دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنز EF-S 35mm F2.8 IS STM کانن با LED سرخود

اخبار عکاسی
لنز EF-S 35mm F2.8 IS STM کانن با LED سرخود

ظاهرا ایده استفاده از چراغ‌های LED در دهانه لنز برای کانن خوشایند بوده است. این شرکت پس از معرفی لنز EF-M 28mm f/3.5 Macro که سال پیش برای دوربین‌های بدون آیینه این شرکت معرفی شده بود، برای نخستین بار این ایده را روی یک لنز مخصوص دوربین‌های DSLR سری غیر فول‌فریم خودش نیز استفاده کرده است. لنز کوچک و جمع و جور EF-S 35mm F2.8 IS STM علاوه بر اینکه یک لنز STM و دارای موتور فوکوس کاملا بی‌صدا برای فیلمبرداری و LiveView است، به فلاش‌های LED پیوسته برای عکاسی و فیلمبرداری ماکرو نیز مجهز شده است.

در داخل لنز EF-S 35mm F2.8 IS STM کانن از ۱۰ عدسی در ۴ گروه استفاده شده که یکی از آنها از نوع Glass Molded است. این لنز که فاصله کانونی معادل ۵۶mm در یک دوربین فول را نمایش می‌دهد، یک لنز ماکرو و دارای حداقل فاصله فوکوس ۳ سانتی‌متر است. بنابراین می‌توانید به راحتی از سوچه‌های بسیار کوچک مانند حشرات و سکه‌ها و تمبر عکاسی کنید. این لنز برای کاهش لرزش دست در هنگام عکاسی ماکرو، به جدیدترین تکنولوژی‌های لرزشگیر کانن یعنی Canon Hybrid IS مجهز شده استکه می‌تواند تا ۴ استاپ لرزش دست را خنثی کند. ضمن اینکه این لرزشگیر حتی در هنگام استفاده از موتور STM لنز برای فیلمبرداری نیز فعال است و می‌تواند برای فیلمبرداری ماکرو نیز مورد استفاده قرار گیرد. وجود موتور فوکوس بی‌صدا در کنار رینگ کنترل فوکوس دستی پیوسته در این لنز، کار را برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک ساده می‌کند.

حداکثر دیافراگم لنز EF-S 35mm F2.8 IS STM کانن برابر f/2.8 است که می‌تواند برای عکاسی در نور کم بسیار کاربرد داشته باشد. ضمن اینکه وجود این دیافراگم برای عکاسی پرتره هم کاربرد خوبی دارد و می‌تواند در پس‌زمینه سوژه، پس‌زمینه محو و بوکه زیبا ایجاد کند. دیافراگم این لنز از نوع ۷ پره‌ای است. این لنز کوچک، تنها ۱۹۰ گرم وزن دارد و قطر دهانه فیلتر آن ۴۹ میلی‌متر است. این لنز از دو ماه آینده با قیمت ۳۵۰ دلار وارد بازار می‌شود.

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *