دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کانن EOS R6 معرفی شد

اخبار عکاسی
کانن EOS R6 معرفی شد

کانن EOS R6 چیزی فراتر از نسخه‌ی سبک‌تر R5 است. این دوربین خیلی از قابلیت‌های R5 را دارد. البته سنسور 45 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K فقط مختص R5 است.

کانن R6 رزولوشن 20 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از یک سنسور مشابه سنسور استفاده شده در EOS 1D X III بهره می‌برد. سیستم لرزشگیر با توانایی کاهش لرزش تا 8 گام نیز شبیه چیزی است که در R5 استفاده شده است و ما شاهد همان پردازنده تصویر DIGIC X و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS نسل دو با پوشش 100 درصدی هستیم. همچنین این دوربین دقیقا مثل برادر بزرگ‌تر خودش با شاتر الکترونیکی امکان عکاسی با سرعت 20 فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کانن EOS R6

R6 نمی‌تواند با کیفیت 8K و یا 4K/120p فیلمبرداری کند اما می‌تواند با استفاده از تقریبا تمام عرض سنسور فیلم‌های UHD 4K/60p ضبط کند. فیلمبرداری داخلی 10 بیت 4:2:2 با استفاده از C-Log یا HDR PQ نیز با استفاده از این دوربین ممکن است.

در نگاه اول تمایز دادن R6 و R5 از یکدیگر کار خیلی سختی است. در R6 به جای صفحه نمایش R5 از یک دیال حالت استفاده کرده است و صفحه نمایش مورد استفاده در آن نیز نسبتا کوچک‌تر است و رزولوشن کمتری هم دارد. منظره یاب اپتیکال این دوربین هم رزولوشن کمتری دارد اما با مقدار رزولوشن 3.69 میلیون نقطه، باز هم خیلی تاثیرگذار است. در این دوربین ما شاهد دو عدد اسلات کارت حافظه sd هستیم که هر دو از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کنند. برخلاف R5 که از وای‌فای دوبانده پشتیبانی می‌‎کند، تکنولوژی وای‌فای این دوربین فقط از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. مشخصات مربوط به بلوتوث هم کاملا بدون تغییر هستند.

عمر باتری برای عکاسی با صفحه نمایش LCD برابر با 360 عکس اعلام شده است و برای منظره‌یاب الکترونیک با سرعت 120 فریم بر ثانیه هم این مقدار برابر با 250 شات است. این دوربین امکان استفاده از همان باتری گریپ BG-R10 که برای R5 معرفی شده است را هم دارد اما نمی‌تواند از انتقال فایل بیسیم آن بهره ببرد.

این دوربین اواخر ماه آگوست به بازار عرضه خواهد شد.

 

نویسنده : محمد خزائی

2 دیدگاه

  • حمید میرمعزی گفت:

    با سلام و تشکر
    ایکاش درباره عرضه این مدل و دیگر مدلهای کانن و سونی و نیکون در ایران و نیز حدود قیمت آنها در ایران هم اشاره میکردید. ممنون

    • آتنا فروغی (ادمین) گفت:

      با شرایط فعلی خیلی دقیق نمیشه گفت اما معمولا یک ماه بعد از عرضه جهانی به بازار ایران میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *