021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مقایسه مدل ۶ و ۵ ساعت هوشمند می بند شیائومی

مقایسه مدل ۶ و ۵ ساعت هوشمند می بند شیائومی

مقایسه طراحی ظاهری ساعت هوشمند می بند ۵ و ۶

وقتی ساعت هوشمند می بند 6 و می بند 5 Mi band 6 و Mi band 5 را در کنار هم قرار می‌دهیم، تشخیص تفاوت آن‌ها سخت است. در ظاهر هر دو از نظر اندازه، بند و طراحی یکسان هستند.

Mi band 5 دارای قابی به اندازه 46 میلی‌متر، ضخامت 12.45 میلی متر و وزنی حدود  11.9گرم است و Mi band 6  قابی به اندازه 47 میلی‌متر و ضخامت 12.7 میلی‌متر و وزنی حدود12.8  گرم دارد و نسبت به نسل قبلی ضخامت آن افزایش یافته است.

شیائومی وزن مدل جدید را بیشتر کرده اما از ضخامت ساعت کم شده است.

تفاوت دیگری که بین این دو مدل مشاهده می‌شود دکمه‌ای است که در می بند 5 در پایین صفحه نمایش قرار داشت و در مدل می بند 6 حذف شد. این تفاوت جزئی که در اندازه صفحه دو دستبند وجود دارد، به علت حذف حاشیه می‌بند 6 است.

اگر شما علاقه‌مند به رنگ‌ها هستید و دوست دارید ساعت هوشمندتان را با لباس‌هایتان ست کنید این‌جا با تنوعی از رنگ‌های مختلف روبرو هستید.

Mi band 5  با بندهای سیلیکونی در شش رنگ مختلف زرد، سبز، نارنجی، آبی و سیاه به بازار ارائه شده بود.

Mi band 6 هم در رنگ‌های مشکی، نارنجی، زرد، سبز زیتونی، سفید عاجی و آبی قرار است در بازار عرضه شود.

نکته: اگر شما می بند 5 دارید، بندهای آن برای نسل ششم قابل استفاده است. زیرا ابعاد بندهای سیلیکونی هر دو مدل باهم یکسان است و ابعادی به اندازه 155 در 219 میلی‌متر دارند.

صفحه نمایش می بند ۵ و ۶

قابل توجه‌ترین تفاوتی که بین می بند 5 و می بند 6 مشاهده می‌شود صفحه نمایش است. مشخصات صفحه نمایشگر Mi band 5:  1.1 اینچی امولد (AMOLED) با رزولوشن 126 در 294 و حداکثر روشنایی 450 نیت است. که در صفحه Mi band 6 نمایشگر به ابعاد 1.56 اینچ امولد رنگی  AMOLED با پیکسل PPI ۳۲۶ با رزولوشن 156 در 486 و حداکثر روشنایی 450 نیت ارتقا پیدا کرده است.

اما شیائومی در نسل جدید با کاهش حاشیه‌های صفحه از نمایشگر استفاده بهینه‌تری کرده است. که به راحتی پیام‌های متنی، تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را با یک نگاه سریع می‌توانید بررسی کنید.

صفحه نمایش جدید تقریبا 50 درصد وضوح تصویر نمایشگر را افزایش داده است.  می‌توانید روی این صفحه نمایش کوچک یک تصویر پس‌زمینه هم تنظیم کنید.

با توجه به این‌که صفحه هر دو Mi band از نوع امولد و با روشنایی 450 نیت هستند. نمایشگرهای با کیفیت و روشنایی بالا دارند، و حتی برای استفاده از آن در نور آفتاب هم به مشکل نخواهید خورد و به طور واضح می‌توانید اطلاعات را روی صفحه ببینید و کارهایتان را انجام دهید.

پایش شاخص‌های سلامتی و تندرستی می بند ۵ و ۶

هر دو می بند ویژگی‌های مختلفی برای برای نظارت بر سلامت و تناسب اندام دارند.

اما در می بند 6 در پایش شاخص‌های سلامتی و تندرستی کمی پیشرفت داشته است و تقریبا تمامی فعالیت‌های سلامتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سنسورهایMi band 5  و Mi band 6 اغلب مشابه هستند. سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ برای ردیابی و کنترل حرکت هستند و سنسور ضربان قلب برای نظارت مداوم بر تپش قلب کاربرد دارد.

البته این سنسور همچنین توانایی اندازه‌گیری سطح استرس را هم دارد که طبق ادعای شرکت شیائومی دقت این حسگر در نسخه ۶ بیشتر از نسخه قبلی است.

در Mi band 6 شاهد یک سنسور جدید به نام (spo2) هستیم که توانایی اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون شما را دارد. همچنین با روشن بودن آن، این حسگر قادر است کیفیت تنفس شما را در هنگام خواب بررسی کند و اختلالات تنفسی را شناسایی کند.

البته قابلیت نظارت بر خواب عمیق (REM) مانند Mi band 5 در این نسخه جدید وجود دارد و الگوی خواب شما را بررسی می‌کند و براساس داده‌های موجود به شما نمره خواب می‌دهد. عملکرد این حسگر در هر دو مدل مشابه است و دقت خوبی دارد.

ردیابی چرخه قاعدگی که برای Mi band 5 در نظر گرفته شده بود، برای نسخه جدید هم موجود است و به خانم‌ها اجازه ثبت و پیگیری دوران قاعدگی را می‌دهد و زودتر از موعد وضعیت این چرخه را به آن‌ها اطلاع می‌دهد تا نگرانی کمتری بابت آن داشته باشند.

این دو دستبند هوشمند هردو فعالیت‌های روزانه شما را رصد می‌کنند. قدم‌ها که برمی‌دارید، کالری که بدنتان می‌سوزاند، میزان مسافتی که روزانه طی می‌کنید و میزان کیفیت خوابتان را بررسی می‌کند و در صورتی که تحرک نداشته باشید و یا برنامه منظمی نداشته باشید به شما هشدار می‌دهد. اما چگونه؟

شیائومی از قابلیتPAI  در می‌بندهای 5 و 6 استفاده کرده است. این تکنولوژی بر اساس هوش مصنوعی عمل می‌کند و تمامی داده‌هایی که از حسگرهای مختلف در این ساعت دریافت می‌کند را جمع‌ آوری می‌کند و  به یک عدد قابل فهم برای شما تبدیل می‌کند. نمره PAI شما بین 0 تا 100 در نظر گرفته می‌شود.

شما براساس این عدد می‌توانید میزان فعالیت خودتان را بسنجید و اگر نیاز است برنامه ورزشی منظمی را تدارک ببینید. البته این برنامه پیشنهاداتی را در خصوص فعالیت‌های شما ارائه می‌کند تا بتوانید نمره خود را بهبود دهید و اشراف بیشتری روی سلامتی خودتان داشته باشید.

بسیاری از معیارهای پایش شاخص‌های سلامتی در می بند به ضربان قلب بستگی دارد. آن‌چه در می بند های نسل 5 و 6 باهم مرور کردیم عملکردهای قابل قبولی محسوب می‌شود و حتی در می بند 6 دقت این حسگرها و پایش‌های سلامتی بالاتر رفته است.

ردیابی ورزش در می بند 5 و 6

نحوه ردیابی ورزشی و پیگیری ورزش در  Mi band 5 و Mi band 6  یکسان است. می بند 5 دارای 11 حالت ورزشی بود. که در نسخه می بند 6 تعداد ورزش‌های آن به 30 ورزش افزایش یافته است.

می بند 6 از فعالیت‌های ورزشی مانند: بسکتبال، والیبال، بولینگ، کریکت و بوکس پشتیبانی می‌کند. اما توانایی محاسبه دقیق حرکات و اعمال ورزشی شما را ندارد. فقط مدت زمان تمرین کردن شما و ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند.

این دو مدل می بند هر دو تا عمق ۵ اتمسفر از خود مقاومت در برابر آب نشان می‌دهند و برای دوش گرفتن و شنا کردن تا عمق ۵۰ کیلومتری مناسب هستند. که این قابلیت خیال شما را از بابت استفاده از آن در ورزش‌های آبی و روزهای بارانی راحت می‌کند و نگران صدمه دیدن ساعت هوشمندتان نیستید.

می بند ۶ قادر به رصد کردن فعالیت‌های ورزشی درون منزل مانند طناب زنی است و مدت زمان تمرین کردن و ضربان قلب شما را اعلام می‌کند. تمام این داده‌های ورزشی در داخل برنامه Mi Fit ذخیره می‌شود و شما می‌توانید این اطلاعات را به اپلیکیشن‌هایی مانند Google Fit  و Strava ارسال کنید.

می بندهای ۵ و ۶  فاقد GPS داخلی هستند و برای مسیریابی ورزش در فضای باز و بیرون از خانه لازم است از قابلیت GPS تلفن همراه خود استفاده کنید. البته دقت کنید موبایل خود را در مکان در دسترسی قرار دهید تا به راحتی بتواند مسیریابی را برایتان انجام دهد.

همچنین می بندهای نسل ۶ به طور خودکار ۶ فعالیت ورزشی را تشخیص می‌دهد. مانند :

  • دویدن در فضای باز
  • قایقرانی
  • تردمیل
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری

ظرفیت باتری در می بند ۵ و ۶

در می بندهای نسل ۵، شیائومی از شارژر مگنتی برای شارژ Mi band  رونمایی کرد که به آسانی با استفاده از قابلیت آهن‌ربایی می‌توانید ساعت را به شارژر وصل کنید.

دستبند‌های Mi band xiaomi  در ساعت می بند 6 و می بند 5 هر دو باتری ۱۲۵ میلی‌آمپری دارند که معمولا تا ۱۴ روز نیازی به شارژ ندارند. البته بسته به استفاده شما میزان دوام‌آوری باتری متفاوت است. اما اگر از تمام قابلیت‌های می‌بند استفاده کنید این مقدار به هفت روز می‌رسد.

مدت زمان لازم برای شارژ هر دو مدل تقریباً دو ساعت است.

از مزایای شارژ مگنتی شیائومی می‌توان به این اشاره کرد که دیگر برای شارژ دستگاه لازم نیست صفحه اصلی دستگاه را از بند آن خارج کنیم و به شارژ متصل کنیم.

این مدل شارژر در حال حاضر برای می‌بند ۶ هم وجود دارد.

اگر می‌خواهید مچ بند هوشمند شما دیرتر به شارژ نیاز پیدا کند، لازم است قابلیت حسگر ضربان قلب و رصد فعالیت‌های خواب را خاموش کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

تفاوت نسخه گلوبال و چینی می بند ساعت هوشمند 6 چیست؟

می بند ۶ نیز در سه نسخه به بازار جهانی عرضه شده است. که دو مدل آن در داخل چین عرضه شده است و یک مدل دیگر در بازار جهانی! و اما تفاوت آن‌ها چیست؟

در می بند مدل جهانی و یک مدل چینی قابلیت NFC وجود ندارد. اما مدل دیگری که در بازار چین وجود دارد به NFC مجهز است و فقط در چین برای خرید در دسترس قرار دارد.

معایب می بند ۶

ساعت‌های هوشمند سری می بند هیچ فضایی برای ذخیره‌سازی موسیقی ندارند که البته برای چنین دستگاه ارزان قیمت و جمع و جوری تعجب آور هم نیست. شما فقط می‌توانید موسیقی در حال پخش از موبایل را با ساعت کنترل کنید.

امکان پاسخگویی به متن‌ها و یا گرفتن تماس وجود ندارد. چون در روی این دستگاه هیچ‌گونه اسپیکر یا میکروفونی وجود ندارد.

به طور کلی حتی با وجود نقاط ضعف جزئی که دارد. می‌توان گفت که این می بند با توجه به متوسط قیمتش یکی از بهترین مچ‌بندهای هوشمند سال ۲۰۲۱ تا الان بوده که از آن رونمایی شده است و با قیمت حدود ۵۰ دلار قرار است در بازارهای جهانی عرضه شود.

امکانات این ساعت می بند 6 و می بند 5 شیائومی شباهت زیادی با یک‌دیگر دارند و تغییراتی که در Mi band 6  اتفاق افتاده، شامل صفحه نمایشگر بزرگ‌تر وشکیل‌تر،  اضافه شدن حسگر سطح اکسیژن خون و تعداد حالت‌های ورزشی بیشتر است.

اگر قصد خرید می بند دارید، توصیه‌ می‌کنیم با توجه به این‌ که این دو مدل تفاوت قیمت زیادی ندارند، ساعت هوشمند می بند ۶ را برای خرید انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه