دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنز Compact-Servo 70-200mm کانن معرفی شد

اخبار عکاسی
لنز Compact-Servo 70-200mm کانن معرفی شد

اغلب عکاسان با لنز‌های پرطرفدار EF 70-200mm کانن آشنا هستند. این شرکت لنز جدیدی با همین دامنه فاصله کانونی را برای دوربین‌های فیلم‌برداری خودش معرفی کرده لنز Compact-Servo 70-200mm T4.4 L IS نام دارد. این لنز ویدئویی دارای علامت L در نام خودش است و نشان می‌دهد که با لنزی در سری لنز‌های Luxury کانن روبرو هستیم و همانطور که می‌بینید دارای دهانه دیافراگم باز T4.4 است که برای فیلم‌برداری در نور کم بسیار مناسب است. لنز Compact-Servo 70-200mm با قابلیت زوم همان بازاری را هدف گرفته است که فوجی‌فیلم به تازگی لنزهای سری MK خودش را معرفی کرده است. یعنی این لنز می‌تواند حدفاصل بین لنز‌های عکاسی و سری لنز‌های گران‌قیمت CN-E این شرکت را پر کند و فیلم‌برداران غیر سینمایی مانند فیلم‌برداران مستقل، مستند و عروسی احتمالاً جزو مشتریان اصلی آن خواهند بود.

لنز Compact-Servo 70-200mm
از آنجا که فوکوس خودکار برای این دسته از فیلم‌برداران اهمیت فراوانی دارد و معمولاً خود فیلمبردار به جای دستیاران فیلم‌برداری، عمل فوکوس را انجام می‌دهد، این لنز برخلاف لنز‌های حرفه‌ای سری CN-E دارای فوکوس خودکار، دیافراگم خودکار و لرزشگیر تصویر نیز هست. اگرچه این قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم خودکار تنها روی برخی از دوربین‌های Cinema EOS قابل استفاده است، اما قطعاً می‌تواند برای فیلمبردارانی که مجبور بودند از لنز‌های عکاسی سری EF برای این منظور استفاده کنند کاربرد زیادی خواهد داشت. لنز Compact-Servo 70-200mm با استاندارهای فیلم‌برداری ۴K هماهنگ شده است و می‌تواند رزولوشن مورد نیاز برای دوربین‌های فیلم‌برداری رده بالای این شرکت را فراهم کند. خوشبختانه این لنز با تمامی دوربین‌های مانت EF سازگاری کامل دارد و حتی می‌توانید از اکستندرهای Canon EF 1.4x III  و  EF 2x IIIنیز همراه با آن استفاده کنید که به این ترتیب زوم این لنز به ترتیب به ۹۸-۲۸۰mm و ۱۴۰-۴۰۰mm روی دوربین‌های دارای حسگر فول‌فریم تبدیل خواهد شد. با استفاده از لنز Compact-Servo 70-200mm روی دوربین‌های مانت EF به این معنی است که می‌توانید به راحتی از قابلیت‌های پیشرفته دوربین‌هایی مانند EOS 5D Mark IV (مانند Dual Pixel CMOS AF) همراه با این لنز سینمایی پیشرفته استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که عملکرد تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF در دوربین‌های جدید کانن چگونه کار می‌کند.

گفته شده که این لنز از اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود، اما هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است. برای تهیه این لنز می‌توانید به وب‌سایت نورنگار مراجعه کنید.

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *