021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین Zenmuse Z3، اولین دوربین هوایی با قابلیت زوم

دوربین Zenmuse Z3، اولین دوربین هوایی با قابلیت زوم

شرکت DJI دوربین Zenmuse Z3 را معرفی کرد. این نخستین دوربین عکاسی هوایی در جهان است که امکان زوم اپتیکال را دارد. دوربین Zenmuse Z3 با تنها ۲۶۲ گرم وزن، می‌تواند تا ۷  برابر بزرگنمایی داشته باشد. البته از این مقدار تنها ۳٫۵ برابر توسط بزرگنمایی لنز و ۲ برابر نیز بزرگنمایی دیجیتال است. فاصله کانونی این لنز معادل یک لنز ۲۲-۷۷mm در دوربین‌های ۳۵mm است. دیافراگم لنز Zenmuse Z3 بسته به میزان بزرگنمایی متغیر و برابر f/2.8-5.2 می‌باشد.

شرکت DJI تصریح کرده است که به دلیل افزایش میزان لرزش در هنگام زوم لنز، سیستم لرزشگیر خود را نیز تغییر داده است تا بتواند کوچک‌ترین لرزش‌های تصویر را در بزرگنمایی ۷ برابر، خنثی کند. تا پیش از این، تنها راه  ممکن برای بزرگنمایی تصویر در عکاسی هوایی، نزدیک شدن پهپاد یا درون در حال پرواز به سوژه بود. خصوصاً در مکان‌هایی که ممنوعیت پرواز پهپاد وجود دارد، احتمال نزدیک شدن درون به آن منطقه ممکن بود خطرساز باشد. اکنون درون‌ها می‌توانند بدون نزدیک شدن به سوژه، از راه دور نیز تا ۷ برابر روی آن زوم کرده و تصویری با کیفیت را ثبت کنند.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت کادر عادی با کادر زوم شده را مشاهده کنید.

عکاسان می‌توانند دوربین Zenmuse Z3 را روی درون‌های Inspire 1، Matrice 100، یا Matrice 600 نصب کنند و با استفاده از کنترل‌کننده HD video downlink مخصوص DJI از فاصله ۵ کیلومتری پهپاد خود را کنترل کنند. شرکت DJI هر روز در حال نوآوری است و همین چند روز پیش بود که خبر همکاری DJI و هاسلبلاد در قوی‌ترین سیستم عکاسی هوایی منتشر شد.

در دوربین Zenmuse Z3 از یک حسگر ۱/۲٫۳ اینچی سونی استفاده شده است. این حسگر پیش‌تر در دوربین‌های درون‌های Inspire 1 و Phantom 4 نیز استفاده شده بود و قادر است فایل‌های عکس ۱۲ مگاپیکسلی (با فرمت خام DNG) و همچنین ویدئو‌های ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند.

دوربین Zenmuse Z3 تا دو هفته دیگر به بازار می‌آید و قیمت آن برابر ۸۹۹ دلار یعنی حدود ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *