دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین کانن XC15 با قابلیت ضبط ۴K معرفی شد

چاپ
دوربین کانن XC15 با قابلیت ضبط ۴K معرفی شد

ظاهرا نمایشگاه IFA امسال برای کانن پر رونق بوده است. چون این برند معتبر دوربین‌سازی، پس از معرفی دوربین فیلم‌برداری رده بالای EOS C700 که با قیمت ۳۸ هزار دلاری عرضه می‌شد، یک دوربین سینمایی دیگر ۴K را نیز با قیمت پایین‌تر مخصوص فیلم‌برداران عمومی معرفی کرد که XC15 نام دارد. اگرچه کانن به تازگی دوربین عکاسی حرفه‌ای ۵D Mark IV را با قابلیت ضبط تصاویر ۴K معرفی کرد ، اما Canon XC15 را می‌توان یک دوربین فوق‌العاده برای حذف فاصله بین دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری کانن به شمار آورد.

EOS C700 (1)اگرچه اغلب رسانه‌ها از این دوربین به‌عنوان یک دوربین فیلم‌برداری فوق‌العاده با رزولوشن ۴K برای ضبط فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی نام می‌برند، اما نکته مهم این است که این دوربین دارای حسگر عکس‌برداری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل نیز هست و می‌تواند به‌عنوان یک دوربین حرفه‌ای دوم، در کیف عکاسان نیز قرار بگیرد. اندازه حسگر دوربین Canon XC15 نیز همان اندازه حسگر دوربین XC10 و برابر ۱ اینچ (قطر ۱۶ میلی‌متر) است.

این دوربین نسخه پیشرفته‌تر XC10 است که با امکانات صوت و تصویر قوی‌تر و بدنه ارگونومیک بهتر و حدودا در همان اندازه قبلی معرفی شده است.

نکته مهم در این دوربین استفاده از شاتر مکانیکی است که البته تنها برای عکس‌برداری استفاده می‌شود. حساسیت دوربین نیز با سه استاپ افزایش به ۱۶۰ تا ۲۰۰۰۰ رسیده است که امکان فیلم‌برداری در نور کم با نویز پایین را فراهم می‌کند.

لنز این دوربین نیز همانند مدل قبلی، برابر ۲۴٫۱mm-241mm با و دارای بازترین دیافراگم متغیر f2.8-5.6 است. شاید بیشترین تفاوت این دوربین نسبت به مدل‌ قبل از خودش را بتوان در درگاه ورود صدای این دوربین دید. در دوربین XC15 یک درگاه ورود صدای XLR طراحی شده که به‌وسیله آن می‌توان انواع تجهیزات حرفه‌ای صدابرداری را به دوربین متصل کرد.

EOS C700 (3)این دوربین دارای دو درگاه کارت حافظه است که یکی از آن‌ها از نوع CFast و دیگری از نوع SD است. CFast برای استفاده برای ضبط فیلم وSD برای ضبط Full HD و عکس کاربرد دارد. این دوربین فاقد فلاش است، و امکان ارتباط بی‌سیم WiFi برای کنترل دوربین به آن افزوده شده است.

دوربین XC15 کانن از ماه آینده با قیمت ۲۴۰۰ دلار وارد بازار می‌شود که برای دوربینی در این سطح قیمت مناسبی است. احتمالا به‌محض عرضه جهانی نورنگار هم این دوربین را وارد بازار خواهد کرد.

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه