دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کانن از لنز RF 85mm f/2 Macro IS STM رونمایی کرد

اخبار عکاسی
کانن از لنز RF 85mm f/2 Macro IS STM رونمایی کرد

لنز کانن RF 85mm f/2 Macro IS STM که با تازگی از آن رونمایی شده است یک گزینه جدید خیلی خوب از طرف کانن است. این لنز یک پرایم 85 میلیمتری ارزان قیمت است که ماکزیمم دیافراگم بازی برابر با f/2 دارد و در عین حال یک لنز IS STM است و به همین خاطر کانن توانسته است قیمت این لنز را پائین نگه دارد.

کیفیت ساخت لنز کانن RF 85mm f/2 Macro IS STM شبیه به دیگر لنزهای سیستم R است. این بدین معنی است که این لنز تفاوت خیلی زیادی با لنزهای RF پرتره سری L دارد.

این لنز که با هدف علاقه‌مندان به عکاسی پرتره به بازار عرضه شده است با فاصله کانونی کلاسیک 85 میلیمتر و طراحی سبک وزنی که دارد، گزینه خیلی خوبی برای عکاسی پرتره با یک پرسپکتیو جذاب است. با وجود اینکه این لنز به اندازه‌ی همتای f/1.2 خودش دیافراگم بازی ندارد اما روی سنسورهای فول فریم سری R می‌تواند عمق میدان خیلی محدودی ایجاد کند و به شما این امکان را می‌دهد که حتی در شرایط کم نور هم، سوژه را به خوبی از پس زمینه جدا کنید.

علاوه بر عکاسی پرتره، این لنز قابلیت عکاسی ماکرو را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. با اینکه نسبت بازتولید آن 1:2 است اما بزرگنمایی 50% و حداقل فاصله فوکوس 350 میلیمتر به شما امکان عکاسی از جزئیات ریز و اشیاء کوچک را خواهد داد.

این لنز با ابعاد 78 * 91 میلیمتر و وزن 500 گرم خیلی کوچک و سبک است و از یک معکوس‌کننده‌ی فوکوس هم برای عکاسی ماکرو بهره می‌برد. همچنین مثل اکثر لنزهای سری RF یک حلقه کنترل قابل شخصی‌سازی هم روی این لنز قرار دارد.

با اینکه لرزشگیر تصویر یک قابلیت کاربردی در اکثر لنزها است در این لنز ارزش آن خیلی بیشتر است زیرا هم عکاسی پرتره و هم عکاسی ماکرو را پوشش می‌دهد. به صورت استاندارد این لرزشگیر می‌تواند تا 5 گام لرزش را کاهش دهد اما در صورتی که از آن در کنار دوربین‌هایی مثل R5 و R6 استفاده کنید میزان کاهش لرزشگیر تا 8 گام افزایش خواهد یافت.

این لنز در ماه اکتبر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *