دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سی سال پیش سری EOS کانن دنیای عکاسی را متحول کرد

چاپ
سی سال پیش سری EOS کانن دنیای عکاسی را متحول کرد

اتصال الکترونیکی بین لنز و دوربین که همه چیز، از لرزشگیر لنز گرفته تا ثبت اطلاعات EXIF عکس براساس آن انجام می‌شود، اکنون به سی‌سالگی خود رسیده است. دوربین‌های SLR کانن، دوربین‌های EOS، لنز‌ها و لوازم جانبی این دوربین‌ها، ماه مارس امسال سی‌ساله می‌شوند که تقریبا تاریخچه‌ای به گستردگی عکاسی با نگاتیو تا عکاسی با دوربین‌های دیجیتال را در بر می‌گیرد. سری EOS کانن سی ساله شد.

شرکت کانن برای نخستین بار، ایجاد اتصال الکتریکی بین بدنه دوربین و لنزها را Electro (الکترو) نامید که نام آن برگرفته از الهه یونانی “طلوع” است. در آن زمان کانن نخستین شرکتی بود که این ارتباط الکتریکی را در مانت لنز‌ها برقرار کرد و این سیستم جدید Electro Optical System یا همان EOS نام گرفت که از آن زمان تا کنون همچنان پابرجاست.

نخستین سری از این رده دوربین و لنز‌ها ، دوربین کانن EOS 650 و از نوع نگاتیوی و خط لنز‌های سری EF بود که در سال 1987 عرضه شدند. چاک وستفیلد، از سخنگویان کانن آمریکا درباره این محصولات می‌گوید: زمانیکه سیستم EOS در ۱۹۸۷ ارایه شد، یکی از مهمترین تفاوت های آن با دیگر سیستم های دوربین مطرح معرفی ارتباط کاملا الکترونیک بین بدنه دوربین و لنزهای قابل تعویض و دیگر لوازم جانبی مثل باتری و غیره بود.

سری EOS کاننطراحی این سیستم نسبت به مدل‌های قبلی دوربین‌های کانن، به طور کلی تغییر کرد. اهرم‌ها و پین‌های قبلی که ممکن بود بر اثر اصطکاک به صورت مکانیکی آسیب ببینند یا انتقال اطلاعات در آنها ضعیف باشند به طور کامل از نو طراحی شدند.

در عین حال که تاریخچه این خط تولید از فیلم تا دیجیتال را شامل می شوند، اما استفاده از سیستم های سری EOS کانن بدین معنی است که هر دوربینEOS  با هر لنزEOS  تطابق پذیر است. به این ترتیب عکاسان می توانند از لنز های کلاسیک در جدیدترین بدنه های این سری دوربین‌ها نیز استفاده کنند. کانن می گوید که اساس EOS محرک تکنولوژیهای جدید تصویر برداری، شامل سه- بعدی نگاری و ایجاد حس واقعیت خواهد بود.

وستفیلد می گوید که: جزییات باید محرمانه بمانند، اما تطبیق پذیری طراحی اصل سیستم EOS به کانن این امکان را می دهد که دامنه وسیعی از تکنولوژیهای آینده را به آن بیافزاید. مانند همیشه ما پایبند به تجربه خوب مصرف کننده از محصولات کانن خواهیم بود.

همینطور که سری EOS کانن در حال جشن گرفتن ۳ دهه است، خط تولید حال حاضر این شرکت در برگیرنده ۲۴ دوربین و ۹۷ لنز EF مختلف می باشد و شما می‌توانید بهترین‌های سری EOS کانن را از شرکت نورنگار تهیه کنید و همچنین در ادامه، فیلم تمامی دوربین‌های EOS دیجیتال کانن از گذشته تا امروز را ببینید.

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه