دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری؛ از آماتور تا حرفه‌ای

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری؛ از آماتور تا حرفه‌ای

برای خرید دوربین فیلمبرداری آشنایی با امکانات خاص و اساسی آن به شما در انتخاب یک دوربین متناسب با نیازتان کمک می‌کند. لیست بهترین دوربین فیلمبرداری پیشنهادی ما به شرح زیر است:

  • دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX200 4K XDCAM
  • دوربین تصویربرداری سونی Sony PXW-Z280
  • دوربین فیلمبرداری کانن Canon XA60 Professional UHD 4K Camcorder
  • دوربین فیلمبرداری کانن Canon XF605 UHD 4K HDR Pro Camcorder

دوربین‌های فیلمبرداری برعکس دوربین عکاسی در بین عموم مردم با استقبال کمتری روبرو هستند. یکی از دلایل آن هم پیشرفت دوربین‌های عکاسی و اضافه شدن امکانات فیلمبرداری حرفه‌ای است. با این‌حال قطعاً یک دوربین فیلمبرداری با امکانات بهتری برای ضبط ویدیو طراحی و ساخته شده است. اگر شما هم به دنبال خرید دوربین فیلمبرداری هستید، این مقاله را از دست ندهید.

آنچه خواهید خواند ...

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری بر اساس برند

نحوه انتخاب و خرید یک دوربین فیلمبرداری برای افرادی که در این زمینه تخصص خاصی ندارند کمی مشکل‌ساز است. خوشبختانه با وجود برندهای مختلف و شناخته شده، انتخاب برای افراد آماتور راحت‌تر شده و با داشتن اطلاعات کلی میتوان یک دوربین قیمت مناسب خرید. در ادامه چند دوربین از برندهای معروف سونی، کانن و پاناسونیک با کاربری خانگی تا حرفه‌ای معرفی می‌کنیم که برای خرید مناسب هستند.

خرید دوربین فیلمبرداری سونی

شرکت سونی نه‌تنها در طراحی و ساخت دوربین عکاسی بلکه مدل‌های مختلف دوربین فیلمبرداری هم موفق عمل کرده‌است. با داشتن امکانات وسیع، کیفیت فیلمبرداری عالی و قیمت مناسب، دوربین‌های فیلمبرداری سونی را میتوان در لیست بهترین دوربین فیلمبرداری به راحتی جا داد. برای خرید دوربین فیلمبرداری سونی می‌توانید نگاهی به گزینه‌های پیشنهادی ما بیاندازید.

دوربین تصویربرداری سونی Sony FDR-AX43A UHD 4K Handycam Camcorder

دوربین سونی FDR-AX43A
دوربین سونی FDR-AX43A یک دوربین فیلمبرداری دستی با کیفیت تصویربرداری 4K است که برای علاقه‌مندان به فیلمبرداری طراحی شده است.

این دوربین در دسته دوربین‌های خانگی و برای استفاده افراد آماتور طراحی شده است. با کیفیت تصویربرداری 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه، یک دوربین و انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک دوربین جمع و جور برای استفاده روزمره و ضبط لحظات به‌یادماندنی هستند. این دوربین یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی برای اعمال تنظیمات با قابلیت باز شدن و چرخش دارد.

عکاسی جامع

دوربین تصویربرداری سونی Sony PXW-Z190

دوربین sony Sony PXW-Z190
Sony PXW-Z190 یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای و قدرتمند است که برای فیلمبردارانی که به دنبال بالاترین کیفیت تصویر و امکانات حرفه‌ای هستند، بسیار مناسب است.

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-Z190 یک دوربین حرفه‌ای با فیلمبرداری 4K و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است. بلندگوی داخلی آن از نوع استریو است و صدا را با بهترین کیفیت ضبط می‌کند. خروجی‌های مختلف برای اتصال به لوازم جانبی، منظره‌یاب الکترونیک و صفحه نمایش بازشونده از دیگر امکانات این دوربین است.

دوربین تصویربرداری سونی Sony PXW-Z90 4K HDR XDCAM

دوربین Sony PXW-Z90 4K HDR XDCAM
این دوربین با ترکیب ویژگی‌های پیشرفته، امکان ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا و حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

در بین دوربین‌های حرفه‌ای کمترین دوربینی را می‌توان یافت که به جمع و جوری دوربین سونی PXW-Z90 باشد. این دوربین با ابعاد کوچک خود قابلیت‌های زیادی دارد. رزولوشن تصویربرداری 4K، سرعت ضبط 60 فریم بر ثانیه، امکان اتصال از راه دور به گوشی و میکروفون استریو، بخشی از امکانات بسیار این دوربین دوست داشتنی است.

خرید دوربین فیلمبرداری کانن

محبوبیت دوربین‌های کانن در بین علاقمندان به عکاسی و فیلمبرداری غیرقابل انکار است و هرکسی که به دنبال خرید یک دوربین است، نیم نگاهی هم به این برند می‌اندازد. برای راحتی کار شما سه دوربین کانن در سه سطح خانگی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای را معرفی کردیم که انتخاب‌هایی بسیار عالی برای خرید دوربین فیلمبرداری هستند.

دوربین فیلمبرداری کانن Canon XF605 UHD 4K HDR Pro Camcorder

Canon XF605 UHD 4K HDR Pro دوربین فیلم برداری
این دوربین مجهز به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و یک ویزور الکترونیکی با کیفیت بالا است که به شما امکان کنترل آسان و دقیق تنظیمات دوربین را می‌دهد.

برای حرفه ای‌ها و کسانی که به دنبال خرید دوربین فیلمبرداری کانن هستند، دوربین XF605 UHD یک دوربین با کیفیت ضبط بسیار بالا و مناسب است. این دوربین ضبط با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه را به شما ارائه می‌دهد و دارای تثبیت کننده نور دیجیتال و فوکوس خودکار دوال پیکسل است.

دوربین فیلمبرداری کانن Canon XA60 Professional UHD 4K Camcorder

Canon XA60 Professional UHD 4K دوربین فیلمبرداری
این دوربین دارای اتصالات متنوعی از جمله HDMI، USB، XLR و کارت حافظه sd است که به شما امکان اتصال به سایر تجهیزات و دستگاه‌ها را می‌دهد.

دوربین XA60 کانن یک دوربین با قیمت بسیار عالی و کیفیت ضبط UHD است. این دوربین حرفه‌ای با امکانات متعددی از جمله لنز زوم اپتیکال 20 برابری، ضبط 4K در فرمت‌های MP4 و XF-AVC و ضبط صدای استریو است. اگر قیمت دوربین فیلمبرداری در کنار کیفیت آن برایتان اهمیت دارد، این دوربین کانن یک دوربین حرفه‌ای و اقتصادی است.

خرید دوربین فیلمبرداری پاناسونیک

در بین برندهای شناخته شده، قیمت دوربین فیلمبرداری پاناسونیک نسبت به سونی و کانن بسیار مناسب‌تر است. برای کسانی که به دنبال دوربین قیمت مناسب می‌گردند، دوربین‌های پاناسونیک انتخابی کاملاً مناسب با امکاناتی خوب هستند. سه دوربین پیشنهادی پاناسونیک به شرح زیر هستند.

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Panasonic AG-HPX250 Dvcpro HD Camcorder

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Panasonic AG-HPX250 Dvcpro HD Camcorder
تثبیت کننده تصویر اپتیکال این دوربین این ویژگی به شما کمک می کند تا فیلم های روان تر و بدون لرزش ضبط کنید.

دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای پاناسونیک مدل AG-HPX250، یک دوربین با کیفیت ضبط HD با سرعت 50 فریم بر ثانیه است. با داشتن پروژکتور نور، قابلیت ضبط استریو، منظره‌یاب الکترونیک و صفحه نمایش بازشو، یک دوربین مناسب برای فیلمبرداری مجالس و کارهای سفارشی است.

دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HC-V180 ا Panasonic HC-V180 Camcorder

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Panasonic AG-HPX250 Dvcpro HD Camcorder
پاناسونیک HC-V180 یک دوربین فیلم‌برداری همه کاره و مقرون به صرفه است که برای کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای مناسب است.

یک دوربین اقتصادی و خانگی با کیفیت ضبط Full HD و سرعت ضبط 60 فریم بر ثانیه، یک انتخاب عالی برای کسانی که به دنبال یک دوربین فیلمبرداری جمع و جور می‌گردند. میزان بزرگنمایی اپتیکال این دوربین 50 برابر است و وزن کمی دارد که آن را یک انتخاب مناسب برای استفاده افراد آماتور کرده است.

دوربین تصویربرداری پاناسونیک Panasonic HC-PV100

دوربین Panasonic HC-PV100
این دوربین مجهز به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و یک ویزور الکترونیکی با کیفیت بالا است که به شما امکان کنترل آسان و دقیق تنظیمات دوربین را می‌دهد.

یک دوربین تصویربرداری حرفه‌ای با کیفیت ضبط فول اچی‌دی که در نورکم هم تصویر باکیفیتی را ضبط می‌کند دوربین پاناسونیک مدل HC-PV100 است. این دوربین یک نمایشگر 3 اینچی متحرک دارد و با میکروفون داخلی استریو، تراز سفیدی 3 حالته و بزرگنمایی اپتیکال 20 برابر، یک دوربین بسیار مناسب است.

خرید دوربین فیلمبرداری برای آماتورها (دوربین خانگی)

مانند دوربین عکاسی خانگی که برای ثبت لحظات به یادماندنی و تکرارنشدنی بسیار کاربردی است، خرید دوربین فیلمبرداری خانگی هم می‌تواند به شما در ثبت اتفاقات زیبای زندگی کمک کند. دوربین فیلمبرداری خانگی اندازه‌ای جمع و جور دارد و کار کردن با آن راحت است، بطوری که همه اعضا می‌توانند براحتی از آن استفاده کنند. دوربین‌های زیر پیشنهادهای ما به‌عنوان دوربین فیلمبرداری خانگی هستند.

خرید دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای

برای فیلمبردارن حرفه‌ای خرید دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای بسیار بااهمیت است. دوربینی که بتواند تمام نیازهای کاربر خود را رفع کند، امکانات متعددی داشته باشد و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها باشد، قطعاً انتخاب اول هر فیلمبرداری خواهد بود. دوربین‌های حرفه‌ای زیر از جز انتخاب‌های محبوب بین تصویربرداران حرفه‌ای هستند.

دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-Z190

دوربین Sony PXW-Z190
سونی PXW-Z190 یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای و قدرتمند است که برای فیلمبردارانی که به دنبال بالاترین کیفیت تصویر و امکانات حرفه‌ای هستند، بسیار مناسب است.

دوربین فیلمبرداری سونی PXW-Z190، یک دوربین حرفه‌ای با رزولوشن تصویربرداری 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه است. این دوربین امکانات گسترده و متنوعی دارد که تصویربرداران حرفه‌ای را راضی می‌کند و برای ضبط کارهای سفارشی، فیلمبرداری مراسم و محافل کاملاً مناسب است.

بهترین دوربین های فیلمبرداری حرفه‌ای (فروردین 1401)

مقاله مرتبط: بهترین دوربین های فیلمبرداری حرفه‌ای (فروردین 1401)

دوربین تصویربرداری سونی PXW-Z150 4K XDCAM Camcorder

PXW-Z150 4K XDCAM دوربین
این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با دامنه دینامیکی گسترده (HDR) را داراست که تصاویر طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تری را ارائه می‌دهد

یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای با رزولوشن فیلمبرداری UHD 4K است که با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند. این دوربین با داشتن وای‌فای امکان اتصال بی‌سیم دوربین را به دستگاه‌های دیگر فراهم می‌کند. یک درگاه برای اتصال لوازم جانبی دارد و با لرزشگیر اپتیکال، بزرگ‌نمایی 12 برابر و میکروفون داخلی استریو، یک انتخاب عالی به‌عنوان دوربین حرفه‌ای شما خواهد بود.

خرید دوربین فیلمبرداری باید متناسب با نیاز و بودجه افراد و همچنین سطح حرفه‌ای بودن آنها صورت گیرد. ممکن است شما قصد داشته باشید که یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای برای ضبط تولید کلیپ و حتی فیلم سازی خریداری کنید و یا ممکن است یک دوربین فیلمبرداری آماتور یا میان‌رده برای ضبط محتواهای آموزشی، یوتیوب یا بلاگری و ولاگ بخواهید. بی‌شک مشخصات و امکانات این دوربین‌ها متفاوت بوده و با توجه به نیاز شما، باید در نظر گرفت که آیا دوربین با مدل خاص، می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری؛ برترین‌های تصویر 2024

مقاله مرتبط: بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری؛ برترین‌های تصویر 2024

خرید دوربین فیلمبرداری ورزشی اکشن

دوربین فیلمبرداری اکشن و ورزشی نسبت به سایر دوربین‌ها تفاوت زیادی دارد. معمولاً این دوربین‌ها اندازه‌ای کوچک دارند و ضد آب هستند. با وزن کم و ظاهر خاص و متفاوتی که دارند، در فعالیت‌های ورزشی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و روزبه‌روز به محبوبیت آنها افزوده می‌شود. برترین دوربین‌های اکشن و ورزشی را در ادامه خواهید شناخت.

دوربین گوپرو هیرو GoPro Hero 12 Black

GoPro Hero 12 Black دوربین
گوپرو هیرو 12 بلک یکی از جدیدترین و قدرتمندترین دوربین‌های اکشن موجود در بازار است. این دوربین با ویژگی‌های پیشرفته خود، توانایی ثبت لحظات هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های شما را به سطح بالاتری می‌برد.

در بین دوربین‌های اکشن دوربین گوپرو هیرو 12 یک قهرمان واقعی است. با داشتن مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 10 متری، قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن، دو نمایشگر یکی در جلو و دیگری در پشت و رزولوشن 27 مگاپیکسلی، این دوربین یک انتخاب عالی و جمع و جور برای ورزشکاران و ولاگرهای ورزشی است.

نقد و بررسی دوربین GoPro Hero12 Black؛ بهترین دوربین اکشن 2024

مقاله مرتبط: نقد و بررسی دوربین GoPro Hero12 Black؛ بهترین دوربین اکشن 2024

دوربین اسمو پاکت DJI Pocket 2 Gimbal

دوربین اسمو پاکت DJI Pocket 2 Gimbal
یکی از ویژگی‌های برجسته DJI Pocket 2، طراحی بسیار کوچک و جمع و جور آن است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که یک دوربین اکشن باید داشته باشد، طراحی دستی و جمع و جور است که اسمو پاکت 2 کاملاً از پس این قضیه برآمده. با ضبط 4K و نرخ فریم 60 فریم برثانیه، یک دوربین گیمبال سرخود است که لرزش تصاویر را تا کمترین حد پایین می‌آورد و با زوم 4 برابری، یک انتخاب راحت و حرفه‌ ای است.

خرید دوربین فیلمبرداری سینمایی

تصویربرداری در سینما قطعاً مهمترین بخش کار در این حرفه است. اهمیت کیفیت و کارایی در یک دوربین سینمایی از تمام دوربین‌های دیگر بیشتر است و به همین دلیل قیمت دوربین فیلمبرداری سینمایی هم تفاوت فاحشی با سایر کاربری‌ها دارد. از دوربین‌های حرفه‌ ای سینمایی میتوان به دوربین‌های زیر اشاره کرد.

دوربین سینمایی سونی Sony BURANO 8K Digital Motion Picture Camera

Sony BURANO 8K Digital Motion دوربین سینمایی
مانت‌های E و PL و فیلتر ND الکترونیکی، به شما امکان می‌دهند از دوربین در شرایط مختلف استفاده کنید.

این دوربین سینمایی سونی یک دوربین فوق حرفه ای برای تصویربرداران باسابقه در سطح سینما و تلویزیون است. با طراحی فشرده و قابل حمل، سنسور فول فریم 8.6K، دامنه داینامیک 16 استاپ، لرزشگر داخلی، دامنه ایزو دوگانه و مشخصات فنی گسترده، یک دوربین عالی برای کسانی است که در حرفه فیلمسازی فعالیت دارند و به دنبال یک دوربین سینمایی تمام و کمال می‌گردند.

معرفی دوربین فیلمبرداری سونی BURANO 8K؛ مخصوص فیلمبرداران حرفه‌ای

مقاله مرتبط: معرفی دوربین فیلمبرداری سونی BURANO 8K؛ مخصوص فیلمبرداران حرفه‌ای

دوربین سینمایی Red Digital Cinema V-RAPTOR X 8K VV Camera

Red Digital Cinema V-RAPTOR X 8K VV Camera
Red Digital Cinema V-RAPTOR یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین دوربین‌های سینمایی در بازار است که برای فیلمسازان حرفه‌ای و پروژه‌های با بودجه بالا طراحی شده است.

یک دوربین سینمایی فوق العاده دیگر که در سطح بسیار بالا با کیفیت ضبط بی‌نظیر طراحی شده دوربین V-RAPTOR X 8K رد دیجیتال است. این دوربین با قابلیت ضبط 8K با نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه، محدوده داینامیکی بیش از 17 استاپ و فناوری فنتوم تراک برای حذف فریم‌های اضافی، یک دوربین برای کارهای سینمایی و حرفه‌ای است.

خرید دوربین فیلمبرداری برای ولاگری

ولاگری و ضبط ویدیوهای در سفر تبدیل به یکی از ترندهای محبوب بین اینفلوئنسرها و افراد مختلف شده است. معمولاً این افراد از گوشی‌های باکیفیت یا دوربین‌های عکاسی برای ضبط ولاگ استفاده می‌کنند، اما دوربین‌هایی که ما معرفی کردیم، دوربین‌هایی کاملاً متفاوت و خوش دست هستند که برای ضبط ولاگ بسیار مناسبند. اگر به دنبال خرید دوربین فیلمبرداری برای ضبط ولاگ هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دوربین اسمو پاکت کمبو DJI Osmo Pocket 3 creator combo

DJI OSMO Pocket 3 creator combo دوربین
سیستم تثبیت‌کننده تصویر سه محوره DJI Osmo Pocket 3، لرزش‌های دوربین را به حداقل می‌رساند و ویدیوهایی بسیار روان و حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

یکی از انتخاب‌های متفاوت ما برای معرفی دوربین ولاگری، دوربین اسمو پاکت 3 کمبو است. این دوربین ابعادی بسیار کوچک دارد اما با قابلیت فیلمبرداری 4K و نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه، گیمبال سه محوره و فیلمبرداری هوشمند عمودی و افقی، به عنوان یک دوربین اکشن معرفی شده که قابلیت استفاده برای ضبط ولاگ را هم دارد.

نقد و بررسی دوربين اسمو پاکت DJI Osmo Pocket 3 combo

مقاله مرتبط: نقد و بررسی دوربين اسمو پاکت DJI Osmo Pocket 3 combo

دوربین 360 اینستا Insta360 X4 360° 8K Camera

Insta360 X4 360° 8K Camera دوربین
Insta360 X4 یک دوربین 360 درجه قدرتمند و همه کاره است که به شما امکان می‌دهد لحظات خود را با کیفیت 8K و زوایای دید 360 درجه ثبت کنید. این دوربین با طراحی جمع و جور و ویژگی‌های پیشرفته، برای عکاسان، فیلمبرداران و علاقه‌مندان به محتوا، یک انتخاب ایده‌آل است.

یک دوربین ضدآب برای ضبط ولاگ در طبیعت و موقعیت‌های مختلف که اندازه‌ای جمع و جور دارد دوربین 360 اینستا است. این دوربین هم کیفیت ضبط 5.7K و هم 8K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و رزولوشن 72 مگاپیکسلی دارد. این دوربین کوچک با داشتن دو دوربین یکی در پشت و دیگری در جلو به شما امکان فیلمبرداری بدون چرخاندن دوربین را هم می‌دهد.

خرید دوربین فیلمبرداری یوتیوبری

فضای ضبط و انتشار ویدیو در یوتیوب بسیار متفاوت از پلتفرم‌های دیگر است. کیفیت ویدیوهای یوتیوب به مراتب بالاتر و حرفه‌ای‌تر است و بهتر است برای خرید دوربین فیلمبرداری یوتیوبری، به‌دنبال دوربینی بسیار باکیفیت باشید. دوربین‌های معرفی شده در این بخش بهترین دوربین‌های فیلمبرداری یوتیوبری هستند.

دوربین سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera

Sony FX3 Full-Frame  دوربین
سونی FX3 یک دوربین سینمایی فول فریم جمع و جور و قدرتمند است که برای فیلمسازان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است.

برای فیلمبرداری محتوای یوتیوب، داشتن کیفیت بالای ضبط اهمیت خاصی دارد و هرچقدر دوربین شما باکیفیت‌تر باشد، مخاطب با میل بیشتری آن را تماشا می‌کند، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما دوربین سینمایی و حرفه‌ای سونی FX3 است.

این دوربین با رزولوشن تصویربرداری UHD 4K، سرعت تصویربرداری 120 و 240 فریم بر ثانیه، میکروفون داخلی استریو، امکان اتصال لنزهای مختلف و منظره‌یاب اپتیکال، یک دوربین بسیار قدرتمند و فوق‌العاده برای تولید محتوای حرفه‌ای و باکیفیت است.

دوربین کانن Canon EOS C70 Cinema Camera

هر کار حرفه‌ای نیاز به ابزار حرفه‌ای دارد و برای فعالیت یوتیوبری هم داشتن یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای یک اصل غیرقابل انکار است. دوربین کانن EOS C70 یکی از دوربین‌های حرفه‌ای و بسیار مناسب برای ضبط ویدیوهای حرفه‌ ای است که با مشخصات فنی کم رقیب، یک انتخاب عالی خواهد بود.

Canon EOS C70 Cinema Camer دوربین
Canon EOS C70 یک دوربین سینمایی فوق‌العاده است که با ترکیب ویژگی‌های حرفه‌ای و طراحی جمع و جور، برای فیلمسازان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا بسیار جذاب است.

با این دوربین می‌توانید تصاویری با کیفیت 4K، 4K UHD و فول اچ‌دی ضبط کنید. با امکان نصب لنزهای مختلف، یک میکروفون داخلی با امکان ضبط صدای استریو، صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی و اتصال بی‌سیم از طریق Wi-Fi، یک دوربین تمام عیار با کیفیت بسیار بالا و برای ضبط تخصصی ویدیو است.

بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب 2024؛ از اقتصادی تا حرفه‌ای

مقاله مرتبط: بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب 2024؛ از اقتصادی تا حرفه‌ای

خرید دوربین فیلمبرداری مجالس

اگر به‌تازگی کار فیلمبرداری در مجالس را شروع کردید و به‌دنبال ارتقای دوربین خود هستید، ما پیشنهادهای ویژه‌ای را برای شما به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای داریم. دوربین‌های معرفی شده با کیفیت فیلمبرداری بالا به شما در ثبت زیباترین لحظات زندگی افراد کمک می‌کنند.

دوربین فیلمبرداری کانن Canon XA60 Professional UHD 4K Camcorder

برای فیلمبردارانی که به‌دنبال یک دوربین فوق‌العاده برای ضبط کارهای سفارشی مخصوصاً مجالس شادی و عروسی هستند، دوربین کانن XA60 یک انتخاب کاملاً ایده‌آل است. این دوربین که با کیفیت UHD 4K تصویربرداری می‌کند، یک لنز زوم اپتیکال 20 برابری دارد.

Canon XA60 Professional UHD 4K  دوربین
ورودی‌های XLR، خروجی HDMI و قابلیت ضبط RAW از جمله ویژگی‌های حرفه‌ای این دوربین هستند.

این دوربین بهترین کیفیت ضبط Full HD و 4K را با سنسور CMOS 1/2.3 اینچی و پردازشگر تصویر DIGIC DV6 خود در اختیار شما قرار می‌دهد. با تثبیت کننده تصویر پنج محوره دیگر هیچ نگرانی درباره لرزش تصاویر نخواهید داشت و با نمایشگر گردان خود امکان فیلمبرداری در زوایای مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

دوربین تصویربرداری سونی Sony PXW-Z280

شرکت سونی به داشتن دوربین‌های حرفه ای و بسیار باکیفیت مشهور است و برای هر شاخه‌ای از عکاسی و فیلمبرداری یک دوربین رده بالا طراحی کرده است. یکی از دوربین‌های بی‌نظیر این شرکت هم که برای فیلمبرداران مجالس بسیار مناسب است، دوربین PXW-Z280 است.

 دوربین Canon XA60 Professional UHD
سونی PXW-Z280 در مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای‌تر مانند دوربین‌های سینمایی، امکانات کمتری دارد. اما از نظر کیفیت تصویر و قابلیت‌های حرفه‌ای، گزینه بسیار مناسبی برای فیلمسازان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای است.

این دوربین با حسگر CMOS 1.2 اینچی، رزولوشن 4K با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه، بزرگنمایی اپتیکال 17 برابری و مشخصات فنی بی‌نظیر از جمله ورودی‌های مختلف، محدوده دیافراگم f1.9 – f16، منظره‌یاب الکترونیک، امکان ارتباط بی‌سیم با وای‌فای و NFC و ضبط صدای استریو، یک انتخاب خاص برای افراد مشکل‌پسند است.

بهترین دوربین‌ های 2024؛ بهترین انتخاب بر اساس کاربرد و بودجه

مقاله مرتبط: بهترین دوربین‌ های 2024؛ بهترین انتخاب بر اساس کاربرد و بودجه

خرید دوربین فیلمبرداری بر اساس قیمت (ارزان و اقتصادی تا حرفه ای)

قیمت دوربین فیلمبرداری با توجه به امکانات و ساختاری که دارد متفاوت است. قطعاً یک دوربین فیلمبرداری آماتور قیمت کمتری نسبت به یک دوربین حرفه‌ای دارد و امکاناتش نیز به‌مراتب کمتر است. سه دوربین با امکانات و کیفیت‌های متنوع در سه دسته‌بندی آماتور، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای در زیر برای کاربران هر سطح معرفی شده‌اند.

دوربین تصویربرداری پاناسونیک Panasonic HC-VX1 4K HD Camcorder

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک مدل HC-VX1 یک دوربین خانگی با قیمت مناسب است. این دوربین کوچک و جمع و جور علاوه بر اندازه مناسب، کیفیت تصویربرداری بالایی هم دارد. با داشتن یک تراشه 1/2.5 اینچی MOS، این دوربین ضبط با کیفیت 4K و فریم ریت 50 فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 دوربینPanasonic HC-VX1 4K HD Camcorder
پاناسونیک HC-VX1 یک دوربین فیلمبرداری 4K همه کاره و باکیفیت است که برای فیلمبرداری در شرایط مختلف مناسب است.

این دوربین یک صفحه نمایش 3 اینچی متحرک لمسی با رزولوشن 460800، میکروفون و بلندگوی داخلی برای ضبط و پخش صدا ، ورودی میکروفون و خروجی هدفون دارد. برای ارتباط بی‌سیم با HC-VX1 از طریق وای‌فای داخلی آن میتوان اقدام کرد و نسبت ابعاد تصویر 16:9  را هم برای ضبط در ابعاد مناسب ارائه می‌دهد.

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX200 4K XDCAM

یکی از دوربین‌های خیره‌کننده که برای استفاده نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای کاملاً مناسب است، دوربین فیلمبرداری سونی مدل HXR-NX200 است. این دوربین فوق‌العاده با کیفیت فیلمبرداری 4K و نرخ فریم 50 فریم بر ثانیه، ضبط تصاویر عالی را برای شما ممکن می‌کند.

 دوربینPanasonic HC-VX1 4K HD Camcorder
سونی HXR-NX200 یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای و همه کاره است که برای تولید محتوای 4K با کیفیت بالا طراحی شده است. اگر به دنبال دوربینی با کیفیت تصویر بالا، قابلیت حمل آسان و قیمت مناسب هستید، سونی HXR-NX200 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

سنسور دوربین HXR-NX200 روشنایی و وضوح بسیار بالایی دارد و با قابلیت استفاده در پروژه‌های مختلف، یک دوربین همه فن‌حریف و منعطف است. اندازه حسگر بزرگ این دوربین امکان ایجاد بوکه یا تاری در پس زمینه سوژه را برای شما فراهم می‌کند و با اندازه‌ای خاص و طراحی جالب،زوم اپتیکال 12 برابر و داشتن تنظیمات مختلف، یک تجربه متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

دوربین سینمایی Red Digital Cinema Komodo 6K Digital Cinema Camera

 دوربین Red Digital Cinema Komodo 6K Digital
KOMODO 6K قادر به ثبت جزئیات بسیار زیاد در سایه‌ها و هایلایت‌ها است که به شما امکان می‌دهد در هنگام ویرایش، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید.

برای افرادی که کار تصویربرداری و فیلمبرداری مستند و یا سینمایی را بطور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، دوربین KOMODO برند رد دیجیتال، یک گزینه فوق‌العاده است. این دوربین سنسور ۱۹.۹ مگاپیکسلی Super35 CMOS و تکنولوژی Global Shutter، داینامیک رنج استاپ، کنترل وایرلس و پیش‌نمایش از طریق Wi-Fi و یک نمایشگر لمسی ۲.۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۱۴۴۰ دارد. این دوربین با وجود ابعاد کوچک و کامپکت بودنش ضبط تصویر 6K در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یک ابزار فوق حرفه‌ای برای افراد شاخص صنعت فیلمبرداری خواهد بود.

فرق بین دوربین عکاسی و فیلمبرداری؛ کدوم برای من مناسبه؟

مقاله مرتبط: فرق بین دوربین عکاسی و فیلمبرداری؛ کدوم برای من مناسبه؟

نکاتی که باید در هنگام خرید دوربین فیلمبرداری در نظر داشته باشیم

  1. قیمت دوربین فیلمبرداری را بسته به بودجه و نیاز خود بسنجید.
  2. وزن دوربین را در نظر بگیرید، بعضی دوربین‌های حرفه‌ای وزن بسیار زیادی دارند.
  3. از یک فروشگاه معتبر و دوربینی با گارانتی تهیه کنید.
  4. کیفیت و رزولوشن فیلمبرداری دوربین را بپرسید
  5. مشخصات فنی دوربین را پیش از خرید بررسی کنید.
  6. اندازه صفحه نمایش دوربین و کیفیت بازپخش آن را چک کنید.
  7. برای دوربین‌هایی که امکان تعویض لنز دارند، لنزی سازگار و مناسب تهیه کنید.
  8. حتماً یک کیف محافظ دوربین و سه‌پایه به عنوان لوازم جانبی همراه دوربین خریداری کنید.

جشنواره عکس نورنگار

جمع بندی

برای خرید دوربین فیلمبرداری هم مانند تمام ابزار تکنولوژی دیگر باید به مشخصات فنی و امکاناتی که هر دوربین دارد توجه کنید. دنیای دوربین‌ها پر از انتخاب‌های متنوع است که متناسب با نیاز افراد ساخته می‌شوند. پس در کنار توجه به برند، قیمت و امکانات، نیاز خود را هم در نظر بگیرید تا یک انتخاب خوب و مناسب داشته باشید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : dpreview
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *