دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

 شرکت Blazar از لنزهای جدید 2x آنامورفیک Cato و لنزهای 1.5x Remus رونمایی کرد

اخبار عکاسی
 شرکت Blazar از لنزهای جدید 2x آنامورفیک Cato و لنزهای 1.5x Remus رونمایی کرد

شرکت blazar با لنزهای آنامورفیک جدید، به کمک عکاسان می‌آید تا با هزینه کم محصولی همه‌کاره داشته باشند . blazar ( Great Joyسابق) به عنوان یک برند شناخته‌شده در تولید لنزهای دوربین، به خاطر ارائه لنزهای آنامورفیک باکیفیت و قیمت مناسب مشهور است. این شرکت با عرضه لنزهای جدید خود، بار دیگر به نیازهای فیلمسازان در هر سطحی پاسخ داده است. سری جدید Cato با ضریب جمع‌شدگی 2 برابر (میزان فشرده شدن تصویر در عرض )  در رده‌ محصولات برتر قرار می‌گیرد و پوشش سنسور بزرگی را ارائه می‌دهد. این سری شامل چهار فاصله کانونی است: 40 میلی‌متر T2.4، 50 میلی‌متر T2، 85 میلی‌متر T2.8 و 125 میلی‌متر T3.2. همزمان، سری محبوب Remus 1.5x با افزودن دو لنز جدید 33 میلی‌متر و 35 میلی‌متر (هر دو T1.6 اما با پوشش سنسور متفاوت) به مجموعه‌ چهار لنزی خود گسترش می‌یابد. با در نظر گرفتن لنزهای موجود Remus 45mm، 65mm و 100mm، مجموعه‌ای فوق‌العاده متنوع از لنزها برای پروژه‌ با لنزهای آنامورفیک بعدی خود در اختیار خواهید داشت.

شرکت blazar با لنزهای آنامورفیک جدید، شکاف قیمتی را پر می‌کند

blazar با سری جدید Cato، حرفه‌ای‌ها را غافلگیر کرد

اولین و مهم‌ترین خبر، معرفی غیرمنتظره و هیجان‌انگیز سری لنزهای Cato 2x است. ضریب (اسکوئیز) 2 برابر، انتخاب بسیاری از کاربران لنزهای آنامورفیک است، اما دستیابی به آن با قیمت پایین‌تر بسیار دشوار است. لنزهای ارزان‌تر اغلب با مشکلات عدم ثبات در این قابلیت و اعوجاج منحنی‌شکل (پین‌کوشن) همراه هستند. اما بهتر است خیالتان راحت باشد، چرا که این شرکت قول داده سری Cato همان ویژگی‌های کلاسیک و قابل اعتماد سری محبوب Remus را با افزایش جذابیت ضریب اسکوئیز ارائه می‌دهد. لنزهای Cato با مانت‌های PL یا EF عرضه می‌شوند و وزن هر کدام کمتر از 2.2 پوند است. همچنین، این لنزها دارای فلر نقره‌ای خنثایی هستند که می‌تواند با رنگ اکثر منابع نور مطابقت داشته باشد. البته، دستیابی به ضریب اسکوئیز 2 برابر با قیمت پایین‌تر، با برخی محدودیت‌ها همراه است. سری Cato دارای T-Stop (نسبت دیافراگم به میزان عبور نور) متفاوتی در لنزهای مختلف بوده و اندازه تصویر (Image Circle) آن‌ها نیز کمی تغییر می‌کند. لنزهای 85 و 125 میلی‌متری دارای تصویر 36×24 میلی‌متر هستند، در حالی که اندازه تصویر در لنزهای عریض‌تر 40 و 50 میلی‌متری به ترتیب تنها 24×20 میلی‌متر و 28.8×24 میلی‌متر است. این اندازه برای دوربین‌های فول‌فریم قدیمی کافی است، اما اگر با بدنه‌های خاص با سنسور بسیار بزرگ کار می‌کنید، بهتر است قبل از خرید اندازه سنسور دوربین خود را با این لنزها بررسی کنید.

blazar با سری جدید Cato، حرفه‌ای‌ها را غافلگیر کرد

لنز جدید Remus 33mm T1.6

سه لنز اولیه‌ محبوب سری Remus با فاصله کانونی 45، 65 و 100 میلی‌متر، همگی دارای همان اندازه‌ی تصویر 36×24  میلی‌متر لنزهای بلندتر سری Cato و وزن و ابعاد مشابهی هستند. طرفداران این لنزها عاشق ظاهر قدیمی، فلرهای زیبا و بوکه‌ بیضی‌شکل آن‌ها هستند و امیدوار بودند جای خالی موجود در کیف لنز این سری، برای یک لنز با فاصله کانونی عریض‌تر در نظر گرفته شده باشد. این شرکت با در نظر گرفتن چند نکته‌ کلیدی، آرزوی طرفداران را برآورده کرده است. لنز جدید Remus 33mm T1.6 دارای اندازه‌ تصویر 32×24  میلی‌متر است که برای پوشش سنسورهای فول‌فریم 916 کافی به نظر می‌رسد، اما یک عنصر جلویی بیرون‌زده دارد که مانع استفاده از فیلتر می‌شود. لنز 35mm T1.6  امکان استفاده از فیلترهای جلو را فراهم می‌کند، اما اندازه‌ تصویر آن تنها 25×17میلی‌متر است که برای دوربین‌های فول‌فریم یا سنسورهای بزرگ، بسیار کوچک است. در صورتی که با دوربین‌های Super35 فیلمبرداری می‌کنید، مشکلی وجود ندارد، اما به خاطر داشته باشید که ضریب  cropیا برش دوربین‌های Super35 باعث می‌شود لنز 35 میلی‌متری، میدان دید نزدیک به لنز 45 میلی‌متری فول‌فریم را ارائه دهد.

لنز جدید Remus 33mm T1.6

در نورنگار فروشنده شو

کدام لنزblazar برای شما مناسب است

انتخاب لنز مناسب به نوع کار شما بستگی دارد:

  • برای محتوای سینمایی: اگر محتوایی تولید می‌کنید که قرار است روی پرده‌ سینما یا سایر نمایشگرهای عریض نمایش داده شود، سرمایه‌گذاری روی لنزهای سری Cato با ضریب اسکوئیز 2 برابر، ارزشش را دارد.
  • برای محتوای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی: اگر اغلب فیلم‌های آنامورفیک خود را برای استفاده آنلاین و شبکه‌های اجتماعی کراپ می‌کنید، ضریب اسکوئیز 1.5 برابر سری Remus برای شما کافی خواهد بود. همچنین، لنز 33 میلی‌متری این سری، عریض‌ترین لنز این شرکت تا به امروز به شمار می‌رود.

 

کدام لنزblazar برای شما مناسب است

کد تخفیف نورنگار

حفظ ویژگی‌های همیشگی

فارغ از انتخاب شما، می‌توانید انتظار همان ویژگی‌های شناخته‌شده‌ این شرکت را مثل ظاهر گرم و نوستالژیک، امکان فوکوس نزدیک خیره‌کننده، ضریب اسکوئیز قابل اعتماد و بدنه‌ جمع و جورداشته باشید. برای دستیابی به لنزهای آنامورفیک باکیفیت و قیمت مناسب، ناچار به پذیرفتن برخی محدودیت‌ها هستید.

حفظ ویژگی‌های همیشگی

با این حال، شیوه‌ تکمیل خط تولید لنزهای Remus توسط blazar که برای کاربران فول‌فریم بازاریابی می‌شود، قطعا غیرمعمول خواهد بود.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : bhphotovideo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند
Godox Magic XT-1: میکروفون بی‌سیم جمع و جور و قدرتمند
21 ساعت پیش - زمان مطالعه : 15 دقیقه