فای
  • ابعاد: 12 x 7 x 2.5 اینچ

۶. پرینتر Canon SELPHY CP1300

پرینترکوچک و قابل حمل کانن CP1300 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. وزن این مدل ۹۰۰ گرم است و با این وزن کم می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا و حمل کنید. از طریق USB و Wi-Fi می‌توانید فایل‌های خود را برای چاپ ارسال کنید و آن را به وسایل مختلف خود متصل کنید.

شرکت تولیدکننده‌ این پرینتر یعنی کانن در مشخصات آن توضیح داده که عکس‌های چاپ شده توسط این پرینتر تا ۱۰۰ سال ماندگاری دارند. در همین پرینتر می‌توانید عکس‌ها را قبل از چاپ بهینه‌سازی کنید تا نتیجه‌ بهتری از چاپ عکس بگیرید.

سرعت چاپ این پرینتر برای عکس‌هایی با ابعاد مختلف بین ۲۷ تا ۴۷ ثانیه متغیر است.

  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • اندازه برگه چاپ: تا 3 x 5 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: وای‌فای، USB
  • ابعاد: 11 x 2.49 x 5.35 اینچ

۷. پرینتر Canon SELPHY CP1200

پرینتر قابل حمل CP1200 کانن از برند کانن حدودا ۸۰۰ گرم وزن دارد که وزن مناسبی برای جابه‌جایی است. ابعاد این پرینتر هم به‌نحوی است که آن را می‌توان در دسته‌ پرینترهای کوچک قابل حمل جای داد. این مدل نمایشگر LCD با ابعاد ۲/۷ اینچ دارد. تصاویر را قبل از چاپ با این پرینتر می‌توانید بهینه‌سازی کنید.

این مدل از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و به گفته‌ شرکت سازنده، عکس‌های چاپ شده با این پرینتر تا ۱۰۰ سال دوام و ماندگاری دارند. سرعت چاپ عکس در این پرینتر حداکثر ۴۷ ثانیه است.

پرینترهای کوچک قابل حمل: پرینتر Canon SELPHY CP1200

  • فناوری چاپ: سابلیمیشن رنگ
  • اندازه برگه چاپ: 15×10 سانتی‌متر
  • شیوه‌ی اتصال: Wi-Fi، USB
  • ابعاد: 11 x 2.49 x 5.35 اینچ

۸. پرینتر Polaroid mint Instant Digital Pocket

پرینتر Polaroid mint Instant Digital Pocket با ابعاد ۱۱ در ۷ در ۲ سانتی‌متر و وزن فقط ۱۶۲ گرم، یک پرینتر جیبی محسوب می‌شود. این چاپگر را می‌توانید با اپلیکیشن اختصاصی آن به گوشی هوشمند متصل کنید و در کمترین زمان ممکن، عکس‌های جذابی که با گوشی می‌گیرید را چاپ کنید.

این چاپگر یک باتری داخلی دارد که قابل شارژ مجدد است. چاپ کردن عکس در این پرینتر کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. کیفیت چاپ این پرینتر بسیار بالا است و رنگ‌های زنده‌ای تولید می‌کند. این مدل یک کابل شارژ Micro-USB دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این پرینتر این است که در اپلیکیشن مخصوص آن می‌توانید عکس‌ها را قبل از چاپ ویرایش کنید تا ظاهر جذاب‌تر و خیره‌کننده‌تری داشته باشند.

علاوه بر این پرینتر محصولات دیگر برند پولاروید مثل دوربین و کاغذ چاپ و… را می‌توانید از نورنگار تهیه کنید.

  • فناوری چاپ: تکنولوژی Zink
  • اندازه برگه چاپ: 2×3 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: بلوتوث
  • ابعاد: 5 x 3 x 0.7 اینچ

۹. پرینتر Fujifilm instax SHARE Smartphone Printer SP-3

یکی دیگر از مدل‌های پرینتر جیبی از برند فوجی، پرینتر instax SHARE Smartphone است. این پرینتر تصاویر شما را در ۱۳ ثانیه چاپ می‌کند. این چاپگر دارای باتری لیتیومی قابل شارژ است که شارژ شدن آن ۳ ساعت طول می‌کشد. با هر بار شارژ تا ۱۶۰ عکس را می‌توانید چاپ کنید. نورنگار به عنوان نمایندگی برند فوجی این پرینتر کوچک قابل حمل و محصولات دیگر فوجی مثل انواع دوربین و لنز را ارائه می‌کند.

وزن این مدل تقریبا ۳۰۰ گرم است که از سایر پرینترهای جیبی سنگین‌تر است. کار با این مدل به خاطر اپلیکیشنی که دارد بسیار راحت است. با چند ضربه روی صفحه‌ گوشی و مستقیم از طریق گوشی هوشمند خود می‌توانید تصاویر را برای چاپ انتخاب و ویرایش کنید.

کیفیت چاپ این پرینتر بسیار قابل قبول است و تصاویری واضح تولید می‌کند. در نرم‌افزار ارائه‌شده می‌توانید افکت‌های جذابی به عکس‌ها اضافه کنید و حتی قاب و پاسپارتو به آن بیافزایید.

با قابلیت Fujifilm Intelligence Filter، تصاویری که انتخاب می‌کنید با ویرایش‌هایی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسند، رنگ و لعاب دیگری می‌گیرند. اگر دوربین دیجیتال فوجی هم داشته باشید می‌توانید تصاویر را مستقیما از دوربین به این پرینتر بفرستید و چاپ کنید.

پرینترهای کوچک قابل حمل: پرینتر Fujifilm instax SHARE Smartphone Printer SP-3

  • فناوری چاپ: تکنولوژی OLED
  • اندازه برگه چاپ: 4×2.4 اینچ
  • شیوه‌ی اتصال: Wi-Fi
  • ابعاد: 1 x 4.6 x 1.7 اینچ

این مدل پرینتر قابل حمل سرعت بسیار بالایی دارد و در ۱۲ ثانیه تصویر مورد نظر شما را چاپ می کند. برای کار با این پرینتر می‌توانید نرم‌افزار یا اپلیکیشن مخصوص آن به نام INSTAX Mini Link را نصب کنید تا از امکانات بیشتری برای چاپ تصاویر در این پرینتر بهره ببرید. با این نرم‌افزار حتی می‌توانید یک فریم از یک ویدیو را برای چاپ انتخاب کنید.

در نرم‌افزار ارائه‌شده امکان ترکیب کردن چند عکس و انجام ویرایش‌های رایج برای بهبود عکس‌ها وجود دارد. حتی می‌توانید قاب هم به عکس‌های خود اضافه کنید.

پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone را می‌توانید به‌صورت هم‌زمان به ۵ گوشی یا دیوایس متصل کنید. شارژ شدن کامل این پرینتر تقریبا ۲ ساعت زمان می‌برد. برای چاپ عکس در این پرینتر باید از کاغذهای MINI INSTAX فوجی استفاده کنید. این پرینتر از تصاویر با فرمت‌های JPEG، PNG و HEIF و رزولوشن 800 x 600 پشتیبانی می‌کند.

این مدل ۲۸۰ گرم وزن دارد و یک پرینتر جیبی محسوب می‌شود. این دسته از پرینترها مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند.

پرینترهای کوچک قابل حمل: پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone

  • فناوری چاپ: چاپ لیزری
  • اندازه برگه چاپ: تا 62 x 46 میلی‌متر
  • شیوه‌ی اتصال: بلوتوث
  • ابعاد: 5 x 3 x 7.1 اینچ

اگر تجربه‌ای از خرید پرینترهای کوچک قابل حمل یا پرینتر جیبی دارید، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
1 سال پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه