021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کانن بهتره یا نیکون؟ کدام برند دوربین بهتر است؟

کانن بهتره یا نیکون؟ کدام برند دوربین بهتر است؟

هر دو شرکت کانن و نیکون دارای سالها و ده ها تجربه در ساخت با کیفیت ترین محصولات عکاسی و اپتیک در جهان به شمار می روند. در میان تولیدات این دو شرکت طیف وسیعی از محصولات بسیار پیشرفته و خاص چند میلیون دلاری برای صنایع تا دوربین های عکاسی دیجیتال حرفه ای و آماتوری قرار دارند.

قبل از مطالعه این مقاله توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای مقایسه این برندها باید دوربین‌ها را با هم‌رده های خود در برندهای دیگر مقایسه کرد و مقایسه دو دوربین همواره دقیق‌تر از مقایسه کلی برندها با یکدیگر است.

کدام DSLR بهتر است؟ کانن یا نیکون ؟

فرق‌های زیادی بین کانن و نیکون وجود دارد، بعضی‌ از آن‌ها قابل توجه هستند و بعضی دیگر جزئی. در حالت عادی، شانس این‌که با هر دو برند عکاسی بکنید، بهترین راهی است که بتوانید تفاوت ها را لمس کنید و محصول مورد نظر خود را با چشم باز خریداری کنید.

مزیت‌های دوربین‌های DSLR نیکون

دوربین نیکون

  • دوربین‌های نیکون در اغلب اوقات نقاط فوکوس بیشتری دارند. این یک مزیت خیلی مهم است، زیرا بدین صورت می‌توانید از قانون یک سوم تبعیت کنید و سوژه‌های خود را در نقاط طلایی بیندازید، درحالی که این موضوع در دوربین‌های کانن به علت نقاط فوکوس کمتر سخت‌تر اتفاق می‌افتد.
  • در اغلب اوقات دوربین‌های نیکون نسبت به دوربین‌ هم‌رده‌ی کانن، کمی ارزان‌تر هستند.

نیکون

  • سنسور دوربین‌های کراپ نیکون، بزرگتر از سنسور دوربین‌های کراپ کانن هستند.
  • امکانات داخلی مثل تایم لپس و براکتینگ در اغلب دوربین‌های نیکون وجود دارد، در حالی که این امکانات در بیشتر دوربین‌های کانن موجود نیست.

فواید دوربین‌های DSLR کانن

دوربین کانن

  • رنگ و کنتراست بهتری را در حالت RAW ارائه می‌کند. اغلب عکاسان فکر می‌کنند، عکس RAW، عکسی است که بدون هیچ گونه دستکاری از سنسور دریافت می‌شود، درحالی ‌که این موضوع صحت ندارد و عکس‌های خام کانن، کارشده به نظر ‌می‌رسند.
  • منو دوربین‌های کانن نسبت به نیکون، کاربرپسند‌تر است. البته نیکون در دوربین های جدیدش این ضعف خود را کمی بهبود داده است.

کنون 5d mark iv

لنزهایی در بازار وجود دارد که به دوربینی احتیاج دارند که موتور فوکوس داشته باشد. اغلب موتور فوکوس در خود لنز قرار دارد. لنز محبوب Nikon 50mm f/1.8D نیاز به موتور فوکوس دوربین دارد و بعضی دوربین‌های رده‌ی مبتدی نیکون فاقد این موتور هستند، پس کاربر مجبور است لنز Nikon 50mm f/1.8G را بخرد که دارای موتور فوکوس داخلی است. بدین ترتیب مجبور است که هزینه‌ی بیشتری را بپردازد و این برای کسانی که تازه شروع به عکاسی کرده‌اند، ممکن است هزینه‌ی اضافی‌ای به نظر برسد. ولی دوربین‌های کانن این مشکل را ندارند.

کدام دوربین بهتر است؟ بدون آینه یا DSLR؟

 

دوربین عکاسی

 

به احتمال زیاد در 5 سال آینده، دوربین‌های بدون آینه، بهترین دوربین‌های بازار خواهند بود. سیستم بدون آینه دارای مزیت‌های فراوانی است، اما مشکلاتی دارد که هنوز برطرف نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه