دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب 2024؛ از اقتصادی تا حرفه‌ای

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب 2024؛ از اقتصادی تا حرفه‌ای

از مدل‌های اقتصادی ارزان قیمت گرفته تا مدل‌های حرفه‌ای و گران، برای هر یوتیوبری یک مدل از بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب وجود دارد. با این حال، بهترین دوربین فیلمبرداری برای YouTube شامل موارد زیر هستند:

  • دوربین کانن EOS R5
  • دوربین سونی ZV-1
  • دوربین سونی ZV-E10
  • دوربین کانن EOS R10
  • دوربین کانن EOS 90D
  • دوربین نیکون Z30

خرید بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب به شما کمک می‌کند نه تنها ویدیوهایی باکیفیت بگیرید، بلکه شما را به عنوان یک یوتیبر حرفه‌ای و تمام عیار نشان می‌دهند. هدف نهایی شما این است که بازدیدکنندگان روی دکمه پخش ضربه بزنند و ویدیوهای شما را ببینند تا از طریق افزایش بازدید و عضویت به درآمد خوبی برسید. پس حالا که می‌بینیم این روزها تولید محتوا در یوتیوب سروصدای زیادی ایجاد کرده است، بیایید بهترین دوربین فیلمبرداری برای YouTube را بررسی کنیم.

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوبری حرفه‌ای

اگر به دنبال بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب هستید، توصیه می‌کنیم دوربین Canon EOS R5 را در نظر بگیرید. این یک دوربین هیبریدی است که هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری طراحی شده است، اما ویژگی‌های فیلمبرداری آن در کلاس جهانی است. مشخصات 8K در 30p بیشتر از آن چیزی است برای یوتیوب نیاز دارید است، ولی این گزینه را نیز به شما می‌دهد تا فیلم 4K بگیرید.

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوبری حرفه‌ای
EOS R5 دارای یک سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی است که می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت فوق‌العاده را با جزئیات و رنگ‌های خیره‌کننده ضبط کند. حتی در شرایط نوری کم، می‌تواند تصاویر با نویز کم ضبط کند.

اگر بخواهید می‌توانید 4K تا نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه نیز انتخاب کنید که لذت فیلمبرداری را دو چندان می‌کند. فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS II Canon یکی از بهترین سیستم‌ها در این زمینه است و برای فیلمبرداری و همچنین عکاسی فوق ‌العاده خواهد بود.

انتخاب‌های مختلفی برای لنزهای RF نیز دارید که عملکرد شما بهبود می‌دهند. مشخصات این دوربین طبق جدول زیر است:

سطح کاربریکاربران متخصص
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم8K در 30p
نقاط فوکوس (AF)5940
وزن650 گرم
عمر باتری (CIPA)320 شات

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوب ارزان (اقتصادی)

دوربین Sony ZV-1 برای ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال یک دوربین جمع و جور و ارزان قیمت هستند که ویدیو و صدای با کیفیت بالا ارائه دهد، بهترین گزینه است. این دوربین به لطف طراحی متفکرانه و مجموعه ویژگی‌های قوی که برای افزایش کیفیت ویدیو و صدا طراحی شده است، در حوزه ولاگری و تولید محتوا در یوتیوب متمایز است.

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوب ارزان (اقتصادی)
Sony ZV-1 یک دوربین کامپکت عالی است که به طور خاص برای ولاگینگ طراحی شده است.

صفحه نمایش دوربین Sony ZV-1 با ویژگی زاویه متغیر و اثر نرمی پوست (Soft Skin Effect) می‌تواند کیفیت بالایی از چهره شما در ویدیو ضبط کند. از طرفی، میکروفون سه کپسولی داخلی و محافظ باد باعث می‌شوند تا صدای واضح ضبط شود که این موضوع یک جنبه مهم از محتوای جذاب است. در حالی که عمر باتری و کم بودن وزن برای تحمل لنزهای بزرگ برخی از ایرادات این دوربین باشند، اما تمرکز ZV-1 بر ویژگی‌های مخصوص ولاگری است که قیمت خوب و عملکرد قوی را ارائه می‌دهد.

سطح کاربریمبتدی تا متوسط
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم4K در 30p
نقاط فوکوس (AF)425
وزن256 گرم
عمر باتری (CIPA)260 شات

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوبری میان رده؛ قیمت مناسب و با امکانات خوب

سونی مدتی بود که به دنبال یک دوربین اختصاصی ولاگ میان رده بود. در حالی که ZV-1 کامپکت خوب بود، چیزی که ولاگرها و یوتیوبرها واقعاً دنبال آن بودند یک دوربین بدون آینه بود که به آنها اجازه می‌داد لنزها را عوض کنند و به طور کلی انعطاف‌پذیری بیشتری باشند. Sony ZV-E10 یک دوربین بدون آینه APS-C است که همه نیازهای شما برای داشتن یک محصول با قیمت مناسب و امکانات بالا فراهم می‌کند.

Sony ZV-E10
صفحه نمایش لمسی 3 اینچی ZV-E10 می‌تواند 180 درجه به سمت بالا و 90 درجه به سمت چپ و راست خم شود، که این امر قابلیت ایده‌آلی را برای فیلم‌برداری از خودتان یا از زوایای دشوار فراهم می‌کند.

جزئیات و کیفیت 4K UHD عالی است، در حالی که Full HD را می‌توان تا 120p برای فیلمبرداری اسلوموشن افزایش داد. در حالی که خرید یک میکروفون خارجی همیشه بهتر گزینه است، اما میکروفون‌های داخلی ZV-E10 کار شما را راحت کرده است.

سطح کاربریمبتدی تا متوسط
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم4K در 30p
نقاط فوکوس (AF)425
وزن343 گرم
عمر باتری (CIPA)440 شات

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوب برای مبتدیان

ما فکر می‌کنیم که Canon EOS R10 یک دوربین هیبریدی عالی APS-C برای یوتیوببرهای تازه کار است که می‌توانند کار خود را با آن شروع کنند. در دست گرفتن دوربین راحت است و صفحه نمایش لمسی مفصلی نیز می‌تواند کنترل دوربین حتی آسان‌تر نیز کند. علاوه بر ورودی میکروفون، EOS R10 یک هولدر نگهدارنده چند منظوره دارد که تنها در برخی از مدل‌های فول فریم کانن یافت می‌شود.

بهترین دوربین فیلمبرداری یوتیوب برای مبتدیان
EOS R10 دوربینی بسیار سبک و کوچک است که به راحتی قابل حمل و استفاده است.

گزینه‌های ضبط ویدیو در نور کم محدود هستند، زیرا سنسور از پشت روشن نمی‌شود. همچنین لرزشگیر تصویر درون بدن وجود ندارد. با این حال، EOS R10 عملکرد خوبی در برابر رقبای بدون آینه دارد. یک حالت مفید «HDR PQ» وجود دارد که کیفیت 10 بیتی 4:2:2 را ارائه می‌کند، به علاوه می‌توانید کلیپ‌ها را تا دو ساعت ضبط کنید. همه اینها EOS R10 را به یک ابزار عکاسی هیبریدی عالی برای تازه کاران تبدیل می‌کند.

سطح کاربریمبتدی
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم4K در 30p
نقاط فوکوس (AF)651
وزن429 گرم
عمر باتری (CIPA)340 شات

بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب باید ویژگی‌های مانند کیفیت بالای ویدیو، فوکوس خودکار، تثبیت ‌کننده تصویر درون بدنه و امکان ضبط صدا با میکروفن داشته باشد. داشتن وزن کم و ابعاد جمع و جور نیز می‌تواند قابلیت استفاده از دوربین را افزایش دهد.

بهترین دوربین فیلمبرداری DSLR برای یوتیوب

کانن بر اساس محبوبیت EOS 70D در بین یوتیوبرها، مدل 90D را نیز وارد بازار کرد. این دوربین که دقیقاً بازار تولید محتوای ویدیویی را هدف قرار می‌دهد، ویدیوهای 4K UHD با جزئیات بدون برش را ضبط می‌کند و حتی م‌ تواند در صورت کاهش وضوح به Full HD، اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه بگیرد. حتی اگر به آن نیاز داشتید، تصاویر 32.5 مگاپیکسلی را برای محتوای ویدئویی چندرسانه‌ای برای اینستاگرام می‌گیرد.

بهترین دوربین فیلمبرداری DSLR برای یوتیوب
EOS 90D مقاوم در برابر آب و هوا است، به این معنی که می‌توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید.

دوربین EOS 90D با توجه به میراث DSLR نسبت به سایر دوربین‌های این لیست سنگین‌تر است؛ اما یک مزیت بزرگ این محصول، مقاومت آن در برابر آب و هوا است، به این معنی که می‌توانید حتی اگر باران یا برف ببارد به عکاسی ادامه دهید. ما دریافتیم که کنترل آن با یک منظره یاب نوری بزرگ و روشن نیز رضایت بخش است.

سطح کاربریمتوسط تا حرفه‌ای
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم4K در 30p
نقاط فوکوس (AF)45 (all cross-type)
وزن701 گرم
عمر باتری (CIPA)1300 شات

بهترین دوربین فیلمبرداری نیکون برای یوتیوب

بهترین دوربین فیلمبرداری نیکون برای یوتیوب
صفحه نمایش 3 اینچی Z30 می‌تواند 180 درجه به سمت بالا و 270 درجه به سمت چپ و راست خم شود، که این امر قابلیت ایده‌آلی را برای فیلم‌برداری از خودتان یا از زوایای دشوار فراهم می‌کند.

نیکون اکنون سه دوربین APS-C در سری Z بدون آینه خود دارد که در بین همه آنها مدل Z30 بر تولید محتوای برای یوتیوب متمرکز است. این دوربین منظره یاب ندارد، فقط یک صفحه نمایش با زاویه متغیر ارائه می‌دهد و امکان ضبط ویدیوهای 4K UHD بدون برش را فیلمبرداری می‌کند. مدل Z30 به اندازه‌ای سبک و جمع و جور است که به راحتی می‌توان آن را حمل کرد.

سطح کاربریمتوسط تا حرفه‌ای
حداکثر وضوح ویدئو/ نرخ فریم4K در 30p
نقاط فوکوس (AF)209
وزن405 گرم
عمر باتری (CIPA)330 شات

در هنگام خرید بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوربین مخصوص یوتیوب شامل کیفیت ویدیو، فوکوس خودکار، تثبیت ‌کننده تصویر درون بدنه و گزینه‌های صوتی است، بنابراین این موارد اصلی‌ترین مشخصاتی هستند که باید در زمان خرید دوربین فیلمبرداری در نظر بگیرید. به همین دلیل، در ادامه به نکات مهم در خرید بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب اشاره می‌کنیم:

صفحه نمایش مفصلی

صفحه نمایش مفصلی
.
با استفاده از صفحه نمایش مفصلی، می‌توانید کادر دوربین را به درستی مشاهده کنید و مطمئن شوید که همه چیز در کادر قرار دارد.

وقتی می‌خواهید از خودتان فیلم بگیرید، یک صفحه نمایش مفصل موهبت الهی است. این ویژگی با ارائه پیش‌ نمایش زنده از ترکیب عکس، نوردهی و فوکوس به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه را به درستی پیاده سازی کنید تا بتوانید روی دیگر جنبه‌های ویدیوی خود تمرکز کنید.

فوکوس خودکار خوب

فوکوس خودکار خوب
فوکوس خودکار خوب برای یوتیوب مهم است، به خصوص اگر می‌خواهید از خودتان فیلم بگیرید یا سوژه‌های متحرک رو دنبال کنید.

فوکوس دستی جایگاه خود را در فیلمسازی حفظ کرده است، اما برای اینکه همه چیز تا حد امکان ساده و سرراست باشد، باید دوربینی با فوکوس خودکار ویدیویی عالی انتخاب کنید. اگر تمایل دارید در ویدیوهای خود زیاد جابجا شوید کمک می‌کند، ردیابی چهره ویژگی مفیدی است، زیرا فوکوس به طور خودکار تنظیم می‌شود.

تثبیت کننده داخلی

فیلمبرداری می‌تواند منجر به لرزش و تماشای فیلم شود. خوشبختانه بسیاری از دوربین‌های مدرن دارای لرزشگیر تصویر (اپتیکال، الکترونیکی یا ترکیبی از این دو) هستند تا به طور خودکار لرزش را حذف کنند. لازم به ذکر است که برخی دوربین‌ها این کار را بسیار بهتر از بقیه انجام می‌دهند.

گزینه‌های صوتی

میکروفون داخلی دوربین می‌تواند صدا را ضبط کند، اما استفاده از یک میکروفون خارجی وضوح بیشتری ارائه می‌دهد و احتمالاً نویز ناخواسته محیط را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است بخواهید سوکت‌های هدفون را نیز در نظر بگیرید. این سوکت‌ها به شما امکان می‌دهند در حین ضبط سطح صدا را کنترل کنید.

کیفیت ویدیو

به دنبال دوربینی باشید که حداقل رزولوشن ویدیوی Full HD 1080p را ارائه می‌کند، اما برای وضوح و جزئیات بیشتر 4K ایده آل است. کاربران این روزها وقت خود را صرف تماشای ویدیوهای تار با کیفیت تصویر پایین نمی‌کنند؛ حتی الگوریتم YouTube ویدیوهای بی‌کیفیت را پیشنهاد نمی‌دهد.

عملکرد در نور کم

دوربینی را با قابلیت فوق العاده در نور کم در نظر بگیرید تا کیفیت فیلمبرداری را در شرایط نوری مختلف حفظ کنید، به خصوص اگر در داخل خانه یا در شب عکاسی می‌کنید. اگر یک دستگاه تنظیم کننده نور اختصاصی برای تولید محتوای خود خریداری کنید، این مشکل کمتری است.

سازگاری لنز

سازگاری لنز
هنگام انتخاب دوربین، مهم است که مانت لنز را در نظر بگیرید. اگر قبلاً لنز دارید، باید دوربینی را انتخاب کنید که با مانت لنزهای شما سازگار باشد.

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر ظاهر و سبک ویدیوی خود داشته باشید، در دسترس بودن لنزهای قابل تعویض را در نظر بگیرید. برخی از دوربین‌ها به هیچ وجه به لنز متصل نیستند، بنابراین قبل از خرید به این موضوع توجه کنید. لنز می‌تواند در سبک فیلمبرداری شما تایر چشمگیری بگذارد.

قابلیت حمل

قابلیت حمل
قابلیت حمل یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید هنگام انتخاب دوربین برای یوتیوب در نظر بگیرید، به خصوص اگر قصد دارید زیاد با خودتان دوربین حمل کنید یا در حال حرکت فیلمبرداری کنید.

به ابعاد و وزن دوربین فکر کنید، به خصوص اگر قصد دارید در حال حرکت ویدیو بگیرید یا عکاسی کنید. دوربین‌های سبک و جمع و جور معمولاً راحت‌تر هستند. دوربین‌های سنگین‌تر نیاز به حفاظت بیشتر و تجهیزات گران قیمت دارند. این دوریین‌ها همچنین بیشتر مستعد افتادن یا آسیب دیدن هستند.

عمر باتری

طول عمر باتری بیشتر برای فیلمبرداری طولانی‌تر مهم است، بنابراین عملکرد باتری دوربین را بررسی کنید. اگر عمر باتری دوربین شما کافی نیست، ممکن است نیاز به خرید شارژر، باتری اضافی، پاور بانک یا سایر تجهیزات برای ادامه کار داشته باشید.

کلام آخر

یوتیوب همچنان بزرگترین پلتفرم اشتراک ‌گذاری ویدیو در جهان است و تولید کنندگان محتوا می‌توانند از آن برای نمایش هر محتوایی استفاده کنند؛ اما برای موفقیت در این پلتفرم به خرید بهترین دوربین فیلمبرداری برای یوتیوب نیاز است. اگر تازه می‌خواهید وارد این پلتفرم شوید یا مدتی در یوتیوب فعالیت می‌کنید، دوربین برای موفقیت شما حرف اول را می‌زند. توصیه می‌کنیم ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس با توجه به مشخصات هر دوربین، محصول مناسب را تهیه کنید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : creativebloq castos
2 دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط