دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی دو دوربین جدید کانن

اخبار عکاسی
بررسی دو دوربین جدید کانن

دو دوربین جدید کانن یعنی EOS 90D و EOS M6 II ویژگی های مشابهی دارند ولی در دو دسته متفاوت جای می گیرند.

کانن EOS 90D از نوع DSLR و EOS M6 II میرورلس (بدون آینه) است. هر دو محصول از حسگر تصویر 32.5 مگاپیکسلی APS-C و پردازشگر تصویر DIGIC 8 بهره می گیرند. شاتر الکترونیکی این دو دوربین با حداکثر سرعت 1/16000 ثانیه کار می کند و توانایی ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه را با استفاده از تمام سطح سنسور دارند.

شرکت کانن می گوید: “آوردن کاربری و قابلیت های یك دوربین DSLR در دوربین کوچک بدون آینه EOS M6 Mark II برای عكاس های نیمه حرفه ای طراحی شده است.”

M6 Mark II بسیاری از ویژگی های اصلی و مشخصات کانن 90D را دارد. هر دو دوربین دارای سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS  و پردازنده تصویر DIGIC 8 هستند. همچنین، محدوده ایزوی هر دوی آنها از 100 تا 25600 است که البته قابل ارتقا تا 51200 است.

کنون M6 Mark II از یک شاتر الکترونیکی بهره می برد که امکان کار در سرعت شاترهای سریعی مانند 1/16000 ثانیه را به شما می دهد.

[relatedpost post=”104001″]

سیستم فوکوس خودکار دوگانه CMOS یا Dual Pixel CMOS AF موجود در نمایش زنده (Live View) دارای 5،481 نقطه فوکوس خودکار است که می توانید به صورت دستی و با لمس انگشت خود بر روی صفحه نمایش لمسی و چرخشی 3 اینچی 1.04 میلیون نقطه ای آنها را انتخاب کنید. دوربین عکاسی کانن M6 Mark II دارای یک منظره یاب الکترونیکی EVF-DC2 است که به کمک آن و به صورت لمس و درگ کردن می توانید اتوفوکوس را انجام دهید. برای عکاسی از سوژه های انسانی این دوربین به تکنولوژی فوکوس پیوسته Eye AF Servo مجهز شده است.

همچنین M6 Mark II می تواند ویدئوهایی با کیفیت های 4K  و 30p  فریم بر ثانیه و فول اچ دی (Full HD) و 120 فریم برثانیه را بدون کراپ کردن ضبط کند.

M6 Mark II در برخی از زمینه ها و قابلیت ها بسیار موفق تر از 90D عمل کرده است: برای مثال کانن M6 Mark II با ردیابی AF / AE می تواند عکاسی پیاپی (Burst Mode) با سرعت تا 14 فریم در ثانیه را انجام دهد. در هنگام عکاسی پیاپی با فرمت RAW و با استفاده از قابلیت های pre-shooting، این دوربین می تواند تا 30 فریم در ثانیه عکاسی کند.

از دیگر ویژگی های این دوربین جدید شرکت کانن می توان به اتصال وای فای (Wi-Fi) و بلوتوث (Bluetooth)، بدنه از جنس آلیاژ منیزیم، فلاش داخلی و باتری با عمر 305 شات اشاره کرد. دوربین جدید کانن Canon EOS M6 Mark II در اواخر سپتامبر سال 2019 مصادف با اوایل مهرماه سال 98 با بدنه هایی به رنگ مشکی و نقره ای عرضه می شود.

 

 

نویسنده : مهرنوش رحمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *