دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنزهای کانن RF 800mm f/11 IS STM و RF 600mm f/11 IS STM به زودی به بازار عرضه خواهد شد

اخبار عکاسی
لنزهای کانن RF 800mm f/11 IS STM و RF 600mm f/11 IS STM  به زودی به بازار عرضه خواهد شد

با عرضه‌ی لنزهای کانن RF 800mm f/11 IS STM و کانن RF 600mm f/11 IS STM ما شاهد استاندارد جدیدی در زمینه لنزهای پرایم مگاتله فوتو کوچک و ارزان قیمت هستیم. هر دو لنز پرایم فاصله کانونی فوق‌العاده طولانی دارند، به شدت ارزان قیمت هستند و قیمت آن‌ها نیز خیلی مناسب است. با وجود این موارد دیافراگم مورد استفاده در هر دو لنز مقدار ثابت f/11 است.

این لنزهای زیبا هر دو از لرزشگیر داخلی تصویر استفاده می‌کنند. لنز کانن RF 800mm f/11 IS STM تا 4 گام و لنز کانن RF 600mm f/11 IS STM تا 5 گام لرزش‌ها را کاهش خواهد داد. همچنین این لرزشگیر تصویر با سیستم لرزشگیر داخلی دوربین‌های R5 و R6 هم تطبیق‌پذیر خواهد بود و هر دو در کنار هم می‌توانند تا 8 گام لرزش را از بین ببرند.

این لنزها هر دو از دیافراگم ثابت f/11 پشتیبانی می‌کنند. همین دیافراگم بسته‌تر است که کانن را قادر کرده است این لنزها را کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان قیمت‌تر بسازد. اما این دیافراگم خیلی 2 گام بسته‌تر از دیافراگم f/5.6 و 4 گام بسته‌تر از دیافراگم f/2.8 است.

با اینکه استفاده از این لنزها به همراه منظره‌یاب اپتیکال مورد استفاده در دوربین‌های DSLR خیلی سخت است اما در صورتی که از منظره‌یاب الکترونیکی دوربین‌های سری R استفاده کنید (که نمای کلی چیزی که در حال عکاسی از آن هستید را روشن‌تر می‌کند)، خیلی راحت‌تر می‌توانید از این لنزهای پرایم استفاده کنید. علاوه بر این، سیستم اتوفوکوس پیشرفته دوربین‌های خانواده R نیز باعث خواهد شد که استفاده از این لنزها خیلی ساده‌تر باشد.

در واقع حتی در صورتی که این لنزها را به همراه تله کانورترهای RF 1.4 و 2X مورد استفاده قرار دهید، سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS نسل دوم که در دوربین‌های R5 و R6 مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند عمل ردیابی چشم، صورت، سر و حیوانات را به خوبی انجام دهد. بنابراین حتی در صورتی که با استفاده از تله کانورتر 2x با فاصله کانونی 1600mm و دیافراگم f/22 هم عکاسی کنید، باز هم عملکرد سیستم اتوفوکوس هیچ تغییری نخواهد کرد.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *