021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

رونمایی کانن از لنز دوگانه برای تصویربرداری واقعیت مجازی

رونمایی کانن از لنز دوگانه برای تصویربرداری واقعیت مجازی

لنز فیش آی دو گانه کانن با دوربین‌های RF همین برند سازگار است و در واقع بخشی از EOS VR System در نظر گرفته می‌شود. این لنز کانن همراه با به روز رسانی سیستم عامل برای دوربین EOS R5 ارائه می‌شود که از لنز آنالوگ جدید به همراه عملکردهای جدید تصویربرداری واقعیت مجازی، پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر لنز RF 5.2mm f/2.8 L Dual Fisheye ، کانن از نرم‌افزار جدیدی رونمایی کرده است که فیلم‌ها را برای مشاهده در دستگاه‌های واقعیت مجازی پردازش کرده و تبدیل‌های لازم را انجام می‌دهد. در این رونمایی کمپانی کانن به طور ویژه به استفاده از هدست VR که Oculus Quest 2 نامیده می‌شود، اشاره کرده است.

بر اساس آنچه که کمپانی Canon اعلام کرده است، لنز Dual Fisheye اولین لنز قابل تعویضی است که می‌تواند تصاویر استریوسکوپی سه‌بعدی VR 180 درجه را روی یک سنسور ثبت کند و امیدوار است که این لنز جدید پیچیدگی‌های خلق تصاویر به سبک واقعیت مجازی را هم برای حرفه‌ای‌ها و هم تازه‌واردان ساده‌تر کند. این کمپانی معتقد است که از نظر عملکرد، این لنزهای جدید هیچ تفاوتی با لنزهای RF ندارند.

لنز RF 5.2mm f/2.8 L Dual Fisheye؛ لنز تصویربرداری واقعیت مجازی

ثبت تصاویر هر یک از لنزهای سمت چپ و راست روی یک سنسور فول فریم، باعث شده که چالش چسباندن تصاویر به یکدیگر رفع شده و نیاز به ویرایش‌های بعدی را تا حد زیادی کم کند.

در ساخت لنزهای فیش آی دو گانه کانن، از اپتیک‌های سری L کانن با کیفیت بالا استفاده شده است که فاصله بین هرکدام 60 میلی‌متر (فاصله بین دو چشم) در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که این فاصله بر اساس فاصله بین دو چشم انسان تعیین شده و به خلق تصاویری طبیعی‌تر کمک می‌کند. کانن برای ارائه بهترین کیفیت تصویر 180 درجه‌ای، لنزها را به‌گونه‌ای طراحی کرده که هریک قادر به عکاسی با میدان دید 190 درجه‌ای با استفاده از سیستم نوری جداگانه هستند.

برای راحتی کار سازندگان واقعیات مجازی بدون توجه به میزان نور روز و موقعیت قرارگیری خورشید، کانن از فناوری پوشش زیر طول موج استفاده کرده است که به بهترین شکل ممکن وضعیت نور پس‌زمینه را کنترل می‌کند.

کانن برای اضافه‌کردن قابلیت کنترل نظارت بر تصویربرداری واقعیت مجازی به صورت لایو، برنامه‌های Camera Connect و EOS Utility Canon را در آینده به روز می‌کند.

بعد از معرفی این لنز، کمپانی کانن در حال توسعه دو نرم‌افزار اشتراکی (پولی) است که به تکمیل و بهبود عملکرد این لنز کمک ویژه‌ای می‌کنند. نرم‌افزار EOS VR Utility Canon یکی از پروژه‌های کانن است که امکاناتی نظیر تبدیل کلیپ‌های لنزهای دوگانه آی فیش به حالت مستطیلی، ویرایش سریع و همچنین انتخاب وضوح و فرمت فایل قبل از خروجی گرفتن را در اختیار کاربران قرار می‌دهید. با استفاده از افزونه (پلاگین) EOS VR برای Adobe Premiere Pro ، سازندگان محتوای واقعیت مجازی قادر خواهند بود فیلم را به صورت خودکار به حالت مستطیل تبدیل کرده و همان جا ویرایش کنند.

لنز RF 5.2mm f/2.8 L Dual Fisheye؛ لنز تصویربرداری واقعیت مجازی

برخی دیگر از ویژگی‌های لنز آی فیش دو گانه کانن عبارت است از:

  • گشودگی دیافراگم در با محدوده f/2.8 تا f/16 با قابلیت کنترل الکترونیکی
  • طراحی مقاوم در برابر آب، گردوغبار
  • قابلیت استفاده در شرایط سخت آب‌وهوایی در صورت ترکیب پوشش فلورین با دوربین R5
  • دارای فاصله کانونی 7.87 اینچ/0.2 متر و حداکثر بزرگ‌نمایی 0.03 برابر
  • دارای نگهدارنده فیلترهای ژلاتینی (این نگهدارنده استفاده از فیلترهای ژلاتینی ND را در شرایطی که محیط پرنور است بدون نیاز به خارج کردن لنز و تعویض آن، فراهم کرده است.)

بر اساس آنچه که توسط کمپانی کانن اعلام شده است، لنز Dual Fisheye به همراه نرم‌افزارهای گفته شده، از اواخر ماه دسامبر با قیمت 1999 در دسترس عموم خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه