021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

احتمال عرضه دوربین 6D Mark II کانن و نیکون D5600 تا چند ماه دیگر

احتمال عرضه دوربین 6D Mark II کانن و نیکون D5600 تا چند ماه دیگر

این روز‌ها شایعات زیادی پیرامون دوربین‌های آینده کانن و نیکون در اینترنت منتشر شده است که نشان از معرفی قریب‌الوقوع دوربین کانن 6D Mark II و نیکون Nikon D5600 دارد. از معرفی مدل قبلی هر دوی این دوربین‌ها یعنی Canon EOS 6D و Nikon D5500 مدت زیادی گذشته است و احتمال می‌رود هر دوی این دوربین‌ها در نیمه اول سال آینده میلادی، یعنی کمتر از دو تا سه ماه دیگر وارد بازار شوند. اگرچه مشخصات هیچ‌یک از این دو دوربین به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما شایعات نسبتا قابل اطمینانی از وب‌سایت‌های CanonRumors, CanonWatch و NikonRumors حاکی از آن است که این دوربین‌ها با تغییرات زیادی نسبت به مدل‌های قبلی خود معرفی خواهند شد. ما هم در وب‌سایت نورنگار  علاقه‌مندیم هرچه زودتر این دوربین‌ها را در دست بگیریم. در ادامه مشخصات لو رفته از این دو دوربین را بخوانید.

ظاهرا بزرگ‌ترین تغییر Nikon D5600 نسبت به Nikon D5500، به‌کارگیری قابلیت SnapBridge در این دوربین است که امکان ارتباط مداوم و کم‌مصرف پیوسته با تجهیزات بلوتوث دار مانند تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها را فراهم می‌کند. گفته می‌شود این دوربین دارای دامنه پویا یا همان Dynamic Range بیشتری خواهد بود و از این لحاظ شباهت زیادی به Nikon D7200 خواهد داشت. نیکون D5500 هم اکنون در وب‌سایت نورنگار با قیمت 2,300,000 تومان به فروش می‌رسد و احتمالا این قیمت تا زمان عرضه مدل Nikon D5600 ثابت باقی خواهد ماند.

اما شایعات درباره کانن EOS 6D Mark II بسیار قوی‌تر است و منابع بیشتری آن‌ها را تایید کرده‌اند. گفته می‌شود دوربین فول‌فریم ارزان‌قیمت 6D Mark II با افزایش رزولوشن از 20 به 25 مگاپیکسل، خود را به دوربین‌های فول‌فریم رده پایین نیکون مانند Nikon D610 نزدیک‌تر خواهد کرد. ظاهرا در حسگر این دوربین نیز مانند Canon 5D Mark IV، از قابلیت پیشرفته Dual Pixel AF استفاده شده است که امکان تغییر و تنظیم فوکوس پس از عکس‌برداری و در ویرایشگر فایل خام مهیا خواهد شد. اگرچه هنوز این قابلیت در ویرایشگر فایل خام ادوبی نسخه 9.7 گنجانده نشده است، اما احتمال می‌رود با عرضه فتوشاپ CC 2017، قابلیت تنظیم فوکوس در نرم‌افزار، به آپدیت‌های بعدی این برنامه افزوده شود.

[porto_content_box]بررسی امکانات جدید فتوشاپ CC 2017 را در وب‌سایت نورنگار بخوانید.

Dual Pixel RAW در دوربین EOS 5D Mark IV چیست؟[/porto_content_box]

 

از مشخصات دیگر دوربین 6D Mark II، نمایشگر لمسی بازشو، دو درگاه کارت حافظه sd، و قابلیت‌های نرم‌افزاری WiFi، GPS و NFC داخلی است. اما گفته می‌شود کانن قصد ندارد قابلیت فیلم‌برداری 4K را به این دوربین اضافه کند تا همچنان فیلم‌برداری 4K تنها در دو اختیار دو مدل رده‌بالای EOS 1Dx Mark II و EOS 5D Mark IV باشد. همچنین شنیده شده که کانن در حال تست سیستم فوکوس جدیدی روی دوربین 6D Mark II است که جزئیات آن هنوز منتشر نشده است.

دوربین Canon EOS 6D هم اکنون در وب‌سایت نورنگار 4,500,000 تومان قیمت‌گذاری شده است و احتمالا تا زمان عرضه دوربین 6D Mark II، یکی از خوش‌قیمت‌ترین دوربین‌های فول‌فریم کانن موجود در بازار خواهد بود.

مقایسه کانن 5D Mark IV در برابر Mark III، 5DSR و 6D را در وب‌سایت نورنگار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *